صفحه 1:
Page 1 of 23 حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران حمل و نقل ریلی جابک» ضرورت لحستیک پیشرو اولین همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک ایران مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما - تهران ۴ ۵ آبان ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۵

صفحه 2:

صفحه 3:
یود 77 _| حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو —— ۱- اسناد بالادستی و تکالیف قانونی ۲- بررسی وضعیت در سال های اخیر ۳- مشکلات و جالش های اصلی ۴- اهداف توسعه آینده در حوزه حمل بار

صفحه 4:
حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو الف) سند سیاست های کلی حمل و نقل (بهمن ۱۳۷۹): (ایجاد نظام جامع حمل و ‎fds‏ و تنظیم سهم هر یک از زیربخش های آن با اولویت دادن به حمل و نقل ریلی با توجه به جهات ملاحظات اقتصادی و دفاعی و امنیتی. کاهش شدت مصرف انرژٍی, کاهش آلودگی زیست محیطی, افزایش ایمنی. برقراری تعادل و تناسب بین زیرساخت ها و ناوگان و تجهیزات ناوبری و تقاضا: افزایش بهره وری تا رسیدن به سطح عالی از طریق پیشرفت و بهبود روش های حمل و تقل و مدیریت و منابع انسانی و اطاعات) ب) دستور به انتقال بارها از جاده به ریل (مپناه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳): اين همه زحمت کشیده شده تا بنادر به راه آهن متصل شوند. بروید و کاری کنید که بارها با راه آهن حمل شود. ج) بند ۲۴ و ۲۵ سیاست های کلی برنامه ششم (تیر 1۳۹۴): بند ۲۴- اولویت بخش ریلی در توسعه‌ی حمل‌ونقل و ایجاد مزیت رفابتی برای آن. بتد ۲۵- توسعه‌ی حمل‌ونقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پابانه‌های باری و اتصال شیکه به اقتصادی. تجار خعتی و ماد" شور و شبکه‌های ربلی منطقه‌ای و حهانی بهویژه .يدور شما

صفحه 5:
حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو هزینه خارجی حمل و نقل جاده ای کامیون سنگین (1117۷) با حمل و نقل ریلی کشش دیزلی حدود ۶ پورو به ازای هر ۱۰۰۰ تن کیلومتر بر آورد شده است که معادل ۱۳۰۰ ربال به ازای هر «تن کیلومتر» می باشد. ۲- وضعیت شاخص های ایمنی جاده ای اروپا حدود ۵ برابر بهتر از ایران ميباشد. ۳-مصرف کازوئیل به ازای هر «تن کیلومتر» توسط کامیون های مورد تردد در جاده های اروپا؛ وضعیت بهتری از کامیون های مورد تردد در ایران دارد. ۴- بر آورد ایران: ۸۱۰ ریال به ازای هر تن کیلومتر 2p: & Downstream (cifference low/high scenario) [cumate change (diference lowhigh scenario) 1p. & Downstream Processes 1a climate change [Dotmer Cost Categories Noise ومتسام ندع 0 Inland Waterways Road Felght Rall Freight مه مر مه #0 120 100 3 0 0“ 3 ° ‎wv Hov‏ 2m a ate: Cas or tar nape, Boake ses aT a ‏بعتا قم امد مااع‎ alton ss, Dna ice he E.27 he xem of aan ‏مه ریصن وی‎ aes

صفحه 6:
Page 6 of 23 ‎PAF‏ بو ‎ola‏ بر آوردععلکرد ۷ ماههابتدای سال ‎۰ ‎1396 ‎sett? 44.7 ‎1395 ‎ ‏حمل و نقل ریلی چابک ضرورت لجستیک پیشرو ‎ ‎ ‎ ‏4و 412 ‎ ‎105 107 405 ‎ ‏وضعیت سهم حمل بار ربلی ‏از کل بارهای جاده ای (با بارنامه) و ریلی در سال های گذشته و برنامه ۱۳۹۶ (سنجش بر حسب شاخص تن کیلومتر) ‎1376 ‎1377 ‎

صفحه 7:
23 ۱ حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو حجم بار ریلی و بارهای حایز شرایط حمل ریلی ‎an‏ 3 100 ‏در مسیرهای موجود ریلی‎ ” 82 84 83 © » 75 76 go fF 2 67 in 3 ‏و‎ ax EY 0 7 < 5 a 3 40 vo ۴ * 33 ۳۹2 40 © 10 - 2 z 1391 1392 1393 1394 1395 13

صفحه 8:
10 1396 مقایسه نرخ متوسط کرایه حمل بار ریلی و جاده ای 1386 1385 1384 +

صفحه 9:
Page 9 of 23 حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو ” حرکت اولین قطار ترانزیتی راه ابریشم ریلی در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۶ بودکه از شرق چین حرکت خود را آغاز وبا طی مسافت ۱۰۳۰۰ کیلومتربا گذر از قزافستان و ترکمنستان پس از ۱۴ روز وارد ایران شد. ۱ کانتینر ۴۰ فوتی در تاییخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ به .ه تا ۲ قطار در هفته از جین به ایران سیر نماید قطار کانتینری از منطقه اینچوا سمت تهران حرکت کرد. اخیرا تصمیم گرفته ۲ درسپتامبر ۲۰۱۶ ن 5 کانتینری دیگری به صورت ترکیبی حرکت خود را آغاز و با عبور از هند به سمت بندر عبا آستارا - آذربایجان و روسیه ادلمه مسیر دادکه از هر سه شیوه ریل؛ یه ودره تايه زمرت 7 توافقات بین راه‌آهن‌های ایران آذربایجان» گرجستان اکرلین و لهستان برای راه اندازی کریدور ‎ald‏ فارس دریای سیامیا مسیر جنوب - غرب بصورت حمل و نقل ترکیبی برای جذب بارهای هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی به سمت اروپا انجام شده است. در ماه اکتبر ۲۰۱۷ پروتکلی‌با راه آهن های آذربایجان؛ روسیه و بلاروس برای توسعه مسير غربى شمال -جنوب ‎Lael‏ شده است.

صفحه 10:
زیکی محور ریلی قزوین رشت: ۹۵ درصد (در کریدور جنوب شعال) اتصال آستارای ایران - آستارای آذربایجان (به زودی) پاراف قرارداد تامین منلبع مللی رشت‌تا آستارا در اوایل آبان ۱۳۹۶ افتتاح بخش مرز ایران تا ایستگاه غوریان در افغانستان از محور ربلی خواف - هرات در ظرف ‎١‏ | ماه آننده ساخت راه آهن چابهار زاهدان (در دست انجام) مطالعه جلمع و اجرای پرویه های لجستیکی در بندر خشک آپرین

صفحه 11:
1396 1305 عملکرد حجم ترانزیت بار ریلی 1.5 185 با ادامه روند ۷ ماهه ابتدای امسال» رکورد حمل بار ترانزیت ریلی در دوره عملکرد آن» شکسته خواهد شد. 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1387 1388 1389 1390 1391 1302 1393 1304 1378 137 06 94 02 00 2

صفحه 12:
rage 12 of 23 حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو سهم بار ترانزیت ریلی از کل ترانزیت ریل و جاده (شاخص تناز) 3 1 3 me t ۳ :

صفحه 13:
حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو ‎-١‏ تامين منابع مالی برای ارتقای ظرفیت شبکه زیربنایی ریلی ‏پروژه های ارتقای ظرفیت شبکه ریلی منبع مالی در حد ۲۰ میلیارد دلار نیز دارد. ‏۲- عدم امکان رقابت پذیری موثر حمل و نقل ریلی ‏۲ عدم برابری حق دسترسی به شبکه زیربنایی بین ریل و جاده (بر اساس هر ۱ تن كيلومتر ريل و جاده ‏میزان یکسانی را برای استفاده از شبکه زیربتایی ریلی پرداخت نمی نمایند ‏عدم محدوديت براى حمل بارهاى حايز شرايط حمل با ریل (در حال حاضر محدودیتی در این خصوص ‏وجود ندارد. حدود ‎٠١‏ درصد حمل بار جاده اى فعلى حايز اين شرايط مى باشد | ‏” عدم فروش گازوئیل در سطح ‎٩۰‏ درصد فوب خلیج فارس (قيمت هاى فعلى حداكثر يك جهارم قيمت های فوب خلیج فارس می باشد) ‎ ‎ ‎v

صفحه 14:
rage 14 of 23 حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو 28.0 شاخص بهره وری خطوط اصلی ربلی | ابر اساس آخرين سال اطلاعات در دسترس 0 3 * 0 8 £ 0 E 3 3 1 جب صو عم جوم ‎SEO om‏ که جرا ج ‎ses) ON SHEE‏ ۱ ۰ sn: دنيا 5 1 اسان اتحاديه ارويا

صفحه 15:
9 حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو سرعت متوسط سفر واکن باری از مبدا تا مقصد (با لحاظ تمام توقف های حین سیر به هر دلیل) همه واکن های باری در همه مسیرها در طول یک سال

صفحه 16:
Page 16 of 23 حمل و ‎bs Ii‏ چابک» ضرورت لجستیک RELIABILITY CHOICE > OF THE SAFETY CARRIER FLEXIBILITY FREQUENCY INTERMODALITY ‘Source: SDG elaboration. DECISION. MAKING UNIT ۱۷۷/۲۲۶ SHIPMENT etsy ‘commaopity TYPE ۸ ااام كمع اننا WHEN?

صفحه 17:
حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو " کاهش زمان حمل بار (افزایش پایدار بهره وری از طریق افزایش سرعت متوسط سیر واگن های باری در حين سیر. کاهش زمان معطلی واگن های باری در مبادی و مقاصد) "ارتقای اطمینان به سرویس های حمل بار ریلی 7 رقابت پذیرتر شدن کرایه حمل بار ریلی “اتصال با بنادر» مراکز بار عمده» بنادر خشک

صفحه 18:
۲ ۱ 8 age 18 of 23 ‏ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو‎ Sib 9 Jam | am 50 سرعت متوسط سفر واگن باری از مبدا تا مقصد ۳ (با لحاظ تمام توقف های حین سیر به هر دلیل) 1 30 همه واگن های باری در همه مسیرها در طول یک سال ‎as]‏ ‏5 وضعیت گذشته ۷ دی وضصي ‎S027‏ هدف كذارى آينده ‎at‏ ‎a‏ 15 27 3 ۳ 2 2 wo Nu ری 5ك اس son 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400

صفحه 19:
"| حمل ونقل ریلی چابک؛ ضرورت لجستیک پیشرو - اهداف توسعه آبنده در حوزه حمل بار (اتقرار نظام اراتورى قطار و ليستكام ...0 حکونه؟ برقراری نظم آهنین در تردد قطارهای باری و مسافری از طریق استقرار نظام اپراتوری فطار و ایستگاه (استفاده از تجربه اروبا) صحیح تعامل و حضور بخش خصوصي ‎aD‏ صحیح فعالیت ‎aa‏ تصدى كرايانه حمل بار و مسافر به بخش خصوصى و تمركز شركت راه آهن روی نگهداری و مدیریت ترافیک شبکه) ‏(مبتنی بر تعهدات مشخص دو طرفه و خسارات مالی) (مبنای اصلی تعهدات دو طرف: دستور العمل قطار کامل)

صفحه 20:
حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لج

صفحه 21:
rage 21 of 23 حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو ۲ استقرار نظام اپراتوری قطار کامل در مسیرهای مورد تقاضا از طرف بخش خصوصی ۲ استقرار اپراتور ایستگاه در حدود ۲۰ ایستگاه منتخب که بالاترین عملکرد مانور واگن ها را دارند.

صفحه 22:
حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو وس مین تدوین سند جامع لجستیک کشور مااند ستد آمايش لجستيكى كشور كه الكوى مطلوبى دز مورد ليجاد شيرهاق لجستيكى. هاب هلق مسافری و باری ‎SB jig‏ م و ل لجستيكى ازاية دهد. ”7 توسعه حمل و نقل جند وجهى در كشور ايجاد بايانه هاى حمل و نقل جند وجبى و ازتباط مناسب بين شبکه هاى مختلف حمل و نقل ۲" تشكيل شركت هاى لجستيكى در صحنه تجارت ملی» بین المللی و منطقه ای ۲ _ توسعه لجستیک پارک ها و بنادر خشک به منظور توسعه حمل و نقل ریلی وه ی ی 3

صفحه 23:
age 23 of 23 حمل و نقل ریلی چابک» ضرورت لجستیک پیشرو از حسن توجه شما متشکرم

51,000 تومان