خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
اسلاید 1: Zamanialireza@hotmail.com09123054463
اسلاید 2: خلاقيت، نوآوری و کارآفرينیعليرضا زمانيدانشگاه علوم پزشکی کاشاننهم و دهم خرداد 1387
اسلاید 3:
اسلاید 4: تحقيقات بابودجه دولتی کهمنجر به ايجاد ايده های جديدمی شودابتكارتوليد نو آوریالزامات برای تبديل ايده ها به نوآوریعدم وجود نظام حمايتي دره مرگ
اسلاید 5: مسير ايده تا بازارتحقيقاتپايهاختراعنوآوری و کسب و کار کوچککسب و کارخود کفامديريت کارآفرينیمديريت نوآوری
اسلاید 6: 10 چيز که نوآوری را از بين می بردشکست در ايجاد فرهنگی که از نوآوری حمايت کندعدم اختصاص مالکيت ايده از طرف مديرانعدم وجود فرآيند گسترده و درک شده توسط تمامی سازمانعدم اختصاص منابع به فرآيندهای فوقشکست در ايجاد ارتباط بين نوآريها و استراتژيهای سازمانعدم اختصاص زمان و انرژی مناسب به خط اول آشوبی ارائه محصولشکست در ايجاد تنوع کافی در فرآيندهاشکست در ايجاد معيارهای و ابزارهای ارزيابی قبل از شروع کارشکست در آموزش گروه نوآوریعدم وجود سيستم مديريت ايده ها
اسلاید 7: سه جزء اصلی خلاقيتخلاقيت استعداد ذاتی خلاقيت
اسلاید 8: انواع ديگر تفکر
اسلاید 9: PeopleProcessProduct
اسلاید 10: کارآفرينی چيست؟•فقط ايجاد واحدهای کسب و کار کوچک نيستفقط کسب و کار جديد نيستيعنی تعقيب فرصتها ورای منابعی که هم اکنون تحت کنترل شماستيعنی ايجاد واحدهای جديد و نوآور
اسلاید 11: کارآفرين کيست؟ رفتار يا خصايص ذاتیآناتومی کارآفرينآتشاحساسدانش
اسلاید 12: کارآفرين و تغييرکارآفرين تغيير را به عنوان پديده ای عادی و سالم می بيند. به طور معمول کارآفرين ايجاد تغيير نمی کند، اما هميشه به دنبال تغيير است، به آن پاسخ می دهد، و از آن به نفع خود و جامعه اش استفاده می کند.
اسلاید 13: کارآفرين کسی است که:نوآوری برايش عادت شده باشدقدرت پياده سازی ايده های جديد را داشته باشدجرات اکتشاف راههای جديد و گام برداشت در اين راهها را داشته باشدبتواند وقتی فرصت در سيستمی کم است، طيفی از فرصتها را بيافريندقابليت استفاده از تغييرات را دارد
اسلاید 14: اولين تعريف از کارآفرين جان باپتيست سِیکارآفرين کسی است که منابع را از جائی که بهره وری و سود کمتر دارند، به جائی که سود و بهره وری بيشتر دارند حرکت دهد
اسلاید 15: کارآفرينی و نوآوری
اسلاید 16: نوآوری ابزار اختصاصیِ دست کارآفرينان است Entrepreneurs innovate. Innovation is the specific instrument of entrepreneurships. It is an act thet endows resources with a new capacity to create wealth.”
اسلاید 17: تعريف نوآورینوآوری فرايندی است که به توليد خدمات، يا محصولات جديد بيانجامدتوان نوآوری: قابليت سازمانها برای ايجاد و حفظ فرآيند نوآوری
اسلاید 18: نوآوری: باورهای غلطتفکر خارج از جعبه وخلاقيت به تنهائی برای بروز نوآوری کافيستنوآوريها را فقط شرکتهای بزرگ انجام می دهندمنشاء بيشتر نوآوريها، فناوريهای جديد هستندنوآوريهای جديد بارها شکست می خورند تا به موفقيت برسندداشتن ايده های نوآورانه برای نوآوری کافی است
اسلاید 19: 10 نوع نوآوری1. مدل کسب و کارچگونه به شما پرداخت مالی می شود2. شبکه سازیمالکيت (سازمان) را چگونه شکل می دهيد.مسائل مالی3. فرآيندهای اصلیچگونه به مورد ارائه خود ارزش می افزاييد4. فرآيندهای پشتيبانچگونه فرآيندهای اصلی خود را مورد حمايت قرار می دهيد5. کارآئی محصولچگونه مورد ارائه خود را طراحی می کنيد6. سيستم محصولچگونه اصليت مورد ارائه خود را بهبود می بخشيد7. خدمتچگونه بعد از خريد ارتباط خود را با مشتری حفظ می کنيد.8. کانال (مسير)چگونه مورد ارائه خود را به بازار می رسانيد9. مارک (نام)چگونه در مورد مورد ارائه خود ارتباط برقرار می کنيد10. تجربه مشتريانچگونه ارتباط با مشتريان خود را سامان می بخشيدفرآيند.مورد ارائه شدهتحويل20
اسلاید 20:
اسلاید 21: بيشتر اوقات وقتی به نوآوری فکر می شود، به فکر يک محصول می افتند، تحقيقات نشان می دهد که محصولات کم ارزش ترين نوآوريها هستند
اسلاید 22:
اسلاید 23:
اسلاید 24:
اسلاید 25: اصول نوآوریبدانيد که 10 نوع نوآوری داريمنوآوری (از نظر نوع) را انتخاب کنيد که از بقيه مهم تر است.تعداد کافی از انواع نوآوری را انتخاب کنيد، تا تغييری ايجاد کند.
اسلاید 26: Chicken soup of the soul
اسلاید 27:
اسلاید 28: اصول نوآوریبدانيد که 10 نوع نوآوری داريمنوآوری را انتخاب کنيد که (از نظر نوع) از بقيه مهم تر است.تعداد کافی از انواع نوآوری را انتخاب کنيد، تا تغييری ايجاد کند.
اسلاید 29: How CBS failed to see opportunities CNN saw?Why didn’t IBM create the PC operating system?Why didn’t AT&T invent AOL?Why did GM miss the minivan?Why didn’t Borders Books produce Amazom.com?Why did the US Defense Department ovelook Al Queda?Inertia is a powerful force in successful enterprisesIt takes efforts to stand in the future and see new possibilities
اسلاید 30: رابطه خلاقيت با نوآوریرابطه متقابل:خلاقيت به توليد ايده های جديد می انجامد، نوآوری به مقبوليت در بازاربرای نوآوری خلاقيت شرط لازم است ولی شرط کافی نيست
اسلاید 31: ابداع يا اختراعمحصول يا فرايندی يا تکنيکی است که عنصری از نو بودن در آن باشد. ابداع می تواند بر اساس همکاريها، پيشرفتها و ايده های قبلی شکل بگيرد
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.