حسابداریعلوم انسانی و علوم اجتماعی

جنبه های رفتاری حسابرسی داخلی

صفحه 1:

صفحه 2:
آنچه ارائه مى شود حسابرسی داخلی و علوم رفتاری عوامل موّثر بر جنبه های رفتاری حسابرسی داخلی بنیادهای رفتاری حسابرسی داخلی مهار تهای رفتاری حسابرسان داخلی آبین رفتلر حرفه ای و حسابرسی داخلی خلاصه و نتيجه گیری

صفحه 3:
حساپرسی داخلی و علوم رفتاری تعریف علوم بر حسب موضوع یا غایت نقش توجه به غایت در تعریف و طبقه بندی علوم اجتماعی حسابرسی داخلی ؛ به مثابه علمی که بر اساس غایت خود تعربف می شود حسابرسی داخلی ؛ شاخه ای از علوم اجتماعی که با مباحث رفتاری پیوند محکمی دارد

صفحه 4:
موفقيت و كار آمدى ‎pl‏ داخلی بدون ‎Le aM CE‏ آن

صفحه 5:
عوامل موّثر بر جنبه های رفتاری حسابرسی داخلی رویکرد سازمان و مدیریت ارشد يب" آن به حسابرسی داخلی 7 بنيادهاى رفتارى مهارتهاى رفتارى حسابرسى داخلى حسابرسان داخلى _ استانداردها و آیین رفتار حرفه ای

صفحه 6:
رویکرد سازمان به حسابرسی داخلی * تعریف حسابرسی داخلی و جایگاه سازمانی آن ۳ رویکرد سازمان درزمان اجرای عملیات حسابرسی داخلی * رویکرد سازمان به گزارشهای حسابرسی داخلی

صفحه 7:
تعریف حسابرسی داخلی و جایگاه سازمانی آن حسابرسی داخلی ؛ ارزش آفرینی از طریق بهبود کارآیی . اثربخشى و رعایت قوانین ء.مقررات » سیاست ها و رویه ها و در نتیجه ارتقاء مقبولیت اجتماعي بنگاه

صفحه 8:
رویکرد سازمان به حسابرسی داخلی در اختیا رکارگزینی یا در اختیار حسابرسی داخل ی؟!

صفحه 9:
رویکرد سازمان در زمان اجرای عملیات حسابرسی داخلی تخصیص زمان و بودجه ی لازم به حسابرسی داخلی * هموار سازی مسیر عملیات حساپرسی داخلی * پشتیبانی مدیریت ارشد و همکاری مدیران میانی

صفحه 10:
مان به گزارشهای حسابرسی داخلی يكرد سازمان ب رود

صفحه 11:
ی ی در ۱3 ور بی مشورت ديكران به كارى عفص وصشان سار که بهقوای هو رش ول ره BI ‏+ستگری بود و خلت و عادلانى اين جنيو ادن عدات بر‎ at ‏ود‎ Hol ‏بس دواى اين را قراغ دار ! كه فراغى رونى نيروشان وش ما د بى‎ 0 ‏ب رآيند » و بی نیازیشان بود » تا دست به مالی که دماختیام دارند تگفایند » و عجتى بود بل‎ 1 ‏آنان اگر فرمانت ما نپذیرفتند » یا دم امائقت فیائت وم زیدند.‎ ۳ AL AN ap ‏پس بر کارهای آنان مراقبت رامء وناظری راستگو و وفاپیشه‎ ‏و میربانی بر رعیت » دفرد لا‎ CI ‏تبائی و وم کارقاشان » وادام کننده آنیاست به رعایت‎ ‏رک رکنات واپای ۱ اگر یکی از آثان دست به فیانتی گشرد » و گزارش ناظران بر آن فیط‎ ۳۹ فمداستان برد » بدین گواه بنده کن » و کیفر او بمو برسان و آنچه بص ‎Nhe‏ ‎re‏ __ ۹

صفحه 12:
a ‏كاتبان خود بتر » و برش رينشان را بر سر كاد بياور و تمه قایی را که در آن تدبیرقار رازقایته‎ toh dn نبان است :از ميان جيع كاتبان به كسى مقصوص دار كه صالمتر از ويكران است . كتنق كه مكرمت در عق وى نخان د ب قر لیر ردان ماه دیع ماضران مات توا« نی را که ‎tla ce wey‏ و در به هم ردن هيمائى كه به زيان توست ور تبائد و قدر هوة را ور كارقا بدائد © جه 5 گر مود را نداند دم ناف كدر جز غود نادائئر بود و رما . و در گزیس اینان تنبا به فراست و 1 اطبینان ء و وش كبانى هرداعتماد مكن كه مردم براى جلب نظر والیان به آرامش قافر می پرداژند و وش خدمتى ‎up atl‏ سازند. اما دمپس آن » نه خيرخواقى است و نه از امانت نشان : ليك آنل را بيازماى به خدمتى كه براى واليان. كاد پیش از تر عیده دام بودند » آن كس را مستج و كن كه ميان قبكان الرى تيكو بادء » و به امانت ار همه افته ر است و انتعان شود را داده اثد . و بر سر شر یک از کارفایت مبتری از آنان بكمار كه نه بز كى كار او دا ثاتوان سازه نه بساسی آن دی ما پریشان » و هر عيب كه در كاتبل توست و تؤاز آن ‎at Sil‏ به عيمة قو مائد . گهدنامه ی مالک اشتر؛ نهج البلاغه

صفحه 13:
بنیادهای رفتاری حسابرسی داخلی * کارکردهای رفتاری حسابرسی داخلی اصول حاکم بر رفتار حسابرسان داخلی روابط حسابرسان داخلی با هر کدام از گروههای ذینفع ویژگیهای کیفی رفتارهای حسابرسان داخلی

صفحه 14:
کارکردهای رفتاری حساپرسی داخلی کارکردهای رفتاری تجویز شده از سوی مدیریت ارشد يا کمیته ی حسایرسی کار کردهای رفتاری تاش از عوامل محنطی و ‎felled Lala‏ کار کارکردهای رفتاری مورد نظر مشتربان بر اساس تجارب حسابرسی های پیشین و شرایط کنونی عملیات در حال اجرای حسابرسی کارکردهای رفتاری مورد انتظار بر اساس نتایج حسابرسی

صفحه 15:
اصول حاکم بر رفتار حسابرسان داخلی روابط عمومی ‎Fe‏ تبیین دقیق نیازهای مشتریان و تلاش برای برآورده ساختن آنها پیشنهاد برای تغییر مدیریت بحران و برخورد مناسب اقتضایی با مشکلات مشتریان رویکرد رفع اشکال به جای اشکال تراشی

صفحه 16:
روابط حسابرسان داخلی با هر کدام از گروههای ذینفع

صفحه 17:
ویژگیهای کیفی رفتارهای حسابرسان ‎ebb lo‏ "افق دید مدیربتی وداه “شك حرفه ای رزیابی و قضاوت

صفحه 18:
مهار تهای رفتاری حسابرسان داخلی مدبریت رفتارها در:

صفحه 19:
مهار تهای رفتاری حسابرسان داخلی * برقراری ارتباط * در خلال عملیات حسابرسی * برنلمه ریزی و پیش بینی عملیات رای اه ری * تهیه و تجزیه و تحلیل یافته ها * در جلسات مشترک با صاحب کار * آمادگی برای جلسه ی شروع کار * چگونگی ارائه ی مطالب در جلسه ی شروع کار * چگونگی ارائه ی مطالب در جلسه ی پایان کار * در مصاحبه ها

صفحه 20:
مهار تهای رفتاری حسابرسان داخلی * جنبه های رفتاری مذاکره * راهبرد مذاکره . نقشه ی راد * مذاكرة برا دستاوردهای سازنده در حسانرشی |" بررسی دقیق مسئله و مشکل زر مشکل ع( تمرکز بر منافع به جای وضعیت مشکل امکان بازی برد - برد ابه کارگیری معیارهای عینی چگونگی مواجهه با سکوت یا تحریم

صفحه 21:
آیین رفتار حرفه ای و رفتار حسایرسان داخلی درک استانداردها و آیین رفتار حرفه ای پین رفتار حرفه ای و ریسک های رفتاری حسابرسان آیین رفتار حرفه ای و ابعاد رفتار تیمی * رفتارهای مبتنی بر احساس در حسابرسی داخلی * جنبه های مثبت رفتارهای مبتنی بر احساس * جنبه های منفی رفتارهای مبتنی بر احساس استقلال و اعتماد به نفس در حسابرسی داخلی

صفحه 22:
خلاصه و نتیجه گیری حسابرسی داخلی شاخه ای از علوم اجتماعی است که با مباحث رفتاری پیوند محکمی دارد. موفقیت و کار آمدی حسابرسی داخلی بدون توجه به جنبه های رفتاری آن اگر غیر ممکن نباشد. بعید است. چهار عامل: رویکرد سازمان , اصول بنیادی رفتاری . مهار تهای رفتاری و آبین رفتار حرفه ای بر جنبه های رفتاری حسابرسی داخلی تأثیر مهمی دارند. فنون و راهبردهای برقراری ارتباط و مذاکره عوامل اصلی موفقیت یا شکست حسابرسی داخلی در بعد رفتاری آن هستند.

صفحه 23:

به نام خدا انجمن حسابداران خبره ی ایران جنبه های رفتاری حسابرسی داخلی حجت اله صـیدی مهر ماه 1389 آنچه ارائه می شود • حسابرسی داخلی و علوم رفتاری • عوامل مؤثر بر جنبه های رفتاری حسابرسی داخلی • بنیادهای رفتاری حسابرسی داخلی • مهارتهای رفتاری حسابرسان داخلی • آیین رفتاـر حرفه ای و حسابرسی داخلی • خالصه و نتیجه گیری حسابرسی داخلی و علوم رفتاری • تعریف علوم بر حسب موضوع یا غایت • نقش توجه به غایت در تعریف و طبقه بندی علوم اجتماعی • حسابرسی داخلی ؛ به مثابه علمی که بر اساس غایت خود تعریف می شود • حسابرسی داخلی ؛ شاخه ای از علوم اجتماعی که با مباحث رفتاری پیوند محکمی دارد حسابرسی داخلی و علوم رفتاری بنابراین : موفقیت و کارآمدی حسابرسی داخلی بدون توجه به جنبه های رفتاری آن اگر غیر ممکن نباشد ،بعید است عوامل مؤثر بر جنبه های رفتاری حسابرسی داخلی رویکرد سازمان و مدیریت ارشد آن به حسابرسی داخلی مهارتهای رفتاری حسابرسان داخلی بنیادهای رفتاری حسابرسی داخلی استانداردها و آیین رفتار حرفه ای رویکرد سازمان به حسابرسی داخلی تعریف حسابرسی داخلی و جایگاه سازمانی آن رویکرد سازمان در زمان اجرای عملیات حسابرسی داخلی رویکرد سازمان به گزارشهای حسابرسی داخلی تعریف حسابرسـی داخلی و جایگاه سازمانی آن حسابرسی داخلی ؛ ارزش آفرینی از طریق بهبود 0کارآیی ،اثربخشی و رعایت قوانین ،مقررات ،سیاست ها و رویه ها و در نتیجه ارتقاء مقبولیت اجتماعی بنگاه رویکرد سازمان به حسابرسی داخلی در اختیار کارگزینی یا در اختیار حسابرسی داخلی؟!! رویکرد سـازمان در زمان ÷ اجرای عملیات حسابرسی داخلی • تخصیص زمان و بودجه ی الزم به حسابرسی داخلی • هموار سازی مسیر عملیات حسابرسی داخلی • پشتیبانی مدیریت ارشد و همکاری مدیران میانی رویکرد سازمان به گزارشهای حسابرسی داخلی ؟ !؟ یا ...سپس در كار عامالن خود بينديش ،و پس از آزمون به كارشان بگمار ،و به ميل خود و بي مشورت ديگران به كاري مخصوصشان مدار ،كه به هواي خود رفتن و براي ديگران ننگريستن ،ستمگري بود و خيانت ؛ و عامالني اين چنين را در ميان كساني جو كه تجربت دارند پس روزي اينان را فراخ دار ! كه فراخي روزي نيروشان دهد تا در پي اصالح خود برآيند ،و بي نيازيشان بود ،تا دست به مالي كه دراختيار دارند نگشايند ،و حجتي بود بر آنان اگر فرمانت را نپذيرفتند ،يا در امانتت خيانت ورزيدند. پس بر كارهاي آنان مراقبت دار ،وناظری راستگو و وفا پيشه بر ايشان بگمار كه مراقبت نهاني تو در كارهاشان ،وادار كنندة آنهاست به رعايت امانت ،و مهرباني بر رعيت ؛ و خود را از كاركنانت واپاي ! اگر يكي از آنان دست به خCيانتي گشود ،و گزارش ناظران بر آن خيانت همداستان بود ،بدين گواه بسنده كن ،و كيفر او بدو برسان و آنچه بدست آورده بستان . ...پس در بارة كاتبان خود بنگر ،و بهترينشان را بر سر كار بياور و نامه هايي را كه در آن تدبيرهاو رازهايت نهان است ،از ميان جمع كاتبان به كسي مخصوص دار كه صالحتر از ديگران است .كسي كه مكرمت در حق وي او را به طغيان نكشاند و بر تو دلير نگرداند آنسانكه در جمع حاضران مخالفتت تواند ،و پيماني را كه به سود تو بسته سست نگرداند ،و در به هم زدن پيماني كه به زيان توست در نماند و قدر خود را در كارها بداند ،چه آن كه قدر خود را نداند در شناختن قدر جز خود نادانتر بود و درماند .و در گزيدن اینان تنها به فراست و اطمينان ،و خوش گماني خوداعتماد مكن كه مردم براي جلب نظر واليان به آراستن ظاهر مي پردازند و خوش خدمتي را پيشه مي سازند اما درپس آن ،نه خيرخواهي است و نه از امانت نشان .ليكن آنان را بيازماي به خدمتي كه براي واليان نيكو كار پيش از تو عهده دار بودند ؛ آن كس را جستجو كن كه ميان همگان اثري نيكو نهاده ،و به امانت از همه شناخته تر است و امتحان خود را داده اند .و بر سر هر يك از كارهايت مهتري از آنان بگمار كه نه بزرگي كار او را ناتوان سازد و نه بسياري آن وي را پريشان ،و هر عيب كه در كاتبان توست و تواز آن غافل شوي به عهدة تو ماند . عهدنامه ی مالک اشتر؛ نهج البالغه ÷ بنیادهای رفتاری حسابرسی داخلی • کارکردهای رفتاری حسابرسی داخلی • اصول حاکم بر رفتار حسابرسان داخلی • روابط حسابرسان داخلی با هر کدام از گروههای ذینفع • ویژگیهای کیفی رفتارهای حسابرسان داخلی کارکردهای رفتاری حسابرسـی داخلی • کارکردهای رفتاری تجویز شده از سوی مدیریت ارشد یا کمیته ی حسابرسی • کارکردهای رفتاری ناشی از عوامل محیطی و شرایط فضای کار • کارکردهای رفتاری مورد نظر مشتریان بر اساس تجارب حسابرسی های پیشین و شرایط کنونی عملیات در حال اجرای حسابرسی • کارکردهای رفتاری مورد انتظار بر اساس نتایج حسابرسی اصول حاکم بر رفتار حسابرسان داخلی • روابط عمومی مؤثر • تبیین دقیق نیازهای مشتریان و تالش برای برآورده ساختن آنها • پیشنهاد برای تغییر • مدیریت بحران و برخورد مناسب اقتضایی با مشکالت مشتریان • رویکرد رفع اشکال به جای اشکال تراشی ÷ روابط حسابرسان داخلی با هر کدام از گروههای ذینفع • • • • • مدیریت ارشد سازمان واحد مورد رسیدگی کارکنان پاسخ خواهان برون سازمانی حسابرسان مستقل ویژگیهای کیفی رفتارهای حسابرسـان داخلی • افق دید مدیریتی • عینیت • شک حرفه ای • ارزیابی و قضاوت مهارتهای رفتاری حسابرسان داخلی مدیریت رفتارها در: برقراری ارتباط مذاکره مهارتهای رفتاری حسابرسان داخلی • برقراری ارتباط • در خالل عملیات حسابرسی • برنا0مه ریزی و پیش بینی عملیات • اجرای عملیات حسابرسی • تهیه و تجزیه و تحلیل یافته ها • در جلسات مشترک با صاحب کار • آمادگی برای جلسه ی شروع کار • چگونگی ارائه ی مطالب در ج0لسه ی شروع کار • چگونگی ارائه ی مطالب در جلسه ی پایان کار • در مصاحبه ها مهارتهای رفتاری حسابرسان داخلی • جنبه های رفتاری مذاکره • راهبرد مذاکره ،نقشه ی راه • مذاکره برای دستاوردهای سازنده در حسابرسی • • • • • • بررسی دقیق مسئله و مشکل تفکیک افراد از مشکل تمرکز بر منافع به جای وضعیت مشکل امکان بازی برد – برد به کارگیری معیارهای عینی چگونگی مواجهه با سکوت یا تحریم آیین رفتار حرفه ای و رفتار حسابرسان داخلی • • • • درک استانداردها و آیین رفتار حرفه ای آیین رفتار حرفه ای و ریسک های رفتاری حسابرسان آیین رفتار حرفه ای و ابعاد رفتار تیمی رفتارهای مبتنی بر احساس در حسابرسی داخلی • جنبه های مثبت رفتارهای مبتنی بر احساس • جنبه های منفی رفتارهای مبتنی بر احساس • استقالل و اعتماد به نفس در حسابرسی داخلی خالصه و نتیجه گیری • حسابرسی داخلی شاخه ای از علوم اجتماعی است که با مباحث رفتاری پیوند محکمی دارد. • موفقیت و کارآمدی حسابرسی داخلی بدون توجه به جنبه های رفتاری آن اگر غیر ممکن نباشد ،بعید است. • چهار عامل :رویکرد سازمان ،اصول بنیادی رفتاری ،مهارتهای رفتاری و آیین رفتار حرفه ای بر جنبه های رفتاری حسابرسی داخلی تأثیر مهمی دارند. • فنون و راهبردهای برقراری ارتباط و مذاکره عوامل اصلی موفقیت یا شکست حسابرسی داخلی در بعد رفتاری آن هستند. با تشکر از حوصله ی شما

51,000 تومان