asibhaye_ejtemaee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حفاظت در برابر آسیب های اجتماعی”

حفاظت در برابر آسیب های اجتماعی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الر حيم

اسلاید 2: در درس قبل با نمونه هايي از اسيب ها اجتماعي كه افراد را تهديد مي كند ،اشنا شديد. اين سوال پيش مي ايد كه چه كساني در برابر آسيب ها تهديدات ،محافظت مي كنند.خود نخست، هر نوجواني بايد خودش از خود مراقبت كند يعني هر فرد نسبت به بدن و روح وروان خود مسئول است و بايد از اعمال و رفتاري كه به سلامتي بدني و رواني او لطمه مي زند ،پرهيز كند.البته در اين راه بايد هميشه از خداوند متعال كمك بگيريم.

اسلاید 3: خانوادهپدر و مادر ،مسولئيت مراقبت از فرزندان وفراهم كردن امكانات زندگي براي انها را دارند.پدرو مادر در تربيت و مراقبت فرزندان،حق قانوني دارند انها حق تا زماني كه فرزندشان مستقل نشده اند ،بر فعاليت هاي انها نظارت دقيق داشته باشند.

اسلاید 4: مدرسهنوجوانان،بخش زيادي از زندگي خود را رد مدرسه مي گذارنند.معالمان ومسئولان مدرسه نيز مانندپدرو مادر،مسئوليت مهم وقانوني مراقبت از نوجوانان را در برابراسيب هاي اجتماعي به عهده دارند. انها نوجوانان را براي داشتن زندگي سالم و شايسته،تربيت مي كنند.

اسلاید 5: قانونقانون از حقوق همه افراد از جمله جوانان حمايت مي كند نيروي انتظامي (پليس)براي برقراري امنيت و حفاظت از مردم تلاش وبا كساني كه قوانين رانقض مي كنند،بر خورد مي كنند.البته،پليس قانون را وضع نمي كند وقدرت نامحدودهم ندارد بلكه پليس نيز در چارچوب قوانين و تا جايي كه قانون به او اجازه مي دهد،مي تواند عمل كند.

اسلاید 6: مي دانيم كه قانون از حقوق مردم حمايت مي كند و همه مردم در برابر قانون مساوي هستند.قوه قضائيه در هر جامعه بايد نهادي وجود داشته باشد كه عدالت را اجتماعي را برقرار سازد،براجراي قوانين نظارت كند،باتخلفات برخورد كند ومتخلفان را به مجازات برساند.اين نهاد ،قوه قضائيه است كه پشتيبان حقوق فردي و اجتماعي افراد است.

اسلاید 7: بر طبق قانون اساسي،رئيس قوه قضائيه از سوي رهبر جمهوري اسلامي به مدت 4سال انتخاب مي شود.رئيس قوه قضائيه بايد فردي مجتهد(كسي كه مي تواند احكام اسلامي را از منابع اسلام به دست اورد.)،عادل،آگاه به امور قضايي ومدير ومدبر باشد.قوه قضائيه وظايف زير را بر عهده دارد:1-رسيدگي به شكايات هاي مردم و حل اختلافات انها2-كشف جرم،تعقيب و مجازات مجرمان3-اقدامات مناسب براي پيش گيري از وقوع جرم4-گسترش عدل و ازادي هاي مشروع درجامعه 5-نظارت بر حسن اجراي قوانين در سازمان ها و دستگاه هاي اداري قوه قضائيه وظايف قانوني خود را از طريق اركان و سازمان هاي مختلفي كه دارد،انجام مي دهد.

اسلاید 8: برخي از اركان و سازمان وابسته به قوه قضائيه 1- دادگاه ها و دادسراهاآشنايي با برخي اصطلاحاتحكم قطعي: حكمی‌كه قابل اجراست.حكم اعلامي: حكمی‌كه مستلزم انجام عملي از طرف محكوم‌عليه نيست مانند صدور حكم به نفع خواهان مبني بر اعلام بطلان معامله يا اصالت سند.دادگاه بدوي: دادگاه نخستين يا دادگاه بدوي يعني دادگاهي كه ابتدا پرونده نزد آن دادگاه رسيدگي شده و صدور اجراییه با آن است حتي اگر حكم قطعي از سوي مرجع ديگر يا بالاتري صادر شده باشد. محكوم‌عليه: شخصي كه حكم به ضرر او صادر شده است. محكوم‌له: شخصي كه حكم به نفع او صادر شده است. محكوم‌به: موضوعي كه در خصوص آن حكم صادر شده

اسلاید 9: برخي از اركان و سازمان وابسته به قوه قضائيه 3-ديوان عدالت اداري 2-ديوان عالي كشوربه موجب اصل ۱۷۳ قانون اساسي، دیوان عدالت اداری به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأموران یا واحدها یا آیین‌نامه‌های دولتي و احقاق حقوق آنها، زیر نظر قوه قضائيه تأسیس شد.در حال حاضر رئیس دیوان عدالت اداری کشور، آیت‌الله محمد جعفر منتظري است که از سوی رئیس قوه قضائیه -آیت‌الله صادق لاريجاني در سال ۸۸، به این سمت منصوب گردید.عالی‌ترین مرجع قضایی در ايران است که به منظور نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی و انجام مسئولیت‌های که طبق قانون به آن محول می‌شود براساس ضوابطی که رئیس قوه قضاییه تعیین می‌کند تشکیل شده‌است. این دیوان از برجسته‌ترین قضاوت کشور تشکیل شده‌است.همچنین رسیدگی به تخلفات رئيس جمهوراز وظایف قانونی این دیوان است.

اسلاید 10: 4- سازمان بازرسي كل كشور5-سازمان قضايي نيروهاي مسلح6-سازمان زندادن ها و اقدامات تاميني و تربيتي7-سازمان ثبت اسناد و املاكسازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان‌ هاي دولتي ایران است که وظیفه ثبت معاملات، شرکت‌ها، املاک و دارائی‌های شخصی اتباع ایران را به عهده دارد. این سازمان با وظایف حقوقی و ساختار عملکرد مستقل، از نهادهای وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است.در حال حاضر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی راوری است که از سوی رئیس قوه قضائیه وقت آیت‌الله صادق لاریجانی در شهریور ماه سال ۸۸، به این سمت منصوب گردید.8-سازمان پزشكي قانوني

اسلاید 11: رسيدگي به شكايات هاي مردم و حل اختلافات يكي از مهم ترين وظايف قوه قضائيه،حل كردن اختلافات مردم است.البته در هر اختلافي بهتر است افراد سعي كنند در درجه اوّل از راه مسالمت اميز و با گفت وگو موضوع را حل كنندو در اين راه از افراد با تجربه تر و ريش سفيدان فاميل و شوراي حل اختلافات محله كمك بگيرند . همچنين هيچ گاه افراد نبايد براي گرفتن حق خود،به طورخودسرانه يا از راه زد وخورد عمل كرد.انواع دعاوي(اختلافات)دعاوي كيفري:مربوط به اعمالي است كه دادگاه براي افرادي كه مرتكب جرمي شده است،مجازات تعيين مي كند.نمونه اي از دعاوي كيفري: به موجب قانون،فحاشي و افترا يا قدرت نمايي جرم است و مجازات زندان دارد.نمونه ديگر:به موجب قانون ، اگر كسي بدون داشتن مدرك ،خودرا پزشك،وكيل،مهندس و ... معرفي كند و بخواهد از راه فريب ديگران ، منافعي را به دست اورد. غصب عنوان نموده و اين كار ، جرم است و مجازات زندان دارد.دعاوي حقوقي: مربوط به اعمالي است كه دادگاهمجازاتي تعيين نمي كند بلكه افراد ملزم مي كند كه تكاليفشان را انجام دهند يا خقوق قانوني ديگران را بدهند. پايان

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید