کسب و کار مدیریت و رهبری

درآمدی بر شناخت جنگ نرم

daramadi_bar_shenakhte_jange_narm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درآمدی بر شناخت جنگ نرم”

درآمدی بر شناخت جنگ نرم

اسلاید 1: درآمدی بر شناخت جنگ نرم2کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 2: در جنگ روانی و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته می شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگر های معنوی می آید که آنها را منهدم کند. به سراغ ایمان ها، معرفت‏ها، عزم ها، پایه‏ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور، دشمن به سراغ این ها می آید که این ها را منهدم بکند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند، فرصت های یک نظام را به تهدید تبدیل کند.تعریف جنگ نرم3کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 3: وقتی انسان، تجهيز، صف آرايي، دهانهاي با حقد و غضب گشوده شده و دندان هاي با غيظ فشرده شده عليه انقلاب، امام خميني و آرمانهاي نظام اسلامي را مي بيند وجود اين جنگ نرم را باور مي كند هر چند ممكن است عده‌اي اين ها را نبينند. هستی شناسی جنگ نرم4کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 4: يكي از مسئولان طراز اول رژیم صهيونيستي غاصب اسرائيل، در سال گذشته توصيه اي به آمريكايي ها كرد. اين توصيه كاملاً در مطبوعات خارجي و اينترنت منعكس شد و امر پنهاني و مخفيانه اي نيست. توصيه وي به آمريكايي ها اين بود كه بيهوده وقت خود را با عراق و كره شمالي و كشورهايي از اين قبيل تلف نكنيد. مسئله اصلي شما ايران است. اگر خاورميانه را مي خواهيد، وقتتان را مصروف عراق نكنيد، سراغ ايران برويد، كانون و سرچشمه آنجاست، اما ايران مثل عراق و كره شمالي و افغانستان نيست كه بتوان با حمله نظامي آن را تسخير كرد. نظام و حكومت اسلامي به مردم متكي است، مردم آن را حفظ كرده اند. بايد كاري كنيد كه مردم آن را رها كنند. راهش اين است كه مردم را با ترويج فرهنگ و ادبيات غربي و فرهنگ و تربيت آمريكايي، به واگرايي نسبت به دين و فرهنگ و سنت و تاريخشان سوق داد. وقتي مردم اين تعلقات را رها كردند، بعد از گذشت چند سال، بدون اين كه سرمايه اي صرف كنيد، با يك حمله و تحرك احياناً نظامي مختصر، مي توانيد اين مانع بزرگ، يعني نظام اسلامي را از سر راه برداريد.ماهیت جنگ نرم5کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 5: 6جنگ نرممخاطبین مولفه هاسطوح جنگ نرممهندسی ابزار هاتعاریفتاکتیکویژگی هااهداف کلیکمیته مطالعات جنگ نرمپیام شناسیفرآیندبازیگران

اسلاید 6: تعاریف11- تهدید نرم (Soft threat)تهدیدی است نامحسوس، بدون ابزار فیزیکی و منازعه مستقیم، اما تاثیرگذار، هدفمند و نرم افزارانه که به آرامی خود را در محیط هدف وارد و ماندگار می کند و هدفش تغییر افکار و سپس رفتار است و از هر نوع ابزاری به ویژه ایجاد تغییر در ساختار، برای پایدار کردن خود استفاده می کند.2- قدرت نرم (Soft power)توانایی رسیدن به هدف بدون اعمال فشار، بلکه از طریق برآیند و تصویرسازی و انعکاس افکار عمومی و نفوذ در باورهای انسانی و جستجوی تولید قدرت پایدار.3- جنگ نرم (Soft war)روشی برای جنگ و غلبه بر طرف مقابل بدون استفاده از زور نظامی اولیه و به صورت جذبی و اقناعی است که با اقدام نرم افزارانه و روانی تلاش می کند حوزه افکار و باورهای جامعه را به منظور تحقق اهداف خود اشغال کند و سپس تغییر اساسی و ساختاری در جامعه هدف بر جای گذارد.7کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 7: تعاریف14. مولفه (Component)عناصر کلیدی و اصلی سازنده یک موضوع که بر ماهیت و شکل آن تأثیر اصلی را دارند5. پیامد (Impact) نتایج و تاثیرات اجرای تصمیم یا وضعیتی معین6. نشانه (Indicative)علامت و نمادی از محقق شدن یا در حال تحقق بودن پیامد7. سرمایه (Capital)سرمایه عبارت است از دارايي و اندوخته مادی و معنوی که در صورت بکارگیری، تولید قدرت می کند.8کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 8: تعاریف28. سرمایه نرممجموعه منابع و عوامل مادی و معنوی که در صورت ارزش‏گذاری، قادر به تولید قدرت‏ نرم برای جامعه دارنده آن بوده و نهایتاً موجبات تقویت قدرت حاکمیت، از طریق وحدت و همبستگی ملی و اقتدار نمادهای حاکم را فراهم می سازد (سرمایه مثبت). و همچنین منابع و عواملی که در صورت شناسایی دشمن، امکان نفوذ دشمن برای کاهش قدرت ملی جامعه هدف یا تولید قدرت ملی به نفع خود را فراهم می نماید.9. دکترینمجموعه‌ای از سامانه‌های فكری كه مبتنی بر پايهٔ اصول معينی است که در راهبردهای ملی استقرار یافته اند و در بازار تولید راهبردهای ملی سهیم اند.10. تاکتیکعلم اداره‏ی نیروها در صحنه و فن به کار انداختن آن ها برای کسب پیروزی11. تکنیکاسلوب و روش جزیی و تفضیلی تحقق هدف یا اهدافی خاص با استفاده از منابع و عوامل معین 9کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 9: اهداف جنگ نرم جنگ نرمتغییر باورتغییر افکارتغییر رفتارتغییر ساختار10کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 10: پیام شناسی در جنگ نرم11کمیته مطالعات جنگ نرمسفید

اسلاید 11: 1پیام سازیمسئله آفرینیوجذابیت سازیآسیب سازی آسیب شناسیآسیب پروریبرنامه سازیانتقال ابزاریباور سازیهیجان سازیتردیدسازیبحران سازیمشروعیت زداییفرآیند جنگ نرمجنگ نرمجنگ نرمجنگ نرمجنگ نرمجنگ نرمجنگ نرمجنگ نرمجنگ نرمجنگ نرمجنگ نرم1ساختارسازیساختار گریزیجمعیت سازیاپوزیسیون زایی11کمیته مطالعات جنگ نرم12

اسلاید 12: آسیب زاییآسیب پروریآسیب شناسیمدیریت رسانه ایرسانه شناسیرسانه سازیرسانه داریمحیط مجازیدیپلماسیعلم و فناوریرسانههنرNGOآسیب های منطقه‏ایآسیب های داخلیآسیب های جهانیفرآیند شریانی جنگ نرمآینده سازیتئوری سازیگزارش سازیمسئله سازیپیام سازیاتاق های فکر محیط های نخبگیتصمیم گیریافکار سازیباور سازیباورزداییذهنیت فردیذهنیت گروهیذهنیت جمعیامنیت زداییثبات زداییبحران سازیجمعیت های دانشجوییاصنافاحزاب NGOهاگروه های تحصیلیوحدت گریزی تصمیم سازیتردید زاییرهبران نخبگانهویت زداییاعتماد زداییتردید زاییمشروعیت زداییعلمی و فناوریرسانه ایفرهنگیاجتماعیسیاسیدفاعی و امنیتیکمیته مطالعات جنگ نرم13ساختار سازیساختار گریزیساختار شکنیمردممدیران

اسلاید 13: ویژگی های جنگ نرم114کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 14: ویژگی های جنگ نرم215کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 15: 16ویژگی های جنگ نرم3کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 16: جنگ نرم بیشتر کروی استجنگ نرمکمیته مطالعات جنگ نرم17

اسلاید 17: سطح راهبردی سطح میانی و عملیاتی سطح تاکتیکی سطوح جنگ نرم18کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 18: ابزارجنگ نرمملاحظه:1- جنگ نرم محدود به ابزار خاصی نیست و از همه ابزارهای موجود و ممکن برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.2- برای درک بهتر محیط ابزاری، در نمایه بعدی به بخشی از ابزارهای محوری جنگ نرم اشاره می‏شود.کمیته مطالعات جنگ نرم19

اسلاید 19: ابزارجنگ نرم20ابزارجنگ نرمعلم و فناوری(NGOs)سازمانهای مردم نهادرسانههنرفضای مجازی اینترنتیدیپلماسیرادیوتلویزیونمطبوعاترسانه های اجتماعی و انسانیرسانه های محیطیمحیط دیجیتالسینماتئاترنقاشی، گرافیکموسیقیرسمیعمومیپنهانسیاسیاجتماعی و خدماتی(عمومی)اجتماعی و خدماتی(تخصصی)فرهنگیزیست محیطیعلمیمحیط های ضد اخلاقیمحیط هایاجتماعی، تعاملیمحیط هایتخصصیمحیط هایتفریحی، سرگرمیعلوم انسانی غرب گرافناوری های نوینفناوری های کلیدیکمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 20: مهندسیجنگ نرممدیریت تحرکاتمدیریت احساساتمدیریت ادراکاتمدیریت تصمیماتشناخت باورها و ظرفیت های فکری جامعه هدف تحریک ظرفیتهای فکری ضد ارزشی ایجاد شکتغییر ادراکات و ظرفیتهای فکری بر اساس الگوی دشمن پسندمسئله سازی ـ تردید آفرینی تزریق اطلاعات متعدد و متضادشناخت آسیب ها و ضعف های جامعه هدف برای مسئله سازی در تصمیماتاز کار انداختن الگوی تصمیم گیری فعال و شور در جامعه هدفالقای تصمیم پیش هنگامتحمیل الگوی تصمیم گیری منفعل و ناکارآمد و ناهماهنگ در حوزه هدف، ایجاد تردید در تصمیماتسازماندهی و راهبری تصمیمات گروههای همسوتصمیم سازی برای ایجاد تحرکهای پر هزینهکم اثر کردن و کم توان ساختن تحرکات مقابله‏ای تحرک سازی و برنامه سازی در حوزه نافرمانی های اجتماعیمهندسی ارتباطاتسازماندهی و همسانی از تحرکات و اقدامات ضد نظاماسطوره سازی ـ لیدر سازیشناخت و بهره برداری از عواطف و احساسات مردم (روانشناسی عمومی و اجتماعی)تحریک احساسات و عواطف علیه ارزش‏های موجودتغییر احساسات و عواطف بر اساس الگوی دشمن پسندافزایش قدرت ریسک پذیری هیجاناتسازماندهی و مهار احساسات برای بهره گیری و اقدام تولید تحرکات هیجانی و هدایت آنمهندسی جنگ نرم21کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 21: مسئله سازیجنگ رسانه ایتاکتیکجنگ نرمسازماندهی و پشتیبانینافرمانی مدنیکنترل و مدیریت(فکری، رفتاری و هیجانی)(خلق تردید)(بمباران خبری)(ایجاد تحرک مستمر)تاکتیک جنگ نرم122کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 22: کمیته مطالعات جنگ نرم23بازیگران جنگ نرم

اسلاید 23: هرم مخاطبین در جنگ نرم مقام معظم رهبری، روسای قوای سه گانه، روسا و اعضای نهادها و شوراهای عالی تصمیم گیر نظام و روسای کشورهای همسومراجع دینی، علما، نخبگان علمی و مشاهیر داخلی و خارجیسازمانهای اطلاعاتی و امنیتی ـ نیروهای مسلح ـ نهادهای انقلابی (ملتها، دولتها و افراد خارجی طرفدار انقلاب اسلامی)آحاد مردم ایران، داخلی و خارج نشینرهبراننخبگاننیروهای دفاعی امنیتی و دوستداران انقلاب اسلامیتوده مردمتأثیرگذاری بر تصمیمهای کلان تأثیرگذاری بر نظارت و کنترل تصمیمات کلان تاثیرگذاری بر شناخت ها و انتخاب گزینه های راهبردی و قضاوت هاجذب محافل و مظاهر جامعه آماجایجاد شکاف در ارتباط با مجموعه نظام در همه سطوحایجا قطب های قدرت سیاسی غیر متمرکز و مجزا از قدرت سیاسی نظام ایجاد تردید در کارایی نظام مکتب سازی کاذبعدم اجرای راهبردها و تصمیمات حیاتی اشتباه در تصمیم گیری های میانی عدم استفاده از فرصت ها، تقویت روند تهدیدهاایجاد ناکارمدی در حوزه دفاع همه جانبه جلوگیری از رشد خلاقیت انقلاب در سطح بین المللایجاد تردید در حمایت قاطعایجاد شکاف در مردم و دولت ایجاد نارضایتی و واکنش شدید به اقدامات نظام ایجاد فرهنگ نافرمانی سلب امنیت فرهنگی و اجتماعی سلب اعتماد24کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 24: مدیریتی سیاسیفرهنگی و هنریتبلیغی و رسانه ای اجتماعی دفاعی و امنیتی علمی و فناوریاقتصادی مولفه های جنگ نرم 25کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 25: 1- در گستره جنگ نرم و مولفه های آن، به ریز مولفه های مختلفی می توان اشاره کرد که در جدول بعدی به محوری ترین آن ها اشاره شده است.2- پیامدها و نشانه های یک ریز مولفه در جنگ نرم می تواند متعدد و متنوع باشد که برای استاندارد سازی و درک نشانه ها و شاخص گیری برای راهکارها، گزینه شاخص تر انتخاب شده است.چند ملاحظه:کمیته مطالعات جنگ نرم26

اسلاید 26: مولفه های مدیریتیپیامد هانشانه ها27تضعیف و القای ناپایداری و ناکارآمدی مدیرانکاهش اعتماد عموم و رهبران به مدیرانکاهش انگیزه های خدمتیاز بین بردن اعتماد بین مدیراناختلاف بین مدیران و عدم ارتباط آن ها با یکدیگرافزایش انتقاد آن ها از یکدیگر و شیوع بحران های مدیریتی تردید سازی در حوزه مدیرانعدم اعتقاد مدیران به آینده کشور و تصمیمات بالا دستیضعف در تصمیم گیری و وجود برنامه‏های اجرا نشده فراوانالگو سازی و القای مدیریت موفق غرب گرا و ایجاد شکاف تئوریک در رفتار مدیران و رهبرانعدم باور به معیارهای ایرانی، اسلامی و ناکارآمدی در انتصاب مدیرانانتصاب مدیران غرب گرا و الگو برداری کورکورانه از سبک‏های مدیریت غربیمسئله سازی برای مدیرانتضعیف اعتماد مردم به مدیراناخبار متعدد و متنوع از تخلف مدیران و رسانه ای شدن آنمرعوب سازی مدیراناز بین رفتن عزت نفس، روحیه و استقلال فکری و تصمیم گیریهراس از تصمیم گیری و اقدام موثر در برابر دشمن و کاهش نوآوری در تصمیمات بدیع165432کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 27: مولفه های سیاسیپیامد هانشانه ها28بی ثبات سازی سیاسی از طریق تبلیغ ناکارآمدی نظام تضعیف نظام سیاسی و نفوذ آن میان مردم ومدیرانرشد اختلاف و ناهنجاری های سیاسی میان احزاب، جریان‏های سیاسی و دولتتضاد آفرینی در اصول و مبانی نظامایجاد شکاف در آرمان جمهوریت و اسلامیت نظام قرار گرفتن نهاد ها و نخبگان در دانشگاه ها و حوزه های علمیه در برابر همدیگرمسئله سازی و اپوزیسیون سازی برای نظامتضعیف مطلوبیت نظام و قدرت مرکزیرشد اخبار سیاه و رشد جریان های مخالف نظام در داخل و خارجایجاد تفرقه و‏‏‏‏‏‏‏شکاف میان ساختارهای سیاسی نظامتضعیف وحدت ملی، فرصت سازی برای تحرکات ضد ملیرشد انتقادات، عدم مشارکت همسو با منافع ملی، بروز بحران های سیاسی و منطقه ایمسئله‏سازی و جریان سازی‏ بین‏المللیمشروعیت زدایی و ایجاد شکاف ارتباطی میان ایران و دیگر کشورهاکاهش سفر مقامات جهانی به ایران و تقلیل سطح مناسبات و انتقاد دیگر کشورها از ایرانایجاد و القای شکاف میان ارکان نظامایجاد شکاف ارتباطی میان ارکان نظام و ضعف مقابله با بحران‏هاگسترش بحران ها، ضعف در هماهنگی و شتابزدگی در رفتارهای مدیریتی156432کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 28: مولفه های فرهنگی و هنریپیامد هانشانه ها29تضعیف و تغییر آرمان های ملینا امیدی، عدم پویایی فرهنگی، فقدان آینده نگری و بی تفاوتی نسبت به رواج فرهنگ بیگانهبی توجهی به آرمان های ملی و دینی در برنامه ها و تولیدات فرهنگیتضعیف و از بین بردن ارزشهای بنیادین فرهنگی و دینی کشور در سطوح مختلفجابه جایی ارزش های بنیادیگسترش مظاهر فرهنگ غرب و تمایل مردم به آنتضعیف و از بین بردن الگوهای رفتاری نظام هویتی، ملی و دینی کشور تضعیف هویت ملی و دینی و عادی سازی ارتباط با بیگانهگسترش ارتباطات امنیتی، آموزشی، رسانه‏ای و هنری با بیگانهترویج فرهنگ غربی و ارزش‏گذاری به آنرواج فرهنگ غرب، مظاهر آن و بی توجهی به مسایل اخلاقیرشد فساد و ناهنجاری های اخلاقیتغییر در الگوی ادراکی و رفتاری فرهنگیتردید در باورها و تصمیمات فرهنگیهرج و مرج در امور فرهنگی (همه فرهنگی)تضعیف پایگاه و رسانه فرهنگی، بومیایجاد شکاف ارتباطی میان مردم، دستگاه ها و برنامه های فرهنگیافزایش روند استفاده از ماهواره، اینترنت و کاهش رجوع به رسانه‏ها و برنامه های فرهنگی و هنری ملیایجاد رسانه ها و محصولات فرهنگی هنری غیر خودیتغییر ذائقه فرهنگی و اخلاقی جامعهرواج محصولات فرهنگی غربی و عدم تمایل به محصولات فرهنگی و هنری خودیالگو سازی و قهرمان پروری متناسب با فرهنگ غربتضعیف باور نسبت به الگوها و اسطوره های ملی و افسانه دانستن آن هاتقلید و تاثیرپذیری جامعه به خصوص جوانان از قهرمانان غربی (سینمایی، فوتبالی)15643278کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 29: مولفه های تبلیغی و رسانه ایپیامد هانشانه ها30جریان سازی و مسئله سازی رسانه ایایجاد جریان های رسانه ای مخالف نظامایجاد شکاف میان ارباب رسانهتولید برنامه و انتشار رسانه مخالف منافع نظام با حمایت نظاماعتماد زدایی و ناکارآمد کردن رسانه های ملی و بومی و اعتماد سازی به رسانه های همسوبی اعتمادی به اخبار خودی و مرجع قرار دادن رسانه های بیگانهگسترش شایعات و اخبار سیاه در جامعهانسان سازی، لیدر سازی و شخصیت پردازی رسانه ایجذب بخشی از نیروهای مستعد رسانه ای و تضعیف کارآمدی رسانه های خودیمهاجرت خبرنگاران و مدیران رسانه ای و کمک به حضور در رسانه های مخالف نظام تضعیف تبلیغات فرهنگی در کشور و تقویت تبلیغات تجاریرواج مصرف گرایی و فراموش شدن موضوع‏های فرهنگی در جامعهرواج تبلیغات تجاری و کم شدن برنامه های فرهنگی در رسانه ها و جامعهتولید و اجرای تبلیغات سیاه پر دامنه ایجاد و القای بحران ، ناپایداری و ناکارآمدیانتشار اخبار و فاش سازی های متعدد در رسانه‏هاو گسترش شایعاتایجاد، حمایت و مدیریت رسانه های اجتماعی غیر خودی و معارضتوده سازی رسانه ای و تولید و انتشار اخبار مخالف نظامتهیه و انتشار اخبار توسط مردم و پخش آن در رسانه های بیگانهناکارآمد کردن رسانه های اجتماعی، بومی ، سنتی و جایگزینی رسانه های جدید و وابستهکم اثر شدن رسانه های مردمی نظیر مساجد و منبر و کارآمد شدن حوزه اثر ماهواره و اینترنتکم مخاطب شدن مساجد و مجالس دینی و توسعه رسانه های دیجیتال1564327کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 30: مولفه های اجتماعیپیامد هانشانه ها31بزرگنمایی معضلات و آسیب‏های اجتماعیاعتماد زدایی و پذیرش ناکارآمدیافزایش آسیب ها و معضلات اجتماعینهاد سازهای اجتماعی همسو با غرب تولید قدرت متقاطع در فعالیت های اجتماعی ، سازماندهی اجتماعی ناراضیان و...افزایش فشار اجتماعی، تعداد و برآیند گروه ها و جریان‏های غرب گراارایه و القای برآوردهای غلط اجتماعیتردید سازی و ایجاد انحراف در باورهای اجتماعیاقدامات انحرافی و غیر موثر اجتماعیافزایش آسیب ها و ناکارامدی مدیریت اجتماعیهیجان سازی، تحرک سازی اجتماعی و حمایت و هدایت آن‏هاافزایش آستانه تحرک پذیری جامعه و ریسک تحرکات اجتماعیظهور اعتراضات و اغتشاشات و بحران های اجتماعیترویج و تبلیغ خانواده گریزیتضعیف بنیان های خانواده و ایجاد ریشه ای فسادهای اجتماعی و اخلاقیافزایش طلاق، دختران فراری، خانه های مجردیالقای غم، یأس و ناامیدی در جامعهکاهش انگیزه های مثبت و ایجاد افسردگی اجتماعیکاهش نشاط اجتماعی، افزایش و تظاهر آسیب‏ها، نظیر اعتیادبزرگنمایی اقوام، اقلیت ها و واگرایی آن ها در نقش و حق آن هاتضعیف وحدت ملی و اجتماعی و افزایش مطالباتبروز ناهنجاری های منطقه ای، ترور و افزایش نافرمانی ها نسبت به مرکزرویا سازی از غرب و خدمات اجتماعی آن هابالا رفتن مطالبات مردمبالا رفتن انتقادات، تظاهرات و ناهنجاری های اجتماعی15643278کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 31: مولفه های دفاعی و امنیتیپیامد هانشانه ها32تضعیف روحیه پایداری و مقاومت ملیکاهش حس تعلق و ایجاد روحیه ملی، ایجاد یأس و ناامیدی در نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتیتقلیل مصادیق عینی ایثار و شهادت و افزایش اقدامات ضد امنیتیایجاد گسست میان نیروهای نظامی، انتظامی و نهادهای اطلاعاتیعدم همپوشانی دفاعی - امنیتی و تضعیف شدن برآوردهای نظامی و امنیتیافزایش اعتراض و انتقاد به نیروهای دفاعی و امنیتی و ضعف مدیریتی برای مقابله با بحران‏هابحران نمایی امنیت در کشورتضعیف امنیت روانی جامعه و فعال سازی کاذب و غیر موثر نیروهای دفاعی و امنیتیپلیسی نشان دادن جامعه در رسانه ها و تبلیغ نا‏پایداریتضعیف قوانین و مقررات دفاعی و امنیتیجری شدن متخلفین و ضعف کارآمدی نیروهای دفاعی و امنیتیرشد تخلفات، ناهنجاری ها و اعتراض به پلیس و نیروهای امنیتی- دفاعی مسئله سازی برای نیروهای دفاعی- امنیتیبدنامی، کاهش حس اعتماد، انگیزه و ایجاد تردید و ناکارآمدیطرح مسایل در رسانه ها، انتقاد مردم و مسئولین از نیروهای امنیتی و دفاعیتهدید نمایی نیروهای دفاعی و امنیتی برای ملتکاهش حمایت، منزلت و قدرت بازدارندگیتهاجم رسانه ای به نیروهای دفاعی- امنیتی و عدم حمایت و دفاع متناسب از طریق نیروهای خودیالقای برآورد های غلط دفاعی - امنیتیایجاد برآورد نادرست دفاعی و امنیتیعدم وحدت نظر نهاد های دفاعی- امنیتی در بخش ظرفیت‏های خودی و تهدیدهای دشمنبزرگ و برترنمایی تهدیدات خارجیتضعیف روحیه ملی و ترویج تمکین در برابر دشمن رونق جریان جایگزینی بازدارندگی سیاسی به جای بازدارندگی نظامی1564327کمیته مطالعات جنگ نرم8

اسلاید 32: مولفه های علمی و فناوریپیامد هانشانه ها33القای عدم نیاز و جلوگیری از دست یابی به دانش های برتر عقب ماندگی و وابستگی به غرب و عدم دست یابی به قدرت بازدارندگیتحریم های علمی و فناوری تبلیغات زیاد خارجی برای این موضوعمسئله سازی برای دستگاه ها و نخبگان علمی کشوررشد بی اعتمادی و ایجاد گسست میان سطوح مختلف و نخبه‏گریزیاخبار فراوان و پر دامنه پیرامون تخلفات و مسایل سیاه در حوزه علم و، اهدای مدارک جعلیالقای عقب ماندگی و ناکارآمدی علمی و آموزشی کشورکاهش انگیزش های علمی و رشد بی اعتمادیتبلیغات خارجی، مهاجرت نخبگان، عدم بازگشت دانشجویان تحصیلکرده خارجایجاد انحراف در نیازها، جریان ها و فعالیت‏های علمی کشوراز دست دادن زمان، سرمایه و عدم پاسخگویی به نیازهارشد تحصیل کرده های بیکار و اعتراض آن هاایجاد مشاغل کاذبایجاد شکاف میان استاد، دانشجو و مراکز علمی و بهره گیری از آن هاناکارآمدی سیستم علمی و پذیرش آن توسط جامعهرشد اختلافات، عدم همکاری و رسانه ای شدن آن هاتسهیل دسترسی به محصولات نهایی ایجاد وابستگی علمی، فن آوری و خدماتیرشد روز افزون واردات محصولات نهایی، عدم گسترش تولیدات خودی156432کمیته مطالعات جنگ نرم

اسلاید 33: مولفه های اقتصادیپیامد هانشانه ها34مسئله سازی اقتصادیایجاد ناپایداری اقتصادی و تضعیف امنیت اقتصادیبحران های کوچک و بزرگ اقتصادی و گرانی‏های موضوعی و عمومیالقای بحران، رکود اقتصادی و گرانیتردید سازی در تصمیمات صحیح اقتصادی رشد نقدینگی نزد مردمرکود و عدم تحرک اقتصادی و کاهش ارزش پو ل ملیالقای فقر و بیکارینا امیدی نیروی کار و اعتماد گریزی اقتصادیکاهش امید به آینده، افزایش اعتراضات و بحران های کارگریایجاد و تبلیغ بازارهای جذاب و کاذب در کشورهای اطرافایجاد فضای روانی برای فرار سرمایه به خارج و کاهش سرمایه گذاری داخلیخروج سرمایه، افزایش واردات مرزی، کاهش انگیزه تولیدخبرسازی و جریان سازی خارجی در حوزه اقتصادافزایش اخبار سیاه و متضاد اقتصادیهیجان سازی و گسترش تحرکات منفی اقتصادیایجاد شکاف ارتباطی بین رهبران مدیران و کارگزاران اقتصادیتفرقه، اعتماد گریزی و عدم برنامه ریزی و هماهنگی و اقدامات موثر اقتصادیرشد انتقادات در رسانه ها و بروز اختلافات نظری در حوزه‏های اقتصادیرویا سازی اقتصادی از غربنا امیدی از اقتصاد داخلی و شیفتگی نسبت به اقتصاد بیگانهرشد مهاجرت و خروج سرمایهترویج و تبلیغ الگوهای مصرف نامناسبترویج رفاه گرایی و تجمل گراییرشد واردات و استفاده از محصولات تجملاتی، لوکس و نمایشی1564327کمیته مطالعات جنگ نرم8

اسلاید 34: ستاد بررسی جنگ نرمکمیته مطالعات

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید