تعداد اسلایدهای پاورپوینت : 20 اسلاید

ساجده

20 صفحه
2098 بازدید
18 بهمن 1398

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
* یاب ار منظر قرآن چگونه است و قلسفه ‎ul‏ چیست؟ ‏کی به معنای برده, حاجب, پوشیدن و پنهان کردن و منع از وصول است. اس وازه نها به معنای پوشش ظاهری یا پوشاندن زن نیست و در اصل به ۸ ون ار ۱ در بیگاثه است. بدین سبب هر پوششی حجاب تتقباب ار دیدگاه فقها یکی از احکام اسلامی است که برای پوشش 8 ۱۱ 7 وه است و اصطلاحا عبارت است از پوشاندن 5 وی مو و سایر اعضای بدن به جز صورت و دو دست (و گاهی دو پا) "وسط زنان مسلمان تنها در صورتی که کنیز نباشند در برابر مردانی که 6 ۱۷ تا مخرم شمرده می شوند. درباره پوشش << اقل مقدار پوشش واجب حفظ عور تین است.

صفحه 4:
بسیاری از زنان مسلمان به شیوه های گوناگون موی سر و بخش ‎Gale‏ از بدن خود را می پوشانند؛ مقنعه . چادر, روسری, نقاب, و عبا از جمله حجاب های رایچ در میان زنان مسلمان است. اندونزیایی

صفحه 5:
6 زا زر تراير مرد نامحرم را «درع» و «خمار» و «ازار» و pray ۰ « » کار گر قبد ای روسری است. 00 7 ۱ » معنای قلب و سینه و گریبان است. 6 کتتا: و بارچه آی است که همه بدن را بپوشاند مفشران بزرگ مانند شیخ 8 ی کفتهان زر گذشته نوعی روسری برای زنان معمول بود: روسربهای 8 9 آل ۱ از پا مقنعه منامیدند و معمولاً در خانه از آن استفاده مکردند؛ نیز 8 وش يرون خانه به شمار منامد. زنان با رو خوانده میشد و از مقنعه بزرگتر و خ زا شپوشاندند:

صفحه 6:
* کاستگاه فقهی ‎tole‏ ۰ مس فرلن به زنان دربارف نحو پوشش دستورهایی داده شده اما هیچ دستور ری برای پوشاندن مو يا حتی گردن و دست و پا وجود ندارد. آیات ۳۰ و ۳۱ سوره ور و آله ‎۵٩‏ سوره احزاب به مسائل مربوط به پوشش زنان می‌پردازند. در آیه‌های ۳۰ و ‎"١‏ سورة نور آمده: ‎as)‏ ردان مومن بگو دیدگان خویش را از نگاه به زنان نامحرم بازگیرند و پاکدامنی ورزند 8 باور : نز انست. زیرا خدا از کارهایی که می‌کنید آگاه است (۳۰) و به ال یمان بگو چشم از نگاه به مردان نامحرم فروبندند و پاکدامنی کنند و زینت خويش 8 و 9 از آن آشکار است آشکار نسازند و باید که رویوش‌هایشان را به 5اه کنند و زینت خویش را نمایان نکنند مگر برای شوهرانشان, یا پدران و یا پدر توهرآن با پسران و یا پسر شوهران و یا برادران و یا خواهرزادگان و یا برادرزادگان و يا 3۱ با آنجه مالک آن شده‌اند يا خدمتکاران مرد که تمایلی به زن ندارند 68 از زار زنان خبر ندارند, و مبادا پای خویش را [به گونه‌ای] به زمین ‎sess‏ 5و آنچه از زیننشان که پنهان است ظاهر شود. ای گروه مژمنان همگی به سوی 8 اند رنتتتگار شوید.) ‎٩ 2‏ / (اء پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو: «جلباب ها [< ریهای بلند| خود را بر خویش فروافکنند. اين کار برای اینکه شناخته شوند و مورد ۱ از 2 )5 اکر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند).

صفحه 7:
۲ ات از دیدگاه موافقان حجاب 203 الكانال | تا دارند حجاب وسیله ای برای محدود کردن زن به خانه نیست 6 ای برای شور سالم ژن در اجتماع است.-ضرورت دیگر وجود حجاب | ۱ ال منتلمانان محدود کردن ارضای میل جنسی به محیط خانواده بزای جلوگیری از قساد و بی بند و باری در جامعه است. ۲ . ای مدل است پس حیوانات از همه متمدن تر هستند. علت اینکه در اسلام 6 زنان یافته است این است که میل به خودنمائی و خودآرائی 86 9 از بظر تصاحب قلبها و دلها مرد شکار است و زن شكارجى, تگه از نظر تصاحب جسم و تن, زن شکار است و مرد شکارچی. ‎dhe‏ زن به کودارانی از این نوع جس شکارچیگری او ناشی می‌شود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد 0 زل تا و آزایشهای تحریک کننده به کار برند. اين زن است که به خاص خوذ می خواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود ‎١ cael‏ .| !خراف تبرج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است.

صفحه 8:
ب سخن می‌گوید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و 3 تآتحرمان او را از دید حیوانی ننگرند؛ بنابراین. مسلمان را بدون قصد تباهی جایز می‌داند .«حرمت زن نه رد نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش است. همه اینها رن راضی نخواهد بود, چون حرمت زن و حيثيت زن به بت و خدای سبحان. زن را با سرمایه عاطفه آفرید که عاطفه بیاورد

صفحه 9:
. : * برخي فوائد و كاركردهاي حجاب : 1.سلامت رواني زن: حجاب همچون حفاظي است که زن را از آسیب پذبري, ترس و اضطراب رواني مصون نگه مي دارد. 2.آرامش روحي مرد: وجود حریم میان زن و مرد با پوشش, هیجان‌ها 9 هاي جنشي مرد را کاهش مي‌دهد. 3.آفزایش امنیت اجتماعي زنان: نیاز به امنیت در زنان بیشتر از 6 0 ان آنان را از سوء استفاده‌هاي جنسي و سایر مزاحمت ها الصو وي‌دازد. 4استحکام پیوند خانوادگي: حجاب زن را به خانواده وفادار نموده از 6 ۲:3 بي‌نماید. نیژ زمینه لذت جويي مردان در اجتماع را از 8 و اي آنان را به درون خانه مختص مي‌کند. | 2303 بهرهدوریشغلي و مشارکت اجتماعي: برهنگي 8 9 تمتعات جنسي از محیط خانه به اجتماع شده و قهراً نیرو 8 کار زر اجتماع را ضعیف مي‌کند. 6.بلا بردن ارزش و احترام زن: زنان وقتي خود را مي‌پوشانند براي مردان روباني‌تر, بر جاذبه‌تر و گرانبهاتر و ارزشمند مي‌شوند.

صفحه 10:
‎Cina‏ توشاک زنان در کشورهای اسلامی: ‏«ربارء حاستگاه بوشش سر اختلاف نظر وجود دارد. به عقيدق برخی, در قرون گذشته, ‏8 ی ار زو :(عتقات) استفاده می‌شده ‎cowl‏ و در جامعه ایرانی از ‏20 استعاد» قل شذه آست. طبق يكى از نظرات, استفاده از جادر در ميان ‎oe‏ به دوران پیش از اسلام و به زمان اشکانیان و پس از آن ساسانیان باز می دد. ‏تن نرد شیعیان: ‎ ‏۲ فرآل و فتوای مراجع تقلید شیعه, زنان و مردان هر کدام وظیفه هایی دارند که در ۲ ووارد تیال فقها اختلاق ‎coum‏ اين حد در میان فتاوی مشترک است که مرد و زن 1 وت هانشان زا ذر هر شرایط از هرکس و هر جنس بپوشانند مگر در شرایط اجباری سكاس كه براق دستشويى نياز به كم داشته باشند كه احکام خاص خود را دارد ‏طی طر مراجع تقلید معاصر شيعه. زنان بايد همق بدنشان از جمله هم موی سر, ‎ae‏ ‏اش را از مردان نامحرم بپوشانند. ولی می‌توانند دست‌ها را از مج به پایین و ‏۱[ ۱5 اگرچه با و زیر چانه و ساعد و آرنج و مانند آن را بايد بيوشاند. احکام ار مردان نیز اختلافی است. برخی مراجع تقلید معاصر افزون بر حد مشترک می‌گویند آل ابا تن و جاهای نامتعارف بدنشان را از زن نامحرم بپوشند. مثلاً به فتوای آنها مردان ی واند پیش زن نامحرم ببراهن آستین کوتاه بپوشند یا با شلوارک‌های ورزشی ظاهر شون اعکام نگاه کردن نیز بسیار اختلافی است ولی طبق فتوای مراجع تفلید معاصر, به جز رل و شوفر به طور کلی هیچ کس نباید به قصد لذت به دیگری -محرم یا نامحرم و زن یا ‎

صفحه 11:
نس رن در ايران باستان: 8 الال ۱۱ ان باستان. مطالب زیادی در تاريخ وجود دارد. ویل دورانت 8 ۱ از ان پاستان و اینگه حجاب بسیار سختی در بین آنان رایج بوده للدت مل ‎tages‏ «زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان ‎ie‏ یزور ایند هرگز به آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان 5 زتان شوهر داز حق نداشتند هیچ مردی راء ولو پدر یا برادرشان 8 اكه زر ابران باستان بر جای مانده, هیچ صورت زن دیده نمی 333 مل | اليشآن به نظر نمى رسد.»

صفحه 12:
* دوره مادها: ‎shel‏ Median Ped پوشاک زنان آن دوره (مادها) از لحاظ شکل (با ‎(Solar oes‏ با پوشاک مردان یکسان است.» و زل ۰ واسطه اختلافی که میان پوشش سرشان وجود دارد. از هم تمیز داده می شوند. به نطر می رسد که زنان پوششی نیز روی سر ود گذارده اند و از زیر آن گیسوهای بلندشان تمایان است.»

صفحه 13:
-وره بارسی ها (هخامنشیان): در مورد پوشاک خاص زنان این دوره آمده است: |4 ۱ نقوش مانده از آن زمان, به زنان 00 که پوششي جالب دارند. پیرآهن ‎OL!‏ پوششی ساده و بلند یا دارای راسته چین و 8 ات له زنان دیگر آن دوره نیز بر میخوریم که از پهلو به اسب سوارند. اینان چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده و در زير آن, یک پیراهن با دامن بلند و در زیر آن نیز, پیراهن بلند دیگری تا به مچ يا نمایان است.»

صفحه 14:
9 ‎o sane‏ در اين ‎ae‏ کته حجاب زنان ایرانی کامل ‎a 0 ١‏ ينين مى خوانيم: «لباس زنان آشکانی پیراهنی بلند تا روی زمین, گشاد. پرچین, آستین ‎mre”‏ زاست بوده استت. پیراهن دیگری داشته اند که ‎I soy‏ لاف قر يقن لين يك نسبت به اولى کوتاه ‎less‏ َه باز بوده اشت. روی این دو پیراهن چادری سرمی کردند.» در ای دیگر آمده است: «چادر زنان اشکانی به رنگ های شا و ارغواتی و يا سفید بوده است. گوشه چادر در زیر چگ له فلزی بیضی منقوش پا دکمه که به وسیله زنجیری گردل افکنده شده, بند است. این چادر به نحوی روی ۲ قی آفتاده که عمامه (نوعی کلاه زنانه) را در قسمت عقب و پهلوها می پوشانیده است.» ‎203١٠١‏ ۱ تان» ندز آمده است: «زنان عهد اشکانی قیایی تا زاتو بر تن می کردند. پا شنلی که بر سر افکنده می شد و نیز تقابی داشتند که معمولاً به پس سر می آویختند.»

صفحه 15:
+ 00 تسآسانیان: در مورد پوشاک زنان چنین آمده است: «چادر که از دوزه های پیش مورد استفاده بانوان ایران بوده ‎ae‏ دور رز نه صورت مختلف مورد استعمال داشته است.» کاب زنان در این دوره چنان اهمیتی داشت که Period 1

صفحه 16:
چنین مى 4 «"رفقه" چشمان خود را بلند دی شتر خود فرود آمد, زیرا از خادم پرسید: اين مرد | کل لا تب آید؟ ادم گفت: آقای من است پس | خود را پوشانید.» می شود که پوشش زن در مقابل نامحرم در شریعت السلام) وجود داشته است؛ زیرا «رفقه» در مقابل أو نامحرم بود. از شتر پیاده شد و خود را پوشاند تا چشم اسحاق

صفحه 17:
در اصول اخلاقی «نلمود» که یکی از کتاب های مهم دیتی و در حقیقت فقه مدون و آیین نامه زندگی بهودیان است, آمده: «اگر زنی ‎ais‏ ‏قانون بهود می پرداخت, چنانچه مثلاً بی آنکه چیزی بر سر داشت به میان مردم می رفت و یا در شارع من 0 يأ با نز.سنخی از مردان درد دل |1 اش الشدر بلند بود كه جون در خانه اش می نمود, همسايكانش مى توانستند 6 بو زر آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد.»

صفحه 18:
حَجاب: حجاأب. بیانگر وقار و افتخار یک زن است. ‎ole‏ بند محکمی بر پای پلید شهوت است. حجأب, منشور والای آگاهی است. ‏ججأب., گامهای بلند انسان در کوچه های معانی است. ججأب, سند اطاعت از فرمانده ی هستی است. حجاب. جلی اراده ی زن مصمم مسلمان است. حجأب. بوی خوش گل عفاف است. ‏حجأب, نصمین تداوم زیبایی و شرافت است. ‎ole‏ آزادی از پلیدی ها و شهوات است. ‏حجأب. سنگی بر پوزه ی بلهوسان و دشمنان شرف و ‏حیثیت زن است.

صفحه 19:
له و چادر: 200 و آتگلیسنی با طعنه به دوست و ‎ilps eee‏ اش همایون می گه : 8 انميتولن بنا مردا دست بدن يا شون كنن !؟؟ 8 33 إيرالى ايِنْقَدر كارنامه خرابى دارند و لم خودشون رو نمیتونن کنترل كنن؟؟ / بح و ميزنه و میگه : ا كل تن مینونه با هر مردی دست بده ؟ و 3 هل 9 که آنگلستان رو لمس کنه؟! 0007| انیت می گه : نه! مگه ملکه فرد عادیه ؟!۱ فقط آفراد خاصی می تونن با ایشون دست بدن و در رابطه باشن!!! همایون هم بی درنگ می گه : خانوم های ایرونی همشون ملکه هسنن

صفحه 20:

39,000 تومان