صفحه 1:
رده

صفحه 2:
alla ‏98و‎

صفحه 3:
خدمت دانشجویان گرامی آقایان و خانم ها توجه عميق شما به مطالب اين سمينار و تفكر و تعمق به مطالب ارزش دنيوى اهم از شخصيتى. اخلافی. اجتماعی و اجر اخروی را در پی خواهد داشت. .از حسن توجه شما سپاسگذارم

صفحه 4:

صفحه 5:
حجاب ۰ ه درختی است که شاخه آن از دیوار باغ به بیرون آویزا. است که هر رهگذری ممکن است در آن لش لكند ارما نند كلى است كه هركس .به .جيدن ان تمابل دارد

صفحه 6:
واژه«ححجاب» پیش از اينکه استنباط خود را در اين باره ذکر کنیم لازم استیک نکته رایادآوری کنیم.آن نکته این است که معنای لغوی «حجاب» که در عصر ما این کلمهبرای پوشش زن معروف شده است چیست؟ کلمه«حجاب»هم به معنی پوشیدن استو هم به معنی پرده و حاجب.بیشتر. استعمالش به معنی پرده است.این کلمه از آنجهت مفهوم پوشش می‌دهد که پرده وسیله پوشش است.و شاید بتوان كفت كه به حسب اصل لغت هر پوششی حجاب نیست.آن پوشش «حجاب»نامیده می‌شود که ازطریق پشت پرده واقع شدن ءصورت گیرد

صفحه 7:
قُلَ لِلْمُؤْمِنِينَ يِعْضُوا مِنْ آبُصارهم (نور؛30) اى رسول ما به مردان مؤمن بكو تا جشمها را از نكاه ناروا بيوشند.

صفحه 8:
قلْ للْمُؤْمنات يَعْصْضْنَ من أَبْصارِهنَ(نور؛ ۳( ای رسول به زنان موّمن بکو تا چشمها ۳ از نگاه ناروا بيوشند.

صفحه 9:
حجاب در گفتار نوع ديكر حجاب و پوشش قرآنی. حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است: مرض(احزاب؛۳۲) پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگویید؛ مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.

صفحه 10:
حجاب رفتاری نوع ديكر حجاب و پوشش قرآنی. حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به ای راه‌زنان دستور داده شده است به گونه بهای خود باعث‌نروند که با نشان دادن زین جلب توجه نامحرم شوند

صفحه 11:
در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد. یکی از این آبات. آبه ‎۵٩‏ سوره احزاب است: «یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین عليهن من جلابيبهن ذلك ادنى ان يعرفن فلا يوذين و كان الله غفورا رحيما» (ای پیامبر به زنان و دخترانت و نيز به زنان مومنين بكو خود را بیوشانتد تا شناخته نشوند وموردااذ یت اف نكيرند. 9 خداوند بخشنده مهربان است.)

صفحه 12:
مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن حجاب. به معنای پوشش اسلامی بانوان. دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن. وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن. حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بعد اول باشد. ولی بُعد دوم نباشد. در این صورت نمیتوان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است. اگر به معنای عام. هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم. حجاب میتواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی. فکری و روحی است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی. مانند توحید و نبوت. از مصادیق حجاب ذهنی. فکری و روحی صحیح است که میتواند از لغزشها و گناههای روحی و فکری. مثل کفر و شرک جلوگیری نماید.

صفحه 13:
و یحفظن فروجهن و لایبدین زینتهن الاما ظهر منها و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن. (ای رسول ما) مردان مومن را بکو تا چشم‌ها (از نگاه ناروا بپوشند) و عفتشان را محفوظ دارند که این برای پاکیزگی شما اصلح است. و البته خدا به هر چه کنید کاملاً آگاه است. ای رسول. زنان موّمن را بگو تا چشم‌ها از نگاه ناروا بپوشند و عفت و پاکدامنی را حفظ کنند و زبنت و آرايش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود بر بیگانه آشکار نسازند. قل للموّمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم...قل للمومنات یغضضنمن ابصارهن و بحفظن فروجهن .

صفحه 14:
خلاصه این دستور این است که زن و مرد نباید به یکدیگر خیره شوند.نبایدچشم چرانی کنند.نباید نگاههای مملو از شهوت به یکدیگر بدوزند.نباید به قصدلذت بردن به یکدیگر نگاه کنند.یک وظیفه هم خاص زنان مقرر فرموده است و آن ایناست که بدن خود را از مردان بیگانه پوشیده دارند و در اجتماع به جلوهگری و دلربایی‌نپردازند.به هیچ وجه و هیچ صورت و با هیچ شکل و رنگ و بهانهای کاری نکنند کهموجبات تحریک مردان بیگانه را فراهم کنند. روح بشر فوق العاده تحریک پذیر است.اشتباه است که گمان کنیمتحریک پذیری روح بشر محدود به حد خاصی است و از آن پس آرام می‌گیرد.

صفحه 15:
همان طور که بشر-اعم از مرد و زن-در ناحیه ثروت و مقام از تصاحب ثروت واز تملک جاه و مقام سیر نمی‌شود و اشباع نمی‌گردد.در ناحیه جنسی نیز چنین است. هیچ مردی از تصاحب زیبارویان و هیچ زنی از متوجه کردن مردان و تصاحب قلبآنان و بالاخره هیچ دلی از هوس سیر نمی‌شود. آیه سی ام , که حجاب مردان را مشخص می کند,ازاین قراراست : قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم , ذلک ازکی الهم آن اللّه خبیر خبیربما بصنعون . ای رسول ما! به مردان مومن , بگو: چشم خود را فرو بخوانند واز چاک دامن خود نیز مراقبت به عمل آورند.این شیوه , به پاکی جان آنان نزدیکتراست . به یقین , خداوند به کارهایی که صورت می دهید, آگاه و با خبراست :

صفحه 16:
قرآن مجید, در سوره اعراف , آیه ۲۶ خطاب به فرزندان آدم می فرماید: یا بنی آدم قدانزلنا علیکم لباسا بواری سوء اتکم و ربشا و لباس التقوی ذلک خیر . ای فرزندان آدم ! به بقین ما برای اندام شما, جامعه ای نازل کردیم كه شرمگاهتان را پنهان سازد و جامعه دیگری تا پروبالی باشد برای بازوها و شانه های عریانتان .این دو جامعه , تن واندام شما را می پوشاند و جامعه تقوا, بهتراست که شما رااز پلیدیهای فحشاء محفوظ نگه می دارد .

صفحه 17:
اذا سالتموهن متاعا فاستلوهن من وراء حجاب . ذلکم اظهر لقلوبکم و قلوبهن . هرگاه از خانمهای رسول خداء کالایی و متاعی به عاریت بخواهید,از پشت پرده با آنان تماس بگیرند.این شیوه , بیشتر به پاکی دلهای شما و دلهای آنان کمک خواهد کرد. بعداز نزول اين آیه , همسران پیامبر اص] , بر در خانه های خود پرده ای آویختند که اگر در را بر روی کسی باز کنند, باز هم حجابی در میان باشد. به خاطر کلمه [ حجاب] , که دراین آیه صریحاذ کر شده است , نام آیه را حجاب نهاده اند, ولی ربطی بة ءسایر بانوان ندارد

صفحه 18:
امه سلمه , همسر رسول خدا, می گوید: آمن خدمت رسول خدا, صلوات اللّه علیه , بودم . میمونه , زوجه دیگر رسول خدا, هم حاضر بود. من ابن ام مکتوم , داثی زاده حضرت خدیجه , وارد شد. رسول خدا, فرمود: بروید و پشت پرده بنشینید. رسول خدا گفت :او نابیناست , ولى شما كه نابينا نيستيد] ادیان الهی. همواره بر يوشش تأكيد كرده و آن را لازمة دینداری شمرده‌اند. مطابق با آیین بهود. زنان هنگام حضور در اجتماعات. موی سر خود را می‌پوشانند و به حجاب پایبند هستند. در مسیحیت نیز پوشش اهمیت زیادی داشته و زنان معتقد به حضرت مسیح(ع) می کوشیدند مانند حضرت مریم(س) موی خود را بپوشانند و با حجاب وارد جامعه شوند.

صفحه 19:
هنوز هم نقاشان مسیحی. تصویر حضرت مریم(س) را با پوشش و حجاب کامل می‌کشند. زنان و راهبه‌ها و قدیس‌ها یکی از کامل‌ترین حجاب‌ها را دارند. این امر نشان می‌دهد که از نظر آنان. داشتن حجاب. به دینداری نزديك تر و در پیشگاه خدا پسندیده‌تر است. توجه داشته باشیم که در زمان ظهور حضرت مسیح(ع) در فلسطین. اروپا غرق در شرك و بت يرستى بود و مردم گرفتار آداب و رسوم مشرکانه بودند و زنان آنها معمولاً موی خود را نمی‌پوشاندند. اما با آمدن مسیحیت به اروپا و گسترش تعالیم دین مسیح(ع) پوشیدن موی سر نیز در میان زنان گسترش یافت. در دوران‌های اخیر پایبندی به تعالیم دینی در میان مسیحیان کمتر شده و آن بخش از دستورات و سنت‌های حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) هم که باقی‌مانده مورد غفلت قرار گرفته و به آنها عمل نمی‌شود.

صفحه 20:
بنابراین. بی حجابی زنان غرب نه تنها جایگاهی در انديشة مسیحیت حقیقی ندارد. بلکه بازگشتی به سنت‌های مشرکانة قبل از حضرت مسیح(ع) محسوب می‌شود. آیین زرتشت بودند و با پوشش کامل در محل‌های عمومی رفت و آمد می‌کردند.

صفحه 21:

صفحه 22:
نگاهی به فرهنگ حجاب و عفاف در نظام اسلامی زن جلوه‌ای از جمال. محبت. خلاقیت و ربوبیت الهی و رکن اساسی در تعلیم و تربي است. اگر زنان به این منزلت واقف شوند و در پاسداری از آن بکوشند فرایند تربیتی و شخصیتی آنان و همه اجتماع سالم مانده و بخوبی پیش می‌رود. تجربه ملت‌های گذشته نیز نشان‌دهنده این نکته است که هرگاه زنان. بلندای مقام و رسالت اصلی خود را درک نموده و در رشد شخصیت خود اهتمام ورزیده‌اند. منزلت و محبوبیت آنان حفظ شده. اجتماع در سلامت زیسته و ناهنجاری‌ها کمتر بوده است. بدون شک در عصر ما که بعضی نام آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی گذارده و بی‌بندوباری زنان را جزئی از آزادی او می‌دانندا سخن از حجاب گفتن برای این دسته ناخوشایند و گاه افسانه‌ای است متعلق به زمان‌های گذشته. ولی مفاسد و سب روزافزون که از این آزادی بی‌قید و شرط بوجود آمده سبب شده است که تدریجاً گوش شنوایی برای اين سخن پیدا شود. ۷

صفحه 23:
حجاب و عفاف در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اسلام به عنوان آخرین دین الهی برای حفظ فرد و جلوگیری از انحرافاتی که سرچشمه آنها بی‌حجابی و بی‌عفتی و عدم رعایت پوشش صحیح می‌باشد. برنامه‌ای را ارائه داده است که شامل همه افراد بشر اعم از مرد و زن می‌باشد. اما علت اینکه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است این است که میل به خودنمایی و خودآرایی مخصوص زنان است.از نظر تصاحب قلبها و دلها مردشکار است و زن شکارچی.همچنانکه از نظر تصاحب جسم و تن.زن شکار است ومرد شکارچی.میل زن به خودآرایی از اين نوع حس شکارچیگری او ناشی می‌شود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباسهای بدن نما و آرایشهای تحریک کنندهبه کار برند.

صفحه 24:
این زن است که به حکم طبیعتخاص خود می‌خواهد دلبری کند و مرد رادلباخته و در دام علاقه به خود اسیر سازد. لهذا انحراف تبرج و برهنگی از انحرافهای‌مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است. در زمان رسول خدا و در عهدامامان نیز, بانوان اسلامی از لباسهای دوخته استفاده می کرده اند و پیراهن و بلوز و دامن و شنل می پوشیداند و گاهی شنل را روی دوشها می انداخته اند و سر خود را با مقنعه می پوشیده اند. پوشیدن تمام بدن از بالای قفسه سینه تا نیمه ساق پا, بر بانوان لازم است , حتى در برابر يدر و برابر تا جه رسد به سايرين.. 4

صفحه 25:
فوابد حجاب در خانواده و محیط اجتماعی: شک نیست که هر چیزی که موجب تحکیم پیوند خانوادگی و سبب صمیمیترابطه زوجین گردد برای کانون خانواده مفید است و در ایجاد آن بابد حداکثر کوششمبذول شود.و بالعکس هر چیزی که باعئسستی روابط زوجین و دلسردی آنان گرددبه حال زندگی خانوادگی زیانمند است و باید با آن مبارزه کرد. اختصاص یافتن استمتاعات و التذاذهای جنسی به محیط خانوادگی و در کادرازدواج مشروع. پیوند زن و شوهری را محکم می‌سازد و موجب اتصال بیشتر زوجینبه یکد بگر می‌شود. 4

صفحه 26:
لستوار و؛جتماعی * ارنشولحنیلم مرد به طور قطع از نظر جسملنی بر فن‌تفوقدارد.از نظر مغز و فسکرنیز تسفوق‌مرد لالقلابلب حطستیردر لیرچو جبهه در بسولبر مرد قدوتمتقاومتنارد.هلی راز طریقعاطفی و قلبی هميشه تسفوق‌خود را بسر مرد تابتک رمملست‌حریم نکه دلشترین‌میان‌خود و مرد یکی از مسلئلمرموزی بسودم لستکه زن‌سولی حفظ مقام و موقع خود در بسیلبر سرد از آن لستفاده کردملست لسلام زررا تشویقک ردملسنکه از لیروسیله لستفاده بایقارتر و عفیفتر حرکنک ند و خود را دیمعرض‌ن-ملیش‌سولی «مرد نسکنارد بسردحتولمشلفزوده مى شود

صفحه 27:
چرا در دنیای غرب ابنهمه بیماری روانی زباد شده است؟علتش آزادی اخلاقی‌جنسی و تحریکات فراوان سکسی است که به وسیله جراید و مجلات و سینماها وتئاترها و محافل و مجالس رسمی و غیر رسمی و حتی خیابانها و کوچهها انجاممی‌شود. علل کم توجهی به عفاف و حجاب اسلامی ۱- تبیین نشدن شایسته فرهنگ اسلام ۲- نبودن مجال برنامه‌ریزی ۳- سیاست‌های فرهنگی ۴- ترویج تساهل و تسامح ۵- نبودن الگوهای مناسب ع- بالا رفتن سن ازدواج 1 ۷"

صفحه 28:
۷- دوری از خانواده ۸- دین زدایی بیگانگان روشن است که همه کشورهای اسلامی به ویژه کشور عزیزمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر مورد شدیدترین تهاجمات فرهنگی قرار دارد و استکبار جهانی با امکانات بسیار گسترده و بکارگیری دهها و صدها فرستنده رادبوبی و تلویزیونی و کانال‌های بی‌شمار ماهواره‌ای و شبکه‌های گسترده خبری و رسانه‌ای و صرف میلیاردها دلار. به شدت می‌کوشد ارزش‌های معنوی و اخلاقی و اعتقادات دینی را زیر سوّال ببرد و جوانان مسلمان را از پایبندی به آموزه‌های دینی دور سازد و آنان را به سمت اباحی‌گری و بی‌حیایی سوق دهد. و آزادی بی‌بندوباری را ترویج کند. آنها با شعارهای پوج فمنیستی احساسات و عواطف زنان را تحریک می‌کنند و با کمک زنان و دخترانی که سخت در ورطة جهل و غفلت غوطه‌وراند و با در دام باندهای فساد و تبهکاری گرفتار شده‌اند تلاش می کنند به کلی جوانان را از معارف الهی دور سازند و ارزش‌های اخلاقی و دینی را وارونه جلوه دهند و به جای آنها ضد ارزش‌ها را ارزش وانمود کنند و جامعه را به آن سمت و سو ترغیب نمایند. ۷

صفحه 29:
می گویند زن را توی کیسه سیاه نپیچید! ما نمی گوییم زن خود را در کیسه سیاه بپیچد ولی آبا باید طوری لباس بپ اجتماع عمومی ظاهر شود که برجستگی پستانهایش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آن طور که هست بهتر و جاذبتر برای آنها جلو دهد؟ از وسائل مصنوعی در زیر لباس استفاده کند تا چاقی و زیبایی مصنوعی را هم برای فریفتن و دل ربودن مردان بیگانه به مدد بگیرد؟ این مدها و لباسهای تحریک آمیز برای چه به وجود آمده است؟ آیا برای این است که بانوان آن لباسها را برای همسرانشان بپوشند؟! این کفشهای پاشنه بلند برای چیست؟ جز برای این است که حرکات ماهیچه های کفل را به دگیران نشان دهد؟ آیا لباسهایی که نازک کاری ها و برجستگیهای بدن را نشان می دهد جز برای تهییج مردان و برای صیادی است؟ عملا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مى كنند تنها مردى را كه در نظر نمى كيرند شوهران خودشان ءاست شد و در y

صفحه 30:
زن می تواند در میان زنان و در میان محارم خودلز هر نوع لباس و آرایشی استفاده کند اما متأسفانه تقلید از زنان غربی برای هدف و منظور دیگری است. غریزه خودآرایی و شکارچی گری در زن غریزه عجیبی است. وای اگر مردان هم به آن دامن بزنند و مدسازان و طراحان نواقص کار آنان را بر طرف کنند و مصلحین اجتماع! هم تشویق کنند. در پایان یک سوّال از شما دانشجویان محترم دارم. آی اگر دختران در اجتماعات عمومی لباس ساده بپوشند. کفش ساده به يا كنند. باجادر يا با بالتو و روسری کامل به مدرسه و دانشگاه بروند. آیا در چنین شرایط بهتر درس می خوانند يا با وضعی که مشاهده می کنیم؟

صفحه 31:
اميد است که در برابر این حرف ها توجهى همراه تفکر دست ما را بگیرد و تعصبی بی توجه ما را زندانی غرور نسازد تا نه تنها در هر بهار كه در جهار فصل هميشه زندگی شكوفه اش را به سر بكيريم و ميوه اش را ‎yo.‏ آغوش سبز خود بنشانیم

صفحه 32:
بدون شرح

صفحه 33:

صفحه 34:
ارزش 9 انسانیت

صفحه 35:

صفحه 36:
1 از بين رفتن ۳ اب ‎ea‏ ارزش 9 انسانیت

صفحه 37:
مروارید چادر همچون»

صفحه 38:
حجاب کامل اسلامی در زنان بعنی غیرت مردانگی در مردان ‎IN mar «|‏

صفحه 39:

صفحه 40:
es ‏تن از نش‎ V

صفحه 41:
دیوار از ‎EL‏ ها و گل ها و اموال چادر از چشم بداندیشان

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:
منابع و مأخذ: کافی . ج۱۱۸-۱ صحیح الکافی . تحقیق محمد باقر بهبودی . ۲-۳۹۲ ‎Jp gp‏ کافی . ج۳۳-۲ بحار الانوار . ج۳۳-۱۰۴ فقیه من لا بحضر الفقیه , ج ۱- ۴ وسائل الشیعه . ج ۱-۲۱۱ مجمع البیان ».طبرسی ‎oe‏ ۱۳۸-۸ الدر المنخور »سیوظی : ج۵-۴۰ سوره مومن صحیح الکافی , حدیث ۰۳۱۷۵ سوره مومن , آیه ۵ سوره معارج ‎Ye al,‏ کافی , ج ۳۲۰۲ بحارالانوار, ج ۴ ‎a eens‏ ]تال الشیعه , ج 1۲۱۱ ان

62,000 تومان