کسب و کار برنامه‌ریزی

دورکاری در سازمان بیمه

doorkari_dar_sazmane_bime

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دورکاری در سازمان بیمه”

دورکاری در سازمان بیمه

اسلاید 1: 1Teleworking دورکاری در سازمان بیمه خدمات درمانیبهمن ماه 1389

اسلاید 2:

اسلاید 3: دورکاری = رضایت کاری + عدالت کاری

اسلاید 4: الزام قانونی دورکاریدر وهله نخست آیین نامه دورکاری مورخ 7/4/89 از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ابلاغ گردید.

اسلاید 5: فلسفه و ضرورت دورکاریوزرای عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک به استناد اصل 138 قانون اساسی با هدف افزایش بهره وری و انعطاف کاری و کاهش میزان رفت و آمد کارمندان دولت و اثرات منفی جانبی آن و بنا به پیشنهاد مورخ 4/3/89 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با آئین نامه دورکاری موافقت نمودند.

اسلاید 6: اولین گام سازمان در راستای اجرای آئین نامه دورکاریاداره کل نیروی انسانی در راستای اجرای آئین نامه دورکاری اقدام به تهیه و تدوین شیوه نامه و دستورالعمل دورکاری جهت استفاده در ادارات کل ستادی و ادارات کل بیمه خدمات درمانی استانها نمود.

اسلاید 7: کلیات شیوه نامه دورکاریاین شیوه نامه در 14 ماده و در قالب دو کارگروه اجرایی اصلی(ستادی) و فرعی (استانی) تهیه گردید.مفاد کلی آن شامل وظایف و اختیارات کارگروه ستادی، نحوه احصاء و تعیین فعالیتهای مناسب دورکاری، نحوه نظارت بر عملکرد، نحوه انتخاب کارمندان متقاضی دورکاری، نحوه پرداخت موضوع ماده 8 آئین نامه دورکاری در مورد چگونگی پرداخت کمک هزینه های جانبی، نحوه استفاده از مرخصی، اولویت بندی متقاضیان، حداقل زمان دوره کاری، ساعات کاری و روزهای حضور در محل کار، گزارش عملکرد و اولویت بندی فعالیتهای مناسب دورکاری می باشد.

اسلاید 8: کلیات دستور العمل دورکاریپس از تدوین شیوه نامه دورکاری، دستورالعمل مربوط به نحوه انجام فعالیت واگذار شده به دورکاری تهیه گردید. کلیات این دستورالعمل شامل نحوه سنجش کمی فعالیتهای دورکاری بر اساس واحد کار تعریف شده، نحوه پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان دورکار بر اساس جدول معادل سازی فعالیتها و تایید کارکرد از لحاظ سطح کیفی جهت محاسبه اضافه کار می باشد.

اسلاید 9: نظر سنجی از ادارات کل استانی جهت اولویت بندی مشاغل قابل واگذاری به دورکاریدر این مرحله جهت تعیین و اولویت بندی مشاغل و فعالیتهای مناسب و قابل واگذاری به دورکاری از تمام ادارات کل استانی نظر سنجی به عمل آمد.پس از جمع بندی و برآورد نتایج گزارشهای ارسالی، فعالیت رسیدگی به اسناد پزشکی با بیشترین آرا از سوی استانها و با تایید کار گروه ستادی به عنوان اولین فعالیت قابل واگذاری به دورکاری انتخاب گردید.

اسلاید 10: تعیین استانهای پایلوت جهت اجرای آزمایشی طرح دورکاریدر این مرحله به استناد صورتجلسه مورخ 21/7/89 کار گروه ستادی دورکاری با حضور مدیر عامل سازمان، مدیر کل خدمات پشتیبانی، مدیر کل دفتر ارزیابی خدمات سلامت، مدیر کل خدمات ماشینی و بررسیهای آماری، سرپرست دفتر مرکزی حراست و مدیر کل نیروی انسانی مقرر شد موضوع فعالیت رسیدگی به اسناد پزشکی به صورت پایلوت و به مدت سه ماه در استانهای اصفهان، یزد و البرز به صورت دورکاری به اجرا درآید.

اسلاید 11: تهیه فرمها و جداول ارزیابی عملکرد ماهیانه دورکاریپس از تعیین استانهای پایلوت، جداول مربوط به سنجش عملکرد ماهیانه کارکنان دورکار به استانهای پایلوت ارسال گردید و پس از یک ماه از اجرای آزمایشی طرح گزارش عملکرد ماهیانه جهت جمع بندی توسط اداره کل نیروی انسانی و بهره برداری از سوی کار گروه ستادی ارسال گردید. ردیفنام استانتعداد نفرارزیابی1اصفهان8یک نفر در سطح متوسط2یزد9تمام کارکنان خوب3البرز5تمام کارکنان خوب

اسلاید 12: ایجاد لوگوی دورکاری در سامانه اطلاع رسانی اداره کل نیروی انسانیپس از برآورد مثبت نتایج عملکرد سه استان پایلوت، اداره کل نیروی انسانی اقدام به فرهنگ سازی در زمینه دورکاری نمود و در این راستا اطلاعیه های روزانه در بردهای اطلاع رسانی ستاد نصب شد، مقالاتی راجع به بحث دورکاری، مزایا و معایب آن، مشاغل مناسب دورکاری، فلسفه دورکاری ، امکانات و پیش زمینه های لازم جهت بسترسازی مناسب و بهینه طرح مذکور در لوگوی مورد اشاره جهت اطلاع کلیه کارکنان قرار گرفت. پرسشنامه نظرخواهی از کارکنان و مدیران محترم نیز در این لوگو تعبیه گردیده تا اداره کل نیروی انسانی با جمع آوری نظرات سازنده کارکنان اقدام به رفع مسائل و چالشهای مربوطه نماید.

اسلاید 13: تهیه بروشور دورکاریدر راستای اشاعه فرهنگ دورکاری بین کارکنان و به ویژه مدیران که گاهاً برخی از آنها به دلیل ساختار منعطف تر این طرح و تغییر برخی الگوهای پیشین سنتی کاری در رابطه با نحوه اعمال کنترل و نظارت بر امور کارکنان دغدغه خاطر داشتند، بروشور اطلاع رسانی تهیه شد و در اختیار ادارات کل ستادی قرار گرفت تا انشاءالله با این اقدام برخی نگرانیهای مدیران برطرف گردد.

اسلاید 14: افزودن استان تهران به سه استان پایلوتبه استناد صورتجلسه مورخ 15/8/89 کار گروه ستادی دورکاری مقرر شد استان تهران نیز به جمع استانهای پایلوت بپیوندد.

اسلاید 15: گزارش عملکرد 4 استان پایلوتچهار استان پایلوت دورکاری گزارش عملکرد کارکنان دورکار را در مرحله دوم از تاریخ 3/9/89 تا 3/10/89 به ستاد ارسال نمودند. ردیفنام استانتعداد نفرارزیابی1اصفهان11به گزارش استان تنها عملکرد 5 نفراز کارکنان دورکار در سطح متوسط و مابقی آنها در سطح خوب ارزیابی شده است.2یزد14عملکرد تمام کارکنان در سطح خوب ارزیابی شده است.3البرز6عملکرد تمام کارکنان در سطح خوب ارزیابی شده است.4تهران99عملکرد تمام کارکنان در سطح خوب ارزیابی شده است.جمع کلجمع کل130

اسلاید 16: تسری طرح دورکاری به کل کشوربه استناد صورتجلسه مورخ 6/10/89 کار گروه ستادی دورکاری مقرر شد موضوع فعالیت رسیدگی به اسناد پزشکی در راستای تاکید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور مبنی بر اجرای سریع طرح مذکور در تمام استانها به دورکاری واگذار گردد.

اسلاید 17: ارسال مدارک و مستندات لازم به استانها از طریق ftp سازمانپس از تعمیم طرح به کل کشور، اداره کل نیروی انسانی اقدام به اطلاع رسانی در رابطه با تمام بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مکاتبات لازم دورکاری در سطح ستاد و استانها از طریق ftp نمود. مستندات موجود در آدرس زیر موجود است:ostan. Public.nre. doorkari

اسلاید 18: مهمترین چالشهای پیش روی دورکاری1- اولین گام در راستای اجرای دورکاری در حوزه رسیدگی به اسناد پزشکی تعیین شاخص های کمی عملکرد و استانداردهای حجم کاری کارکنان می باشد تا با ایجاد وحدت رویه و یکسان سازی فعالیتها عدالت در پرداخت حقوق و مزایا برقرار شود .طبق نظرسنجی به عمل آمده از استانها، نخستین فرآیند شاخص عملکرد و فلوچارت مربوطه را اداره کل یزد طراحی و تدوین نمود. در پی آن استانهای کردستان، تهران و آذربایجان شرقی نیز شاخصهای حجم کار اسناد پزشکی را به اداره کل نیروی انسانی ارسال نمودند که جمع بندی نظرات استانها برای اتخاذ تصمیم نهایی به دفتر ارزیابی خدمات سلامت ارسال گردیده است.

اسلاید 19: مهمترین چالشهای پیش روی دورکاری2- بحث مهم دیگر در رابطه با اجرای دورکاری بحث فناوری اطلاعات است. استفاده از ADSL و خط اینترنت پر سرعت یکی از امکانات موجود است که نسبت به سیستم Offline هزینه بیشتر و زمان بیشتری را می طلبد که با نظر سنجی از اداره کل خدمات ماشینی و بررسیهای آماری سیستم Offline به عنوان بهترین گزینه پیشنهاد گردیده است. 3- چالش دیگر بحث تامین امنیت شبکه و مدارک و مستندات اسناد پزشکی تحویل داده شده به کارمندان دورکار است که با وجود تکمیل فرم تعهدنامه ارسالی از سوی دفتر هیات دولت توسط کارکنان ذیربط ، دغدغه حفظ و نگهداری مدارک که گاهاً سندهای مالی بیمارستانی بسیار گزاف می باشند وجود دارد .

اسلاید 20: ابهامات و معایب طرح دورکاری از دیدگاه استانها استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد و زنجان گزارش کاملی از نحوه انجام فرآیند دورکاری ارائه نموده اند. عمده ابهامات و معایب دورکاری از نظرگاه استانهاعبارتند از:وجود مشکل ارتباطی از طریق خط ADSL و عدم امکان رفع سریع آن توسط خدمات ماشینی به دلیل عدم حضور فیزیکی کارمند در محل کار زمان بر بودن پروسه تحویل اسناد بین کارکنان دورکار در مقایسه با کارشناسان غیر دورکاربحث مهم تامین امنیت مدارک و اسناد -عدم پرداخت به موقع هزینه های مربوط به تجهیزات سخت افزاری و عدم شفافیت در مورد متولی پرداخت این هزینه ها

اسلاید 21: ابهامات و معایب طرح دورکاری از دیدگاه استانها اختلاف چشمگیر در شاخص عملکرد کارکنان انجام کار مشخص و شاخصهای ارسالی اخیرضعف سیستمهای پردازشگر در رسیدگی مکانیزه به اسناد به ویژه اسناد پزشکان و پاراکلینیکتفاوت شرایط و مقتضیات استانهای مختلف در زمینه جمعیت روستایی، تعدا اسناد روستایی، تعداد کارشناسان ذیربط و ...ضعف در تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری از جمله عدم دسترسی به اینترنت پر سرعت و ... دغدغه های مالی کارکنان در رابطه با نحوه پرداختی های آنها در مقایسه با کارکنان غیر دورکار

اسلاید 22: عدم امکان تامین امکانات رایانه و اموال نظیر میز و صندلی و ... از سوی اداره کل ابهامات و معایب طرح دورکاری از دیدگاه استانها

اسلاید 23: مزایای طرح دورکاری از دیدگاه استانهامزایای دورکاری از نظرگاه استان ها عبارتند از:صرفه جویی در زمان و انرژی همکاران و اداره کلامکان نظارت بیشتر و بهتر کارکنان به ویژه بانوان شاغل دورکار بر امور خانه و خانوادهبهبود نسبی روحیه مشارکت و همکاری و شادابی پرسنل دورکار

اسلاید 24: پیشنهادات ادارات کل استانی - تسهیل فرآیند دورکاری از طریق فراهم سازی شرایط رسیدگی مکانیزه به اسناد- ایجاد تعدیل در شاخص های کار سنجی مطابق با شرایط استانهای مختلف - اجرایی نمودن رسیدگی رندوم به اسناد پزشکی

اسلاید 25: پیشنهادات ادارات کل استانی - تعمیم دورکاری به واحدهای دیگر غیر از اسناد پزشکی- فراهم سازی امکان استفاده از دورکاری در خصوص کارکنانی که به علت مسائل غیر کاری به هیات تخلفات معرفی شده اند در صورت وجود رضایت از نحوه عملکرد کاری آنها- ایجاد تعدیل در شاخص های کمی عملکرد از جمله بخش تایید نسخ دارویی

اسلاید 26: پیشنهادات ادارات کل استانی - لزوم فرهنگ سازی در رابطه با دورکاری از سوی مدیران جهت توجیه کارکنان متقاضی و رفع دغدغه خاطر آنها از لحاظ میزان پرداخت حقوق و مزایا و حجم کاری در جلسات عمومی ادارات یا کارکنان- ایجاد تعدیل در شاخصهای کمی عملکرد حوزه اسناد پزشکی

اسلاید 27: آخرین گزارشها از آمار کارکنان دورکار در کل کشورردیفنام استانتعداد نفرتوضیحات1آذربایجان شرقی192آذربایجان غربی93اردبیل-به علت حجم بالای واحد کاری تا کنون متقاضی وجود نداشته است4ایلام65بوشهر16چهارمحال و بختیای47خراسان شمالی-بدلیل واگذاری کامل حوزه رسیدگی به اسناد پزشگی به بخش خصوصی اقدامی انجام نگرفته است.8خراسان رضوی159خراسان جنوبی-در حال حاضر متقاضی ندارد. تعداد پرسنل حوزه رسیدگی به اسناد پزشکی این استان اندک هستند.10خوزستان6

اسلاید 28: آخرین گزارشها از آمار کارکنان دورکار در کل کشورردیفنام استانتعداد نفرتوضیحات11زنجان312سمنان413سیستان و بلوچستان614فارس-متقاضیان مشخص شده اند که پس از موافقت کمیته استانی مراحل بعدی طی خواهد شد.15قزوین-متقاضیان مشخص شده اند به محض موافقت کمیته فرعی استان اقدام لازم انجام می گیرد.16قم217کردستان918کرمان2510 نفر در مرکز استان و 15 نفر در شهرستانهای مربوطه19کهگیلویه و بویراحمد220گلستان4

اسلاید 29: آخرین گزارشها از آمار کارکنان دورکار در کل کشورردیفنام استانتعداد نفرتوضیحات21گیلان-مراحل موافقت کمیته فرعی با درخواست متقاضیان در حال پیگیری است22لرستان523مازندران224مرکزی625همدان2جمعجمع130یزد،البرز،تهران و اصفهانیزد،البرز،تهران و اصفهان130جمع کلجمع کل260

اسلاید 30: تغییرات عملی به وجود آمده در روند کاری منتج از اجرای طرح دورکاری - افزایش بهره وری کارکنان- افزایش 5% میزان رسیدگی به اسناد- افزایش 100% میزان بازدیدهای اداره نظارت- ساماندهی پرداخت اضافه کار به پرسنل- کم شدن حجم کار نیروهای خدماتی و افزایش بهره وری آنها- کاهش چشمگیر هزینه های جاری شامل برق، تلفن، آب و گاز شهری

اسلاید 31: تغییرات عملی به وجود آمده در روند کاری منتج از اجرای طرح دورکاری- افزایش وقت مدیران جهت تصمیم گیریهای کلان سازمانی- حفظ و ارتقاء انسجام خانواده ها- کاهش ترافیک - افزایش انگیزش کارکنان- کاهش نیاز به فضای فیزیکی اداره- کاهش غیبت کارکنان

اسلاید 32: مدیریت و دورکاریاجرای بهینه طرح دورکاری مبتنی است بر:- تغییر و تعدیل در نحوه اعمال مدیریت و کنترل بر کارکنان- ضرورت بازنگری مدیران در نحوه مدیریت فعلی خود- حرکت از مدیر محوری صرف به سمت کارمند محوری در روند انجام فرآیندها- حرکت به سمت تقویت و ارتقاء خود باوری و اعتماد به نفس کارکنان - حرکت به سمت ارتقاء سطح انگیزش کارکنان با ایجاد تعدیل در نحوه پرداخت اضافه کاری

اسلاید 33: مدیریت و دورکاریحرکت به سمت کیفیت مداری در نحوه انجام اموراعتماد مدیران به کارکنان خود از لحاظ سطح و میزان توانائیهای بالقوه و بالفعل آنها ، مهارتهای فردی و شغلی شان، نوآوریها، خلاقیت و ابتکار عمل به موقع آنها و صداقت و امانتداری آنها در کارتقویت فرهنگ واگذاری انتخاب مناسبترین زمان انجام کار برای انجام بهینه کار به خود کارمند از سوی مدیرانارتقاء و تقویت خود مدیریتی کارکنان در سایه باور قابلیتهای آنها از سوی مدیران

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید