پزشکی و سلامت

حاکمیت بالینی ۲

hakemiate_balini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حاکمیت بالینی ۲”

حاکمیت بالینی ۲

اسلاید 1: حاکمیت بالینی دکتر مجتبی صداقت دانشکده پزشکی تهران

اسلاید 2: حاکمیت بالینی

اسلاید 3: تعریف نظام حاکميت خدمات بالينيچارچوبي که در آن سازمان هاي ارايه کننده خدمت در قبال بهبود دايمي کيفيت پاسخگو بوده و با ايجاد محيطي که در آن تعالي در خدمات باليني شکوفا مي شود به صيانت از استانداردهاي عالي خدمت مي پردازند.

اسلاید 4: چرا به حاکمیت بالینی نیازمندیم؟نامتقارن بودن بازار سلامت - ضرورت سنجش جنبه های کیفی خدمات کمک به جلوگیری از اشتباهات در مسیر ارایه خدماتاستفاده بهینه از منابع محدودافزایش اعتماد عمومی به خدمات بیمارستانی

اسلاید 5: حاکمیت بالینی چه چیزی نیست؟حاکمیت بالینی یک فرآیند تجسسی و تنبیهی نیستحاکمیت بالینی شکل جدیدی از مدیریت بیمارستان نیستحاکمیت بالینی یک سیستم جادویی که همه مشکلات را حل کند نمیباشد حاکمیت بالینی لیستی از قوانین و مقررات برای پیروی افراد از این قوانین نمیباشدعناصر حاکمیت بالینی مفاهیم جدید نیستند

اسلاید 6: Clinical Governance is about doing the right thing, at the right time, in the right way, in the right place for the right patientWith the right outcome (clinical effectiveness/maximizing health gain)

اسلاید 7: Clinical GovernanceIt is in fact the very things we do or should do, on a daily basis

اسلاید 8: بيمارستان داراي نظام حاكميت باليني يعني بيمارستاني كه صاحب دارد و سيستمي دائم به فكر رفع مشكلات و ارتقا خدمات در آن است

اسلاید 9: مدل هاي مختلفي معرفي شده اند و در ايران به شكل مدل هفت ستوني آن توسط وزارت بهداشت انتخاب شده استClinical Governance7 Pillars Model

اسلاید 10: تعامل با بيمار و جامعهآموزش علمي و ارتقاء مهارتهامديريت ريسكاستفاده از اطلاعاتاثربخشي بالينيمميزي بالينيمديريت كاركنانحاكميت بالينيتوجه به سيستمهاكار گروهيارتباطاتمالكيترهبري

اسلاید 11: مشارکت عمومی و بیماران Patient and public involvementبيمار ، محور ارائه خدمت باشد و هر كاري در جهت بهبود نتايج درمان ، رضايت و مطلوبيت وي صورت گيرد.بيمار حق دارد خدمت را محترمانه و با رعايت شان انساني خويش دريافت كندبايد نظرات و ملاحظات آنان در خدمات بشكل سيستماتيك جمع آوري و بشكل معقول و منطقي در سيستم لحاظ گرددبيمارستاني كه در اين حوزه استراتژي ، برنامه و فعاليت داشته باشد ، صاحب دارد

اسلاید 12: مدیریت ریسک Risk Management عملكرد ما در بيمارستانها نبايد براي بيماران خطر آفرين باشد. اقدامات زير در اين راستا مي باشد: کاهش ریسک بالینی Clinical Risk reductionپایش شکایات Complaints monitoring وجود سیستم های گزارش دهی خطا Reporting systemsمميزي رویدادهای نامطلوب Audit Adverse Events بيمارستاني كه در اين حوزه استراتژي ، برنامه و فعاليت داشته باشد ، صاحب دارد

اسلاید 13: مدیریت کارکنان Staff Management خدمت بدون مديريت صحيح و علمي نيروي انساني ، كيفيت نخواهد داشتانتخاب نيروي انساني دانا ، با انگيزش و با مهارتآشنا سازي افراد با شرح وظائف ، مقررات ، ارزش ها و هنجار هاي سازماننيازسنجي آموزشي و فراهم كردن آموزش براي كاركنان به تناسب انتظارات بويژه در خصوص افراد جديد الورودبرقراي نظام مناسب انگيزشي و جبران خدمت ارزشيابي و باز خورد عملكرد شغلي ( اعم از حضور و غياب ، حضور در شيفت ها تا رضايت رئيس ، همكاران ، زير دستان و ارباب رجوعو ....)تامين رفاه ، امنيت و سلامت كاركنان رسيدگي به تخلفات اداري با رويكرد تحليل ريشه اي وقايع و ارتقا سازمان و نه تنبيه صرفخروج محترمانه و آبرومندانه از خدمت كاركنان در پايان دوره كاريبيمارستاني كه در اين حوزه استراتژي ، برنامه و فعاليت داشته باشد ، صاحب دارد

اسلاید 14: آموزش و یادگیری Education and Trainingسازماني كه در آن به آموزش و يادگيري بها داده شود مي تواند ايجاد و استقرار كيفيت را تضمين كندآيا سازمان از آموزش هاي در راستاي اهداف و رسالت خود حمايت مي كندآيا بودجه آموزش بشكل خاص براي ياد گيري كاركنان وجود داردآيا نيازهاي آموزشي در بيمارستان شناخته شده استآيا افراد داراي شناسنامه آموزشي هستندبيمارستاني كه در اين حوزه استراتژي ، برنامه و فعاليت داشته باشد ، صاحب دارد

اسلاید 15: اثر بخشی بالینی Clinical Effectivenessبيمارستاني كه در آن بهترين و آخرين شيوه هاي درمان موثر بيماران هر روز بررسي و بر اساس آن عمل مي شود ، خدمت را با كيفيت ارائه مي دهد . وجود و استفاده از Clinical Practice Guidelines و National Protocols‌ در اين راستا است اثر بخشی بالینی:استفاده از بهترین دانش ، برگرفته از پژوهش ، تجربه بالینی و ترجیحات بیمار برای دستیابی به فرآیندهاو نتایج مطلوب مراقبت از بیماران. “The application of the best knowledge, derived from research, clinical experience and patient preferences to achieve optimum processes and outcomes of care for patients.

اسلاید 16: Clinical Audit ممیزی بالینی شامل شناسائي استاندارد خدمات ( در بخش هاي منابع يا ورودي ها ، فرآيند و خروجي ها ) ، مقابله مستمر خدمت با اين استانداردها و مداخله براي ارتقا و نزديكي به استانداردها و ارزيابي مجدد ميزان موفقيت مي باشد .از روش هاي بسيار مناسب تغيير و بهبود در عمكرد افراد حرفه اي و تضمين كننده بهبود در كيفيت ارائه خدمت خواهد بود

اسلاید 17: استفاده از اطلاعات Use of informationاگر هر تصميمي در بيمارستان بر پايه اطلاعات و بر اساس داده هاي معتبر جمع آوري شده از محيط باشد، همچنين اطلاعات در هر جا توليد مي شوند بلا استفاده رها نشده و مورد تجزيه و تحليل و مميزي قرار گيرند، كيفيت خدمت تضمين خواهد شد استفاده از فناوری اطلاعات High level of IT usageمدیریت جامع اطلاعات Development – Comprehensive management of data ایجاد و ارایه اطلاعات برای بیماران Information for patients ارتباط با برنامه های آینده Link to future agenda

اسلاید 18: حاکمیت بالینی یک تلاش گروهی است

اسلاید 19: مثالهایی از فعالیتهای حاکمیت بالینیشکایت بیمارانرضایت بیماراناحیاخطاهای داروییتحلیل علت ریشه ای رویدادهاتحلیل مرگ و میرارزیابی دلیل ترخیص با میل شخصی

اسلاید 20: حاكميت باليني مبناي سنجش عملكرد مسئول بيمارستان در حوزه كيفيت خدمات خواهد بود. ( سياست رسمي و اعلام شده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي) تعارضي با ساير سيستم هاي مديريت كيفيت نظير ISO و EFQM ندارد بلكه داشتن اين سيستم ها به استقرار اين نظام كمك شاياني مي كندكيفيت رايگان است . خرج كردن در آن هزينه نيست ، سرمايه گذاري است. لذا درخواست منابع جديد براي اجراي اين امر ( پرستار ، اعتبارات و .....) منوط به نمايش حداكثر استفاده و كارآئي در به كارگيري از منابع موجود به شكل مستند خواهد بودحاكميت باليني كميته اي در كنار ساير كميته هاي بيمارستاني نيست . خوراك حوزه هاي آن از كميته هاي موجود بيمارستان ها بيرون مي آيد نظير Patient and Career Involvement ( كميته تكريم ارباب رجوع و كميته ارزش هاي متعالي) ، Risk Management (كميته كنترل عفونت و كميته مرگ و مير ) و .....حاكميت باليني تعارضي با نظام جديد ارزشيابي و اعتبار بخشي بيمارستاني ندارد بلكه مفاهيم آن عمدا و آگاهانه در پارامتر هاي اين نظام گنجانده شده است، لذا پاسخگوئي در اين خصوص باعث تضمين كسب درجات متعالي در نظام نوين ارزشيابي بيمارستاني مي گردد

اسلاید 21: The Message We’re very good……but we could be so much better!!

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید