کسب و کار مدیریت و رهبری

خلاصه کتاب هنر جنگ – سان تزو

honr-jang

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاصه کتاب هنر جنگ – سان تزو”

خلاصه کتاب هنر جنگ – سان تزو

اسلاید 1: خلاصه کتاب هنر جنگنویسنده: سان تزو / مترجم: احمدرضا رسولی

اسلاید 2: فهرستمعرفی کتاب و نویسندهایده های سان تزودوری از جنگعوامل اساسی تاثیر گذار بر جنگسیاستآب و هوازمینفرماندهشیوه عمل کلیاستراتژی و تاکتیک توجه ویژه به استراتژیدیپلماسیدرک کردن، فهمیدن و فریب دادندرک کردنفهمیدنفریب دادنکسب اطلاعاتمحدودیت تاکتیک های سان تزو

اسلاید 3: معرفی کتابونویسندهکتاب هنر جنگ، قدیمی ترین کتاب استراتژی جنگیدن در دنیاست که توسط سان تزو نوشته شده است و تا به امروز همچنان یکی از مهم ترین کتاب¬های استراتژی جهان است؛ طوری که از مطالب آن در جنگ ها بهره برده می¬شود و هم در مسائل شخصی وهم به طور وسیع در حوزه های کسب و کار. این کتاب نخستین بار در سال 1997 به زبان فرانسوی ترجمه و سپس نسخه¬های مختلفی از آن به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است. دیری نپایید که هنر جنگ توانست خود را در بین پرفروش¬¬ ترین کتاب¬های دنیا جای دهد و سپس به تمام زبان ¬های زنده دنیا ترجمه گردیده است. هنر جنگ را می توان نمونه مهمی از آموزه¬های جنگ نامتقارن در دوران باستان به حساب آورد. از نظر سان تزو، جنگ رقابتی چند سطحی و چند بعدی است که عملیات نظامی و جنگ واقعی تنها بخشی از آن است، ولی همه آن نیست و معتقد است جنگ وسیع تر از میدان کارزار می¬باشد. هنر جنگ را می¬توان بنا بر گفته سوما چن، « سان تزو» از بومیان ایالت چای بوده و نام اصلی¬اش سون وو است. او در کتاب خود، هنر جنگ، به بررسی أحوال پادشاه وو پرداخته است و تمام أصول این کتاب را روی زنان آزمایش کرده است. سان تزو چندین فرمانده را تربیت کرده بود و خود نیز فرماندهی ارتشی را بر عهده داشت که ایالت چو را در هم شکستند و وارد پایتخت یینگ شدند. »سان تزو» نام یکی از مشهورترین فرمانده¬های جنگ در جنگ¬های پیشین چین بوده است. نوشته¬ها و استراتژی¬های این افسر جنگی در طول سال¬ها حفظ شده است. قوانینی که او طراحی کرده است، هنوزهم در برنامه ریزی¬های جنگی و چیدن استراتژی استفاده می شود. فردی به نام ژنرال »تائو هانزنگ« دست نویس های برجامانده از سان تزو را جمع آوری کرد و بعد از ترجمه، آن را به شکل کتاب درآورد. ژنرال تائو هانزنگ (Hanzhang Tao) از افسران ارتش آزادی بخش چین و هم چنین مشاور ارشد موسسه مطالعات استراتژیک پکن است. او دست نوشته های سان تزو را جمع آوری کرده و در کتاب هنر جنگ، همه این اصول را به اشتراک گذاشته است.از آنجا که این ژنرال تمام عمرش را به عنوان یک سرباز ارتش بوده است، تفسیر¬های دقیقی از ذهنیات سان تزو داشته است.

اسلاید 4: سان تزو بیش از ۲۰۰۰ سال پیش زندگی می کرد و یک دانشمند نظامی در چین محسوب می شد. ایده های او عبارتند از: جنگ، بقا یا نابودی هر کشوری را تعیین می کند.به جنگ به عنوان آخرین راه حل نگاه کنید. ابتدا سعی کنید با روش های مسالمت آمیز برنده شوید، وضعیت را بررسی کنید و بعد وارد جنگ شوید.جاسوس ها منبع ضروری اطلاعات در مورد دشمنان شما هستند. عوامل دوگانه در جنگ، یک راه عالی برای فریب دادن دشمنان شما هستند.پیروزی در جنگ هیچ قاعده جهانی ندارد.اگر شما باید به جنگ بروید، به سرعت وارد میدان شوید. مبارزات طولانی مدت روحیه و تجهیزات شما را نابود می کند. اگر درباره خودتان، سربازان، دشمن و وضعیت خود اطلاعات درستی داشته باشید، شانس پیروزی شما در جنگ افزایش پیدا می کند.با توجه به زمینی که در آن مبارزه می کنید، اندازه و ماهیت نیروهای خود و نیروهای دشمن باید استراتژی بچینید.

اسلاید 5: مبانی و اصول جنگ

اسلاید 6: جنگ مسئله ای حیاتی برای دولت ها است، مسئله مرگ و زندگی است، مسئله بقا یا نابودی است. جنگ برای یک کشور بسیار حائز اهمیت است. زمانی که یک کشور درگیر جنگ می شود موجودیت آن به خطر می افتد و تمام آینده آن کشور به نتیجه جنگ وابسته می شود.

اسلاید 7: به طور کلی شما براساس چند اصل کلی باید درباره ورود به جنگ یا خودداری از آن تصمیم گیری کنید:2پرسش دوم که باید از خود بپرسید آن است که روابط شما با همسایگان¬تان چگونه است؟ اگر آنها از شما حمایت می کنند یا آن که موضعی بی طرفانه دارند شما می توانید وارد جنگ شوید؛ اما اگر آغاز جنگ و آشوب باعث می شود که آنها بر علیه شما با یکدیگر متحد شوند، از ورود به جنگ صرف نظر کنید.1نخست آن که آیا کشور شما آن قدر قدرتمند است که بتواند در جنگ پیروز شود؟ هم چنین باید منابع مالی و قدرت روانی موردنیاز برای حفظ و پاسداری از کشور در هنگام جنگ به درستی تخمین زده شود. اگر فکر می کنید کشور شما به قدر کافی قدرتمند نیست، به هیچ وجه وارد جنگ نشوید.3سوم آن که باید از خود بپرسید: آیا وضعیت داخلی کشورمان مسالمت آمیز است؟ اگر در داخل مرزهای کشور خود با درگیری و اختلاف مواجه هستید خود را مشغول درگیری با یک دشمن خارجی نکنید. چرا که در نهایت امر چنین تصمیمی نیروهای شما را تجزیه و تضعیف خواهد کرد. اصل کلی آن است که در آن واحد در بیش از یک جنگ وارد نشوید و به ویژه اگر مردم کشورتان درگیر نزاع هستند، وارد جنگ های برون مرزی نشوید.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید