سایر

جنگ نرم

jange_narmm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جنگ نرم”

جنگ نرم

اسلاید 1: جنگ نرم

اسلاید 2: ما می گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. « امام خمینی »من برنامه های استکبار جهانی علیه ملّت ایران را در سه عبارت خلاصه می کنم:اول جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی و سوم، مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی.« مقام معظم رهبری » جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم.« مقام معظم رهبری » جنگ جنگ اراده هااست.«مقام معظم رهبری»

اسلاید 3: کشورهای استعمارگر درگذشته برای رسیدن به اهداف خود از تهاجم نظامی استفاده می کردند. جنگ های نظامی که امروزه به آن جنگ سخت هم گفته می شود، هزینه های زیادی به همراه داشت و تلفات انسانی آن علاوه بر سربازان کشور مدافع، شامل سربازان کشور مهاجم هم می شد. هزینه های بالای جنگ سخت، پیشرفت فنّاوری، مخالفت عموم مردم جهان با کشته شدن انسان ها در جنگ و …، قدرت های نظامی دنیای امروز را بر آن داشت تا از راه های دیگری به دنبال تأمین منافع خود باشند.

اسلاید 4: درنتیجه اگر کشورهای استعمارگر در گذشته با تهاجم نظامی (جنگ سخت) به اهداف خود می رسیدند، در دنیای امروز سعی می کنند با روش های جدید و کم هزینه به دنبال منافع خود باشند. به کلّیه فعالیت های غیرنظامی که دشمن و عوامل آن در جهت ایجاد تغییرات لازم در یک جامعه و یا گروهی خاص انجام می دهند تا بر آن جامعه و گروه تسلط یابند، جنگ نرم گفته می شود. در این جنگ به جای استفاده از تفنگ، توپ، تانک، هواپیما و موشک از رسانه روزنامه، مجله،عکس، فیلم، کتاب، جزوه و…، شبکه های اجتماعی تلفن همراه، ماهواره، اینترنت، تلویزیون و رادیو و… بهره می گیرند. در جنگ نرم نوع تفکر و اندیشه را تغییر می دهند؛ یعنی دشمن ذهن و فکر مردم کشور هدف را طوری تغییر می دهد که آنان همان چیزی را بخواهند که دشمن می خواهد. جنگ نرم متکی به روش های نرم افزارانه، نامحسوس و تدریجی است. جنگ روانی، جنگ رسانه ای، انقلاب مخملی و رنگی برخی از شیوه های مختلف جنگ نرم است.

اسلاید 5:

اسلاید 6: جنگ نرم متکی به روش های نرم افزارانه، نامحسوس و تدریجی است. جنگ روانی، جنگ رسانه ای، انقلاب مخملی و رنگی برخی از شیوه های مختلف جنگ نرم است.در اینجا تنها به بررسی یکی از خطرناک ترین شیوه های جنگ نرم یعنی جنگ روانی می پردازیم: جنگ روانی رومیان کلاه خودها و زره های بزرگی را می ساختند که چند برابر کلاه خود و زره معمولی بود. آنها وقتی از منطقه ای عبورمی کردند؛ این تجهیزات را به عمد در مسیر به جا می گذاشتند، تا لشکریان طرف مقابل تصور کنند که سربازان آنها غول پیکرند و قبل از جنگ روحیه مبارزه و مقاومت خود را از دست بدهند. در زمان حرکت سپاهیان اسلام برای فتح مکه، وقتی مسلمانان به نزدیک مکه رسیدند، رسول گرامی اسلام (ص) به یارانش دستور داد هنگام شب بر بالای بلندی های اطراف مکه به صورت پراکنده آتش های زیادی روشن کنند تا هرکس از دور نگاه می کند، تصور نماید که یک سپاه چند هزارنفره مکه را محاصره کرده است. در همین حال، پیامبر عباس بن عبدالمطلب را به داخل شهر مکه فرستاد تا با دعوت از ابوسفیان وی را به محلی ببرد که بتواند آن آتش ها را تماشا کند. همین که ابوسفیان مشعل های فروزان بسیار زیاد را مشاهده کرد، چاره ای جز تسلیم در برابر سپاه اسلام ندید؛ در نتیجه مکه بدون جنگ و خونریزی فتح شد.

اسلاید 7: میزان اثرگذاری جنگ روانی از یک طرف به ویژگی های شخصیتی افراد مانند اعتقادات دینی، شجاعت، اعتماد به نفس، پایبندی به ارزش های اخلاقی و… و از طرف دیگر به میزان علم و آگاهی انسان ها و نیز شناخت دوستان و دشمنان واقعی بستگی دارد. برای آنکه شما دانش آموزان عزیز به جهان پیرامون خود و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد، با دقت بیشتری توجه کنید و هر چیزی را به آسانی رد یا قبول نکنید، در این بخش از درس با روش های جنگ روانی آشنا می شوید.

اسلاید 8: روش های جنگ روانی ١.تبلیغات: تبلیغ یا تبلیغات به معنای منتقل کردن و رساندن پیام، افکار و عقاید به دیگران است. در تبلیغات سعی می شود با بهره گیری از کلمات، تصاویر، موسیقی و … پیام به گونه ای آراسته شود که فکر و سلیقه گیرنده، پیام براساس خواست و تمایل فرستنده آن شکل بگیرد.. در دنیای امروز کشورهایی که از سرمایه فراوان، فناوری روز و شبکه های ماهواره ای گسترده بهره مندند، می توانند با استفاده از امکانات خود بر فکر و احساس مردم جهان تأثیر بگذارند.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان