حوله بافی
اسلاید 1: به نام خدا
اسلاید 2:
اسلاید 3: پروژه کارافرینیکارخانه حوله بافیاستاد مربوطه:ستار مشرفی
اسلاید 4: درباره ریشه واژه حوله دو دیدگاه در دست است: 1-واژه حوله واژه ایست پارسی-ترکی؛ ساخته شده از دو بخش خواب (یا خو) به همراه پسوند ترکی لی که روی هم رفته معنای خوابدار را میدهد که اشاره به پرزهای روی حولهاست. ولی چون در زبان ترکی استانبولی واک «خ» نداریم به جای خولی به آن حولی یا هولی میگفتند. در بازگشت این واژه به پارسی به ریخت حوله یا هوله درآمد.2-واژه حوله از ریشه حَوَلَ عربی است که در زبان عربی معنای نیرو میدهد ولی در پارسی به معنای پیرامون و گرداگرد درآمدهاست. پس واژه حوله با این دید به معنای ابزار در برگرفتن یا چیزی که انسان به دور خود میپیچد معنا میشود.
اسلاید 5:
اسلاید 6: حوله حوله، یا آبچین تکهای از الیاف جذبکننده از جنس پشم، پارچه یا کاغذ است که برای خشک کردن یا پاک کردن به کار میرود. حولهها معمولاً دارای پُرز هستند تا خاصیت آبگیری آنها بیشتر شود.
اسلاید 7: کارخانه های بزرگ حوله بافی در سطح کلاس جهانی از آنجایی که بافت حوله و تولید حوله کار جدیدی نیست و برای چندین دهه انجام می شود، اما کارخانه هایی هم وجود دارند که با تجهیزات قدیمی و ناکارآمد خود فعالیت می کنند. معمولا هم این گونه کارخانه ها حوله های تولیده شده خود را با قیمت ارزان به فروش می رسانند. زیرا کیفیت تجهیزات آنها دیگر نمی تواند نیازهای بازار امروزی جهان را برآورده کند.
اسلاید 8:
اسلاید 9: قیمت های ارزان حوله هم از آنجا که بی دلیل نیستند نیازی به تکنولوژی بالا و کنترل کیفیت ندارند. پس با این شرایط اگرقیمت حوله گران باشد نشان از تکنولوژی و تجهیزات سطح بالای کارخانه است که توانسته حوله ای با دوام و با کیفیت به متقاضیان خود ارائه دهد.
اسلاید 10: انواع حولهحوله حمامحوله دستیحوله نیم حمام یا استخریحوله هتلی یا تبلیغاتیحوله پالتویی
اسلاید 11: تولید حوله تبلیغاتی شرکتهای بسیاری در زمینه تولید حوله تبلیفاتی فعالیت می کنند. حوله برق لامع با فعالیتی نزدیک به یک قرن، قدیمیترین تولیدکننده حوله در ایران میباشد. از ۵۰ سال پیش حوله برق لامع، در کنار تولید انواع حوله، در زمینه تولید حوله تبلیغاتی با آرم و نشان سازمانها و برندهای تجاری فعالیت داشته است و میتوان گفت در این زمینه با تجربه ترین تولیدکننده به حساب می آید. حوله های تبلیغاتی تولید شده توسط حوله برق لامع، کیفیت و تنوع بالاتری را دارند که باعث شده مشتریان وفادار بزرگی چون هواپیمایی ایران، شرکت نفت، شهرداریها، بیمارستانها، هتلهای بزرگ و باشگاههای بزرگ حوله های خود را از برق لامع درخواست کنند. در حال حاضر نیز آماده تولید حوله های تبلیغاتی برای برند و سازمان شما هستیم.
اسلاید 12: ۴ دلیل مهم برای استفاده از حوله تبلیغاتی به عنوان هدیه تبلیغاتی ارزان است همه مواد اولیه آن تولید داخل بوده و همه صنعت تولید حوله در ایران بومی شده است.ماندگار است،حداقل ۵ سال برای مصرفکننده کارایی دارد.کاربردی و عمومی است، برای عموم افراد جامعه قابل استفاده می باشد.انتقال مکرر پیام تبلیغاتی، در طول روز حداقل سه تا پنج بار پیام شما را می رساند.
اسلاید 13: عوامل موثر در قیمت حوله رنگ حوله:به طور ساده حوله های رنگ تیره هزینه بالاتری نسبت به حوله های رنگ روشن دارند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. و یا مقالات ما را در این باره مطالعه کنید.
اسلاید 14: وزن حوله:حوله هایی که وزن کمتری دارند قیمت پایین تری هم دارند. مثلا حوله های چینی که معمولا با قیمت پایین تر است در یک مساحت مشخص از حوله، وزن به مراتب کمتری دارند. اما حوله با کیفیت بالاتر که نرمی و آبگیری بالاتری دارند وزن بیشتری دارند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. و یا مقالات ما را در این باره مطالعه کنید.
اسلاید 15: نوع نخ حوله:نخ حوله ها به روش های مختلفی ریسندگی میشوند که این موضوع را در مقاله دیگری در سایت توضیح داده ایم. مثلا نخ های تابیده شده که برای افزایش مقاومت حوله استفاده میشود، آبگیری و کیفیت حوله را پایین میاورد و در واقع کیفیت را فدای قیمت میکند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. و یا مقالات ما را در این باره مطالعه کنید.
اسلاید 16: نوع بافت و چاپ . گلدوزی حوله:هر کدام از موارد گفته شده تفاوت زیادی در قیمت تمام شده حوله ایجاد میکند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. و یا مقالات ما را در این باره مطالعه کنید.
اسلاید 17: فرآیند پایان بافت حوله و رنگرزی رول حوله ها پس از بافت به بخش رنگرزی و پردازش کارخانه منتقل می شوند. همان طور که قبلا اشاره شد ماده اصلی حوله به طور معمول پنبه است. الیاف پنبه به رنگ های قلیایی و کُلُری حساس نیستند اما خاصیت اسیدی آنها در فرآیند رنگرزی باید مورد توجه و برنامه ریزی قرار بگیرد. حوله هم همانند دیگر محصولات نساجی، مرحله رنگرزی و پردازش نهایی را در گردش کاری کارخانه طی می کند.
اسلاید 18: پیشگیری· رنگرزی یا چاپ· به پایان رساندنپنبه باید قبل از رنگرزی آماده شده باشد. آماده سازی پنبه شامل حذف مواد اضافه خارجی از الیاف پنبه است. این کار قبلا در مرحله نخ ریسی انجام شده است. مراحل پیشگیری به قرار زیر می باشد:· آهار گیری· تمیز کردن· سفید کردندر فرآیند آهارگیری حذف مواد اضافه توسط آنزیم ها صورت می گیرد. این فرآیند به تمیز کردن محصول کمک می کند.
اسلاید 19: رنگ های واکنشی عوامل زیر توضیح می دهند که چرا استفاده از رنگ های واکنشی در رنگرزی حوله بهترین روش است.· سایه های روشن· استحکام· شستشوی آسان· هزینه متوسط· سازگار با محیط زیست
اسلاید 20: سایه های روشنرنگ های واکنشی رنگ هایی با تابش بالا هستند که در الیاف سلولزی در دسترس می باشند و طیف گسترده ای از سایه ها را در خود دارند.استحکامدر این مرحله استحکام رنگ با رنگ های مجاور مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد تا در طول پردازش تمامی ایرادات برطرف شوند.
اسلاید 21: شستشوی آسانحوله های رنگ شده با رنگ های واکنشی دارای مقاومت بالایی هستند.ثبات در برابر نورحوله های رنگ شده با رنگ های واکنشی دارای ثبات بالایی در نور هستند. این رنگ ها دارای یک ترکیب الکترونی بسیار پایدار هستند و مقاومت بسیار خوبی در برابر اثرات تخریبی اشعه های تخریبی UV خورشید دارند.ثبات در برابر تغییر رنگرنگ های واکنشی بسیار برای حوله های حمامی و آرایشی مناسب هستند.هزینه متوسطرنگ های واکنشی با توجه به خواص با ثبات بودن و استحکام هزینه کمتری در بر دارند. فرآیند رنگرزی، فرآیندی هزینه بر است و عبور از مراحل خاصی مانند کاهش اکسیداسیون را در دارند.
اسلاید 22:
اسلاید 23:
اسلاید 24: سپاس از توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.