hafeze_va_yadgiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حافظه و یادگیری”

حافظه و یادگیری

اسلاید 1: حافظه و یادگیریارائه دهندگان:آذین فرزان 81157707راحله مروتی 81169209اردیبهشت 85

اسلاید 2: یادگیری و آموزشیادگیری فرایند تغییر و اصلاح کم و بیش دایمی در فرد در نتیجه ی فعالیت یا از طریق مشاهده. فرایند یادگیری به طور مستقیم قابل مشاهده نیست و تنها راه استنباط اینکه فرد مهارت جدیدی را کسب کرده، مقایسه رفتار او را قبل و بعد از یادگیری است. آموزشفرایند اکتساب یا بهبود مهارت های مورد نیاز برای انجام دادن یک عمل یا وظیفه ی شغلی. فرایند آموزش، موجب وقوع تجربه های یادگیری می شود و بدین ترتیب، یادگیرندگان می توانند وظایف خود را در زمان حال و آینده ، با کارایی و اثربخشی بیشتری انجام دهند.

اسلاید 3: اشکال مختلف یادگیرییادگیری اتفاقیدر نتیجه برخورد و تعامل با محیط خارج و کسب تجربیات روزانه.تغییرات اجتماعی، اقتصادی و صنعتی جوامع.جریان پذیرش از طرف یادگیرنده

اسلاید 4: تئوری های یادگیریآزمایش و خطاایجاد ارتباط بین محرک و پاسخ طی یک جریان آزمایش و خطاقانون اثر: اعمال ناشی از شرایط خاصی که شخص از آنها گریزان یا در فکر رسیدن به آنها یا حفظ آنها است، به صورت عادت درآمده و تثبیت می شوند.انعکاس شرطییادگیرنده در آن غیر فعال است.محرک شرطی و غیر شرطی- انعکاس شرطی و غیر شرطینوعی یادگیری است که پایه و اساس آن را حالات عاطفی تشکیل می دهند.

اسلاید 5: تئوری های یادگیری (ادامه)عکس العمل ارادی یا فعالبر پایه ی تاثیر تشویق و تنبیه قرار دارد.تمام یادگیری انسان را توسط این تئوری می توان بیان کرد.هسته مرکزی تئوریتقویت مثبتتقویت منفی تنبیهگشتالتبه معنی صورت، ترکیب، شکل و قالب.در رفتار خود هیچ گاه بی منظور عمل نمی کنیم.ارزش کل از اجزای آن بیشتر است.

اسلاید 6: تئوری های یادگیری (ادامه)گشتالت (ادامه) چهار قانون تشکیل دهنده اصل معنی آفرینی”شباهت- مجاورت- پیوستن- مداومت“یادگیری مکاشفه ایحل یکباره و ناگهانی مسالهبرش: حل به ظاهر مکاشفه ای وابسطه به آشنایی کامل با خطوط اصلی آن مساله در گذشته است.هارلو: یادگیری مکاشفه ای وابسطه به یادگیری آزمایش و خطا به نظر می رسد.

اسلاید 7: تئوری های یادگیری (ادامه)یادگیری درجه بندی شدههشت فرایند عمده ذهنییادگیری با علامتیادگیری با محرک و بازتابیادگیری با زنجیره لفظییادگیری عضلانییادگیری تمیز دادن اختلافاتیادگیری تصورات کلییادگیری قاعده حل مسائلتقویت درونی حاصل از هر مرحله موجب افزایش احتمال تکرار آن کار می شود.

اسلاید 8: تجزیه و تحلیل اطلاعات کلامیاستخراج معنی کلی از اطلاعات مورد مطالعهاهمیت معلومات موجودمطالب جدید مورد یادگیری در ارتباط با معلومات موجود تعبیر و تفسیر می شوند.یادگیری اطلاعات شناختی

اسلاید 9: یادگیری اطلاعات شناختی (ادامه)یادگیری معنی داریادگیرنده باید در ساختمان شناختی خود، مفاهیم مرتبطی داشته باشد که معنی جدید را با آنها پیوند دهد.یادگیری حفظیتعاریف، مفاهیم و قضایا بدون توجه به معانی کلمات حفظ می شوند.برای حفظ مطلب تمرین و تکرار و دوره کردن لازم است.در صورت فراموش شدن، بازسازی آنها توسط سایر مطالب موجود در حافظه دراز مدت غیرممکن است.

اسلاید 10: عوامل موثر در میل به یادگیریهوششخصیتانگیزهجریانی که فعالیت های فرد را برای رفع یک نیاز رهبری می کنند.نیاز به انگیزشتفاوت ها در دستیابی به انگیزهخودنگری تصوری که شخص درنتیجه عکس العمل متقابل با افراد دیگر از خود دارد.خودپنداری: استنباط از تصور دیگران- خود دلخواهی- خودارزشی

اسلاید 11: عوامل موثر در میل به یادگیری (ادامه)خودنگری (ادامه)خودپنداری مثبت موجب ترغیب به رشد و بروز امکانات بالقوه می شود.سنآسیب عمده متوجه روند نظم بخشیدن و تصمیم گیری در سطح دستگاه مرکزی عصبی است.آموزش های کتبی در مقابل بیانی- رجوع به نوشته هامحرک های شرطی حاصل از دوران تحصیل

اسلاید 12: ساختار یادگیریساختار محتواچارچوب های مفهومیاستراتژی های شناختیمکانیزم نظم دهی

اسلاید 13: MaterialTeacherTechnology$CurriculumProf.DevelopmentPolicyMakersEnvironmentمدل یادگیری گروهی

اسلاید 14: حافظهبرقرارشدن اتصالات تازه بين ياخته های عصبی مغز است كه الگوهای خاصی را به وجود می آورند.تركيب پروتئين درتشكيل حافظه ی درازمدت دخالت دارد؛ خاطرات ممكن است به صورت مولكولهای پروتئين ذخيره شوند.جايگاه عمده ی حافظه در مغزهيپوكامپ است؛هيپوكامپ به ناحيه ای ازبافتهای مغز گفته می شود كه در زير قطعه ی گيجگاهی قرار دارد.

اسلاید 15: هيپوكامپ

اسلاید 16: انواع حافظه

اسلاید 17: حافظه کاریجایی است که در آن معنی به وجود می آید.آنچه می دانیم اثر مستقیم بر آن دارد.برای خود-تنظیمی ضروری است.در طول زمان در عین استفاده توسعه پیدا می کند.یک سیستم اجرایی کنترل است.

اسلاید 18: تقسیم بندی حافظه بلند مدت

اسلاید 19: بازیابیدر بازیابی اطلاعات از حافظه بلند مدت به حافظه کاری انتقال پیدا می کنند.فراموشی ناتوانی در بازیابی اطلاعاتی است که از پیش در دسترس هستند.Sensory InputLong-term memory Working orShort-termMemorySensory MemoryAttentionEncodingRetrievalMaintenance Rehearsal

اسلاید 20: فراموشی فراموشی در تمام مراحل مقابل می تواند اتفاق بیفتد.Retrieval from long-term memoryDepending on interference,retrieval cues, moods, and motives, some things get retrieved, some don’t.Long-term storageSome items are altered or lost.Short-term memoryA few items are both noticed and encoded.Sensory memoryThe senses momentarily registeramazing detail.

اسلاید 21: تئوری های فراموشیتئوری های رمزگذاری ضعیفتئوری های اشکال در بازیابیتئوری های زوالتئوری های تداخلتئوری های اشاره بازیابی

اسلاید 22: فراموشی در اثر اشکال در رمزگذاریاطلاعات هیچ گاه برای ذخیره در حافظه بلند مدت رمزگذاری نشده اند.XEncodingLong-termmemoryEncoding failureleads to forgettingShort-termmemory

اسلاید 23: یک آزمایشکدام یک سکه واقعی است؟(a)(f) (g) (h) (i) (j)(k) (l) (m) (n) (o)(b) (c) (d) (e)

اسلاید 24: فراموشی در اثر اشکال در رمزگذاریبا این که بارها یک سکه دیده شده است، تعداد کمی سکه درست را تشخیص می دهند.در نگاه کردن به سکه دقت کافی برای رمزگذاری خواص ویژه آن در برخوردهای روزانه وجود ندارد.نمونه های دیگردر تلفن چه حروفی بر روی شماره 5 نوشته شده اند؟شماره 0 در کجای ماشین حساب شما قرار دارد؟بر اساس این تئوری اشیا بارها دیده می شوند اما اطلاعات مربوط به آنها هیچگاه به حافظه بلند مدت راه نمی یابند.

اسلاید 25: فراموشی در اثر اشکال در بازیابیگاهی اوقات اطلاعات در حافظه بلند مدت وجود دارند و ما توانایی فراخوانی آنها را نداریم.یک مثال: زمانی که چیزی را که می دانید به خاطر نمی آورید.XRetrieval failureleads to forgettingRetrievalEncodingShort-termmemoryLong-termmemory

اسلاید 26: تئوری های زوالخاطرات در صورت بی استفاده ماندن تدریجا از بین می رود.زمان نقش جدی در این روند دارد.توانایی فراخوانی با گذشت زمان از رمزگذاری اولیه کاهش می یابد.Average percentage of information retained20mins1hr8hrs24hrs2days6days31daysInterval between original learning of nonsense syllables and memory test100%

اسلاید 27: تئوری های تداخلخاطرات در خاطرات دیگر تداخل ایجاد می کنند.فراموشی در اثر رقابت محفوظات در جایگزینی یکدیگر به وجود می آید.Types of interferenceRetroactiveInterferenceProactiveInterference

اسلاید 28: انواع تداخلتداخل پس کنشیزمانی که حفظیات جدید در به خاطر آوردن حفظیات گذشته اختلال ایجاد می کنند.مثال: شماره تلفن جدید به خاطر آوردن شماره تلفن قدیمی را مشکل می کند.تداخل فرا کنشیزمانی که حفظیات گذشته در به خاطر آوردن حفظیات جدید اختلال ایجاد می کنند.مکانی که سابقا ماشین را در آن پارک کرده اید به یاد آوردن مکان جدید پارک کردن را مشکل می کند.

اسلاید 29: تئوری های اشاره بازیابینشانه یا نکته ای که به فراخوانی کمک می کند.فراموش کردن نتیجه استفاده از اشاره های بازیابی نامناسب.تست های تشخیصی در مقابل تست های فراخوانی.

اسلاید 30: اشاره های بازیابیحافظه وابسته به زمینهامتحان در همان مکانی که یادگیری در آن صورت گرفته.حافظه وابسته به حالتحالات و احساسات فاکتور دیگری محسوب می شوند.Water/landLand/waterWater/waterLand/landDifferent contextsfor hearing and recallSame contextsfor hearing and recallPercentageof wordsrecalled

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید