سایر تحقیق و پژوهش

دولت در ایران

dolat-iran66

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دولت در ایران”

دولت در ایران

اسلاید 1: دولت در ایرانارائه:

اسلاید 2: مقدمهانقلاب اسلامی ایرا در 22 بهمن 1357 پیروز شد و حکومت چندین ساله ی شاهنشاهی پایان داد. در فروردین 1358 ، رفراندومی برای تعیین شکل حکومت ایران برگزار شد و مردم به حکومت جمهوری اسلامی رای دادند.با این رفراندوم نظام حکومتی ایران از سلطنتی به جمهوری اسلامی تغییر یافت و آرای مردم ملاک اصلی برای انتخاب مسئولان اداره کشور قرار گرفت.براساس قانون اساسی جدید که بعد از چیروزی انقلاب تدوین شد، نوعی نظام جمهوری مبتنی بر ارزش ها و ایدئولوژی اسلامی تاسیس شد. مطابق قانون اساسی ، قدرت حکومت بر اساس تفکیک قوا بر عهده ی سه قوه مجریه ، مقننه و قضائیه گذاشته شد که مستقل از یکدیگرند و زیر نظر رهبر (ولیه فقیه) وظایف خود را اجرا می کنند. رهبر بر قوای سه گانه نظارت و فرماندهی کل قوای مسلح کشور را به عهده دارد.

اسلاید 3: دهه اول انقلاب اسلامی؛ گسترش بی رویه بوروکراسی دولتیروز ۱۶ بهمن ۱۳۵۷ اداره مملکت را دولت موقت زیر نظر شورای انقلاب برعهده گرفت و رهبر انقلاب نیز بر تمامی امور نظارت عالی داشتند. از انتخاب اولین رئیس جمهور کشور، مطابق اولین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۸ چهار دولت تشکیل شد.با توجه به اینکه در شهریور ۱۳۵۹ جنگ بین ایران و عراق آغاز شد، تا پایان جنگ تمامی امور کشور بر تدارک نظامی و آمادگی رزمی برای بیرون راندن دشمن و نجات مملکت از خطر اشغال توسط نیروهای بیگانه، فشار و تحریم اقتصادی کشورهای خارجی متمرکز شده بود.قانون اساسی جدید در ۶ مردادماه ۱۳۶۸ در همه پرسی به تصویب رسید و بر مبنای آن رئیس جمهور جديد انتخاب و دولت پنجم تشکیل شد- از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۶۸، تحولات گسترده و عمیقی در بوروکراسی دولتی به وجود آمد.

اسلاید 4: ایجاد نهادهای انقلابی.کمیته های انقلاب اسلامی  . سپاه پاسداران انقلاب اسلامی . بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی  . جهاد سازندگی و ستاد انقلاب فرهنگی . کمیته امداد امام خمینی  . نهضت سواد آموزی . بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی  . بنیاد پانزده خرداد .بنیاد شهید انقلاب اسلامی .بنیاد مسکن انقلاب اسلامیبسیاری از نهادها به صورت سازمان های موازی و مشابه در نظام اداری کشور به وجود آمده بود؛ مانند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کنار وزارت مسکن و شهر سازی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ارتش و نیروی انتظامی، نهضت سواد آموزی در کنار وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی در کنار سازمان تأمین اجتماعی و بهزیستی .

اسلاید 5:  دولت سازندگیبا تغیر سیاست های دولت در این دوره دو برنامه توسعه برای ایجاد تحول در نظام اداری تدوین و اجرا شد. بدین ترتیب، نخستین برنامه پنج ساله اقتصادی - اجتماعی پس از انقلاب در سال ۱۳۶۸ به تصویب رسید تا بعد از جنگ، دوران سازندگی آغاز شود. این دوران به این علت به سازندگی لقب گرفت که هدف اصلی برنامه توسعه نیز بازسازی و تامین نیاز های ضروری بر مبنای اهداف دفاعی تعیین شده و نوسازی ظرفیت های تولیدی و زیربنایی و مراکز جمعیتی خسارت دیده در طول جنگ تحمیلی بود تا :1. بخش خصوصی نقش عمده ای در اقتصاد بازی کند. ۲. حوزه مشارکت سرمایه خارجی در اقتصاد ملی گسترش یابدآزادسازی، خصوصی سازی، ادغام در بازار جهانی، سیاست درهای باز، تشویق سرمایه گذاری های خارجی و در نهایت سیاست تعدیل اقتصادی، نمود این جهت گیری های جدید بود و این درست در نقطه مقابل سیاست اقتصادی دهه اول انقلاب به شمار می رفت.

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید