پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

جلب حمایت همه جانبه برای ارتقای سلامت

jalbe_hemayat_hame_janebe_baraye_ertaghae_salamat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جلب حمایت همه جانبه برای ارتقای سلامت”

جلب حمایت همه جانبه برای ارتقای سلامت

اسلاید 1: جلب حمايت همه جانبه براي ارتقاي سلامت دكتر شهرام رفيعي فرسرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 2: جلب حمايت همه جانبه براي ارتقاي عادلانه سلامت

اسلاید 3:

اسلاید 4: چرا جلب حمايت همه جانبه؟جلب حمايت همه جانبه يكي از رويكردها يا استراتژي هاي كليدي در برنامه ها و مداخله هاي ارتقای سلامت است.كاركنان بهداشتي كه با مردم و گروه هاي هدف ارتباط برقرار مي كنند و براي ايجاد زمينه ها و محيط هاي سالم و حمايت كننده سلامت تلاش دارند، بايد خود را با دانش، مهارت ها و روش هاي برنامه ريزي طرح هاي جلب حمايت همه جانبه مجهز کنند. جلب حمايت همه جانبه به معني دفاع از حقوق اوليه و اساسي كليه شهروندان در رابطه با مسايل و اولويت هاي سلامت است. دركنار مردم ايستادن و انعكاس خواسته ها و معضلات آنها به سياست گذاران، جزء وظايف عمده برنامه هاي حمايتي است. هدف محوري جلب حمايت همه جانبه تلاش و اقدام منظم براي ايجاد تغييرات مثبت در سياست گذاري ها و يا جلب موافقت و حمايت سياست گذاران براي تدوين سياست هاي جديدي در راستاي منافع و خواسته هاي بر حق مردم و اقشار اجتماعي محروم و حاشيه اي، است.

اسلاید 5: تعاريف جلب حمايت همه جانبهجلب حمايت همه جانبه اقدامي است در جهت تغيير سياست ها، موضع گيري ها و يا برنامه هاي نهادهاي مختلف جامعه. در واقع جلب حمايت همه جانبه عبارت است از كار با مردم و سازمان ها براي ايجاد يك تغيير. جلب حمايت همه جانبه عبارت است از قرار دادن يك مشكل در دستور كار، ارايه راه حل براي آن و به دست آوردن حمايت لازم جهت اقدام در زمينه رفع مشكل.جلب حمايت همه جانبه عبارت است از روند مشاركت مردم در فرآيندهاي تصميم گيري كه زندگي آنها را تحت تاثير قرار مي دهد. جلب حمايت همه جانبه ابزاري است براي نيل به يك هدف و روشي است براي بيان مشكلات و يا مسايلي كه مي خواهيم با طراحي استراتژي هاي مختلف به حل آنها بپردازيم.

اسلاید 6: تعاريف جلب حمايت همه جانبهجلب حمايت همه جانبه فرآيندي است كه در آن افراد و سازمان ها تلاش مي كنند تا تصمیم گيري هاي مرتبط با سياست هاي عمومي را تحت تاثير اهداف و منافع خود قرار دهند. جلب حمايت همه جانبه فرآيندي به منظور ايجاد تغيير در سياست ها، قوانين و رفتار (عملكرد) افراد كليدي، گروه ها و نهادها مي باشد. جلب حمايت همه جانبه درباره ايجاد تغيير و يا اصلاح سياست ها و همچنين در رابطه با اجراي مؤثر و تقويت سياست ها مي باشد. بطوركلي جلب حمايت همه جانبه راهبردي است كه به وسيله سازمان هاي غيردولتي، فعالين برنامه هاي حمايتي و حتي خود سياست گذاران به منظور ايجاد تغيير در سياست ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي گيرد.

اسلاید 7: ارزش هاي كليدي جلب حمايت همه جانبه 1- پذيرفتن و احترام: حمايت كنندگان بايد براي همه به طور برابر، ارزش و احترام قائل شوند و به پذيرفتن و مشاركت افراد اعتقاد داشته باشند. 2- توانمندسازي:‌ حمايت كنندگان بايد از روش و يا روش هایي استفاده كنند كه تا آنجايي كه ممكن است سطح اعتماد به نفس مردم را افزایش دهند، به حدی که آنها بتوانند خاطرات و آرزوهاي خود را بيان نمايند و در درازمدت روي پاي خود ایستاده و مستقل زندگي كنند. 3- وفاداري: فرد حمايت كننده نبايد بي طرف باشد، نقش كليدي او جانبداري و طرفداري از آنهایي است كه مورد حمايت قرار مي گيرند. 4- كيفيت: طرح هاي جلب حمايت همه جانبه به حفظ و پايش استانداردها و بهبود مستمر كيفيت فرآيندها نياز دارد. 5- استقلال: حمايت كننده ها نبايد به وسيله تضاد منافع خود را محدود و مقيد سازند. 6- دشواري هاي حمايت همه جانبه: دشواري ها و بن بست هاي جلب حمايت همه جانبه مسايل و مشكلاتي هستند كه به آساني قابل حل نمي باشند و ممكن است جواب درستي نداشته باشند.

اسلاید 8: جلب حمايت همه جانبه مي تواند.... از حقوق گروه هاي آسيب پذير دفاع كند. سياست هاي زيان آور را متوقف سازد. مسايل و مشكلات را در دستور كار و در معرض افكار عمومي قرار دهد. كيفيت زندگي افراد، گروه ها و جوامعي كه در شرايط نامطلوب زندگي مي كنند را بهبود بخشد. بسيج اجتماعي را به حركت در آورد. سياست ها را به اجرا در آورد. سياست ها، قوانين و بودجه هاي جاري را اصلاح كند. برنامه هاي جديدي را ايجاد كند. و در نهایت صداي به حق مردم را منعكس كند.

اسلاید 9: جلب حمايت همه جانبه براي دفاع از اقشار آسيب پذير

اسلاید 10: عناصر اساسي در جلب حمايت همه جانبه1- اهداف 2- داده ها 3- مخاطبين 4- پيام ها 5- ائتلاف ها 6- ارايه 7- خلق منابع8- ارزشيابي

اسلاید 11: عنصر اول:انتخاب هدف اختصاصيمشكلات ممكن است به اندازه زيادي پيچيده باشند. براي موفقيت اقدامات جلب حمايت همه جانبه، هدف كلي بايد به اهداف اختصاصي خرد شود. اهداف اختصاصي بايد بر اساس پاسخ دادن به سؤالات زير طراحي و تدوين شوند: آيا این مساله مي تواند گروه هاي مختلفي را در يك ائتلاف نيرومند دور هم جمع كند؟ آيا به هدف اختصاصي تدوين شده مي توان دست يافت؟ آيا هدف اختصاصي تدوين شده مشكل را به درستي عنوان و مطرح مي كند؟

اسلاید 12: عنصر دوم:استفاده از داده ها و تحقيقاستفاده از داده ها و نتایج تحقيقات در فرآيند انتخاب آگاهانه مشكل، شناسایي راه حل ها و تعيين اهداف واقعي ضروري هستند. همچنين از داده هاي خوب در بحث هاي متقاعد كننده دو و يا چند جانبه می توان استفاده نمود.

اسلاید 13: عنصر سوم: شناسایي مخاطبين برنامهزماني كه مسايل و اهداف برنامه جلب حمايت همه جانبه انتخاب و تعيين مي شوند، تلاش ها بايد به سوي افرادي كه قدرت تصميم گيري دارند معطوف شود. همچنين، افرادي كه مي توانند تصميم گيران را تحت تاثير قرار دهند به عنوان مخاطبين ثانويه ما تلقي مي شوند. اين افراد ممكن است در ميان پرسنل، مشاورين، رهبران مؤثر، رسانه ها و يا عامه مردم باشند.

اسلاید 14: عنصر چهارم: طراحي و ارايه پيام ها مخاطبين گوناگون به پيام هاي مختلف واكنش نشان مي دهند براي مثال، ممكن است: در يك سياست مدار هنگامي كه متوجه مي شود عده زيادي از مردمي كه تابع حوزه ماموريت وي هستند نسبت به مشكل معيني اهتمام و توجه دارند، انگيزه ايجاد شود. يا وزير بهداشت هنگامي كه با داده هاي تفصيلي شيوع يك مشكل مواجه مي شود، ممكن است دست به اقدامي بزند.

اسلاید 15: عنصر پنجم: ايجاد ائتلافقدرت راهبرد جلب حمايت همه جانبه اغلب در تعداد افرادي كه از يك هدف حمايت مي كنند تجلي پيدا مي كند. مشاركت فعال عده زيادي از مردمي كه منافع گوناگوني را نمايندگي مي كنند در برنامه هاي جلب حمايت همه جانبه مي تواند امنيت و پشتيباني سياسي را فراهم كند. حتي در درون يك سازمان، ايجاد ائتلاف داخلي چند اداره براي تدوين يك برنامه جديد، مي تواند توافق جمعي را براي اقدام بوجود آورد.

اسلاید 16: عنصر ششم: بيان مؤثر و قانع كنندهفرصت ها و موقعيت ها براي اثرگذاري بر مخاطبين اغلب محدود مي باشند. يك سياستمدار ممكن است تنها فرصت يك بار ملاقات براي بحث وگفت وگو به شما بدهد. یا ممكن است يك وزير فقط 5 دقيقه وقت صحبت با شما در يك كنفرانس داشته باشد. آمادگي دقيق و كامل شما جهت بحث هاي قانع كننده و شيوه بيان مؤثر مي تواند موقعيت هاي كوچك را به موفقيت برنامه هاي جلب حمايت همه جانبه تبديل نمايد.

اسلاید 17: عنصر هفتم: خلق منابعبيشتر فعاليت ها و از جمله فعاليت هاي جلب حمايت همه جانبه به منابع نياز دارند. پايداري و ادامه تلاش هاي مؤثر جلب حمايت همه جانبه در درازمدت به معني اختصاص دادن زمان و انرژي براي خلق منابع مالي و ساير منابع مورد نياز مي باشد.

اسلاید 18: عنصر هشتم: ارزشيابي اقدامات و تلاش هااز كجا مي دانيد كه در دسترسي به اهداف اختصاصي برنامه جلب حمايت همه جانبه موفق شده ايد؟ چگونه مي توانيد به راهبردهاي جلب حمايت همه جانبه اي كه اتخاذ کرده اید، بهبود ببخشيد؟ برنامه هاي جلب حمايت همه جانبه مؤثر به پس خوراند و و ارزشيابي مستمر از فعاليت ها و اقدامات انجام شده نياز مبرم دارد.

اسلاید 19: ايجاد اراده سياسی براي اقدام در مورد مشكل و راه حل آن

اسلاید 20: چارچوب كاري جلب حمايت همه جانبهجلب حمايت همه جانبه فرآيندي است پويا كه شامل مجموعه ای از افراد متعهد، افكار و عقايد، دستور كار و سياست ها مي باشد. فرآيند جلب حمايت همه جانبه چند بعدي است و به پنج مرحله مهم تقسيم مي شود. اين مراحل را بايد به صورت سيال و متغير ديد، چون ممكن است هم زمان و يا به صورت پي درپي رخ دهند:1)در مرحله نخست مشكل معيني را در رابطه با سياست ها و به منظور اقدام شناسایي مي كنيم. به اين مرحله تعيين دستور كار هم گويند. مشكلات نامحدودي وجود دارند كه به توجه نياز دارند، اما همه مشكلات جهت اقدام در دستور كار قرار نمي گيرند. كارشناسان جلب حمايت همه جانبه بايد مشكلي را در دستور كار خود قرار دهند كه مورد توجه ذينفعان قرار بگيرد و جو سياسي موجود از آن حمايت كند.

اسلاید 21: چارچوب كاري جلب حمايت همه جانبه2) اغلب مرحله دوم كه تعيين و تدوين راه حل است با سرعت در متن فرآيند قرار مي گيرد. راه حلي كه توسط فعالين جلب حمايت همه جانبه ارايه مي شود بايد از لحاظ سياسي، اقتصادي و اجتماعي پذيرفتني باشد. 3) مرحله سوم به ايجاد اراده سياسي براي اقدام در مورد مشكل و راه حل آن مرتبط است. اين مرحله به عنوان محور برنامه هاي جلب حمايت همه جانبه تلقي مي شود. ايجاد ائتلاف ها، ملاقات با تصميم گيران سياسي، آگاه سازي و ارايه پيام هاي مؤثر از جمله اقداماتي است كه در اين مرحله صورت مي گيرد. 4) مرحله چهارم اقدام عملي در رابطه با ايجاد و يا تغيير سياست مي باشد. اين مرحله زماني آغاز مي شود كه مشكل شناسایي شده، راه حل پذيرفته شده و اراده سياسي براي اقدام ايجاد شده باشد. كليه اين ابعاد بايد در يك زمان واحد و در شرايط معيني وجود داشته باشد تا فعالين جلب حمايت همه جانبه از فرصت طلایي كه در اين مقطع ايجاد شده با درك فرآيند مهم تصميم گيري و شكل دادن به يك استراتژي موثر، استفاده بهينه ای برای تحقق اهداف به عمل آورند.

اسلاید 22: چارچوب كاري جلب حمايت همه جانبه5) مرحله پنجم و نهایي، فرآيند ارزشيابي مي باشد. عليرغم اهميت ارزشيابي، اين مرحله به ندرت به صورت سيستماتيك انجام مي گيرد. ذينفعان و فعالين برنامه بايد اثربخشي اقدامات و تلاش هاي خود را ارزيابي كنند و اهداف جديدي را بر اساس تجارب قبلي كه داشتند تعيين نمايند. افراد و نهادهایي كه در تغيير سياست ها فعال هستند بايد بطور متناوب اثربخشي تغييرات حاصله را ارزشيابي كنند.

اسلاید 23: بسيج جوامع محلي را براي حمايت از اقشار آسيب پذير

اسلاید 24: برنامه ريزي استراتژيك در جلب حمايت همه جانبهتدوين برنامه استراتژيك در طرح هاي جلب حمايت همه جانبه از اهميت زيادي برخوردار است. اين اهميت در رابطه با فاكتورهاي زير مطرح مي شود: تدوين مجموعه ای از اهداف اختصاصي و عيني تهيه طرح اجرایي براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده ابزارهاي ارزيابي پيشرفت و حركت به سوي اهدافطراحي و تدوين يك برنامه استراتژيك دقيق قبل از آغاز عمليات حمايتي به معناي داشتن يك نقشه راهنما است كه حركت به سوي مقصد نهایي را هدايت مي كند.

اسلاید 25: الگوي برنامه ريزي استراتژيك 10پرسشيدر طراحي برنامه استراتژيك جلب حمايت همه جانبه از الگوي برنامه ريزي 10پرسشي استفاده می كنيم. البته، الگوهاي متعددي وجود دارد و سازمان هاي درگير در برنامه هاي حمايتي، نباید خود را تنها به این الگو محدود سازند.  پرسش هاي 10 گانه به دو دسته عمده تقسيم بندي مي شود: 1- سؤالات 6-1، در رابطه با محيط بيروني سازمان درگير در امر جلب حمايت همه جانبه مي باشد. 2- سؤالات 10-7، بر محيط دروني اين نوع سازمان ها تمركز دارد.

اسلاید 26: سؤالات مرتبط با محيط بيروني 1- جو سياسي: آيا محيط سياسي براي عنوان كردن جلب حمايت همه جانبه مساعد مي باشد؟ آيا امكان موفقيت عمليات حمايتي با توجه به شرايط سياسي موجود امكان پذير است.2- اهداف كلي و اهداف اختصاصي سياست هاي عمومي: مشكل چيست؟ سازمان هاي متولي جلب حمايت همه جانبه چه چيزي را مي خواهند بدست بيآورند؟ احتمال خطرات ناشي از نتایج نامطلوب يك اقدام حمايتي كدامند؟ 3- بازي گران كليدي: چه كسي يا كساني مي توانند نقش و قدرت اقدام مثبت را داشته باشند؟ چه كس يا كساني مي توانند نقش و قدرت اقدام منفي را داشته باشند؟ چه كسي يا كساني خارج از دولت، مدافع ويا مخالف مواضع سازمان درگير در حمايت همه جانبه هستند؟ 4- پيام: بازي گران كليدي به چه پيامي بايد گوش دهند؟ آيا براي مخاطبين مختلف پيام هاي متفاوتي وجود دارد؟ 5- ارايه دهندگان پيام: بازي گران كليدي از چه كسي و يا كساني پيام دريافت مي كنند؟6- روش ارايه و توزيع: پيام هاي حمايتي چگونه و به چه روش هاي ارايه وتوزيع مي شوند؟

اسلاید 27: سؤالات مرتبط با محيط دروني7- منابع سازماني: سازمان هاي حمايت كننده چه ظرفيتي براي انجام وظايف متنوع حمايتي دارند؟ و به چه منابعي بايد متكي باشند؟  8- چالش ها و فاصله ها: سازمان هاي حمايت كننده چه چيزي را بايد ايجاد و توسعه دهند؟ آيا متحدين بالقوه اين سازمان ها توانایي انجام كار مورد نياز را دارند؟ 9- توالي مراحل و گام ها: برنامه حمايتي چگونه آغاز مي شود؟ مناسب ترين توالي و تسلسل گام ها براي اجراي اجزا و مراحل جلب حمايت همه جانبه كدامند؟ 10- ارزشيابي: سازمان هاي جلب حمايت همه جانبه چگونه مي توانند از نحوه كار خود مطلع شوند؟ چگونه مي توانيم اصلاح و تعديل را در برنامه ايجاد كنيم؟

اسلاید 28: ائتلاف براي عدالت در سلامت

اسلاید 29: ابزارهاي جلب حمايت همه جانبه 1- استفاده از رسانه ها 2- ايجاد ائتلاف ها 3- استفاده از اطلاعات  4- تجزيه و تحليل بودجه 5- رايزني با تصميم گيرندگان 6- سازماندهي و بحركت درآوردن اجتماع محلي 7- استفاده از نظام قانوني  

اسلاید 30: استفاده از رسانه ها به كارگيري رسانه ها در كليت و متن برنامه هاي حمايتي به معناي استفاده استراتژيك از رسانه ها در جهت پيشبرد طرح هاي عملياتي مرتبط به اقدام در زمينه سياست عمومي مي باشد. توانايي رسانه ها در تعيين دستور كار عمومي، تاثيرگذاري بر بحث ها و مناقشات اجتماعي، اعمال فشار بر سياست گذاران و ترويج ارزش ها، رسانه را به عنوان يك ابزار ضروري در جلب حمايت همه جانبه مطرح مي سازد.به هرابزاري كه براي انتقال پيام استفاده مي شود، رسانه اطلاق مي شود. در حالي كه رسانه هاي گروهي به رسانه هاي معيني گفته مي شود كه مخاطبين زيادي را تحت پوشش خود قرار دهد (براي مثال راديو، تلويزيون، مطبوعات و اینترنت).استفاده مؤثر از رسانه هاي گروهي ممكن است در برگيرنده تهيه مشترك متن سخنراني هاي عمومي، سازماندهي برنامه هاي ويژه براي پوشش خبري و مطبوعاتي، مجهز نمودن خبرنگاران به حقايق(اعداد و ارقام) و سوژه هایي براي شكل دادن به گزارشات ميداني و ايجاد ارتباط با خبرنگاران و صاحبان رسانه ها باشد.

اسلاید 31: ايجاد ائتلاف هايك ائتلاف از افراد و سازمان هایي تشكيل مي شود كه نيروهاي خود را در جهت حركت به سوي اهداف مشترك تغيير اجتماعي متحد ساخته و هم زمان استقلال خود را در اين مسير حفظ مي كنند. هر ائتلاف مي تواند طيف متنوعي از ساختارها و نهادهاي تصميم گيري را دربرگيرد.ائتلاف ها ممكن است رسمي و يا غير رسمي، دايمي و يا موقت باشند. همچنین ممكن است از لحاظ منابع مالي و پرسنلي به صورت مستقل و يا جمعي عملكرد خود را نشان دهند. در برنامه هاي حمايتي، ائتلاف ها از اهميت فوق العاده اي برخوردار هستند چون مي توانند امنيت، قدرت و مشروعيت(قانوني بودن) برنامه را فراهم كنند.

اسلاید 32: استفاده از اطلاعات عموما اطلاعات به صورت حقايق و يافته ها تعريف شده است، که دامنه آن گسترده و متغير مي باشد: از ارايه اعداد و ارقام گرفته تا داستان ها مي توانند جزيي و يا شكلي از اطلاعات باشند. اطلاعات از منابع مختلف و به وسيله تجربه، مشاهده، مصاحبه و ساير روش هاي تحقيقاتي جمع آوري مي شود. زماني كه اطلاعات مرتبط به يك مشكل و يا مساله خاص تجزيه و تحليل مي شود رابطه ها، الگوها، گرايش ها و تناقض های آن آشكار مي گردد.اطلاعات بايد مرتبط، صحيح، به روز، مستدل و قانع كننده و همچنين منحصر به فرد باشد.

اسلاید 33: از اطلاعات در زمينه هاي زير مي توان استفاده نمود آموزش شهروندان در باره يك مساله معينتوانمندسازي شهروندان براي مشاركت در فرآیندهاي تصميم سازي و تصميم گيري بسيج و به حركت درآوردن شهروندان براي نشان دادن اعتراض ها و اعلام خواسته ها ايجاد بحث و گفتگو در زمينه مسايل ويژه سياست هاي عمومي تاثيرگذاري بر تصميم گيران به هدف اقدام و پيروي از يك سياست و يا روش خاص اعمال فشار بر متحدان، منتقدان و مخالفين براي اقدام به روشي معين پروراندن احساس مسؤليت پذيري در ميان تصميم گيران در مورد اقداماتي كه انجام مي دهند.

اسلاید 34: تجزيه و تحليل بودجهتجزيه و تحليل بودجه عبارت از فرآيند بررسي و تحليل بودجه هاي دولت و استفاده از اطلاعات به دست آمده براي تقويت سياست هاي عمومي جلب حمايت همه جانبه. براي هر دولتی بودجه مهمترين ابزار اعمال سياست مي باشد. بودجه در مقايسه با ساير اسناد، اولويت هاي اجتماعي و اقتصادي دولت را منعكس مي كند. بودجه مي تواند سياست ها، تعهد سياسي و اولويت ها را به تصميم گيري تبديل كند.فقدان دسترسي به اطلاعات بودجه اي و نداشتن اطلاعات فني در مورد نحوه هزينه بودجه مي تواند در بحث ها و مناقشات جلب حمايت همه جانبه، تاثير منفي داشته باشد. تقويت روند تجزيه و تحليل بودجه و بهبود فرآيندهاي بودجه اي مي تواند در سرعت بخشيدن به اثربخشي برنامه هاي حمايتي نقش غيرقابل انكاري داشته باشد.

اسلاید 35: رايزني با تصميم گيرندگان رايزني با تصميم گيرندگان يكي از اجزای مهم اقدامات حمايتي محسوب مي شود. اشكال مختلف فعاليت هاي حمايتي شامل رايزني، بسيج هاي اجتماعي، درخواست ها و تقاضاهاي مطرح شده از طرف شهروندان، انتشار اسناد و مدارك، كنفرانس ها و غيره...... مي باشد. اين نوع فعاليت هدفمند به سوي سياست گذاران و به قصد انتقال پيام در رابطه با يك سياست و يا يك قانون معين معطوف شده است. در همه كشورهاي دنيا، سياست هاي عمومي نقش اساسي را در تعيين عدالت اجتماعي، آزادي هاي سياسي و مدني، منافع دراز مدت جامعه و گروهاي مردمي در سطح جامعه ايفا مي كند.

اسلاید 36: سازماندهي و بحركت درآوردن اجتماع محليسازماندهي اجتماع محلي حركتي است كه در آن مردم از حالت تماشاچي و منفعل به حالت مشاركت فعال در فرآيند جلب حمايت همه جانبه ايفاي نقش مي نمايند. شكل گيري و توسعه رهبري در اجتماع محلي در موفقيت تلاش ها و اقدامات حمايتي جزء بسيار مهمي بحساب مي آيد.

اسلاید 37: اهميت سازماندهي اجتماع محلي فعالين حمايتي در سطح خرد با ابتكارات و طرح هاي سياست گذاري در سطح كلان پيوند مي خورند. طرح هاي حمايتي كه تنها در سطح كلان اجرا مي شوند، ممكن است خطر تصاحب رهبري بوسيله مجموعه اي از نخبگان شهري كه به اطلاعات و مهارت هاي فراوان مجهز مي باشند را ايجاد نمايد و بر صداي محرومان(آرزوها، خواسته ها و.........) غلبه كند. اعتبار، مشروعيت و قدرت چانه زني را به برنامه هاي حمايتي تقديم مي كند. براي مثال در هندوستان، حمايت اجتماع محلي و گستردگي حوزه انتخاباتي نمايندگان از مهمترين عناصر تعيين كننده اعتبار يك رايزن و فعال حمايتي مي باشد و نه زمينه حرفه اي و تخصصي كه او دارد. به ايجاد منافع ملموس در زندگي شهروندان منجر مي شود. اين منافع شامل افزايش سطح عزت نفس، اعتماد و كارایي مي گردد.

اسلاید 38: استفاده از نظام قانوني استفاده از نظام قانوني به معني درگير شدن در روش ها و اقدامات قانوني از قبيل دادخواست هاي قانوني و احكام و دستورات قضايي مي باشد. زماني كه جلب حمايت همه جانبه در يك سيستم قضايي بصورت مستقل و عادلانه اجرا شود، بيشترين تاثير را خواهد داشت. چنانجه نقش قانون ضعيف باشد، درگير شدن در سيستم قانوني مي تواند نتايج دلخواه و مطلوبي توليد نمايد مخصوصا زماني كه با ابزارهاي حمايتي مانند رايزني و استفاده از رسانه ها همراه شود.

اسلاید 39: ويژگي هاي رايزني مؤثر در جلب حمايت همه جانبه1- آشنایي با فرآيند قانون گذاري: سازمان هاي درگير در اقدامات حمايتي بايد نظام سياسي موجود را به طور دقيق بشناسند و چگونگي استفاده از راه كارهاي رسمي و غير رسمي براي اعمال فشار بر فرآيندهاي تصميم گيري را بدانند.  2- اطلاعات معتبر: سازمان هاي حمايتي بايد اطلاعات معتبري جهت متقاعد ساختن قانون گذاران براي اقدام به روش هاي خاص ارايه دهند. اطلاعات معتبر براي به دست آوردن مشروعيت و وجاهت قانوني نزد قانون گذاران مي تواند بصورت يك عنصر كليدي درآيد. 3- روابط با سياست گذاران: اين روابط مي تواند در محافل رسمي و غير رسمي پيگيري شود. سازمان هاي حمايت كننده بايد منافع مخالفين خود را درك كنند و از تلاش براي بي اعتبار كردن آنها خود داري كنند. 4- آشنايي و درك پويایي سياست هاي دروني:‌ سازمان هاي حمايتي بايد با ديناميزم موقعيت ها و روابط دروني حاكم بر ذينفعان آشنا شوند و چگونگي استفاده از اين پويایي در جهت تقويت و حفظ منافع استراتژيك خود را درك نمايند.

اسلاید 40: براي ادامه راه شهدا .....

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید