حداقل فیلدهای لازم برای سایت های مراکز تحقیقات دانشگاه
اسلاید 1: حداقل فيلدهاي لازم براي سايت هاي مراکز تحقيقات دانشگاه
اسلاید 2: 1- عکس از مرکزيکي يا ترجيحا همه موارد زير• نماي جامع (يا نسبتا جامعي) از بيرون و فضاي اطراف.• نماي جامع (يا نسبتا جامعي) از فضاي داخل.• عکس دسته جمعي از مسئولين و پرسنل.
اسلاید 3: 2- معرفي مرکز• تاريخچه• مکان جغرافيايي• نوع فعاليت
اسلاید 4: 3- آرم مرکز• درصورتي که مرکز تحقيقات فاقد آرم اختصاصي مي باشد، نسبت به طراحي و تأييد آن از سـمت رئيس مـرکز اقدام شود.
اسلاید 5: 4- CV رئيس مرکز و اعضاء• طراحي صفحه CV با فرمت معرفي شده از سمت واحد وب سايت دانشگاه باشد.• از قرار دادن CV بصورت فايل خودداري فرماييد. اما قرار دادن آن بصورت فايل هاي word يا PDF بعنوان لينک جانبي در صفحه ي CV بلامانع است.• از طراحي صفحه CV بطوري که جامع تر و زيباتر از صفحه ي CV پيشنهادي دانشگاه باشد استقبال مي شود.
اسلاید 6: 5- تجهيزات مرکز• قرار دادن فقط ليست تجهيزات تخصصي – پژوهشي• از قرار دادن ليست اقلامي مانند: ميز کامپيوتر، کيس، صندلي و... جدا خودداري فرماييد!• در صورتي که مرکز فاقد تجهيزات تخصصي مي باشد، کافيست همين موضوع را در لينک يا صفحه ي مربوطه قيد فرماييد.
اسلاید 7: 6- خدمات مرکز• قرار دادن ليست تجهيزاتي که توسط آنها خدماتي را به مردم يا ساير مراکز تحقيقاتي داخل و خارج دانشگاه مي توان ارائه داد.(طبق فرمت اعلام شده از سمت پژوهشکده)• قراردادن خدمات درماني، مشاوره اي، علمي و... که صرفا از سمت مرکز تحقيقات مربوطه ارائه مي شود.
اسلاید 8: 7- بخش هاي زيرمجموعه مرکز• بخش ها و واحدهاي زيرمجموعه مرکز در صفحه اصلي سايت ليست شوند.• براي هر بخش يا واحد زيرمجموعه نيز صفحه اي اختصاصي جهت معرفي آن(اعضاء، فعاليت ها و...) طراحي گردد.
اسلاید 9: 8- لاين هاي تحقيقاتي مرکز• درصورتي که معرفي لاين هاي تحقيقاتي مرکز کوتاه است، در صفحه ي اصلي و در غير اينصورت به صفحات داخلي لينک دهيد.
اسلاید 10: 9- پا صفحه• شامل: آدرس پستي-کدپستي-تلفن(بهمراه کد)-فکس-ايميل.• ايميل بايستي فقط اختصاصي براي مرکز تحقيقات باشد.• از اکانت هاي Gmail ، Yahoo و... جهت معرفي ايميل مرکز خودداري فرماييد.
اسلاید 11: 10- همکاري با فصلنامه پژوهشکده• رويدادهاي هر فصل از سال را که مرکز تحقيقات مربوطه متولي آن بوده در قالب فايل word به پژوهشکده بوعلي ايميل شود تا در صفحه مربوط به همان مرکز تحقيقات درج گردد.
اسلاید 12: 11- اهداف(برنامههاي راهبردي)• درصورتي که معرفي برنامههاي راهبردي مرکز کوتاه است، در صفحهي اصلي و در غير اينصورت به صفحات داخلي لينک دهيد.
اسلاید 13: 12- مـقـالات• مقالاتي را که امسال مرکز تحقيقات شما منتشر کرده است در يک صفحه مخصوص در سايت مرکز قرار دهيد.• مقالات سال هاي گذشته را نيز بصورت لينک آرشيو در صفحه مقالات سايت مرکز قرار دهيد
اسلاید 14: 13- اخبار• از هر رويدادي که مرکز تحقيقات متولي آن است مي توان بعنوان خبر استفاده نمود.• استفاده از اخبار علمي مرتبط با نوع فعاليت مرکز که در ساير نقاط کشور و جهان رخ مي دهند.• قرار دادن لينکي جهت دسترسي به آرشيو اخبار مرکز تحقيقات.
اسلاید 15: 14- کنفرانس• قرار دادن لينک معرفي کنفرانسي که در آينده برگزار خواهد شد و يا در حال برگزاري است.• قرار دادن لينک معرفي کنفرانس هاي علمي مراکز خارج از دانشگاه.• قرار دادن لينکي جهت دسترسي به آرشيو کنفرانس هاي برگزار شده.
اسلاید 16: 15- نظرسنجي• نظرسنجي سايت حتما فعال باشد.• بهتر است هر 3 يا 6 ماه نظر سنجي را تغيير دهيد.
اسلاید 17: 16- لينک هاي مرتبط (مفيد)• معرفي سايت هاي علمي - پژوهشي خارج از دانشگاه (ايران و جهان).
اسلاید 18: 17- فعاليت هاي آموزشي - پژوهشي• معرفي فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي اعم از چاپ کتاب، مقاله، ماهنامه، فصلنامه يا سالنامه، دوره هاي آموزشي و بطور کلي هر فعاليتي که در اين حيطه قرار مي گيرد.
اسلاید 19: 18- لينک پژوهشکده بوعلي• قرار دادن لينک پژوهشکده بوعليhttp://www.mums.ac.ir/Buali
اسلاید 20: 19- ساير موارد• قرار دادن هر موضوع ديگري غير از موارد عنوان شده در اين اسلايد که به بهتر شدن و پربارتر شدن سايت مرکز تحقيقات کمک مي کند بلامانع است.• زيبا سازي صفحه اصلي و صفحات داخلي سايت مرکز.• تا حد امکان دسترسي به مطالب مهم سايت راحت و سريع باشد.
اسلاید 21: 20- نکات منفي سايت• وجود لينک هاي خالي(لينک هاي که به جايي وصل نيستند).• وجود لينک هاي مرده.• اغلاط املايي و تايپي.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.