دین اخلاق رسانه
اسلاید 1: به نام خدادین اخلاق رسانهپاییز 90
اسلاید 2:
اسلاید 3:
اسلاید 4: مقدمه ارتباط زبان اولین عصر ارتباط جمعیعصر مارکنی یا ارتباط الکترونی
اسلاید 5: تعریف دین تعریف درون دینی ، برون دینی دین:مجموعه ای از معارف نظری و عملی رهنمودهای ناظربه رفتارهای فردی واجتماعی
اسلاید 6: ماهیت و چیستی رسانه
اسلاید 7: چه نوع تعاملی میان دین و رسانه است؟دین رسانه ای؟یا رسانه دینی؟در کاربرد اول رسانه محور و دین تابع آن است و در کاربرد دوم دین محور و رسانه تابع است.
اسلاید 8: دین ،فرهنگ، رسانهرابطه رسانه با دین ارتباطی کاملا دو گانه است .همان گونه که امکان مسارکت فعال درانتقال پیامدین وتامین اهداف دین را دارد به همیت میزان در ایجاد کارد های مخالف و معارض با اهداف و معنویات دین را نیزدارد.پیوندبین رسانه های ارتباطیودین به زمان های دور یعنی نخستین روایتهاو خطوط نقاشی حک شده بر دیوار ها بر می گردد.تصمیم یوهانس گوتنبرگ برای چاپ انجیل به عنوان نخستین محصول دستگاه چاپ خود و پخش نخستین برنامه رادیویی (شب کریسمس1906)از یک ایستگاه رادیویی دینی بر این پیونددر غرب تاکید می کند.َضلع سوم چرخه ارتباطی دین و رسانه فرهنگ است .در واقع فرهنگ به عنوان بستر و عرصه وقوع انواع ارتباط از جمله ارتباط دین و رسانه است.
اسلاید 9: تلویزیونودیندرمیان وسایل ارتباط جمعی که به سرعت انتشار مداومت انتشار وسعت جهانی وتنوع محتوایی دارند تلویزیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در هر کشوری باید سعی شود متناسب با الگوهای هنجاری و ارزش های مقبول خود از این وسیله ارتباط رسانه ای استفاده کنند.در کشور ما که یک کشور انقلابی-اسلامی است این موضوع اهمیت بیشتری به خود میگیرد ومسئولان بایدبه طور جدی تلاش کنند این رسانه تاثیر گذار را در تعامل مناسب بادین قرار دهند.
اسلاید 10: خدمات تلویزیون به دین
اسلاید 11:
اسلاید 12: آسیب های تلویزیون به دین
اسلاید 13: نتیجه گیریتلویزیون با تمام اقتضائات و محدودیت هایی که دارد می تواند در مسیر دین مورد استفاده قرار بگیرد.پس هیچ تقابلی میان دین ورسانه وجود ندارد.اما در کشور ما اینرسانه تا دینی شدن بر اساس معیارهای اسلامی فاصله زیادی دارد و با ایرادات و اشکلات متعددی در این عرصه رو به روست.که از مشاهده مجموع آن ها می توان به این نکته رسید که بر تلویزیون ما یک نظام جامع دینی حاکم نمی باشد .باید تلاش نموداین آسیب های دینی در تلویزیون را به حداقل برسانیم وگرنه حیات دینی ما با چالش رو به رو خواهد شد.
اسلاید 14: اخلاق در رسانه
اسلاید 15: اخلاقاخلاق عبارت است از مسئولیت هر انسان مه نقش مهمی در سلوک و روابط اجتماعی افراد جامعه دارد.اسلام به عنوان دین که زیر بنای آن را اخلاق تشکیلمی دهد برای سعادت و رهنمایی بشر وضع شده است تادر محیط با همی وتکیه بر امورات شده پدیده های اخلاقیبا هم زیست نمایند.بطور کلی جنبه های اخلاق در رسانه این گونه تقسیم می شوند:صداقت و راست گویی:توازنوجدان آزاد امانت داریمحرمیت
اسلاید 16: سخن آخربا توجه به اهمیت پدیده اخلاق و ارزش های اخلاقی در عرصه های مختلف اجتماعی می توان چنین نتیجه گیری کرد که این پدیده باید از طرف برنامه های دقیق دولت به همکاری روشنفکران اهل رسانه ها ومردم عامه گسترش داده شود و چنین فرهنگی همه گیر شود.
اسلاید 17: با تشکر از شما دوستان که تا این لحظه ما را همراهی نمویدتهیه کنندگان:سولماز تاج الدینی، مهساگواهر
اسلاید 18: منابعwww.irtvu.comwww.marifat.nashriyat.irwww.ebtekarnews.com
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.