dorehaye_mokhtalefe_amoozeshe_isfehan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دوره های مختلف آموزش اصفهان”

دوره های مختلف آموزش اصفهان

اسلاید 1: به نام خداجلسه مدیران ناحیه یک اصفهان اردیبهشت 91

اسلاید 2: دوره های مختلف آموزش1- دوره 6 ساله (3 سال اول- سیکل اول و سه ساله دوم –سیکل دوم) از مهر ماه 13362-دوره 4 ساله از مهر ماه سال 533- دوره سه ساله متوسطه به شیوه نیم سال واحدی(96 واحد هر سال در نیمسال و یک تابستان از مهر ماه 1371)4- دوره سه ساله متوسطه به شیوه سال واحدی از مهر ماه 1378 به بعد

اسلاید 3: اصلاحات آیین نامه ی آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه 1- شماره بخشنامه اداره کل ارسالی به مناطق و نواحی 410/130897/1700-7/2/91موارد قابل توجه :1- سیاست وزارت متبوع در توزیع متوازن دانش آموزان دوره متوسطه بر توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای و کار دانش می باشد لذا با توجه به فرصت پدید آمده برنامه ریزی لازم جهت توسعه آموزشهای مذکور انجام پذیرد .

اسلاید 4: اصلاحات آیین نامه ی آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه2- استفاده از بند 7- 111 آیین نامه آموزشی ممنوع است . 3- دوره های تابستان از همین الان به گونه ای برنامه ریزی شود که دانش آموزان با رغبت بیشتری شرکت نمایند .

اسلاید 5: اصلاحات آیین نامه ی آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه4- بند (د) از ماده 4 به شرح ذیل اصلاح شود :ارزشیابی هر یک از درسهای متوسطه مستقل است و قبولی یا مردودی هر درس تاثیری بر سایر درسها ندارد .5- اصلاح ماده 9 و بندهای یک و دو و سه آن ( موضوع آن زمان برگزاری دوره تابستان و نمره آن در صورت شرکت دانش آموزان در دوره و یا عدم شرکت آنان در دوره و زمان امتحان مربوط به این دوره )6- شرکت در امتحانات تا 10 مهرماه بجز امتحانات نهایی

اسلاید 6: اصلاحات آیین نامه ی آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه7- اصلاح ماده 10 دانش آموزان سال سوم می توانند حداکثر 32 واحد از درسهای باقیمانده خود را در دی ماه همان سال امتحان دهند . و چنانچه موفق نشوند می توانند در مدارس بزرگسالان و یا مدارس آموزش از راه دور ادامه تحصیل دهند . تذکر : فقط دانش آموزان مدارس آموزش از راه دور و دانش آموزان حضوری بزرگسالان دارای نمره مستمر هستند و داوطلب آزاد نمره مستمر ندارند .

اسلاید 7: اصلاحات آیین نامه ی آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه8- تبصره یک ماده 91 به شرح ذیل اصلاح شود . دانش آموز در کل دوره متوسطه حداکثر در چهار عنوان درسی (دو عنوان نهایی و دو عنوان غیر نهایی ) آخرین نمره درس وی (سالانه یا تابستانی یا غیر حضوری ) 7 و بیشتر و معدل کل وی نیز 10 باشد فارغ التحصیل شناخته می شود .

اسلاید 8: اصلاحات آیین نامه ی آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه9- شیوه نامه اجرایی هدایت تحصیلی دانش آموزان موضوع این تبصره توسط معاونت پرورشی و فرهنگی تنظیم و اعلام خواهد شد .

اسلاید 9: شورای مدرسهاعضاء : مدیر –معاونین – مشاور – نماینده شورای دبیران – نماینده انجمن اولیاء و مربیان نکته : در اولین فرصت و حد اکثر یکماه پس از بازگشایی مدارس نکته : شورای مدرسه با دو سوم اعضائ رسمیت دارد .

اسلاید 10: انجمن اولیاء و مربیاناعضا: مدیر ونماینده شورای دبیران – معاون پرورشی –تعدادی از اولیاء دانش آموزان به منظور تقویت و همکاری و مشارکت اولیائ دانش آموزان برای کمک به ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزش و پرورش است .

اسلاید 11: شورای معلمانبه منظور بحث و تبادل نظر و هماهنگی در امور آموزش و پرورش و اداره مدرسه و مشارکت در حسن اجرای آموزش نکته : زمان تشکیل حد اکثر ده روز پس از بازگشایی مدارس و هر ماه یکبار (ماده 17آیین نامه اجرایی)

اسلاید 12: شورای دانش آموزیمشارکت دانش آموزان در امر مربوط به مسائل آموزش و پرورش هر سه ماه یکبار مدیر گزارش فعالیت های دانش آموزان را به اداره گزارش کند

اسلاید 13: شورای مالی مدرسه مسایل مربوط به امور مالی در شورای مالی مدرسه انجام می گیرد

اسلاید 14: شرایط ثبت نام و پرونده دانش آموزان 1- ثبت نام برای پایه اول با حضور والدین 2- داشتن گواهی قبولی سال سوم راهنمایی 3- توصیه نامه دوره راهنمایی تحصیلی 4- هدایت تحصیلی برای پایه دوم 5- اصل شناسنامه 6-تصویر شناسنامه که روی آن مهر با اصل مطابقت داده شد زده شود (از نوشتن برابر بااصل است خودداری گردد )7- عکس جدید

اسلاید 15: شرایط ثبت نام و پرونده دانش آموزان8- فرم 201 ثبت نام کامل و امضاهای مربوطه انجام شود . 9- فرم 202 تعهد انضباطی کامل شود . 10- کلیه کارنامه های دانش آموزان باید مهر و امضاء شده باشند بخصوص دانش آموزان انتقالی 11- خلاصه وضعیت دانش آموزان با تعداد کارنامه ها و سن دانش آموزان و سنوات تحصیل آنان بررسی شود . 12- عدم ثبت نام به موقع دانش آموز : نیاز به رای کمسیون خاص دارد ود رستون ملاحظات دفتر آمار شماره نامه و رای نوشته شود .

اسلاید 16: شرایط سنی دانش آموزان برای سال تحصیلی 92-911- سال اول متولدین 1/7/732- سال دوم متولدین 1/7/723- سال سوم متولدین 1/7/71تذکر : کبر و صغر سن ( تا یک سال کمسیون خاص ) و برای معلولین و افراد با شرایط خاص تا دو سال

اسلاید 17: سن مشمولیت برای پسران 1- سال احضار 18+ تاریخ تولد = سال احضار مثال 18+ 1372= 13902- سال اعزام 19+ تاریخ تولد = سال اعزام (مشمول ) مثال 19+ 1372 = 1391

اسلاید 18: موارد مهم و قابل توجه 1- ترک تحصیل و تکرار نامه ترک تحصیل 2- وقفه تحصیلی 3- انتقال دانش آموز از مدرسه ای به مدرسه دیگر (تا یک ماه قبل از شروع امتحانات خرداد ماه بلا مانع است )4- سن ورود به بزرگسالان 16 سال به بالا می باشد 5- انتقال دانش آموز از بزرگسالان به روزانه و شرایط آن 6-دانش آموزان دختر ازدواج کرده

اسلاید 19: موارد مهم و قابل توجه7- دفتر انضباطی دانش آموزان مرتب و کلیه موارد ثبت و به روز باشد . 8- دانش آموزان متخلف : -اخطار شفاعی به دانش آموز اخطار در حضور دانش آموزان تغییر کلاس اخطار کتبی و اطلاع به والدین اخراج به مدت سه روز انتقال به مدرسه دیگر با مکاتبه با اداره

اسلاید 20: موارد مهم و قابل توجه9- کلیه اطلاعات دانش آموزان رادر سیستم مکانیزه چک کنید . 10- تکرار پایه اول 11- تکرار پایه دوم (قبولی دوم نظری و فنی حرفه ای فقط می تواند برود دوم کار دانش )12- افتاده های سال سوم و راههای ادامه تحصیل 13- امتحانات تغییر رشته مانند قبل است فقط امسال در سال تحصیلی 91-90 پیش دانشگاهی بدون امتحان تغییر رشته می توانست به هر رشته ای که می خواست برود .

اسلاید 21: موارد مهم و قابل توجه14- فیزیک و شیمی سال اول سه واحدی شد . 15- دروس پرورشی سال دوم و سوم : قوانین اجتماعی بهداشت محیط و خانواده مبانی تربیت بدنی 16- دروس پرورشی سال اول : فعالیتهای اجتماعی – مهارتهای مطالعه و پژوهش – مهارتهای زندگی – فعالیتهای قرآنی – تحلیل سیاسی – 17- سایر دروس انتخابی : مقدمات پژوهش علمی – برنامه ریزی تحصیلی و شغلی – هنر خوشنویسی و ...

اسلاید 22: موارد مهم و قابل توجه18 – بند 49 اختیارات کمسیون خاص آ –پ 19- شیوه نامه تطبیق 20 – دیپلم مجدد 21- معدل دار کردن دیپلمه های بدون معدل 22- جدول دروس دیپلم بدون معدل 23- موارد مربوط به پیش دانشگاهی 24 – کیفیت بخشی و در صد فبولی پایه اول و دیگر پایه ها و مقایسه بین حد اقل دو سال تحصیلی و رسم نمودار های مربوطه 25 – برنامه هفتگی 26- برنامه سالانه 27 – تقویم اجرایی 28 – کاربرگ دبیر29 – کلاسهای تقویتی با انگیزه و ارتقائ سطح علمی دانش اموزان30 – مشاوره تحصیلی و جایگاه آن

اسلاید 23: چگونگی اخذ دیپلم توسط مردودی های سال سوم (نظام قدیم )دروسی که باید امتحان داده شود1– رشته ادبیات و علوم انسانی(عربی 3علوم انسانی- تاریخ ایران وجهان 2 – ادبیات فارسی تخصصی – آرایه های ادبی )2 – علوم تجربی(شیمی 3 – زمین شناسی – زیست 2 )3 – ریاضی فیزیک(حسابان – جبر و احتمال – فیزیک 3 – شیمی 3 )

اسلاید 24: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( ماده 1 - هدف کلیفراهم آوردن شرایط و امکانات لازم برای تعمیق باورهای دینی و رشد فضائل اخلاقی دانش آموزان ، ارتقاء کیفیت آموزشهای متوسطه (نظری ، فنی و حرفه ای ، کاردانش )وتوسعه کمی این آموزشها به تناسب نیازهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور) با توجه به مقتضیات جغرافیائی مناطق و رعایت تناسب بین محتوای آموزشی و نیازها ومقتضیات جنسی و سنی دانش آموزان براساس این اصول :الف- تأکید بر امر تزکیه و تربیت دینی و تقویت مهارتهای زندگی ب - توسعه فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انعطاف لازم به منظور سمت گیری آموزشهای متوسطه در جهت تعیین رشته های تحصیلی برحسب نیازهای کشور و علاقه واستعداد افراد و اشتغال مفید و ادامه تحصیل در آموزش عالی ، بر طبق شرایط وامکانات محیط با توجه به پیشرفتهای علمی و فنی .ج -افزایش کمیت و بالابردن سطح کیفیت و میزان منزلت آموزشهای فنی وحرفه ای .د- فراهم آوردن زمینه و شرایط مناسب برای استفاده بهینه از امکانات جامعه بمنظوراجرای آموزشهای متوسطه و سازماندهی آموزشهای خارج از واحدآموزشی وتقویت و گسترش این آموزشها با استفاده از امکانات دستگاههای مختلف کشور.

اسلاید 25: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( ماده 2- اهداف شاخه های تحصیلینظام آموزش و پرورش متوسطه که در این آئین نامه به اختصار نظام متوسطه نامیده می شود به سه شاخه تحصیلی نظری فنی و حرفه ای کاردانش تقسیم می شود و اهم اهداف هرشاخه به شرح زیر است :

اسلاید 26: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( الف - شاخه نظری :اعتلای سطح فرهنگ و دانش عمومی و پرورش ملکات و فضائل اخلاقی ، بینش سیاسی و اجتماعی ؛شناخت بهتر استعداد و علاقه دانش آموزان و ایجاد زمینه مساعد جهت هدایت آنان به مسیرهای تحصیلی مناسب ؛احراز آمادگی نسبی دانش آموزان برای ادامه تحصیل در آموزش عالی ؛

اسلاید 27: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( ماده 3 – ساختار1 -3- شاخه متوسّطه نظریاین شاخه مشتمل بر 4 رشته ریاضی فیزیک ، ادبیات وعلوم انسانی ، علوم تجربی ،علوم ومعارف اسلامی است .حدود 52 واحد از درسهای این شاخه ، در همه رشته ها به صورت مشترک و بیشتر در پایه های اول و دوم ارائه می شود .درسهای اختصاصی این شاخه در کلیه رشته ها حدود 44 واحداست که بیشتر درپایه سوم ارائه می شود .واحدهای آموزشی مربوط به این شاخه دبیرستان نامیده می شود . -ارزشیابی در سال اول ، پایه ای است و چنانچه دانش آموز ضوابط ارتقاء راکسب نکند بایدکلیه درسهای این پایه را تکرار کند.-ارزشیابی هریک از درسهای پایه های دوم و سوم مستقل است و قبولی یا مردودی در هردرس تأثیری بر سایر درسها ندارد.ماده 5 - مدت دوره آموزش 3 سال است و تعداد واحدهای درسی مورد نیاز جهت اخذ دیپلم متوسطه حداقل 96 واحد می باشد.تبصره 1 - دانش آموزی که در پایه اول مردود شود با رعایت سایر شرایط می توانددوره متوسطه را درحداکثر 4 سال تحصیلی در مدارس روزانه تحصیل کند. تبصره 3 -دانش آموز استثنایی که در پایه اول دو سال مردود می شود با رعایت سایرشرایط حداکثر 5سال می تواند در واحدهای آموزشی روزانه ادامه تحصیل دهد.

اسلاید 28: ماده 7 -از اول مهرماه تا آخر شهریور ماه سال بعد یک سال تحصیلی محسوب می شود .دوره آموزش از اول مهرماه هر سال آغاز و حداقل تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد ادامه می یابد وامتحانات پایانی نوبت دوم در خردادماه برگزار می شود.تبصره 1 - طول سال تحصیلی برای دانش آموز سال سوم (موضوع ماده 1 -10 )تا پایان دی ماه سال بعدافزایش خواهد یافتماده 8 - در هر سال تحصیلی کلیه واحدهای درسی هر پایه برابر جداول مربوط ، به دانش آموزارائه می شود و واحدهای درسهای انتخابی نیز با توجه به استعداد و علاقه وی و امکانات واحدآموزشی برابر شیوه نامه مربوط، به او ارائه می شود. تبصره 2 - اگر دانش آموز پایه سوم قبلا از درس پیش نیاز نمره 7 تا 10 را کسب کرده باشد انتخاب درسهای پیش نیاز و اصلی به صورت همزمان و یا درسهای اصلی مقدم بر درسهای پیش نیازبرای وی بلامانع است .تبصره 3 - چنانچه درسهای باقیمانده از پایه دوم پیش نیاز درسهای پایه سوم نباشد انتخاب این درسهابه تابستان سال سوم موکول می شود.آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی(

اسلاید 29: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( ماده 9 - چنانچه پس از برگزاری امتحانات خردادماه ، بعضی از دانش آموزان در یک یاچند ماده درسی شرایط قبولی رااحراز نکنند این درسها درتابستان مربوط بصورت ذیل به آنان ارائه خواهد شد.1- 9 دانش آموزان پایه اول و دوم موضوع این ماده موظفند در امتحانات آن درسهایی که درشهریورماه برگزار می شود شرکت کنند .برای این قبیل دانش آموزان برابر شیوه نامه مربوط در تابستان ، کلاسهای تقویتی بصورت متمرکز یا غیرمتمرکز تشکیل خواهدشد 2- 9 برای دانش آموزان سال سوم که به هر دلیل موفق به گذراندن تعدادی از درسهای پایه دوم یا سوم نمی شوند دوره تابستانی اجرا می شود .برنامه آموزشی در این دوره به مدت 10 هفته است که 8 هفته آن به تشکیل کلاس درس اختصاص دارد و بقیه مدت برای برگزاری امتحانات و اعلام نتیجه منظور می شود. 1- 2- 9 این قبیل دانش آموزان مجاز خواهندبود در این دوره حداکثر 32 واحد ازدرسهای باقیمانده را انتخاب کنند که از این تعداد حداکثر 10 واحد را می توانندبصورت حضوری و مابقی را بصورت غیرحضوری انتخاب کنند و در انتخاب واحدهای حضوری اولویت با درسهایی است که دانش آموزان قبلا آنها راانتخاب نکرده اند.2- 2- 9 انتخاب همزمان درسهای پیش نیاز واصلی برای دانش آموزان سال سوم دردوره تابستانی وامتحانات دی ماه بعد با رعایت سایر شرایط و ضوابط بلامانع است. 3- 2- 9 ساعات آموزش هفتگی درسهای نظری وعملی در دوره تابستانی 3 برابرساعات آموزش هفتگی آن درسها در طول سال تحصیلی است.4- 2- 9 دوره تابستانی حتی المقدوردرواحدهای آموزشی مربوط تشکیل خواهدشد و برگزاری آن بصورت متمرکزبابرنامه ریزی وهماهنگی قبلی ادارات آموزش وپرورش ناحیه یا منطقه،دریک یاچندواحدآموزشی بلامانع است .برگزاری این دوره برای دانش آموزان رایگان است .

اسلاید 30: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( ماده 10 - دانش آموز سال سوم چنانچه در پایان تابستان نیز موفّق به گذراندن برخی از درسهای پایه دوم یا سوم نشود می تواند در امتحانات دیماه شرکت کند و حداکثر 32 واحد از درسهای باقیمانده را امتحان دهد. ماده 19 - ثبت نام دانش آموز ورودی پایه اول با حضور پدر یا مادر یا ولی وی انجام می گیرد وحضوردانش آموز پایه های دوم وسوم برای ثبت نام و انتخاب رشته و واحد درسی در موعد مقررالزامی است .تبصره 2 - ثبت نام و تحصیل مجدد دانش آموز غیرمشمول که ترک تحصیل داشته است با رعایت سایرشرایط بلامانع است

اسلاید 31: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( موعد ثبت نام :ماده 21 - ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول و سایر دانش آموزان در هر سال تحصیلی از نیمه دوم تیرماه تا حداکثر پایان شهریورماه و برای دوره تابستانی دانش آموزان پایه سوم در هفتاول تیرماه هرسال صورت خواهدگرفت .تبصره: ثبت نام دانش آموزی که با عذر موجه نتوانسته است در موعد مقرر ثبت نام کند با ارائه مدارک معتبر و تشخیص و صدور معرفی نامه توسط کمیسیون خاص اداره آموزش وپرورش محل مجاز خواهد بود.

اسلاید 32: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( شرایط سنی :ماده 22 - حداکثرسن ثبت نام درپایه های اول ، دوم و سوم به ترتیب 19،18 و 20 سال تمام است (ملاک محاسبه سن دانش آموزبرای ثبت نام اول مهرماه هرسال خواهدبود)تبصره 2 -حداکثر سن برای دانش آموزان استثنایی مشمول آموزش به روش تلفیقی در هریک ازپایه های تحصیلی دوره متوسطه دو سال بیشتر از حداکثر سن دانش آموز عادی می باشد.

اسلاید 33: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( مدارک مورد نیاز:ماده 23 مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانش آموز به شرح زیر است :پایه اوّل :الف- تصویر صفحه اول شناسنامه که با اصل آن مطابقت داشته باشد و درصورت وجود تغییرات واصلاحات در شناسنامه تصویر صفحه آخر نیز ضروری است و لازم است وشناسنامه دانش آموزی که به سن 15 سال تمام رسیده است عکس دار باشد.ب - عکس به تعداد موردنیازج - گواهی نامه پایان دوره راهنمایی تحصیلی یاگواهی موقت قبولی سال سوم دوره راهنمایی تحصیلید - توصیه نامه دوره راهنمایی تحصیلی یا نمون برگ 7 ویژه جایگزین آنه- معرفی نامه از واحد آموزشی استثنایی مبد أ یا مدیریت /اداره آموزش وپرورش استثنایی استان مبنی بر نوع و میزان معلولیت برای دانش آموز استثنایی مشمول آموزش به روش تلفیقی

اسلاید 34: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( پایه دوم و سوم :الف - مدارک مربوط به پایه اولب - کارنامه سال یا سال های قبل دوره متوسطه و نمون برگ شماره یک هدایت تحصیلیج - کارنامه های تطبیق برای دانش آموزان تطبیقیماده 25 - کارنامه هاوگواهی های تحصیلی صادره از واحدهای آموزشی باامضای متصدی اموردفتری (یافردی که عهده دار این مسؤولیت می باشد)ومهروامضای مدیر واحدآموزشی دارای اعتبار خواهدبود.

اسلاید 35: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( شرایط ثبت نام و تحصیل دانش آموزان مشمول نظام وظیفه عمومی:ماده 26 - دانش آموز پسر از اوّل فروردین ماه سالی که در آن سال وارد سن 19 سالگی می شودمشمول نظام وظیفه شناخته می شود.ماده 28 - چنانچه دانش آموزی پس از ثبت نام، از ابتدا و یا در طول سال تحصیلی باعذر موجّه غیبت کند و این غیبت تا پایان سال تحصیلی ادامه یابد و در امتحان هیچیک از درسها درخردادماه و شهریورماه شرکت نکند آن سال تحصیلی برای دانش آموز وقفه تحصیلی محسوب می شود. وقفه تحصیلی و غیبت موجّه ترک تحصیل تلقی نمی شود . تشخیص غیبت موجّه براساس دلایل و مدارک ارائه شده با مدیر واحد آموزشی است.ماده 29 - دانش آموز مشمول نظام وظیفه که سه ماه و بیشتر بطور متوالی غیبت غیرموجّه و یا بدون اطلاع قبلی داشته باشد بعنوان ترک تحصیل از واحد آموزشی اخراج می شود. مدیر واحدآموزشی موظّف است مراتب ترک تحصیل این قبیل افراد را برابر مقررات از طریق ادارهآموزش و پرورش به حوزه های وظیفه عمومی محل اعلام کند.

اسلاید 36: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( ماده 30 - شرکت در امتحانات داوطلب آزاد (متفرقه) از نظر مقرّرات نظام وظیفه عمومی ترک تحصیل تلقی می شودماده 31 - -ثبت نام وتحصیل دانش آموزمشمول که ترک تحصیل داشته است مجازنیست وصرفاً درصورت رفع ممنوعیت قانونی ازنظرنظام وظیفه عمومی،ادامه تحصیل وی بلامانع استتبصره - دانش آموزی که دفترچه آماده بخدمت بدون مهر غیبت گرفته است چنانچه تاریخ اعزام مندرج در دفترچه وی حدّاقلّ تا پایان خردادماه آن سال تحصیلی باشد می تواند با رعایت سایرشرایط در همان سال تحصیلی ثبت نام کند و ادامه تحصیل دهدماده 34 - دانش آموزی که از معا فیت تحصیلی استفاده می کند درصورتی که قصدادامه تحصیل درواحدهای آموزشی بزرگسالان را داشته باشد نیازی به اعلام ترک تحصیل وی به حوزهنظام وظیفه نمی باشد

اسلاید 37: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( شرایط انتقال دانش آموز:ماده 36 - انتقال دانش آموز درطول سال تحصیلی ازیک واحدآموزشی به واحدآموزشی دیگر باموافقت اداره آموزش وپرورش مقصد وحداکثر تایکماه قبل از شروع امتحانات پایانی نوبت دوم بلامانع است .دراین صورت مدارک،پرون ده تحصیلی ونمرات مربوط به آزمونهای طول سال تحصیلی وی باید پس از مهروامضاء واحدآموزشی مبدأ ،به موقع به واحدآموزشی مقصد ارسال شود .انتقال دانش آموز درمحدوده یک منطقه آموزشی باهماهنگی دوواحدآموزشی مبدأ و مقصد با رعایت مقررات درمهلت تعیین شده بلامانع است.ماده 39 - مدیر واحد آموزشی موظف است حداکثر تا یک ماه پس از شروع سال تحصیلی پرونده تحصیلی تمامی دان ش آموزان از جمله دان ش آموزان جدید خود را مورد رسیدگی قرار دهدماده 40 - دانش آموزی که در پایه اوّل دو سال مردود م ی شود حقّ ادامه تحصیل در واحد آموزشی روزانه در آن پایه را ندارد . چنین دانش آموزی درصورت تمایل می تواند در واحد آموزشی بزرگسالان و یا بصورت داوطلب آزاد (متفرقه) ثبت نام کند و ادامه تحصیل دهدماده 41 - دفتر آمار دانش آموزان حدّاکثر تا یکماه پس از شروع سال تحصیلی یا دوره تابستانی باید تکمیل و توسّط مدیر واحد آموزشی با نظارت اداره آموزش و پرورش مربوط (برای مراکز آموزشی تابعه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با نظارت سازمان مذکور )برابر مقرّرات مسدودشود

اسلاید 38: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( شرایط قبولی در پایه اوّلماده 74 - پس ازبرگزاری امتحانات پایانی نوبت دوم (خردادماه) دانش آموزی قبول شناخته م ی شود که شرایط زیر را دارا باشد.الف - نمره سالانه وی در هر ماده درسی کمتر از 10 نباشد.تبصره 1 - چنانچه پس از امتحانات شهریورماه دانش آموزی حدّاکثر در دو ماد ه درسی نمره 7 تا 10 داشته باشد بشرط احراز شرایط هدایت تحصیلی به یکی از شاخه ها یا رشته ها، قبول شناخته می شود و درصورتی که معدّل درسهای پایه اوّل وی حد اقلّ 10 باشد و در یکی ازمواد درسی مذکور نمره کمتر از 7 داشته باشد نیز با رعایت سایر شرایط قبول شناخته می شود.تبصره 2 - چنانچه در امتحانات شهریورماه معدّل درسهای پایه اوّل دانش آموزی حدّاقلّ 12 باشد با داشتن نمره بین 7 تا 10 در حدّاکثر دو ماده درسی و نمره کمتر از 10 در یک ماده درسی بشرط احراز شرایط هدایت تحصیلی برای ورود به یک شاخه یا رشته قبول شناخته می شودتبصره 4 - دانش آموزی که پس از پایان امتحانات شهریور ماه و با وجود برخورداری از مفاد تبصره های 1 و 2 شرایط قبولی را احراز نمی کند، چنانچه با احتساب نمرات خرداد ماه دروس مربوط در شهریور ماه ، شرایط قبولی را داشته باشد نمرات خرداد ماه وی جایگزین نمرات درو س مربوط در شهریور ماه شده و اعلام نتیجه خواهد شد.

اسلاید 39: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( شرایط قبولی در درسهای پایه دو مماده 77 - پس از برگزاری امتحانات پایانی نوبت دوم، دانش آموزی در هر یک ازدرسها قبول شناخته می شود که نمره سالانه وی در هر درس کمتر از نصاب قبولی آن درس نباشد

اسلاید 40: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( شرایط قبولی در درسهای غیرنهایی پایه سو مماده 79 - پس ازبرگزاری امتحانات پایانی نوبت دوم، دان ش آموزی در هر یک ازدرسهای غیرنهاییقبول شناخته می شود که نمره سالانه وی در هر درس کمتر از نصاب قبولی آن درسنباشد.ماده 80 - دانش آموزی که پس از امتحانات نوبت دوم شرایط قبولی را در درس یادرسهایی احرازنکند و یا درسهایی از سالهای قبل وی باقیمانده باشد می تواند در امتحانات همان درس یادرسها در دوره تابستانی و یا دی ماه شرکت کند و در صورتی قبول شناخته می شود کهنمره هر یک از درسهای وی کمتر از نصاب قبولی نشود.تبصره - در شاخه کاردانش چنانچه دانش آموزی پس از امتحان پایانی در دو بخش نظری و عملیاستاندارد مهار ت (درسهای مهارتی) و یا یکی از بخشهای آن نصاب قبولی را کسب نکندلازم است در امتحان مجدد بخش یا بخشهایی که نمره قبولی کسب نکرده است در دورهتابستانی، یا دیماه شرکت کند و درصورتی در آن استاندارد قبول شناخته می شود وگواهی نامه استاندارد مهارت، برای او صادر می شود که نمره هر دو بخش استانداردمهارت، کمتر از نصاب تعیین شده نباشد .

اسلاید 41: آئین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه با اصلاحات مصوب )شیوه سالی واحدی( شرایط قبولی در درسهای امتحانات نهایی پایه سو مماده 81 -پس ازبرگزار ی امتحانات نهایی،دانش آموزی درهریک از درسها قبو ل شناخته می شود کهالف) نمره امتحان نهایی 13 وی در هر درس بدون ضریب کمتر از 7 نباشدب) نمره سالانه یا دوره تابستانی وی در هر درس کمتر از نصاب قبولی (مندرج در ماده 57نباشدتبصره 1 - در مورد دروس غیر حضوری کسب نمره نصاب قبولی (مندرج در ماده 57 ) در امتحاننهایی ملاک عمل خواهد بود.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید