کسب و کار مدیریت و رهبری

دوره آشنایی با بهره وری

bahrevari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دوره آشنایی با بهره وری”

دوره آشنایی با بهره وری

اسلاید 1: دوره آشنايي با بهره وریبسم الله الرحمن الرحیمعباس محمدخاني1

اسلاید 2: بخش اول :مفاهیم تئوری بهره وری2

اسلاید 3: سازمان اقتصادي اروپا : حاصل كسري است كه از تقسيم مقدار يا ارزش محصول/خدمت به مقدار يا ارزش يكي از عوامل توليدبه دست آيد.سازمان بين المللي كار:عبارتست ازنسبت ستانده به يكي ازعوامل توليد (زمين ، سرمايه نيروي كار و مديريت) آژانس بهره وري اروپا : يك نوع طرز تفكر و ديدگاهي است به اين پايه كه هر فرد مي تواند كارها و وظايفش را هر روز بهتر از قبل انجام دهد . مركز بهره وري ژاپن : حداكثر استفاده از منابع فيزيكي ، نيروي انساني و ساير عوامل به روشهاي علمي به گونه اي كه بهبود بهره وري به كاهش هزينه هاي توليد ، گسترش بازارها ، افزايش اشتغال و بالا رفتن سطح زندگي همه آحاد ملت منجر گردد . تعريف بهره وري از ديدگاههاي سيستمي : نسبت بين مجموعه خروجيهاي يك سيستم به وروديهاي آن . تعاريف بهره وري 3

اسلاید 4: چرا بهره وریمحدودیت منابع و لزوم استفاده بهینه از منابع موجودارتقاء سطح کیفیت محصولکاهش هزینه هاجهانی شدن اقتصاد و گسترش میزان رقابتلزوم حفاظت از محیط زیستلزوم توجه بیشتر به خواست مشتریانارتقاء سطح درآمد مردم4

اسلاید 5: سطوح بهره وري 1-بهره وري فردي2- بهره وري در خانه 3- بهره وري در سازمان 4- بهره وري در سطح ملي 5

اسلاید 6: دامنه شمول بهره وري 1- سرمايه2- منابع انساني 3- مالي 4- انرژي 5- ماشين آلات 6- اطلاعات7- دانش فني8- مواد اوليه 6

اسلاید 7: بهره وري متوسطبهره وري بالابهره وري ضعيف بهره وري متوسط Efficiencyكار را به درستي انجام دهيم highLow عوامل موثر در بهره وريhighEffectivenessكاردرست را انجام دهيم7

اسلاید 8: 1- جذب آموزشهاي مورد نياز 2- توجه به نيازمنديهاي مشتريان و طرفهاي تجاري ذينفع 3- الگو قرار دادن استانداردهاي مديريتي مطرح 4- توجه به ضعفها و كمبودها در آيين نامه ها و مقررات و فرصتها و تهديدهاي موجود 5- مقايسه با نمونه هاي موفق كاري 6 - توجه به استراتژيها و اهداف بلند مدت و كوتاه مدت سازمان 7- استفاده از فنآوري روز عوامل موثر در تعريف صحيح كار Effectiveness8

اسلاید 9: 1- تقويت فرهنگ كار گروهي 2- تعهد مديريت و حمايت از فرآيندهاي منجر به بهبود و بهره وري 3- توجه به سيستم هاي اطلاعاتي و ارتباطات مفيد و مناسب درون سازماني 4- كنترل و نظارت بر روي عملكردها و تحليل اطلاعات درون سازماني 5- توجه به نيازمنديهاي كاركنان و عوامل اجرايي 6- بستر سازي فرهنگي 7- داشتن طرح و برنامه جامع و برنامه ريزي مناسب جهت انجام 8- تايين منابع مناسب ( سخت افزار و نرم افزار ) عوامل موثر در جهت درست انجام دادن كار Efficiency9

اسلاید 10: دیدگاههای نادرست در مورد بهره وری؟ بهره وری همان کارآیی است.بهره وری یعنی اثربخشیبهره وری یعنی کارانهبهره وری یک نسبت صرف استبهره وری در کشور ما بخصوص در بخش دولت بی معنی استمدیران فرصت پرداختن به بهره وری را ندارند.بهره وری در بخش های غیر تولیدی قابل اندازه گیری نیستنتایج آن ملموس نیست.10

اسلاید 11: موانع ارتقاء بهره وریمدیریت متعهد به بهره وری نیست.بسترهای فرهنگی لازم فراهم نیست.ابزارهای ارتقاء بهره وری وجود ندارد.آشنایی با بهره وری در جامعه وجود ندارد.و ...11

اسلاید 12: انسانها تفاوتهای اندکی باهمدیگردارند وآن تفاوت در نگرشهای آنهاست. برخی برای حل مسائل بدنبال راهکارهای منطقی و عملی می گردند . برخی دیگر می خواهند برای مسائل پیرامونشان مقصر پیدا کنند . معمولاً نیز برد با گروه نخست است .12

اسلاید 13: چه باید کرد؟آموزش و تربیت نیروفعالیت های ترویجی و تبلیغیاجرای پروژه های بهبوداصلاح ساختارهااصلح قوانین و مقرراتسمینارها و همایشهاپاسخگو کردن مدیران در مورد نتایج کارشان13

اسلاید 14: موانع بهره وری را باید در نحوه نگرش افراد، بخصوص مدیران به مسائلی که پیرامونشان می گذرد، جستجو کرد.14

اسلاید 15: راهكارهاي لازم جهت انجام فعاليتهاي بهره وري در يك سازمان1- آموزش و فرهنگ سازي 2- تقويت فرهنگ كار گروهي 3-توجه به نيازهاي طرفهاي تجاري ذينفع 4- حمايت از سيستمهاي مديريتي 5- مشاركت كاركنان 6- الگو بردار ي ازنمونه هاي موفق 7- حركت براساس استراتژيهاي سازماني 8- تعيين شاخصهايي جهت كنترل فعاليتها 9- تعيين كميته هاي بهره وري در سازمان 10- ايجاد زيرساخت هاي لازم 11- ايجاد سيستمهاي اطلاعات مديريتي 12- استفاده مناسب از عوامل سخت افزاري و نرم افزاري 15

اسلاید 16: 1- براي دراز مدت برنامه ريزي كنيد نه براي ماه يا سال آينده 2- به كيفيت بالاي كالا و يا محصول خود مغرور نشويد 3- از طريق آمار و اطلاعات و شاخص سيستم خود را كنترل نمايند . 4- با مشكلات به وجود آمده برخورد مناسب و درستي داشته باشيد . 5- پرسنل خود را جهت انجام خواسته هاي خود توجيه نموده و آموزش دهيد . 6-روحيه تغيير پذيري را در خود تقويت نماييد 7- به رقيبان و نمونه هاي موفق توجه داشته باشيد .8- به مسائل نيروي انساني توجه داشته باشيد .9- به پيشنهادات پرسنل سازمان بهادهيد . 10– مديريت دانش وانتقال تجربيات در سازمان را سر لوحه فعاليتهاي خود قراردهيد 11- به بهانه بهره وري بالاتر كيفيت محصول خود را زير سوال نبريد .12- به بهبود كارائي و اثر بخشي تواما توجه نماييد. پيشنهادات اساسي جهت بهبود بهره وري 16

اسلاید 17: ActPlanDoCheck- ريشه يابي مشكلات- جمع آوري نقطه نظرات در جهت بهبود فعاليتها- ارائه راهكارهاي مناسب در جهت بهبود بهتر فعاليتها- جمع آوري اطلاعات جهت اندازه گيري شاخصهاي بهره وري- محاسبه شاخصها - تحليل نتايج بدست آمده- شناسايي پتانسيل هاي بهبود- شناسايي دقيق و ضعيت سازمان - آموزش و بستر سازي فرهنگي - شناسايي موانع وضعيت فعلي بهره وري - تهيه الگوي جامع بهره وري - تهيه برنامه جامع و متدولوژي مناسب- جهت انجام فعاليتهامراحل اجراي سيستم بهره وري در يك نگاه- اجراي متدولوژي ها- تشكيل كميته هاي راهبري- جمع آوري اطلاعات و تحليل نتايج-ارائه راهكارهاي مناسب جهت بهبود فعاليتها و تصميم گيري هاي مرتبط 17

اسلاید 18: توالی قدمها و پله های بهره وری در سازمانفعالیتهای فرهنگی و آموزشی برای بسترسازی، اشاعه فرهنگ بهره وریتعیین شاخصهای بهره وری و اندازه گیری آنهاتجزیه و تحلیل تغییرات کمی کیفی شاخصهای بهره وریعارضه و شناسایی مسائل و مشکلات فراوان ارتقاء بهره وریشناسایی راه حلهای کاربردی برای رفع مسائل و برنامه ریزی بهبود بهره وریاجرای برنامه های بهبود بهره وری در سازمان شروعپله اولپله دومپله سومپله چهارمپله پنجمپله ششمتشکیل گروهتسهیم دستاوردهای مرحله اولارزیابی عملکرد و اصلاح قدم ها در پله های ارتقاء بهره وریاجرای دو باره چرخه مدیریت بهره وری18

اسلاید 19: اهدافسازمانستانده بیشترنهاده کمترهزینه واحد کمترهدر رفتن کمتر منابعهزینه کمتر تجهیزاتهزینه کمتر موادهزینه کمتر کارکنانارزش افزوده بیشترنـوآوریبهبود برنامه ریزیآموزش بهترمدیریت زمانبهبود ارتباطارتقاء سیستمبهبودزمان بندینگهداری بهترکاهش انتظارکاربردی بهتربهبود خریدتحلیل ارزشکاهش ضایعاتمدیریت در موجودی هاتحقیقات بیشتربازارهای جدیدفناوری نوینتعالی سازمانیخدمات جدیداصلاحفرآیندهاخدمات بهترتوزیع خدماتعادلانه ترقابلیتاطمینان بهترکیفیت بالاترچرخه مدیریت بهره وری

اسلاید 20: کایزن (بهبود تدریجی)Continuous Improvementکاکوشین (تحول)Reengineeringحذف (مودا)ادغام (موری)اضافه کردن (مورا)استراتژیهای بهره وری20

اسلاید 21: متدهای مختلف جهت بهره وری1 ) دگرگون کردن ساختارها (کاکوشین):تغییر ناگهانیجایگزینی کامل نیروی کارظهور فناوریهای نوینسازماندهی دوباره21

اسلاید 22: فلسفه پيدايش :دگرگوني فعاليتها ،كسب وكار و تغيير در همه حوزه ها پيشرفت روزافزون تكنولوژي تغيير نگرش به مشتري تغيير در مديريت : نگرش وظيفه اي و مديريت پايدار و مطمئنرقابت نگرش نوين به انسانها ، نيروي انساني مهندسي دوباره سازمانها 22

اسلاید 23: افزايش رقبا، توانمندي شركتهاي كوچك، سازمانها را واداشت تا در زمينه كاهش هزينه ها،بهبود بهره وري،افزايش انعطاف پذيري كوتاه كردن چرخه آفرينش فراورده ها وافزايش كيفيت خدمات به مشتري حركتي جديد و تازه رادركسب وكار،مديريت راآغازكنند. پيشرفت روز افزون علم و تكنولوژي تغيير در ماهيت كسب و كار و لزوم حركت جهت جهاني شدن كه پيامد آن تغيير در فعاليتها ، ساختار نيروي انساني و مديريت را به همراه داشت كه باعث گرديد تا سازمانها دگرگوني عظيم و انقلابي بزرگ در تفكر و فعاليتهاي خود ايجادنمايند.تاریخچه23

اسلاید 24: تعريف مهندسي دوباره :باز انديشي بنيادين و طراحي نو و ريشه اي سازمانها ،بمنظور دستيابي به بهبود و پيشرفتي شگفت انگيز كه تفكر نسبت به مديريت ، انسانها و ماهيت كسب و كار را دگرگون مي كند دگرگوني در تمامي حوزه ها : مديريت كاركنان روشهاي انجام كار محيط : دروني / بيروني 24

اسلاید 25: تركيب وظيفه هاي گوناگون با هدف يكي شدن نتيجه - وظيفه جزيي از كل است. فرآيندها ، نتيجه كار يك گروه ، تيم ، افراد است كه خروجي آن ضمن داشتن ارزش افزوده براي سازمان مشتري پسند است -نگرش فرايندي نتيجه كاركه همان مشتري و رضايت وي مي باشد را هدف قرار مي دهد -سازمان فرآيندگرا،مجموعه وظايف را گردهم آورده وسازمان را به سمت هدف اصلي آن سوق مي دهدProcessInput Out put نظام فرايند گرارسالت: ارزش آفريني مشتري پسند فرآيندهاي شركت: عامل ارزش آفريني هستندفرآيندهاي كارا:باعث پيروزي دركسب وكار ميشوند كارائي فرايندطراحي عالي كاركنان مناسبمحيط دلخواهفرآیندگرایی Process Approach25

اسلاید 26: فرآيند ناكارا نشانه ها تبادل بيش از حد اطلاعات ،تورم داده ها فراواني ذخيره مواد خام ، قطعات و داراييهادرصد بالاي بازرسي و پايش در مقايسه با ارزش افزودهدوباره كاري و تكراروجود پيچيدگي ، استثنا و موارد ويژه در كاربيماريتكه تكه كردن يك فرايند طبيعيناتواني سازمان در رويارويي با وضعيتهاي غيرعادي تكه تكه بودن كارنبود بازخورد مناسب در نظام (سيستم)دگرگون شدن روشي ساده26

اسلاید 27: مهمترين افراد در سيستم (سازمان) كساني هستند كه ارزشهاي مورد نظر مشتريان را بوجود مي آورند.مديريت (مدير) وظيفه هدايت (مديريت) يك يا چند واحد (اداره ) را كه در كنار هم سازمان ناميده مي شوند را به عهده دارد .مدير، سرپرست، مسئول وظيفه نظارت ، تحكم به افراد و امر و نهي كردن به آنان را داردثبت امتيازات فقط براي مدير و ارشديت و تحكم بر كل سازمان رهبريرياست ، سرپرستي ، مسوول و لايه هاي بسيار زياد مديريتپايش و كنترل هاي مكرركار با انسانهاسازمان سنتي:خواسته مهندسي دوباره :سازمان سنتي:خواسته مهندسي دوباره :مديريت Management27

اسلاید 28: كليه وظايف برنامه ريزي ، تقسيم بندي كارها ، مسئوليت تام در قبال نتايج و ديكته كردن كليه كارها به عهده مديريت است وظيفه سازماندهي ، ساماندهي ، در اختيار داشتن كليه اطلاعات و روشهاي انجام كار و هماهنگي وضع موجود به عهده مديريت مي باشد هدايت و خط دهي كاركنان پشتيباني تشويق و همياري و دادن مسئوليت نگهداري و بهسازي سازمانتغيير واژه مديريت ، سرپرستي و .... در نظام مهندسي مجددمربي( هدايت كننده)تيم مهندسي مجددصاحبكاررهبرخواسته مهندسي دوباره :خواسته مهندسي دوباره :سازمان سنتي:سازمان سنتي:28

اسلاید 29: دگرگوني در كاركنان دانش و مهارت محدوددانش و مهارت محدودبجاي- آگاه و فرهيخته فرمانبرداري از دستورفرمانبرداري از دستور“انديشه با توان تحليل وظيفه گرا(تخصص فردي)وظيفه گرا(تخصص فردي)“فرايندگرامهار (كنترل)مهار (كنترل)“اختياردارمنفعلمنفعل“مبتكرعلاقمند(Interested)علاقمند(Interested)“متعهد(Job) شغل(Job) شغل“كار حرفه ايتكروي و حفظ امتياز براي خود“ “ همدلي و همكاري انساني برخوردار از عزت و كرامت و خشنودي تن و روانايجاد محيطي شايسته و قابل اعتماد براي :يادگيري / ياددهي كار خلاق بهره مندي از منابعانساني برخوردار از عزت و كرامت و خشنودي تن و روانايجاد محيطي شايسته و قابل اعتماد براي :يادگيري / ياددهي كار خلاق بهره مندي از منابعانساني برخوردار از عزت و كرامت و خشنودي تن و روانايجاد محيطي شايسته و قابل اعتماد براي :يادگيري / ياددهي كار خلاق بهره مندي از منابعانساني برخوردار از عزت و كرامت و خشنودي تن و روانايجاد محيطي شايسته و قابل اعتماد براي :يادگيري / ياددهي كار خلاق بهره مندي از منابع29

اسلاید 30: ارزش : ارزش چيزي است كه مشكلي از مشتري را حل و بر طرف مي كند و نيازي را بر آورده مي سازد رسالت هر كسب كار (بنگاه اقتصادي) ارزش آفريني براي مشتريان استديدگاهها : ارزش آفريني براي سهامداران و سرمايه گذاران كار آفريني و ايجاد فرصت شغلي براي كاركنان ارزش آفريني براي مشتريان فرآيندهاي شركت وسيله ارزش آفريني هستند پيروزي كسب و كار نتيجه فرآيندهاي كارامد است پيروزي فرآيندهاي عالي در گروه طراحي بي نقص ، مجريان مجرب و محيط مناسب براي فعاليت آنان مي باشد .بنگاه اقتصادی Economical Agency 30

اسلاید 31: درگذشته مديريت سازمان يك كارفرما داشت كه سرمايه گذار بود . اينك دوكارفرما دارد كه دومي مشتري مي باشد .مشتري همواره به دنبال نتيجه كار است و به ساختار مديريتي ، برنامه هاي راهبردي و روشهاي اداري و مالي توجهي ندارد در نظامهاي نوين سرنوشت كاركنان بدست مديريت نيست . بلكه توسط مشتريان رقم مي خورد نظامهاي نوين از اجتماعي گرفته تا سياسي ، كسب وكار ، براي همراهي با روند دگرگونيهاي پرشتاب ، بايد باز ، انعطاف پذير و پويا باشند.در سازمانهاي فرايند محور : مرزها انعطاف پذير قابل نفوذ پويا عملكرد فرا وظيفه اي 31

اسلاید 32: بيرونيدرونياعتماد مشتريان استفاده از نظرات تامين كنندگان يكي شدن ارزش مشتريان و سهامداران ايجاد ارتباط و باز بودن جامعه نسبت به رقبا مشتريان تامين كنندگان سهامداران دولترقبابها دادن به انسانهابكار گرفتن انديشه آگاهي دهي همگانيبرخورداري همگاني از نتيجه كارتصميم گيري با كاركنان (مشاركت)رهبري مربي گيري كاركرد تيميبكارگيري گسترده فن آوري اطلاعات پايگاه داده پردازي ، شبكه هاي ارتباطي ، فن آوري الكو سازي ، تله كنفرانس، سيستم هاي هوشمندجامعه Society32

اسلاید 33: اصلاح تدریجی ساختار سازمانیجلب مشارکت کارکنان و بهبود سیستم آموزش و بهسازی نیروی انسانیانتقال تجارب بهبود در اصلاح سیستم ایجاد ظرفیتهای جدیدتغییر تدریجی (کایزن)33

اسلاید 34: تعریف کایزنKAIZEN = Continuous Improvement by Involving PeopleDay to day improvements make a great difference in long runمیزان بهبودزمان34

اسلاید 35: ده فلسفه اصلی بهبود از طریق کایزن1 ) تعهد و پشتیبانی مدیریت، عامل اصلی بهبود است.2 ) مقصرکردن و قضاوت عجولانه ممنوع3 ) باید بپذیریم که مشکلات پایان ناپذیرند و تا ما هستیم مشکل هم هست.4) تواناییهای ناشناخته کارکنان با تهیج و بهاء دادن به آنها به عمل در می آیند. 5 ) اگرصدنفریک قدم برای بهبود بردارند،بهتر ازصد قدمی است که یک نفر به تنهایی برمی دارد. 6 ) غنی سازی شغل و گسترش حوزه وظایف شغلی از مهمترین هدفهای کایزن است. 7 ) لازم به هزینه کردن زیاد نیست و کافی است که خود و فکر جمعی کارکنان به خدمت گرفته شود.8 ) جزئیات را نباید نادیده گرفت و همه بهبودها از گامهای کوچک شروع می شوند. 9 ) مودا یعنی دشمن، جنگ با دشمن نه تعطیلی دارد و نه سلب مسئولیت.10) اطلاعات سازمان نباید در اختیار عهده خاصی باشد همه باید از وضعیت سازمان آگاه باشند. 35

اسلاید 36: و در آخر نتیجه ای که حاصل می شود عبارت است از:1 ) همه از کارهای انجام گرفته راضی هستند. 2 ) مدیریت باور نخواهد نمود که تغییر و بهبود امکان پذیر است. 3) رقابت سالمی بین واحدهای مختلف برای بهبود آغاز می شود.4 ) ناحیه نمونه همچون نگینی در میان سازمان می درخشد. 5 ) از تلاشهای انجام گرفته قدردانی می شود.6 ) هزینه زیادی بابت بهبود صرف نمی شود.7 ) مدیریت و کارکنان در می یابند که برای بهبود باید دوش به دوش هم حرکت کنند. 8 ) ابزارهای بهبود به روش علمی به کارکنان آموزش داده می شود.9 ) نتیجه حاصل متعلق به فرد خاصی نیست و همه در آن سهیم هستند.36

اسلاید 37: رویکرد بهره وری با متد کایزن1 ) تقسیم بندی واحدها2 ) کار گروهی3 ) اهداف4 ) لیست اتلافها (مودا) و اصلاح فرآیندهای اداری5 ) مقدار قابل انتظار بهبود6 ) Brain Storming (طوفان ذهنی)7 ) برنامه های بهبود8 ) اجرا9 ) اثربخشی10) برنامه ریزی بهبود37

اسلاید 38: مودا چیست؟ مودا واژه ای ژاپنی به معنی اتلاف است. یعنی فعالیتهایی که ارزش افزوده ایجاد نمی کند. مودا همه فعالیتهایی است که ممکن است از نظر تولید کننده کالا یا خدمات ضروری باشد، اما مشتری یا مصرف کننده حاضر نیست بابت آن هزینه ای بپردازد و سازمان برای حفظ بقای خود ناچار است مودا را کاهش دهد. 38

اسلاید 39: روش ارتقاء فرآیند (FOCUS-PDCA)1. Find1- فرآیندی را برای ارتقاء پیدا کنید2. Organize2- در صورت لزوم تیمی که فرآیند را میشناسند سازماندهی کنید.3. Clarify 3- روشن کنید فرآیند چگونه عمل می کند.4. Under Stand4- علل تغییرات عملکرد فرآیند را درک کنید.5. Select5- قسمتی از فرآیند را که نیاز به ارتقاء دارد انتخاب کنید.9- اقدام کنید Act8- ارزیابی کنید Check6- برنامه ریزی کنید Plan7- اجرا کنید Do39

اسلاید 40: ادوارد دمینگاگر بنا بود پیامم را به مدیریت فقط به چندین کلمه تقلیل میدادم، میگفتم وظیفه مدیریت کاستن نوسانات و تغییرات عملکرد فرآیندهاست.تام پیترکیفیت نسبی است، هر روز محصول یا خدمت به طور نسبی بهتر یا بدتر می شود ولی هرگز درجا نمی زند.40

اسلاید 41: نمی دانمخیربلهپرسشردیفآیا از اینکه در چنین سازمانی کار می کنید بر خود می بالید؟1آیا در محیط کارتان، همکارانی دارید که در مشکلاتتان به شما کمک کند؟2آیا این سازمان به شکایات کارکنان، درست رسیدگی می کند؟3آیا رئیس (سرپرست) شما تنها به فکر موفقیت خود است؟4آیا رئیس (سرپرست) شما دستوراتی که می دهد روشن و مفهوم است؟5آیا رئیس (سرپرست) شما با زیردستانش عادلانه رفتار می کند؟6آیا ارتقای شغلی در سازمان به طور عادلانه انجام می گیرد؟7ارزیابی سریع عملکرد سازمان 41

اسلاید 42: نمیدانمخیربلهپرسشردیفآیا رئیس (سرپرست) شما کارش را خوب بلد است؟8آیا از حقوق و دستمزدی که دریافت می کنید راضی هستید؟9آیا در روز حجم کار مشخصی انجام می دهید؟10آیا بعضی وقتها فکر می کنید که کار بیخودی دارید انجام می دهید؟11آیا مسئولان برنامه استخدامی و پرسنلی مدون برای کارکنان سازمان دارند؟12آیا رئیس (سرپرست) شما به فکر نیازهای آموزشی شما هست؟13آیا مدیریت اطلاعات را از طریق یک نظام جامع به کارکنان منتقل می کند؟14آیا مدیریت سازمان را فقط از طریق سلسله مراتب سازمانی اداره می کنند؟15آیا برنامه های رفاهی سازمان شما را راضی می کند؟16آیا گاهی اوقات فکر می کنید که در این سازمان اضافی هستید طوری که می خواهید استعفا کنید؟17آیا مدیریت در تلاش است که از وقوع هرگونه حادثه جلوگیری کند؟1842

اسلاید 43: نمی دانمخیربلهپرسشردیفآیا همه دستورات رئیس خود را به خوبی درک می کنید؟19آیا مدیریت بدون جلب رضایت کارکنان تغییراتی در سازمان بوجود می آورد؟20آیا میدانید کاری که انجام میدهید چه ارتباطی با سایر فعالیتهای سازمان دارد؟21آیا تصور می کنید که این سازمان آینده رو به رشدی دارد؟22آیا تسهیلات و امکانات رفاهی سازمان های دیگر بهتر است؟23آیا خود را موظف به ترقی سازمانتان می دانید؟24آیا همکارانتان در انجام کارها به همدیگر کمک می کنند؟25آیا فکر میکنید که مدیریت به اعتراضات و پیشنهادهای شمابی توجه است؟26آیا درمحیط کارتان کسانی هستند که مانع پیشرفت و بهتر شدن کارتان شوند؟27آیا تاکنون فکرکرده اید که کاری کمتر ازاستعدادتان به شما سپرده شده است؟28آیا فکر میکنید در مقایسه با همکارانتان حقوق عادلانه ای دریافت می کنید؟2943

اسلاید 44: نمیدانمخیربلهپرسشردیفآیا مدیرهدف و روش انجام کار را به خوبی برای شما ترسیم می کند؟30آیا درمحیط کارتان لوازم و تجهیزات مورد نیاز را دراختیار دارید؟31آیا از کارتان لذت می برید؟32آیا نگران از دست دادن شغل و موقعیت فعلی خود هستید؟33آیا مدیریت از پیشنهادهای کارکنان درجهت بهبود سازمان استفاده مي کند؟34آیا برای انجام وظایفتان از اختیار کافی برخوردارید؟35آیا مدیریت کارکنان را بطورمرتب از وضعیت مدیریت سازمان آگاه می کند؟36آیا همه کارکنان از دستورات سازمان اطاعت می کنند؟37آیا رئیس شما اغلب به جای اقدام فقط دستور می دهد؟38آیا از امکانات رفاهی و تسهیلات سازمان خود راضی هستید؟39آیا سازمان این امکان را میدهد که ازتوان خود در جهت اعتلای سازمان بکوشید؟40آیا همیشه نگران سلامتی جسم و روح خود در این سازمان هستید؟4144

اسلاید 45: نمی دانمخیربلهپرسشردیفآیا نگران وضعیت مسکن خود هستید؟42آیا محل کارتان به منزلتان نزدیک است؟43آیا از زندگی در محل سکونت خود راضی هستید؟44آیا خانواده شما در صلح و آرامش زندگی می کند؟4545

اسلاید 46: 3-2-1-0123نمی دانمخیربلیسؤالات پرسشنامه صفحه قبلشماره پرسشنامه صفحه قبلعناوینعناوینامکانات و موفقیت آموزشی13توانمندیهای نظارتیمدیریتدرک درست دستورات19توانمندیهای نظارتیمدیریترویه های انجام کار30توانمندیهای نظارتیمدیریتنحوه رسیدگی به شکایات3ارتباطهای کاریمدیریتاعمال سیاست های مدیریت14ارتباطهای کاریمدیریتآشنایی با شغل مورد نظر21ارتباطهای کاریمدیریتتوجه به پیشنهادهای بهبود34ارتباطهای کاریمدیریتخستگی ناشی از کار17الزامات کاریشرایط کاری ارزش کار مورد نظر28الزامات کاریشرایط کاری حجم کار32الزامات کاریشرایط کاری ایمنی در کار18محیط کارشرایط کاری وجود تجهیزات مورد نیاز31محیط کارشرایط کاری 46

اسلاید 47: 3-2-1-0123نمی دانمخیربلیسؤالات پرسشنامه صفحه قبلشماره پرسشنامه صفحه قبلعناوینعناویندرجه اطمینان به سازمان4ارتباط با سرپرستروابط انسانیعدالت در برخورد6ارتباط با سرپرستروابط انسانینحوه مدیریت38ارتباط با سرپرستروابط انسانیمحیط کار دوستانه23روابط بین کارکنانروابط انسانیکار گروهی و مشارکتی25روابط بین کارکنانروابط انسانیاحساس ناامنی شغلی27روابط بین کارکنانروابط انسانینظم و انظباط37روابط بین کارکنانروابط انسانیبرنامه های رفاهی کارکنان12اعتماد به مدیریتروابط انسانیرسیدگی به شکایات و پیشنهادها46اعتماد به مدیریتروابط انسانیبرخورد مدیریت با مجموعه36اعتماد به مدیریتروابط انسانیبهداشت و سلامتی41محیط زندگیشرایط زیستمسکن42محیط زندگیشرایط زیستمشکل رفت و آمد43محیط زندگیشرایط زیست47

اسلاید 48: 3-2-1-0123نمی دانمخیربلیسؤالات پرسشنامه صفحه قبلشماره پرسشنامه صفحه قبلعناوینعناویناحساس تعلق به مجموعه1احساس هویت در سازمانارضای شغلیامید به توسعه درسازمان24احساس هویت در سازمانارضای شغلیعدالت در ارتقای شغلی7موقعیت ارتقای شغلارضای شغلیتوسعه توانمندیها40موقعیت ارتقای شغلارضای شغلیحجم کاری10ثبات کاریارضای شغلیعدم توجه به نظر کارکنان40ثبات کاریارضای شغلیامید به ادامه فعالیت بلندمدت22ثبات کاریارضای شغلیثبات شغلی33ثبات کاریارضای شغلینظام پرداخت دستمزد9پرداختهاتشویق مالیرعایت عدالت در پرداختها49پرداختهاتشویق مالیبهره گیری از خدمات رفاهی16رفاه اجتماعیتشویق مالیمعامله با سایر سازمانها23رفاه اجتماعیتشویق مالیتسهیلات و خدمات رفاهی 49رفاه اجتماعیتشویق مالی48

اسلاید 49: مراحل و اقدامات اصلی طرح چرخه مدیریت بهره وری در دستگاههای و كارخانجات سازمان ملی بهره وری ایران تهیه طرح اجرایی و ابلاغبرگزاری سمینار حساس سازی مدیران و کارکنان اداره کل نسبت به بهره وریخدمات و همکاری های مشاوره ای و نظارتی سازمان ملی بهره وری ایران شامل :1- انتخاب و معرفی مدرس و مشاوره بهره وری2- همکاری در برگزاری سمینارهای و کارگاه های آموزشی و تخصصی3- تهیه آئین نامه انتخاب دبیر و اعضاء کمیته بهره وری و چگونگی کار آنها4- ارسال شاخص های بهره وری تهیه شده برای دستگاه های اجرایی متناظر با فعالیت اداره کل5- تهیه و ارسال مستندات و راهنماهای مربوط به روش های اندازه گیری و تحلیل شاخص های بهره وری6- تهیه و ارسال مستندات مربوط به مدل کایزن عملیاتی و راهنماهای آن7- تدوین و اراسل نرم افزار پایگاه اطلاعات شاخص های بهره وری و کمک به راه اندازی آن در سازمان8- تهیه و ارسال FORMAT استاندارد برای اطلاع رسانی شاخص های بهبود بهره وری9- همکاری در تعیین شاخص های بهره وری، اندازه گیری، تحلیل و برنامه ریزی بهبود بهره وری10- تهیه و تدوین خبرنامه چرخه مدیریت بهره وری بین ادارات کل استانها11- تدوین نظام ارزیابی عملکرد و کیفیت چرخه بهره وری در ادارات استانها و اعطاء جایزه بهره وری12- نظارت بر حسن اجرای فعالیت های پیش بینی شده در چرخه بهره وری و پیگیری تداوم فعالیت هاتشکیل کمیته بهره وریبرگزاری کارگاه آموزشی چرخه مدیریت بهره وری در طول مهارت آموزی در محل کارعقد قرارداد همکاری با سازمان ملی بهره وریصفحه بعد1234549

اسلاید 50: تشکیل گروه های کایزن در بخش های مختلف سازمانتعیی شاخص های بهره وریتدوین نظام آماری اندازه گیری شاخص های بهره وریاندازه گیری و تحلیل شاخص های بهره وریاستقرار بانک اطلاعات شاخص های بهره وریتهیه و تدوین گزارش شاخص های بهره وری و تحلیل وضع موجوداطلاع رسانی نتایج و یافته ها به مدیران و کارکنان سازمانبرنامه ریزی بهبود بهره وری در سازماناقداماتی که در بلند مدت قابل اجرا ستاقداماتی که در کوتاه مدت قابل اجراستارزیابی دور اول عملکرد چرخه مدیریت بهره وری و آماده کردن آن برای اجرا در دوره بعداجرای برنامه در سازمانشناسایی وسایل و اقدامات غیر ضروری در سازمانبررسی فرآیندهای فعالیت های اصلی سازمانشناسایی انواع موداها و ارائه راه حل برای حذف آنها6789101112131415161718192050

اسلاید 51: دکتر ایشی کاوا از بنیان گذاران مدیریت کیفیت در ژاپن می گوید:هیچگاه به آمار و اندازه گیری هایی که شخصاً انجام نداده اید کاملا اعتماد نکنید. چون بسیاری از اندازه گیریها ، ممکن است وسایل اندازه گیری معیوب و ناسالم باشند یا خود آن را به طور صحیح ثبت نکرده باشد. در بهترین حالت، اندازه گیری ها، اطلاعاتی هستند که دست دوم است چون با شرایط واقعی فاصله دارد.(برای این منظور مدیریت عملکرد بهترین گزینه است)51

اسلاید 52: با آرزوی موفقیت روز افزونعباس محمد خاني52

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید