صفحه 1:
صفحه 2:
۲989000
«و الفتنةُ اكبر من القتل و لايزالون يُقاتلونكم حتى يَرْذُوكُم عَنْ دينكم إن
استطاعوا». (بقره/۲۱۷)
#در لين آيه مقارنة زیبایی بين فتنه و جنگ دائمی دشمنان دین با دینداران برقرار شده
است. این جنگ دائمی بسته به موقعیتهای زمانی و مکانی و شرایط
فرهنگی و علمی شکل و شمایل خاص خود را پیدا میکند.
صفحه 3:
۲989000
جنگها با توجه به معیارهای مختلف بهانواع متفاوتی تقسیم مىشوند. مثلاً بر اساس
توازن قواء به جنى عادلانه و غير عادلانه. بر اساس مقیاسهای جغرافیایی به
جنكهاى «love منطقهاي فرامنطقهاى و جهلفى. با توجه به نوع تاكتيكه به
منظم (کلاسیک) و نامنظم (چریکی)؛ بر اساس نوع سلاح به هستهای و
غیرهستهای تقسیم میشوند.
#در یک تقسیم کلی و با توجه به ابزارهای به کار گرفته در جنگ و همچنین هدف
اصلی از col میتوان جنگها رابه سه نوع تقسیم کرد: جنگهای سخت (۲۱۵۲۵
clase (War نیمهسخت (۷۷۵۲ ۳۵۲۵ 61۳01) و جنگهای نرم
(Soft War)
صفحه 4:
ادوات نظامی
تحریک مزدوران
داخلی
رسانههای مکتوب»
صونى و تصويرى”
وهر جيزى غير از
ادوات نظامى
استعمار کهن
(۱۹۴۵-۱۵۰۰)
استعمار نو
(۱9۴۵-۰۱۹۹۰)
استعمار فرا نو
(۱99۰- )
۱/۳۴
صفحه 5:
تعریف جنگ نرم
© پرفسور حمید مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی» در سال ۱۹۸۶
قدرت نرم را به قدرت بر شکلدهی و تغییر ایدهها و ترجیحات طرف مقابل تعریف کرد.
جوزف نای: قدرت نرم را به «نوانایی شکلدهی ترجیحات دیگران» تعریف کرد.
جوزف نای قدرت سخت را به «قدرت برای اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت برای
جذب و اقناع» تعریف میکند.
«جنگ نرم. استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور
اصلی آن تاثیرگذاری بر عقایده احساسات تمایلات و رفتار دشمن, گروه بی طرف و یا
گروههای دوست است به نحوی كه برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد»
| avre |
صفحه 6:
واژههای هم افق
#در اصطلاحات نظامی و سیاسی, اصطلاحاتی از قیبل جنگ روانی». هعملیات
روانی». «نقلاب مخملی»» «نقلاب رنگی» و «جنگ رسانهاى» همكى از اشکال و
انواع جنگ نرم و بعضاً به صورت ناشیانهای به عنوان مرادف جنگ نرم به شمار
میروند. در همه این موارد هدف این است که اراده و خواست مهاجمان بدون استفاده
از ابزار و وسایل نظامی بر دیگران تحمیل شود.
صفحه 7:
yt ازری
اهمیت چنگ
تأثير عميق نرم قربانياتى مخرب
تا
مخفیانه بودز
صفحه 8:
* مارک پالمر در گزارشی با عنوان «ایران-آمریکا, رهیافت جدید» به
سیاستمداران غربی میگوید: «ایران به لحاظ وسعت سرزمینی» کمیت
ces cubs wanes اساتی: امکانات:تطابی:منایع ,طبیتی سرهازهر
موقعیت جفرافیایی ممتاز در منطقة خاورمیانه و نظام بینالملل, به قدرتی
کمنظیر تبدیل شده است که دیگر نمیتوان با پورش نظامی» ن را سرنگون
کرد.» وی تأکید میکند تنها راه مبارزه با ايران» مبارزة نرم است. بايد
دکترینهای جنگ نرم را علیه ایران به كار گرفت. وی در گزارش خود از
سه دکترین «مهار». «نبرد رسانای» و «ساماندهی نافرمانیهای مدنی»,
(موسوم به طرح دلتا) که علیه اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفته شد. ياد
مو كت
صفحه 9:
© جورج شولتز (۱۹۲۰-) استراتزیست معروف آمریکایی که در
سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۸ وزیر دارایی و خزانهداری آمریکا در دولت 221
ریگان بود میگوید: «انقلاب اسلامی خطرناکترین دشمن
مشترک تمدن غرب. در سراسر تاریخ آن است»
#ریچارد نیکسون »)۱۹۹-۱٩۹۱۳( که از سال ۹۶۸ تا ۱۹۷۴
رئيس جمهور آمريكا بوده در کتاب پیروزی بدون جنگ میگوبد:
«اسلام خمینی و بنیادگیلیی اسلامی برای ماء خطرناکتر
از تهدید کمونیسم و شوروی است»
* سؤال: علت تقابل اسلام و غرب چیست؟ چرا دنیای غرب این همه
علیه اسلام و به ویژه تشیع و جمهوری اسلامی فعالیت میکند؟
۱ ۹/۳۴ |
صفحه 10:
۱/۳۴
صفحه 11:
ابزارهاي جنگ نرم
© شناخت ابزارها و ادوات دشمن در جنگ نرم شرط لازم و ضروری ورود به صحنة
ت دقيق امكانات و ابزارها و شگردهای دشمن هرگز
نمیتوان امیدی به مقابلاةٌ درست و نتیجهبخش با دشمن داشت.
این مبارزه است. بدون شنا
* آنچه که مشهود است اين است كه در جنك همه جانبة غرب عليه اسلام و
جمهورى اسلامى:
اولاً برای همة مخاطبان در همة سطوح سنی و لایههای اجتماعی برنامه دارئد؛
ثانيا از همة شگردها و هنرهای تبليغى مدرن براى اين منظور استفاده میکنند
و ثالثاً همة امكانات و توانمندىهاى خود را در اين راستا به كار كرفتهاند.
صفحه 12:
صفحه 13:
شگردهای جنگ نرم
#مقام معظم رهبرى فرمودند: «اين كه ما بتوانيم طرح كلى دشمن را در مورد خودمان
بدانیم» بخشى از توان دفاعى ماست؛ به اين مسأله توجه داشته باشيد. ندانستن اينكه
دشمن جه در سر دارد و جه مىخواهد بكندء غفلتى است كه ممكن است ما را از امكان
برخورد و دفاع محروم کند؛ ما باید اين را کاملاًبدانیم.» (۲۲ ۲ ۱۳۸۲)
صفحه 14:
۱۴/۴
صفحه 15:
شگردهاي اجتماعي
صفحه 16:
19/۳۴
صفحه 17:
۱۷/۴
صفحه 18:
صفحه 19:
۲989000
شگردهای اقتصادی
=
صفحه 20:
راههاي مقابله با جنگ نرم
لل أ
7" قرآن كريم راه مقابله و ميزان مقابله با دشمنان را
به صراحت بيان كرده است: «فمن اعتدي عليكم
فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدي علیکم»(بقره, 194)
" دستور قرآن کریم در مبارزه با فتنه اين است که
«و قَاتَلُوهُمْ حَتَى لآ تكونَ فِثْتةٌ و يَكُونَ الدِّين لِلو».
۱/۳۴
صفحه 21:
۲989000
a |
بديرس وجود جنک
کیان نکن جنگ فقط. جدك نظامى و سخت انسث. ذرك این کد ذر شرايط جنگ نرم
قرار داریم» كمكد مىكند تا موقعيت خود را بهتر بشناسيم و وظيفة خود را دقيقتر تعيبن
کنیم.
صفحه 22:
a 1 ae
تقویت باورها و ترویج آرزشها
#اكر هدف اصلى جنك نرم تغيبر باورها و ارزشهای اسلامی است؟ بنابراین بهترین راه
مبارزه با آن ترويج و تقويت فرهنك اسلامى و الهى است. اين جهاد و مبارزة نرم بايد
تا جايى اذامه يابد كه توان مخالفان دين و نظام اسلامى به حداقل برسد به كونهاى كه
نتوانند هیچ ضربهای به نظام اسلامى وارد سازند. در جنكهاى نرمء هر یک از افراد در
خط مقدم جبهه هستند. بنابراین باید هر کدام از آنان, در حد توان» تجهیزات لازم برای
مبارزه و مقابله با دشمن را داشته باشد.
صفحه 23:
اگر یکی از اهداف اصلی جنگ نرم. تغیبر ارزشهای اسلامی و ترویج ارزشهای غربی
به جای ارزشهای اسلامی است. بنابراين براى مقابله با آن جارهاى جز ترویج و تقویت
ارزشهاى اسلامى در dam سطوح و ساحتهاى زندكى مردم نداريم. لازم است نظام
جامع اخلاقى و رفتارى انسان مسلمان تدوين كردد و عملیاتی شود. اخلاق اجتماعی»
اخلاق سیاسی, اخلاق علماندوزی» اخلاق نقد» اخلاق جنسىء اخلاق خانواده» اخلاق
معاشرت. اخلاق شهروندی و امتال آن همگی بر اساس مبانی اسلامی و به شیوهای
کاربردی برای سطوح مختلف تدوین گردد و محور فعالیتهای تربیتی و تعلیمی قرار
گیرد.
صفحه 24:
۲989000
me oe 5 > ۰
استفاده از همان سيوههاى جنك نرم
©فمن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم (بقرهء ۱۹۴) و در لين راه بايد
اين آيه را نصب العين قرار دهيم كه «فاعدوا لهم ما استطعتم من قوة»
#علامة شرف الدين: لاينتشر الحق الا من حيث ينتشر الباطل
* مقام معظم رهبرى: «امروز دشمن جبهة وسيعى را با استفاده از ابزارهاى مؤثر خطرناك
و OB Soper Le jeg tal IS از علم و تكنولوى تشكيل داده است لا جمهورى اسلامى
را هدف يكد يورش همه جانبة فرهنكى قرار دهد. مقابله با اين تهاجم بسيار خطرناك و
ويرانكرء نيازمند هوشیاری و استفاده از ابزار و روشهای مشابه دشمن ویا شیوههای
جایگزین آن است.» (۱۳۷۱/۹/۱۹)