کسب و کار مهارت‌های شخصی

خلاقیت و نوآوری در زندگی کاری

khallaghiat_dar_mohite_kari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاقیت و نوآوری در زندگی کاری”

خلاقیت و نوآوری در زندگی کاری

اسلاید 1: بخش دوم خلاقیت و نوآوری در زندگی کاریمسعود صادق پور ملک میان

اسلاید 2: پژوهشهای صورت گرفته در زمینه خلاقیت : دقت در مجموعه دست آوردهای بشری در حوزه های هنری ، ادبیات ، فلسفه و غیره... بیانگر واقعیت است که آنها محصول خلاقیت و نوآوری اندیشمندانی بوده اند .پژوهشگران سعی براین داشته اند که ویژگیها،مهارتها،وشخصیت های افراد خلاق و همچنین تشویق وتقویت خلاقیت و نوآوری را مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار دهند.

اسلاید 3: زندگینامه:دیوید کلارنس مک کله لند در نیویورک دیده به جهان گشود، در ۱۹۳۸ وارد دانشگاه وسلیان (Wesleyan) شد .تحقیقات وی در زمینه ضریب هوشی و شخصیت در مجله روانشناسان آمریکا به چاپ رسید و بیشتر روی روابط و انگیزش متمرکز گردید.نخستین نظریه مک کله لند درباره ریشه ها و عوامل روانی افراد خلاق و نوآور ارائه شد. نظریه سه عاملی: نیاز به موفقیت ، نیاز به قدرت ، نیاز به ارتباطات

اسلاید 4: در اواسط دهه 1980 : توماس بگلی و دیوید بوید (نظریه پردازان در مورد کارآفرینی) به 5 بعد از ویژگیهای محیطی افراد خلاق اشاره کردند:نیاز به کسب موفقیت کانون کنترل داخلیتحمل ریسکرویارویی با ابهامرفتار از نوع َA

اسلاید 5: در ادبیات جدید روانشناسی بین انواع نخبگی تفاوت قائل شده اند. بر اساس نظریه های جدید یازده نخبگی در افراد تشخیص داده شده است که نخبگی تحصیلی،نخبگی خلاقیت،نخبگی رهبری از جمله این نوع نخبگی ها می باشد.در واقع در امر نخبگی و تشخیص این نکته وجود دارد که میزان قابل قبولی از بهره هوشی برای انواع نخبگی ها ضرورت دارد.

اسلاید 6: هوش: توانایی یادگیری را میتوان به عنوان تعریف هوش مورد استفاده قرار داد. بر اساس تحقیقات مختلف توزیع نمرات بهره هوشی افراد در بسیاری از جوامع نرمال میباشد. جدول (الف):  اگر چه بین هوش و خلاقیت رابطه کاملی وجود ندارد اما داشتن بهره هوشی بالای 115 برای افراد خلاق ضروری است.

اسلاید 7: ضریب هوشی افراد مشهور:آرنولد(بازیگر ترمیناتور): IQ=135آلبرت اینشتین: IQ=160 فرانکلین: IQ=160 بتهون:IQ=165بیل گیتس: IQ=160بیل کلینتون: IQ=137بابی فیشر: IQ=187پاسکال: IQ=195چارلز دیکنز: IQ=180داروین: IQ=165هگل: IQ=165آیزنهاور: IQ=122جرج بوش پسر: IQ=125جرج بوش پدر: IQ=98جیمز وات: IQ=165هانس کریستین اندرسون:IQ=145گوته: IQ=210کندی: IQ=119گری کاسپارف: IQ=190گالیله: IQ=185لئوناردو داوینچی: IQ=220کپلر: IQ=175نیکول کیدمن: IQ=132ناپلئون: IQ=145شارون استون: IQ=154شکیرا: IQ=140ولتر: IQاسحاق نیوتون: IQ=190

اسلاید 8: جدول (ب): برخی از مهمترین ویژگیهای افراد نخبه خلاق و نخبه تحصیلی و نخبه رهبری را نشان می دهد.

اسلاید 9: محیط و خلاقیت:در دنیای ناپایدار و متغییر امروزی یکی از عوامل مهم موفقیت افراد خانواده ها ، سازمانها، دولت ها، شناسایی محیط و مدیریت بر آن می باشد.محیط عبارت است از تمام عوامل ، متغییرها و پدیده هایی که در خارج از مرزهای یک سیستم قرار دارند.

اسلاید 10: دو عامل شناسایی محیط خود:نیاز سیستم ها به اطلاعات موجود در محیط و اطلاعات درباره محیطنیاز سیستم به منابع محیطنا اطمینانی محیط:بدین معناست که تصمیم گیرندگان درباره عوامل محیطی اطلاعات کافی ندارند وبرای پیش بینی تغییرات خارجی با مشکلات روبرو می شوند.محیط های پیچیده و ساده :در یک محیط پیچیده تعداد زیادی عوامل خارجی با هم ارتباط متقابل دارند و بر سیستم اثر می گذارند اما در یک محیط ساده تنها چند عامل خارجی بر سیستم اثر می گذارد(لذا شناسایی محیط های پیچیده و مدیریت بر آنها بسیار مشکل است)پایداری و ناپایداری محیط :اگر محیط یک سیستم در ظرف یک دوره زمانی معین تغییرات ناگهانی یابند، محیط چنین سیستمی ناپایدار نامیده می شود.

اسلاید 11:

اسلاید 12: در یک محیط ساده و پایدار، عدم اطمینان اندک است.در یک محیط ساده و ناپایدار عدم اطمینان زیادی احساس می گردد.در عصر حاضر محیط بسیاری از سیستم ها حتی سیستم هایی نظیر یک سازمان کوچک و یا یک خانواده پیچیده تر و ناپایدارتر شده اند.راه کار مناسبی که امروزه در واکنش به چنین محیط هایی پیشنهاد می شود توانمندسازی افراد و کسانی که در درون چنین سیستم هایی فعالیت می کنند و ایجاد فضای خلاقانه و پرورش افراد خلاق می باشد.افراد خلاق توان تحمل ابهام را که از ویژگیهای محیط های نا مطمئن است ، دارند و از طرف دیگر در مواجهه با پدیده های نو و مبهم ، عکس العمل های نامناسب تری از خودش نشان می دهند.

اسلاید 13: هنری مینتزبرگ : متولد دوم سپتامبر 1939 در مونترال کانادا بدنیا آمد.(دانشمند پرآوازه در زمینه تجارت و مدیریت)دسته اول : مکاتب تجویزی(Proscriptive Schools) معتقد به طراحی رسمی و پیش بینی تدابیر تحلیلی برای هدف های بلند مدتدسته دوم : مکاتب توصیفی(Descriptive Schools) متکی به اقدام به موقع و منطبق با شرایط جاری و تقریباٌ اعمال تدابیر غیر رسمی و خلق الیاعه است.در چارچوب مکتب دوم تاکیید بر تفکر و اقدام به موقع است.امروزه بسیاری از سیستم ها بیش از اینکه استراتژیک هایی لازم را داشته باشند که بتواند آینده را برای آنها پیش بینی کند به افراد خلاق نیازمندند که توان عکس العمل مناسب در برابر عوامل محیطی را داشته باشند.

اسلاید 14: با تشکر فراوان از حسن توجه تان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید