پزشکی و سلامت

دستگاه های هورمونی و عصبی

dastgahe_hormooni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دستگاه های هورمونی و عصبی”

دستگاه های هورمونی و عصبی

اسلاید 1: رسيدن برخی از سلولهای نطفه مرد (اسپرم) به تخمک زن« سوگند به شب وقتيکه کاملاً فـرا گـيرد ـــ و به روز وقتيکه به اوج خود برسد ــ و به آنچه نر و ماده را می آفريند ـــ فعاليت شما يکسان نيست ».نکات آيه:فعاليت بدن انسان در شب و روز به يک اندازه نيست: (در رابطه با تفاوت فـعـالـيـت بـدن در شب و روز در قسمت خواب و بيداری صحبت شده. و منظور از عدم يکسانی فعاليت بدن، عدم يکسانی نتيجه و بازده کار انـسان است. و اين مـوضوع بنابر ايـنکـه قـرآن حـق هـر کسی را حاصل کار و تلاش خـود وی می داند بـيان کرده. يـعـنی آيه: ليس للانسان الا ما سعی = حق هر کسی معادل کار و تلاش وی است).

اسلاید 2: مقدمهدستگاه عصبی با همه ی توانایی خود وانشعاباتی که در تمام نقاط بدن دارد تنها دستگاه هماهنگ کننده ی بدن نیست بسیاری از اعمال بدن به نوع دیگری از ارتباط و هماهنگی بین بخش های مختلف بدن نیاز دارند که اینجا آن به عهده ی دستگاه هورمونی است.

اسلاید 3: دستگاه هورمونیحفظ و حیات بقای نسل جانوران در گرو فعالیت های گوناگون سلول ها و اندام های بدن آن ها است. برای این كه فعالیت های بدن جانوران در جهت مشخص و سودمندی انجام شود به نوعی نظم و هماهنگی نیاز دارد. در جانوران پیشرفته مانند انسان تنظیم این فعالیت ها بر عهده ی دستگاه عصبی و دستگاه هورمونی است. تنظیم هورمونی فعالیت های بدن به قدری اهمیت دارد كه در اغلب موارد،با ترشح مواد هورمونی یك غده، به وسیله ی ترشح غددی دیگر تنظیم می شود و یا كنترل آن توسط عصب صورت می گیرد. غدد بدن به دو دسته خارجی (برون ریز) و داخلی (درون ریز) تقسیم بندی می شوند.غدد برون ریز مواد ترشحی خود را از راه یك مجرای ویژه به بیرون از بدن (محیط خارجی) می ریزند مانند غدد مولد عرق اما غدد درون ریز مجموعه ای از سلول های تخصص یافته ترشحی است كه شبكه ی مویرگی غنی دارد سلول های این غدد كه با جداره نازك مویرگ ها در تماس نزدیك است مواد خود را به داخل خون می ریزد و در تمام بدن پخش می شود. در بدن بافت یا اندام هدف وجود دارد، كه نسبت به هورمون ها حساسیت دارد یعنی دارای گیرنده هایی است كه پیام هورمونی را دریافت می كند.

اسلاید 4: هورمون هاهورمون ها ترکیبات شیمیایی در بدن هستند که از غددخاصی ترشح و وارد خون می شوند . از طریق خون به اندامیا اندام هاي هدف خود می رسند و فعالیت آن ها را تنظیممی کنندهورمون ماده‌ای شیمیایی است که در غدد درون‌ریز ساخته شده و به داخل جریان خون می‌ریزد. این ماده روی سلول‌های هدف گیرنده دارد و با نشستن روی آن اعمال سلول را تغییر می‌دهد. مقدار هورمون‌ها توسط ارتباطات پیچیده اعضای دستگاه درون‌ریز با هم و با دستگاه عصبی تنظیم می‌شود.

اسلاید 5: اعمال هورمون هادستگاه هورمونی اعمال مختلفی را در بدنمان کنترل می کنداز جمله فرایندهاي سلولی ، رشد ، تولید مثل و مقابله بافشارهاي روحی و جسمی

اسلاید 6: اعمال عمومی هورمون ها1) ارتباط شیمیایی فعالیت های متعدد كه در آن هورمون های مختلف با سرعت های گوناگونی عمل می كنند.2) تنظیم رشد جسمی و فكری3) تغییر شكل اعضا در جهت بالغ شدن 4) تقویت واكنش های آنزیمی5) ثابت نگه داشتن محیط داخلی بدن

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید