کسب و کارفروش و بازاریابی

خطر پذیری های برنامه بازار

صفحه 1:
خطرپذیرری‌های برنامه بازار © عوامل موثر بر تغيير بازار 8 خطريذيرى از به هدر رفتن هزينههاى بازاريابى 8 خطربذيرى عكس العمل رقبا & خطرپذیری عدم پذیرش محصول در کانال‌های توزیع

صفحه 2:
برنامه مالی (بخ شکمی برنامه کسب وکا ر) پیش‌بینی صورت جریان نقدى پیش‌بینی صورت حساب سود و زیان ‎GO‏ پیش‌بینی ترازنامه ‏& منابع و محل هیده منابع مالی ‎SO‏ تحلیل نسبتهای مالی (خصوصا شبت سود ررد ‎

صفحه 3:
53 سربار تولید (تعمیر و نگهداری: عمومی و ..) 3 هزینه های راه اندازی 8 هزینه فروش واحد 3 هزینه واحد فروش 8 بازار و فروش ینه سیستم‌ها و روش‌ها زینه تدار کات هزینه ‎rae‏ مشاوره ها (حقوقیء ‎che‏ و

صفحه 4:
هزینه‌های ش کت مواد اوليه سربار توليدٍ نيروي كار مستقيم خريد فنآوري قيمت تمامشده محصول ات اس هزینه رويالتي 1 عزينه توزيع و رون هزينه كميسيون هزینه تبليغات هزینه مدیریت اجاره و هزینه های جاری هزینه سیستم‌ها

صفحه 5:
(Balance Sheet) ut js © سمت راست 5 © سمت چپ 3 بدهی‌های جاری. 7 دارایی‌های جاری. 7 بدهی‌های بلندمدت :7 دارایی‌های ابت * حقوق صاحبان سهام 55 ساير دارايىها

صفحه 6:
صورت حساب سود و زیان ‎dncome Statement)‏ درآمد ناشی از فروش 8 کم می‌شود: هزینه‌های فروش # درآمد ناویژه 8 کم می‌شود: هزینه‌های کالای فروش رفته سود عملیاتی ‎٩‏ سود ناشی از سایر فعالیت‌ها (سرمایه گذاری‌ها) © سود يا زيان5817)) ‏© كم مى شود: ماليات ‏© کم می‌شود: هزینه بهره ‏سود يا زيان يس از ماليات و نرخ 054 ‎(PAIT)‏ ‎

صفحه 7:
صورت جیان تقدی (1 51616120670 ۳0۲۷ ‎(Cash‏ 8 منابع جریان نقدی مصارف جریان نقدی 51 درآمدهای ناشی از فروش 51 هزینه‌های راه‌اندازیي ** وام‌های بانکی هزینه‌های جاری ‎A‏ سایر دارایی‌ها :2 آورده سهام‌داران

صفحه 8:
ا ا سسا © آورده موسسين # سرمایه گذاری سرمایه گذاران # وام‌های بانکی © پیش‌فروش 8 فروش سهام و اوراق ‎stole‏ ‎٩‏ خرید قسطی (پرداخت با تاخیر) ‎

صفحه 9:
نسبت‌های مالی نسبت اهرمى & ضبت پوشش بدهی‌ها حاشیه سود گردش دارایی‌ها & نرخ با زگشت سرمایه ‎(ROD‏ نرخ با زگشت حقوق صاحبان سها ‎(ROE)‏ ‏© نسبتهاى نتدينكى © نسبتهاى ذعاليت © شسبتهاى سودآورى © نسبتهاى ارزش بازار

صفحه 10:
برنامه عملیات .رکه و تجهوات مور نیز 9 نوع ماشينآلات موره يال OF ‏سطع فنآورى ماثين‎ ١ .شوه مين ملثينآلات و لوازم يدكى (خريد, دست هوم اجاره ...ا تجهيزات جالبى موره يال ا خدمات فلى و مهندسى براق تعب وتكهدارى sag ls فنآورى توليد ‎ae‏ مو لياق ‏میم من و نوی ‏سیتم 2 ‎Control) asegrye‏ هه املح مورد باز موجودى ‏سم سفارشدهی موجودی. ‏#خیرهای نید سیم موجودی ‎em‏ و البادكردائى ‎١‏ سيم سفارش كيرى واراله خدمت به مثترى

صفحه 11:
برنامه عملیات: ملاحظا تکمی - ظرفیت مورد نیاز تولید و درجه استفاده از آن - تغییرات استفاده از ظرفیت - بهره‌وری تولید - تعداد نیروی انسانی مورد نیاز برنامه عملیات: ارزيابى تامين کنندگان ‎(Suppliers)‏ ‏- تعداد تامین کنندگان - زمان تحويل محصول - درجه اطمينان تامين كنند كان - شرایط دست یایی به شبکه تامین (قانونی» فن آوری سازمانى؛ مالى و (... - سرویس‌های اضافی که از تامين کنند کان قابل تامین است

صفحه 12:
برنامه عملیات: تحقیق و توسعه و فز‌آوری - سطح فن آوری مورد نیاز - میزان تخصیص منابع سازمان به تحقیق و توسعه - شیوه تامین فن آوری - ساختار کاری واحد تحقیق و توسعه و منابع انسانی برنامه عملیات: سای مسائل - ملاحضات فانونی - ملاحظات محيطزيستى - ملاحظات ايعنى شیوه استفاده از ييمدها. مواردثبت اختراع و سهم شرکت. - اخد مجوزهای فالونی - قوائين حاكيم بر محصول و مالكيت معنوى

صفحه 13:
است اتش یکاهش خطرپذیری عملیات خطرپذیری از دست دادن سرمایه © خطرپذیری لو رفتن فن‌آوری #۶ خطرپذیری ورود رقبای جدید داخلی و خارجی ‎O‏ خطرپذیری از دست دادن پرسنل کلیدی ‏8 ریسکهای حاصل از تغیبرات تکنولوژی ‎

صفحه 14:
(Organization Plan) post jl. ‏برنامه‎ ‎G‏ استراتژی کسب و کار ‏© ساختار سازمانی ‏8 نیروی انسانی و مدیریت مورد نیاز > هزینه‌های مغزافزاری مدیریتی و ۱۲ 8 آموزش پرسنل ‎

صفحه 15:
اطلاعات. پشتیبان و ضمایم © رزومه برستل 4 گزارش اعتبارات دریافت‌شده # نامه‌های مرجع © اسناد حقوقی © مطالعات کارشناسی

صفحه 16:
0 ۳۳ eee ضمیمه: فرضیات مالی 4 o o 2 o ‏نف‎ نرخ ارز نرخ سود بانکی (بهره( نرخ تورم نرخ رشد اقتصادی کشور حجم سرمایه گذاری‌های دولت قوانین اقتصادی دستمزد پرسنل

صفحه 17:
| 0۳ ۱ ۱ ۱۲۳۱ ۱ 579۳۳ | ‎Reh. [| 5 ۱5۲ ۱ I‏ خصوصیات مشت ‏ ىك كسب وکا رها ی تجاری صنایع پیشرفته و نرم افزاري 7 محصول غير ملموس ‎F‏ قضباوت کینی در مورد کیفیت ‏8 به طور نسبی موانع ورود کم است ‏> محصول خيس قابل ذخيسره ‏© كينيت به شدت به كسى كه آن را ارائه می‌کند بستگی دارد ‎ ‎

صفحه 18:
نکات یکه در ارائ هکردن برنامه کسب وکارباید توجه کرد 8 افراد موفق معمولاً قدرت ارائه بالایی دارند دقیق و سر اصل مطلب © آمادگی برای مذاکره از نمودار و جدول به اندازه کافی استفاده کنید #۶ عدم ارائه مطلب بدون آمادگی قبلی © عدم ارائه اعداد خیلی عجیب و غیر قابل دفاع عدم استفاده بیش از حد از فن آوری

صفحه 19:
خصوصیات یک برنام هکسب وکار چشم‌انداز دار ولی منطقی ‎٩‏ به لحاظ مالی مطمئن ولی انعطاف پذیر ‏برای امروز نوشته می‌شود ولی سه تا پنج سال آینده را نیز در برداشته باشد ‏یک برنامه رسمی ولی به سادگی قابل خواندن ‏# خلاقانه ولی از اصول پیروی می کند ‎

صفحه 20:
۰ نکت که یک طرح باید داشته باشد 8 خلاصه, مستقیم و دارای جزییات 49 سريعاً سر اصل موضوع برود 8 سريعاً به نتیجه اشاره نماید 8 فوراً بیان نماید که کسب و کار ارائه شده جه خواهد بود 4# فوراً ‎oly‏ نمايدكه از جه مدل كسب و كارى درآمدزايى مى شود 48 بر روى مشتريان متمركز شود 8 ویژگی ممتاز شر کت را بیان نماید 48 الزامات را به روشنی بیان نماید

صفحه 21:
ادامه... 4 واقع‌بینانه باشد فراموش نشود که با این برنامه کسب و کار بر روی آینده شرکت سرمایه گذاری می‌شود 8 اهداف بلندمدت را برای ۳ تا ۵ سال بیان نماید 4# سه تا چهار استراتژی اصلی را بیان نماید # بر روی مدل فروش و کانال‌های توزیع متمر کز شود تا حد امکان استراتژی کسب و کار الکترونیکی را بیان نماید 43 برنامه واقع‌بینانه ولی هیجان‌انگیز و آینده نگر تهیه شود

صفحه 22:
ادامه... 8 استراتژی‌ها با اکتیک‌های عملی پشتیبانی شود 8 برنامه ها با داده‌های واقعی بازار ملموس شود 8 بر روی خطرپذیری‌های کار به صورت عینی بحث. شود #© به اين سوال كه مشترى جرا بايد كالا را از شما بخرد پاسخ داده شود 48 موانع ورود برای دیگران را شناسایی شود 8 خواننده برنامه نسبت به موفقیت طرح قانع شود

صفحه 23:
ادامه... میزان نیاز به منابع مالی به درستی بیان شود # روش مصرف منابع مالی در پروژه به خوبی بیان شود به روشنی استراتزی خروج شرکت بیان شود فرمت‌های برنامه کسب و کار استاندارد و پذیرفته شده رعایت شود سعی در انحراف خواننده نشود

صفحه 24:
‎١‏ نكتدا ىكه ا زآن‌ها باید پرهیز شود ‏8 فقط در مورد گذشته نوشته نشود بلکه بر روی آینده نیز متمرکز شود 3 فقط بر روی خودتان و فن آوری خودتان متمر کز نشوید ‏8 از اصطلاحات خیلی فنی استفاده ننمایید ‏8 تحقیق عینی در مورد مشتریان را فراموش ننمایید ‏#© درآمدهایی که می‌دانید محقق نخواهد شد در برنامه نیاورید ‏© بودجه‌های خیلی جزیی در برنامه نیاورید ‏48 ادعاهای غیر قابل باور در برنامه نیاورید

صفحه 25:
۵ نکته‌ای که ا زآن‌ها باید پرهیز شود 8 فراموش نکنید که آن چیزی که برنامه ارائه شده را متمایز می کند : مدیریت با تجربه بازارهای بز رگ و رو به رشد مدل‌های تجاری و کانال‌های توزیع مطمئن 3 تاکتیک‌های رشد فروش تجربه شده 7 فن آوری نوآورانه

صفحه 26:
۵ نکته‌ا ی که ا زآن‌ها باید پرهیز شود 8 همه چیز را فرض نگیرید 8 فراموش تکنید که خواننده شما چه چیزی می‌خواهد سعی نکنید برنامه کسب و کار را به تنهایی تهیه كنيد 8 فرآیند تهیه برنامه را بیش از دو ماه طول ندهید در برنامه کسب و کار ارزش گذاری ننمایید # کپی کامل اسناد فنی را در برنامه کسب و کار قرار نده

صفحه 27:
باورهای غلط درباره‌ی برنامه کسب و کار

صفحه 28:
باورهای غلط درباره‌ی برنامه کسب و کار * کار من خیلی کوچک است؛ برنامه بز رت است

صفحه 29:
باورهای غلط درباره‌ی برنامه کسب وکار

صفحه 30:
فراموش نکنید که ‎O‏ هیچ فرمول استانداردی برای تهیه یک برنامه کسب و کار وجود نداره ‏© هیچ میزان استانداردی برای حجم برنامه یا میزان جزییات وجود نداره ‏@ هیچ فهرست مطالب استانداردی وجود ندارد ‏© حتی هیچ روش ایده‌آلی برای مرتب کردن محتوای برنامه کسب و کار وجود ندارد ‏& با این وجود هر فرد با تجربه‌ای با شناختی که از مخاطبان خود دارد می‌تواند یک برنامه موثر تدوین نماید.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان