کسب و کار مدیریت و رهبری

خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی

strategy-management-Fred-R.David

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۴۹ اسلاید تعریف مدیریت استراتژیک : هنر وعلم تدوین,اجرا و ارزیابی تصمیمات و شیوه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به اهداف بلند مدت خود دست یابد.مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل نکند. این شیوه مدیریت باعث می‌شود که سازمان دارای ابتکار عمل باشد و فعالیت‌هایش به گونه‌ای درآید که اعمال نفوذ نماید (نه اینکه تنها در برابر کنش‌ها، واکنش نشان دهد) و بدین گونه سرنوشت خود را رقم بزند و آینده را تحت کنترل درآورد…
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1113 بازدید, 9 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی”

خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی

اسلاید 1: خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک Strategic Management فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی

اسلاید 2: فصل اول : ماهیت مدیریت استراتژیک در این فصل چندین موضوع بر همه فصل های کتاب اثرات زیادی دارند 1- رویدادهای جهانی : بر همه تصمیمات استراتژیک اثرات واقعی دارند 2- فن آوی اطلاعات : بصورت یکی از ابزارهای حیاتی برای مدیریت استراتژیک درآمده است ( شبکه رایانه جهانی ) 3- محیط طبیعی : به صورت یک موضوع بسیار مهم مدیریت استراتژیک رویدادهای جهانی ( مرز کشورها نمی تواند محدوده تصورات ما را تعیین کنند )

اسلاید 3: پایه های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان ادارک مدیران از عوامل زیرمی باشد شرکت های رغیب بازارها قیمت ها عرضه کنندگان مواد اولیه توزیع کنندگان دولت ها بستانکاران مشتریان که در سراسر دنیا وجود دارند .

اسلاید 4: تعریف مدیریت استراتژیک : هنر وعلم تدوین ، اجرا وارزیابی تصمیمات وظیفه اي چندگانه که سازمان راقادر می سازد به هدفهاي بلندمدت خود دست یابد. فرآیند مدیریت استراتژیک (Strategies management process ) -1 تدوین استراتژي ها -2 اجراي استراتژي ها -3 ارزیابی استراتژي ها

اسلاید 5: تدوین استراتژي ها مقصود از تدوین استراتژي این است که ماموریت شرکت تعیین شود،شناسایی عواملی که در محیط خارجی سازمان راتهدید میکنند یا فرصتهایی رابه وجود می آورند ، شناسایی نقاط قوت وضعف داخلی سازمان ، تعیین هدفهایی بلند مدت،در نظرگرفتن استراتژیهاي گوناگون وانتخاب استراتژي خاص جهت ادامه فعالیت. اجراي استراتژي ها اجراي استراتژي ها رامرحله عملی مدیریت استراتژیک می نامند.منظور از اجراي استراتژي ها این است که کارکنان ومدیران بسیج شوند واستراتژي تدوین شده رابه مرحله عمل در آورند.در مدیریت استراتژي مرحله اجراي مشکل ترین مرحله بوده،وایجاب میکند که افراد خود را متعهد به سازمان نمایند،موفقیت مرحله اجرایی استراتژي هابدین امر بستگی دارد که مدیران بتوانند در کارکنان ایجاد انگیزه نمایند. ارزیابی استراتژي ها آخرین مرحله در مدیریت استراتژیک ارزیابی استراتژیک بوده که سه فعالیت عمده به شرح زیر صورت می گیرد: الف- بررسی عوامل داخلی وخارجی که پایه واساس استراتژیهاي کنونی قرارگرفته اند. ب- محاسبه وسنجش عملکرد ها ج- اقدامات اصلاحی

اسلاید 6: اصطلاحات کلیدي در مدیریت استراتژي: ا-استراتژیست ها افرادي هستند که مسئول موفقیت یا شکست سازمان می باشندوعهده دار سه مسئولیت اصلی هستند الف –ایجاد یک بستر براي تغییر ب –ایجاد تعهد واحساس مالکیت ج –ایجاد توازن بین ثبات ونوآوري2- بیانیه هاي ماموریت سندي است که یک سازمان را از سایر سازمانهاي مشابه متمایز می نماید، ماموریت سازمان نشان دهنده طیف فعالیت از نظر محصول وبازاربوده در بیانیه ماموریت پرسشی که پیش روي همه استراتزي ها وجود دارد این است که :(((ما به چه کاري مشغول هستیم ؟))) یک رسالت بیانگر ارزش ها و اولویتهاي یک سازمان است . رسالت یا ماموریت سازمان: نموداري است که مسیر آینده سازمان را مشخص می نماید. 3- فرصتها وتهدیدات خارجی رویدادها وروندهاي اقتصادي ،اجتماعی ،فرهنگی ،بوم شناسی ،محیطی،سیاسی ،قانونی ،دولتی ، فن آوري ورقابتی است که می تواند به میزان زیادي در آینده به سازمان منفعت یا زیان برسانند،به عبارت دیگر فرآیند انجام دادن تحقیق وگردآوري وهمگون ساختن اطلاعات خارجی را بررسی عوامل خارجی یا تجزیه وتحلیل صنعت می نامند. برخی دیگر از فرصت ها وتهدیدها عبارت انداز:تصویب یک قانون ،عرضه محصولی جدید به وسیله یک شرکت رقیب ،کاهش ارزش پول ، بالارفتن نرخ بهره، مبارزه علیه مواد مخدر وغیره

اسلاید 7: 4- نقاط قوت وضعف داخلی در زمره فعالیتهاي قابل کنترل سازمان بوده که ضروري است مدیریت استراتژیک این نقاط وضعف دوایر و واحدهاي سازمانی راشناسایی وآنها را ارزیابی کند وهمچنین می توان نقاط قوت وضعف شرکت را برحسب دستیابی به هدفهاي مورد نظر تعیین کرد.ازجمله فعالیتهاي داخلی می توان به واحدهاي مدیریتی ،بازاریابی ،امور مالی ،تحقیق وتوسعه ،سیستم هاي اطلاعات رایانه اي ودیگر واحدها اشاره نمود. 5- هدفهاي بلند مدت به صورت نتیجه هاي خاصی که سازمان می کوشد در تامین ماموریت خود به دست آورد. منظور از دوره بلند مدت دوره اي است که بیش از یک سال بوده وازآن نظر این هدفها براي موفقیت سازمان لازم وضروري هستند که تعیین کننده مسیر شرکت میباشند،هدفهاي بلند مدت می تواند چالشگر ،قابل سنجش ،باثبات ،معقول وروشن باشد.6- استراتژي ها استراتژي ها ابزاري هستند که شرکت می تواند بدان وسیله به هدفهاي بلند مدت خود دست یابد. استراتژي هاي شرکت می توانند به صورت گسترش دادن فعالیت در سطح جغرافیایی ، تنوع بخشیدن به فعالیت ها ، خرید شرکت هاي دیگر ، تولید و عرضه محصول ، رسوخ در بازار ، کاهش دادن هزینه ها ، فروش اقلامی از دارایی ها ، تفویض بسیاري از اختیارات و تشکیل مشارکت هاي خصوصی باشد.

اسلاید 8: 7-هدفهاي سالانه هدف هاي کوتاه مدتی هستند که شرکت براي رسیدن به هدف هاي بلند باید به آنها دست یابد.هدفهاي سالانه مبنایی براي تخصیص منابع به حساب می آیند. 8- سیاست ها سیاست ابزاري است که بدان وسیله می توان به هدف هاي سالانه دست یافت .مقصود از سیاست ، رهنمودها،مقررات و رهنمودهایی است که شرکت براي دستیابی به هدف هاي اعلان شده رعایت می کند. هنگام تصمیم گیري از سیاست ها به عنوان رهنمود استفاده می شودوهمچنین سیاست ها تعیین کننده شرایط روزمره وتکراري شرکت می باشند نکته : در صحنه اجراي استراتژي ها هدف هاي سالانه و سیاست ها از اهمیت خاصی برخوردارند و در حالی که در تدوین استراتژي ها هدف هاي بلند مدت از اهمیتی ویژه اي برخوردار می باشند

اسلاید 9: الگوي مدیریت استراتژیک فعالیتهایی که در زمینه تدوین استراتژي ها،اجرا و ارزیابی آنها به عمل می آید جنبه دائمی دارد و تنها در پایان سال یا هرشش ماه یکبار انجام نمی شود واقعیت این است که فرآیند مدیریت استراتژیک هیچ پایانی ندارد. مزایاي مدیریت استراتژیک • مدیریت استراتژي به سازمان این امکان رامی دهد که به شیوه خلاق ونوآور عمل کندواین شیوه باعث ابتکار عمل در سازمان بوده وفعالیتهایش به گونه اي درآید که می تواند اعمال نفوذ کند • به سازمان کمک می کند از روش منظم تر ،معقول تر ومنطقی تر راه ها یا گزینه هاي استراتژیک را انتخاب کند و بدین گونه استراتژي بهتري تدوین نماید.که یکی ازمنافع اصلی مدیریت استراتژیک بوده • موجب تفاهم وتعهد هر چه بیشتر مدیران و کارکنان می شود شاید تفاهم از مهمترین منافع مدیریت استراتژیک باشد که تعهد پس از آن قرار می گیرد. • وهمچنین یکی ازمنافع بزرگ مدیریت استراتژیک موجب میشود فرصتی به دست آید تا به کارکنان تفویض اختیار شود. ارتباطات کلید اصلی موفقیت استراتژیک است ارزیابی استراتژي اجراي استراتژي ها تدوین استراتژي ها

اسلاید 10: بدترین خطایی را که استراتژیک ها می توانند مرتکب شوند این است که تنها خودشان برنامه هاي استراتژیک را تدوین نمایند و سپس براي اجرا آنها را به مدیران عملیاتی ارائه کنند. کلید موفقیت استراتژي ها این است که افراد خود را مالک آنها بدانند که در آن صورت د رصحنه اجرا از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد . مشارکت موجب افزایش تعهد می گردد. اصول اخلاقی و مدیریت استراتژیک اصول راهنما در سازمان که رهنمود هایی براي تصمیم گیري و رفتارها خواهد بود.در سازمان اصول اخلاقی خوب از پیش شرط هاي مدیریت استراتژیک خوب است. نتیجه تحقیقی نشان دهنده این امر است که مصرف کنندگان چنین می پندارند که شرکت هاي ژاپنی در مقایسه با شرکتهاي آمریکایی بیشتر پایبند اصول اخلاقی می باشند. مقایسه استراتژي در سازمانهاي تجاري و نظامی بدیهی است،تفاوت عمده بین استراتژي هاي یک سازمان نظامی و تجاري این است که در سازمان تجاري براي تدوین ، اجرا و ارزیابی استراتژي ها باید اساس مفروضات را بر پایه رقابت گذاشت ، در حالی که استراتژي هاي یک واحد نظامی بر پایه مفروضات مبتنی بر تعارض قرار دارند

اسلاید 11: فصل دوم استراتژي ها در عمل :یک سازمان می تواند از 13 نوع استراتژي استفاده نماید آنها بدین قرارنداستراتژي هاي یکپارچگی -1 یکپارچگی عمودي به بالا -2 یکپارچگی عمودي به پایین -3 یکپارچگی افقی استراتژي هاي متمرکز -4 رسوخ در بازار -5 توسعه بازار -6 توسعه محصولاستراتژي هاي تنوع -7 تنوع همگون -8 تنوع ناهمگون -9 تنوع افقیاستراتژي هاي تدافعی -10 مشارکت -11 کاهش -12 واگذاري -13 انحلال

اسلاید 12: انواع استراتژي هاي یکپارچگی : -1 یکپارچگی عمودي به بالا: شرکت با خریدن شرکتهاي پخش یا خرده فروشی ها می کوشدبرمیزان کنترل خود بیفزاید. در اجراي استراتژي یکپارچگی عمودي به بالا یکی از راههاي اثر بخش این است که شرکت اقدام به واگذاري حق امتیاز کند-2 یکپارچگی عمودي به پایین : شرکتهاي تولیدي وتجاري مواد مورد نیاز را از عرضه کنندگان مواد اولیه خریداري می نمایند. یکی از استراتژي هاي است که شرکت می کوشد در اجراي آن بر میزان مالکیت خود بیفزایدو شرکت عرضه کننده مواد اولیه راتحت کنترل خود درآورد. -3 یکپارچگی افقی : اجراي یکی از استراتژي هایی است که شرکت می کوشد شرکتهاي رقیب را به مالکیت خود در آوردوبر میزان کنترل خود بیفزاید در بسیاري از صنایع یکی از استراتژي هاي متداولی که به اجرا در می آیدیکپارچگی افقی است.

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید