khavase_abe_neysan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خواص آب نیسان”

خواص آب نیسان

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: خواص آب نیسان

اسلاید 3: نیسان ماه هشتم رومى است که از بیست و سوم فروردین شروع و تا سى روز ادامه دارد.(بنابراین قسمت عمده ماه نیسان، مقارن اردیبهشت ماه است و کمى از آن در آخر ماه فروردین قرار دارد).

اسلاید 4: از بعضى از روایات استفاده مى شود، بارانى که در این ماه از آسمان نازل مى گردد، خواص و آثار فراوانى دارد.اگر کسى مقدارى از آن را در ظرف پاکى جمع کند و سوره ها و دعاهاى زیر را بر آن بخواند، هر کس از آن آب بخورد، از بیمارى هاى گوناگون جسمانى و اخلاقى رهایى مى یابد.به قدرى در روایات آثار و برکات، براى این آب باران، ذکر شده است که انسان در شگفتى فرو مى رود.

اسلاید 5: سوره ها و دعاها از این قرار است:۱ـ سوره حمد. ۲ـ آیه الکرسى. ۳ـ قل یا أیّها الکافرون. ۴ـ سبّح اسم ربّک الاعلى. ۵ـ قل اعوذ برب الفلق. ۶ـ قل اعوذ بربّ النّاس. ۷ـ قل هو اللّه احد،۱ـ لا اله الاّ اللّه. ۲ـ اللّه اکبر. ۳ـ اللّهم صلّ على محمّد و آل محمّد. ۴ـ سبحان اللّه و الحمد للّه و لا اله الاّ اللّه و اللّه اکبر.هر کدام هفتاد مرتبه.سپس آن آب را هفت شبانه روز در دو نوبت صبح زود و وقت غروب به نیت شفا و برآورده شدن حاجت می نوشند.

اسلاید 6: مرحوم «علاّمه مجلسى» مى گوید:آب باران به طور کلّى مبارک و نافع است، همان گونه که در حدیث معتبرى از امیرمؤمنان(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: آبى را که از آسمان فرود مى آید بیاشامید که بدنها را پاک مى سازد و دردها را دفع مى کند.قرآن مجید مى فرماید: «(وَ یُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بِهِ وَ یُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَ لِیَرْبِطَ عَلى قُلُوبِکُمْ وَ یُثَبِّتَ بِهِ الاْقْدامَ); و آبى از آسمان برایتان فرستاد، تا شما را با آن پاک کند; و پلیدى شیطان را از شما دور سازد; و دلهایتان را محکم، و گامها را با آن استوار دارد».

اسلاید 7: «علاّمه مجلسى» در ادامه مى فرمایند: در عمل مربوط به آب نیسان بهتر آن است که اگر به صورت دسته جمعى مى خوانند، هر یک از افراد، مجموع آن سوره ها و اذکار را هفتاد مرتبه بخوانند. (یعنى مى توانند آن را میان خود تقسیم نمایند و هر کدام سوره اى را هفتاد بار بخواند ولى بهتر است هر یک از آنها، مجموع آن سوره ها و اذکار را هفتاد مرتبه بخواند.)منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی)

اسلاید 8: خواص آب نیسان چه قدر مستند است؟معروف ترین سند موجود درباره خواص آب نیسان، روایتی است که سید ابن طاووس(ره) در کتاب «زادالمعاد» دراین باره نوشته است.روایتی که در کتاب ارزشمند «مفاتیح الجنان» هم به آن اشاره شده است.

اسلاید 9: روزى جمعى از اصحاب نشسته بودند،رسول خدا صلى اللّه عليه و آله وارد شد و به ايشان سلام كرد،و اصحاب جواب سلام ايشان را گفتند.حضرت فرمودند:آيا مى‏خواهيد دوايى را كه جبرييل به من تعليم داد كه نيازمند دواى پزشكان نباشم به شما تعليم دهم؟امير المؤمنين عليه السّلام‏ و سلمان و ديگران پرسيدند آن دوا چيست؟»و بعد پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) چگونگی جمع آوری آب باران در ماه نیسان را به امام علی(علیه السلام) تعلیم فرمودند.براساس این روایت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) درباره فواید آب نیسان هم ویژگی هایی از قول جبرئیل(علیه السلام) ذکر کردند.

اسلاید 10: بعضی از ویژگی های آب نیسان: شفای دردهای جسمی،درمان نازایی،درمان سردرد،درمان درد چشم با چکاندن قطره ای از آب نیسان به چشم،استحکام ریشه دندان ها،پیشگیری از سرماخوردگی و زکام،پیشگیری از بیماری های پوستی،اعتدال مزاج.

اسلاید 11: ضمن این که پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) درابره آثار معنوی نوشیدن این آب نیز این طور فرموده اند:«پس جبرئيل گفت به حقّ خداوندى كه تو را به راستى فرستاده هر كه اين آيات را بر اين آب بخواند و بياشامد حقّ تعالى دلش را مملوّ گرداند از نور و روشنى و الهام خود را در دل او وارد سازد و حكمت بر زبان او جارى گرداند و پر كند دل او را از فهم و بينائى و به او عطا كند از كرامتها آنچه به احدى از عالميان عطا نكرده باشد و هزار مغفرت و هزار رحمت بر او بفرستد و غش و خيانت و غيبت و حسد و بَغْى و كبر و بخل و حرص و غضب را از دل او بردارد و از عداوت و دشمنى مردم و بدگوئى ايشان نجات يابد و موجب شفاء جميع امراض او گردد.»

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید