صفحه 1:
دستاوردهاي نظام جدید
آموزش کار کنان دولت
:گردآوري
مرکز آموزشهاي تخصصي
دانشگاه صنعت آب و برق(شهید عباسپور) ete,
Od)
صفحه 2:
صفحه 3:
نظام آموزش کار کنان
صفحه 4:
صفحه 5:
عدم توجه کافی به آموزش کاررکنان در بررنامه های توسعه
عدم بيش بينى سا زو کارهای اجرایی ببرای تحقق اهداف
آموزش
نبودن ضجمانت اجرایی و مترررات حمایتی
صفحه 6:
۳) آسيبهاى مربوط به ساخت نظام
مشخص نبودن الكوى طرراحى نظام
عدم ارتباط نظام آموزش با سایر نظامهای چرسنلی
صفحه 7:
6 ۶) آسییهای مربوط به ضرآيند آموزش
عدم توجه به نیازسنجی و نبودن الگوی مدون در این
زمینه
عدم توجه به ساو زکارهای طراحی بررنامه
صفحه 8:
- ایجاد مرک نوسازی و تحول اداری در دستگاههای اجرائنی
براساس مصوبه یکصدمین جلسه شورای عالی اداری با وظایف :
* تدوین برنامههای آموزشی کارکنان دستگاههای
اجرایی در چارچوب نظام آموزش کا رکنان دولت
نظارت بر حسن اجرای دورههای آموزشی
صفحه 9:
- فراهم آمدن امکان پیوند دورههای کوتاه مدت و صدور گواهینامه
یا کارکرد دوره های بلند مدت
فراهم آمدن امکان بخورداری از منرایای مادی
-ضراهم آمدن امکان برخورداری از تعجیل در ارتقاءگرروه
صفحه 10:
Ses oy ۰۳۸ il ءهای بلندمدت
<<
- تحدید دورههای بلندمدت بواسطه کمرنگ شدن فلسفه شکلگیسی
دورههای بلندمدت معادل
-فراهم ساحتن امکان برخورداری از امتیازات دورههای بلندمدت
بررای کسانی که در بستر خدمت تحت شرایطی دوره های کوتاه مدت
را طی نموده اند
صفحه 11:
- بازنگری در قوانین مادر» تهبه فصل نهم لایحه مدیریت
خدمات کشوری تحت عنوان طبراحسی و اجرای بررنامههای
آموزشی با جهت گیری تفویض اختیارات به دستگاههای
اجرایی و واگذاری امور قابل وا گذاری به بخش غیردولتی
صفحه 12:
۳ 2 ۳ عدم توجه کافی بهآمو ز شکا رکنان در بنامهها ی توسعه
- جع
- نهادينه كردن امم آموزش كا ركنان دولت در برنامه توسعه سوم و
مپیشنهاد استمرار آمن در برنامه چهار توسعه با اصلاح وتعديل
حاصل از تجربیات حاصله در طول برنامه سوم (ماده ۱۵۰ قانون و
آئین نامه اجرایی آن)
صفحه 13:
۴ عد پیشبینی ساز کار های احرابی بر ی تحتق اهداف
آموزش دستاورد
تهیه دستورالعملهای اجررایی ماده ۱۰ و نظام آموزش
- تکلین جهت پیش بینی حداقل آموزش برای مدیرران و کارکنان در برنامه جامع نیرروی
انسانی توسط دستگاههای اجرایی ( متوسط ۱۰۰ ساعت آموزش جهت مدیرران و 4۰ ساعت
آموزش براي كا ركنان در سال )
-تعبیه دورهها ی آماده سازی جهت تحقق هدف:
آماده سازی کا رکنان دو لت ببرای ارتقاء به ردههای شغلی بالاتر
ن دورههای عمومی جهت تحتق اهداف :
رشد ففبائل اخالاقی - فرهنگ سازمانی و بهبود روابط کار
توسعه آگاهی های عمومی کارکنان دولت
-تعبیه دورههای بهبود مدیرریت جهت تحتق هدف :
توانمندسازی مدیرران در زمینه بهبود وظایف
تهیه سازو کارهای تدوین دورههای شظلی جهت تحتق اهداف :
افنرایش کارایی و اشربخشی
ارتقاء سطح کینی مسرمایههای انسانی بخش دولتی
صفحه 14:
تدوین مکانییرع ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی براساس
: مصویه شورای عالی اداری وارزیابی عملکرد آنان در اجرای
نامههای آموزشی و پیادهسازی نظام آموزش
صفحه 15:
اتکی منعلققی -حفهومی وضع مطلوپ نعقام آموزشی کار کتان دولت
843
SPE PBS ne ya لعداف و
— ee
gue A/T
صفحه 16:
۹ 7 | الگوی منتی- منهومی نظام مطلوب آموزش کارکنان دولت
سياستهاء راهبمدها و بررنامه های کلان توسعه
1
رسالت نظام اداری
اهداف و راهب_دهاى توسعه
منابع انسانی
eee ۱ 1۳
9 ۱ رصالت آموززش کار_کتان مولع
1
اهداف و راهب_دهاى آموزش
كاركنان دولت
1
42-7 نظامآموزش کارکنن دولت
صفحه 17:
نظام آموزش کا رکنان دولت
اجنراى داخلی نظام آموزشی
fede 1
درونداد
ارزشیابی نظام آموزشی
صفحه 18:
ry reais منطتى - منهومی وضع مطلوب نظام آموزش کار کنان دولت
۱
lee
نیا زسنجو i sia!
چم یازسنج
لوذه | آموزشى ١ ی
+ آموزشی *
صفحه 19:
صفحه 20:
N/E عدم توجه به نیا زسنجی و نبودن الگوی مدون نیازسنجی.
==
- تهیه روندنمای نحوه نیا زسنجی آموزشهای شخلی
تهیه مجموعهای درخصوص نیازسنجی آموزشی
صفحه 21:
ff 7 :عدم توجه به ساز و كارهاى طراحى برثامه
55۳۲
-توجه به رویکرد پودمانی در طراحی برنامهها و اتخاذ این
يكرد به عنوان رویکرد غالب در طبراحی برنامههای آموزشی
