خرده فروشی در تجارت الکترونیک
اسلاید 1: فصل چهارمخرده فروشي در تجارت الكترونيك: محصولات و خدمات
اسلاید 2: Electronic CommercePrentice Hall © 20062رئوس مطالب بخش دومتوصيف خدمات بازار املاك الكترونيكبانكداري الكترونيك و كارتهاي پرداخت الكترونيك
اسلاید 3: 3فصل چهارم : خرده فروشی الکترونیکی بازار املاک الكترونيكبازار املاک یکی از بازارهایی است که بسیار تحت تاثیر تجارت الکترونیک قرار گرفته است .پیشنهاداتی برای مشتریان جهت خرید یا فروش خانه در برخی سایت ها بصورت online ارائه می شود. برخی از سایت ها پایگاه داده های حجیمی از املاک فروشی یا اجاره ای را فراهم کرده اند که بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها و خصوصیات هر یک بصورت سازماندهی شده در اختیار مشتریان قرار می گیرد. فروشندگان یا اجاره دهندگان ، مشخصات املاک خود را در آنجا ثبت می کنند و خریداران در آنجا به جستجوی محل مناسب برای خرید یا اجاره می پردازند. برای نمونه می توانید سایت realtor.com را که امکان جستجوی اطلاعات بیش از 1.5 میلیون مسکن در آمریکا را می دهد مشاهده نمایید .
اسلاید 4: 4برخي از مهمترين كاركردهاي بازار املاك الكترونيك بطور خلاصه عبارتند از:مشاوره به مشتريان جهت خريد و فروش منزلفهرست املاك تجاري و مسكوني در چندين پايگاه داده برقراري و مديريت مذاكره بين خريدار و فروشنده ارائه نقشه مناطق مختلف شهرياطلاعات مربوط به املاك مسكوني رهني و اجاره اي و فراهم نمودن امكان مقايسه اطلاعات مربوطه به املاك تجاري رهني و اجاره اي و فراهم نمودن امكان مقايسه برقراري و مديريت مذاكره بين صاحبان املاك و مستاجران و...فصل چهارم : خرده فروشی الکترونیکی بازار املاک الكترونيك
اسلاید 5: 5بانكداري الكترونيك عبارتست از انجام فعاليتهاي بانكي با استفاده از شبكه اينترنت كه به آن بانكداري مجازي و بانكداري آنلاين نيز گفته مي شود. بانكهاي مجازي فاقد محل فيزيكي بوده و مبادلات مالي را صرفا به شكل آنلاين ارائه مي دهند. فصل چهارم : خرده فروشی الکترونیکی بانكداري الكترونيك electronic banking (e-banking)
اسلاید 6: 6فصل چهارم : خرده فروشی الکترونیکی خدمات بانکداری الکترونیکیاطلاعاتی اطلاعاتی نظیر سابقه ی فعالیت بانک اطلاعاتی در مورد انواع حساب های بانکی اطلاعات شعب ( آدرس ، شماره تلفن ، آدرس شعبات ، کارمندان و غیره اطلاعات مربوط به نرخ سودهای بانکی سایر اطلاعات مربوط به بانک
اسلاید 7: 7فصل چهارم : خرده فروشی الکترونیکی خدمات بانکداری الکترونیکیمدیریتیدسترسی به اطلاعات شماره حساب مشتریان برای هر مشتری افتتاح حساب بانکی بصورت online برای مشتریان برنامه های کاربردی که برای دسترسی به اطلاعات مربوط به موجودی حساب های افراد به آنها ارائه می شود
اسلاید 8: 8فصل چهارم : خرده فروشی الکترونیکی خدمات بانکداری الکترونیکیتراکنشیدر این حوزه خدماتی مانند انتقال وجه بصورت آنلاین از یک حساب به حساب دیگر فراهم می شود بنابراین سرویس هایی مانند : انتقال بین حساب ها خرید بصورت OnLine پرداخت قبوض بصورت OnLine
اسلاید 9: 9مشكلات اجرايي بانكداري الكترونيك: برقراري امنيت مبادلات ضرورت دسترسي خارجي به شبكه داخلي بانك قيمت گذاري خدمات آنلاين و آفلاين مديريت ريسك فصل چهارم : خرده فروشی الکترونیکی بانكداري الكترونيك
اسلاید 10: سيستمهاي پرداخت درتجارت الكترونيكتعريف: عبارت است از پرداخت پول در مقابل كالا و خدمات در تجارت الكترونيك از طريق وسايل الكترونيكي بخصوص اينترنت.اهميت پرداخت اينترنتي:در سيستمهاي پرداخت قديمي مصرف كنندگان از پول نقد چك و كارتهاي اعتباري براي پرداختهاي خود استفاده مي كردند در يك تحقيقي طي دو سال بطور متوسط بيش از 4 تريليون دلار صرف خريد كالا و خدمات شده كه حدود 60% آن با چك و 20% آن با پول نقد و20% ديگر با كارتهاي پرداخت بوده است.طي چند سال اخير و با رشد روز افزون تجارت الكترونيك قريب 85% پرداختها با استفاده از روشهاي الكترونيكي انجام گرفته است.
اسلاید 11: محدوديت هاي پرداخت بوسيله روشهاي سنتي: 1- وجود تاخير در فرآيند پرداخت 2- وجود ريسك در مفقود شدن پول 3- هزينه پردازش بسيار بالا براي پرداختهاي كم 4- عدم امكان دسترسي به كارت يا چك اعتباري براي همه 5- عدم پذيرش كارت يا چك اعتباري براي همگان اشكالات روشهاي سنتي پرداخت
اسلاید 12: ويژگي هاي سيستم هاي پرداخت الكترونيكي: 1- امنيت: ايمن ساختن اطلاعات به معناي جلوگيري از تحريف و دستيابي به اطلاعات توسط افراد غير مجاز 2- تقسيم پذيري: بيشتر فروشندگان تنها كارتهاي اعتباري را براي دامنه اي حداقل و حداكثر قبول مي كنند بنابراين هرچه دامنه قبول پرداختها را زيادتر كند امكان پذيرش بيشتري دارد 3- قابليت بررسي: سيستم بايد تمام عمليات مالي را ثبت كند تا در صورت لزوم بتوان اشكالات و خطاهاي احتمالي را رديابي كرد 4- قابليت اطمينان: سيستم بايد بقدر كافي مستحكم باشد تا كاربران در صورت قطع برق پولها را از دست ندهند. 5- گمنامي: اين مطلب با حريم خصوصي ارتباط دارد يعني برخي خريداران تمايل دارند هويت و مشخصات خريد هايشان گمنام باقي بماند 6- عدم تكذيب : يك سيستم پرداخت اينترنتي بايد گروههاي درگير را مطمئن و متعهد سازد كه گروهي نتواند معاملات را انكار كرده و يا بطور غير قانوني از زير آن شانه خالي كند. بايسته هاي پرداخت اينترنتي
اسلاید 13: مزایای استفاده از پرداخت الکترونیک برای دارنده کارت :اطلاع از موجودی حساب در هر زمان و مکانصرفه جویی در زمانایجاد امنیت و عدم نیاز به حمل وجه نقددسترسی به بانکداری اینترنتی
اسلاید 14: مزایای استفاده از پرداخت الکترونیکبرای پذیرنده کارت :ایجاد امنیتکاهش مراجعه به بانکایجاد نظم و دقت در حسابداریافزایش فروشبهره مندی از سود حساب سپرده
اسلاید 15: مزایای استفاده از پرداخت الکترونیکبرای دولت و اجتماع :کاهش سفرهای غیر ضروریکاهش آلودگی هوا و مصرف انرژیکمک به افزایش امنیت اجتماعیکاهش هزینه های چاپ اسکناسصرفه جویي در زمانکمک به بهداشت عمومیکاهش هزینه های عمومی
اسلاید 16: مزایای استفاده از پرداخت الکترونیکبرای بانک :افزایش قدرت بانک در مدیریت وجوهکاهش هزینه ارائه خدمات بانکیگسترش خدمات بانکی غیر حضوری
اسلاید 17: انواع كارتهاي الكترونيك:كارتهاي الكترونيكي:الف: كارتهاي اعتباريب: كارتهاي بدهيج: كارتهاي هوشمند انواع كارتهاي الكترونيك
اسلاید 18: كارتهاي الكترونيكي E.CARD 1- كارتهاي اعتباري: يك كارت اعتباري به دارنده آن اين اجازه را مي دهد كه تا سقف معيني خريد نمايد و در پايان دوره معين تسويه نمايد.كارتهاي اعتباري هزينه سالانه اي ندارند ولي نرخ بهره بالايي دارنديعني اگر تاخيري درپرداخت صورت گيرد بهره زيادي به آن تعلق مي گيرد. مثل كارت ثمين 2- كارتهاي بدهي: با كارت بدهي هزينه يك قلم خريد مستقيما از حساب جاري دارنده برداشت مي شود.كه مي توان آنرا حساب پس اندار- تقاضا ناميد. مثل كارت بانك 3- كارتهاي هوشمند: كارتهاي هوشمند ابتدا دردهه 1950 براي استفاده بجاي پول بوجود آمدند و از آن زمان به بعد هر روز پيشرفته تر گرديده و امكان ذخيره سازي اطلاعات و پردازش رقمي آنرا داشتندبراي نمونه مي توان از كارتهاي تلفن كه در سال 1986 رواج يافتند اشاره كرد. كارتها در پرداخت اينترنتي
اسلاید 19: تمرين اينترنتيوارد سايتهاي زير شده و امكانات ، سطح پوشش دهي، نحوه جستجوي بانك اطلاعاتي، مزايا و معايب هر يك از آنها را با يكديگر مقايسه نماييد. بنظر شما اين سه بنگاه از چه نوع مدل كسب و كار و مدل درآمدي استفاده مي نمايند؟ راهنمايي: براي كسب اطلاعات كامل لازم است در فرايند خريد هر يك از سايتها تا حد ممكن شركت نماييد. http://www.eram21.com/http://www.iranfile.ir/http://www.iranmaskan.ir/19
اسلاید 20: پروژه اختياريبررسي مقايسه اي امكانات آنلاين سايت بانكهاي ملي، ملت، صادرات، پارسيان و سامان. انجام اين پروژه اختياري بوده و حداكثر داراي 2 نمره اضافي مي باشد. (مهلت ارسال حداكثر يك روز قبل از تاريخ امتحان از طريق ايميل اعلام شده)20
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.