صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
كليات: 7 مفهوم دین : FOS Oe Be iNOS eRe a oD ee) ی‌تعریف اصطلاحی دین : روش ویژه در زندگی دنیا که به مقام لقاءاللهی.قرب و سعادت حقیقی ختم می شود وبه آن با تعبیر دین الّه با دین الحق اشاره شده ۳-9

صفحه 5:
"yd ‏اله‎ HOS) ele ee eb ١.دينءروش‏ ويزه اى در زندكى دنيوى است كه سعادت وصلاح دنيوى انسان را هماهنك باكمال اخروى وحيات جاودانى او ‎eRe ee Wuoe lt)‏ ا ا ا 0 ل ‎CS) at)‏ ۱ ".اصول علمى وسنن وقوانين عملى كه بركزيدن وعمل به آنها ا اا ۳ ‎eer)‏ ا اا ا 0 كند و به آنجه آفرينش اقتضا دارد ياسخ كويد؛جنان كه ‎ee LoL‏ للدین حنیفا فطرت اللّه التی فطرالناس ‎Sy ln ag‏ نما

صفحه 6:
۲ بیشینه دین: 1 Comm esluil adel. ybul CLS (clas 5f Cowl ice SNCS SB We LSB A eet here er bere) CeCe ae ioe Teed kos ee] ‏مذهبی, پیوسته به دین (بااشکال گوناگون) گرایش داشته وبه‎ ‏نوعی خداپرست بوده است هرچنداین حس مذهبی را گاهی_به‎ ‏دليل انحراف أزْمَسِير فطرت_باتقديس ويرستش غير خدا ارضا‎ كرده است.

صفحه 7:
7 ی دین : دين اسلام به عنوان كامل ترين دين در همه زواياى زندكى مادى و معنوى , دنيوى و اخروى و درتمامى حوزه هاى فردی و اجتماعی حضور جذی دارد.

صفحه 8:
رورت 1 ‎-١‏ فطرى بودن دين ‎-١‏ نياز بشر به قانون جامع و مترقى كه از ‎were eke Sal CY oad‏ ات ‎-'٠‏ نياز بشر به اخلاق دينى و الهى ‏؟-نياز بشر به دستورات متعالى براى زندكى |

صفحه 9:
وضعیت افراد نسبت به دین : الف) موافقان: ‎2220-١‏ (محور قرار دادن نكرش ها و دستورات دين در همه ابعاد زندكى علاوه بر ۳۵ ‏ا ل تم ‏"ا 7 (التزام سطحى به دين) ‎(Gldoliwhis) -F‏

صفحه 10:
ب)مخالفان : ۱- بی توجه به دین ‎el‏ 0 ۳- دین ستیز

صفحه 11:
الفهوم “دين باورى” و “دين مدارى” مراد از دين باورىء. اعتقاد راستين به دين در قلب و يذيرش كردن نهادن به ان در مراد از (دين مدارى) محور قرار دادن دين و پایبندی به همه ابعاد آن در زندگی و به 1 شون فردی و اجتماعی زندگی است.

صفحه 12:
ا 0 ‏ل‎ Sle ae ‏نیازهای مادی و معنوی. دنيوى و‎ اخروى .فردى و اجتماعى انسان در عوالم مختلف طبیعت .برزخ و قیامت باشد.

صفحه 13:
1 «وَلنا عَلَیک الکتابِ تبیاناً لل شَیء و دی و رحمَةٌ و بُشری للْمسْلمین» (النحل" ‎(M4:‏ ‎rye)‏ 9 لَكُمْ ديتكم» مائده:؟ ‏«ّ فرّطْنَا في الکتاب من شیء ‎Es‏ 2 ل

صفحه 14:
0 هاى دین ناقص: ١-عدم‏ توانايى دين براى ياسخ كويى به شبهات و نيازهاى مختلف فرد و جامعه ؟9- تحريف و ورود خرافات در دین .عدم ا بى 2206 9 ا ‎er en)‏ ۲ ‎eS Wee)‏ لي ات ل غيرمنطقى. ‎١‏ - ابهام و عدم وضوح. « درمورد.دين اسلام هيج يك از اين موارد مصداقى ندارد».

صفحه 15:
يكتابى دین: ۰ 1 کل بشر در طول تاريخ تنها يك دين وجود داشته که آن هم اسلام (تسليم در برابر خدا) بوده | ۳۳ #«شرع لکم من این ما وصی به توا و اذی وین ‎reed‏ 20 ۳ ۳ وَلا نَتَقَرَقُواً فيه »شورى : ”117 «نْ الذین ‎Pees‏ ار

صفحه 16:
قرآن کریم دین خالص الهی را که همه پیامبران برای تبليغ و دعوت به ‎ol‏ مبعوث شده ‎Pes er‏ ا ‎ene ear SCC one‏ این دین می ستاید؛‌چنان که حضرت ابراهیم خلیل را نيز [حنيف مسلم] مى خواند [آل عمران:/ا2) ل ل ‎Oe‏ ‏ا اك ‎NESS CE pee)‏ ل ا به موسی و عیسی و پیامبران [دیگر ! پروردگارشان داده اسشت.و در میان هیچ یک از آنها جدایی نینداز یم و در برابر فرمان خدا تسلیم هستیم.(بقره:۱۳۶ و آل ‎aC Narre‏

صفحه 17:
اسلام به معناى تسليم است و حقيقت ((تسليم)) در هر زمانى شكلى داشته و در اين زمان . شكل متكامل و يبشرفته ان همان دين كرانمايه اى است كه بدست بيامبرخاتم-صل الله عليه و آله- ظهور يافته است و از اين روءاكنون كلمه (اسلام) تنها برازنده ابن دين بوده. بران منطبق است وبس. به بیان دبکر لازمه تسلیم خدا شدن .پذ‌برفتن دستورها و فرمان هاى او است وروشن ‎eee emer‏ بايد به آخرين دستور هاى خدا عمل كرد وآخرين وكامل ترين دستور ها وفرمان هاى خدا همان است كه آخرين رسول ل أورده است. IVY, OY = a VVO, ol mec ppbro rece oll GT de g0cco]

صفحه 18:
* ايمان به زبان * ايمان با عمل * ايمان در دل

صفحه 19:
مهم ترین کارکردهای ایمان دینی ‎.١‏ جهاد با نفس اماره به عنوان مانع و دشمن درونی کمال انسان ‎Se ee OT Re ee Ll ‏راه حق و سعادت ابدى انسان‎ ‏. جتهاد همه جانبه با جان و مال در راه و

صفحه 20:
SOE NIST ere el ‎١١‏ 'مراقبت از هويت انسانى در همه حال و دعوت ‎Rear re crnrs eS\car Ce‏ 0 00 و ‏لاو (مبد واری به افق روشن آینده و عنایات کنات ‎tl‏ وراه نجات از دشوارى در جزر ومد زندگی و کوران حوادث سخت

صفحه 21:
آرامش و اطمينان قلبى ‎ee Oe‏ ل ‎ne See‏ ‎RC Say eery eae aN Comey eda‏ PLOTS eee ‏سعاد تمندانه اخروی در بهشت‎

صفحه 22:
‎Galo GH? 9 Gogh CHO WE‏ رك فردی واجتماعی : ‏١-بهره‏ مندی از لذات بر تر. قدرت حقبقی و ا ا ل رس و ‎re Cope ene]‏ ا ل ‎Peel Gece‏ است: ‏«مْن عَمِلَ صالحاً مِنْ ذَكرٍ أو أنتى وَهُوَمُؤْمنْ ‎comes‏ ‎ire vou re‏ ۳ 3

صفحه 23:
eee) ۱ 9 ‏"-بهجت‎ ‎ee Eri Abie‏ عَلَيْهمْ وَ لا هُمْ يحَرَنُونَ ‎ren‏ 200 ‎AMA ErO Ses PP LN Eyes]‏

صفحه 24:
۳- روشن بینی و بصیرت : 1 » لكل

صفحه 25:
CS) ‏ول‎ «و لا | نم لا ین من ۱ » ‏اللَّه « الزمر : اه‎ read ETE

صفحه 26:
۵-آرامش خاطر: ‎Seal‏ منوا وم لبشوا منم بشلم آولنک لَهُمُ الأمْنٌ وَ هُمْ مّمْتَدُونَ. الأنعام ‏ 417 ‎Ge Coe Fe | See»‏ لس لا ‎ee‏ 3 و دا ‏0 ه هم ار السّلام عنة رم ‎“4b‏ ‏وَليَّهُم بِمَا كأنوأ يَعْمَلُونَ» (انعام : (4-11؟17)

صفحه 27:
۶-اجتماعی بودن : «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةُ» حجرات: ‎٠١‏

صفحه 28:
20000 6 e a ERC) ‏اللَّهَ َم‎ ۳ 1 (A+: fox) ۳

صفحه 29:
8-بهره مندى از روابط اقتصادى سالم: ‎o>‏ 1 یکون دُولَةٌ مب ادعتیاء ‎RG‏ منکم» a pert انواع صدقات 9 انفاقات و برهيز از انواع

صفحه 30:
۳ وش ار و لزشوله و لموّمنی. (منافقون: ۸) 5-6 ق 1

صفحه 31:
ا ا ا ا ال م 0 غايت مندى انسان.(معنا يابى حقيقى زندكى) 50 0 ‏ل‎ FP eee ‏الرجعی . الی ربک المنتهی .الی الّه ترجع‎ see Eee ST

صفحه 32:
پا ا ل للك نجات از شیاطین . طواغيت و مستكبران 7 وَليّكُمُ الله وَرَسُولَهُ و الّدِينَ ۳ 3 ن بقیمون ‎NRCS RUT Sie rd Sp‏ و رَسولَهُ و الذین َو فان ‎eee kates‏ 0 ‎Reon need Oe Se‏ ل ا أَوْليَاءَ وَاتّقُوا الله إن كنتم مُؤّْمنِينَ 0 reed ED)

صفحه 33:
۳- برخورداری از نعمت ولایت در زمان غیبت معصوم در قالب ولايت فقيه 3 اه ۳ ‎RHA‏ ۳ ۳9 حکفتم بین لاس آن تَحکموا بالعذل ان له نع ‎ECON Ca Ph ence e‏ ۳ ‎DA: clu!‏

صفحه 34:
«حایگاه ولابت aus ‏بلس 3 53 العا فَمَنْ آوتي‎ eo ST ‏تلاو فن کان في غده آغمی‎ ‏أضل سَبيلا (اسرا/۷۱-۷۲).‎ yes

صفحه 35:
زندكى بدون ولايت؛مرك جاهلى ‎ieee ee‏ 0 مَنْ مَاتَ وَ لَيْسَ لَهُ إِمَامّ مَاتَ میثة حَاهلیّ . ‎ ‏| فيها 0 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأثمة الأطهار جاص ‎٠79‏ ‏منظور اين است كه زيستن بدون امام برحق حيات و زندكى انسانى نيست بلكه مردكى جاهلى است.

صفحه 36:
راه كارهاى تقويت دين باورى و دين مدارى “راه كارهاى كلى *راه کارهای فردی [0 OS Ca hee

صفحه 37:
راه کارهای كلئى تقويت دببن باورى و دين مدارى تقویت دانش وآگاهی(معرفت) ‎Ne) TS) Ee Senter)‏ ۱ ‎Te LSB Re ear er)‏ ل ‎Pe‏ ‏(تزكيه وتهذيب) به كاربستن باورها در رفتارهاى فردى و اجتماعی(عمل صالح) لإطش افاصلة بين ‎ere ste‏

صفحه 38:
RT eC ene RUB | ee ne) ۱-توّلی. اطاعت و فرمان بری از معصومان (ع) ودوستى ۳ ۳0 ‎lus‏ (ولابت يذيرى . الكويذيرى) «اتبعوا...» 9 «اطیعوا...»و «كونوا مع الصادقين و ...»

صفحه 39:
"'-تبررّى جستن از طاغوت ها و دشمنان 1 لك 0010 عدوکم اولياء...». “ياد خدا و انس با قرآ ن(قرائت و كوش تا آیات بت 1 NPT TT eC ‏له‎

صفحه 40:
۲ ‏ع در 9 بندكى‎ ‏اه‎ Reel ae me SECT AED ۹۹ ل «وَ قَلٍ اعْمَلوا فَسَيرّى الله عَمَلَكم وَ رَسُولَهُ ‎ir)‏ 0

صفحه 41:
۶-آخرت كرايى و ياد مرك نا أَحْلَضناهُمْ بخالصَة ذکری الدّار (ص : ۴۶) 50 ا ‎Sa SE‏ لا يَضركم و دوه و PCR een Snag Pen eC eI |

صفحه 42:
تقویت دین باوری و دین مداری در جامعه ۱-تقوبت حکومت و حاکمیت دینی : 9 لایْجذوا فی آنفسهم ‎TEES‏ 0 تَسْليماً. 2 eed ‏أَشْبَهُ‎ Rein ‏امير المومنین 2 ) «النَّاسُ‎ 0 BIS Ben) oe sie San ved

صفحه 43:
دپ حاکمیت منجی بشر حضرت مهدی علیه السلام و عج . دین باوری و دین مداری و اسلام ناب جهانی خواهد شد. تشكيل حكومت ۳ در گوشه ای از جهان (ايران) به عنوان مقدمه ای برای آن ظبهورء 3 اعجاز كونه اى بر افزايش دين باورى و دين مدارى در جوامع بشرى 0 ‎eee)‏ اساس امام ‎AYES (CS) rend‏ نظام ۱۳ ۳ از اوجب واجبات دانستند .

صفحه 44:
‎ewe ee NS eee ass cea‏ اي لت ققاتلوا ‎Nae et ROSETTA‏ ‎00 0 ‏لَمُمْ لَعَلَّمُمْ‎ cel Bee pecs Em PET Peery) ‏يل‎ ‎

صفحه 45:
''-استفاده از روش هاى ‎EU eet er ae SV‏ آموزه های دینی

صفحه 46:
[۱9 RTE Senor RUT 0 | eee eee EDN be Pere Lae بزرگداشت اعیاد و وفیات مذهبی .عاشورا .مساجد .حسینیه ها . مزار شهدا

صفحه 47:
Pa ele Weel re ‏ا‎ a) A ee Cee) even en) conga pie a meee F Cee ST bee Wee ae) red Ree SNH ‏ا‎ غرب و صهیونیسم. مسیحیت انحرافی . فرقه های ضاله و

صفحه 48:
۷-ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و نقد و ‎eee eB‏ زا ۸-ترویج فرهنگ قر آنی و زمینه سازی برای كاربردى كردن ايات قران در جامعه

صفحه 49:
شاخص های رفتاری دین مداری : ۱- التزام عملی به تمام واجبات دبنی و ارك ممما ۲-ولایت مداری و بیزاری از دشمنان. ‎SE ee TS as ore Rat mal‏ ‎as‏ خلق نيكو 9 ۳

صفحه 50:
۲ ولابت مداری و بیزاری از دشمنان اگرچه از نزدیکان او باشند . [0 Or repr sere لمومني ‎arse bys‏ 0

صفحه 51:
۳"ولایت و محبت موّمنان و انجام تکالیف 9 ۴ ‏امر به معروف و..اقامه نماز‎ Fre eset ‏اطاعت از خدا و رسول در همه عرصه ها‎ 9 کت بَعْضهُمْ م ‎cnr‏ بَعْضٍ سس ‎sail‏ 0 و بقیمون الصَلَوة و يُوتَونَ ‎ere‏ 5 5 الله وَ رَسُولَةُ أؤئك ا ا ‎Aero‏

صفحه 52:
'- غيرت و غضب نسبت به كناه Fer Ene 50000 ‏ار فلوم‎ 0 pee Penn MM TET y ree tiEC RIN att I were ac Sea ace ee A ۹۳

صفحه 53:
؟- خلق نيكو و حسن ae er eae 0 ‏ل‎ فهو مومن» و قال صلّی له علیه و آله و سلم: ‎eS‏ ۱۳| PI ee ‏ا ل‎ eee ge Ue wer pena Ire Oe ean) ‏سم‎ و قال ‎PU ee ae a‏ سلم: «ما بتجالس المتجالسان ‎[apes [ps Fre TILEY ES EPID Cg Er eae ETF‏ تست

صفحه 54:
۱ weet etteeeReee oa e mobo) PRONE IN ONE ren ON] ROCCE [IG OC Pes paces ‏صدوق الآّسان. قليل الكلام» كثير العمل قليل الزللء قليل‎ ‏الفضول, برا وصولا وقورا صبورا رضیا شکورا حلیما رفیقا‎ ‏عفیفا شفیقاء لا لعانا و لاسبّابا و لا نقاما و لا شتاما و لا‎ ‏مغتابا و لا عجولا و لا حقودا و لا بخیلا و لا حسوداء‎ پب ‎OSE‏ ‏در ل

صفحه 55:
۳ ore Lee) ACRES ery ees tenes El Dele eens cole) ‏العبادة و المنافق همته فی الطعام و الشراب‎ ‏كالبهيمة».‎

صفحه 56:
| Ue PUP Ron ne Oe ots sce ‏معه نس فأدر که آعرابی فجذب رداءه صلّی الله علیه و آله و سلم‎ ‏جذبا شدیدا و کان علیه برد نجرانق غلیظ الحاشية. قال آنس:‎ 1 Pep Se rege pee ‏فیه حاشية البرد من شدة جذبه ثم قال: با محمد هب لی من‎ ‏ل‎ ear | Perper ve] Roe a] Ee eee ‏و سم فضحک نم آمر له بعطاء و لا أکثرت قریش اٍیذاءه و ضربه‎ ۱ ‏رس‎ v ee فانّهم لا بعلمون» فلذلک قال الّه تعالی: و نک لعلی خلّقِ عظیم. ( المحجة البيضاء. جلده. ص: ‎)1١‏

صفحه 57:
رسول اكرم صلى الله عليه و آله: «من سَعَادَةٌ المَرء المُسلم الزَّوَجَةٌ الصَالحَةٌ 2100000 للك ۳۵ (۳ 32000 ۹/۱

صفحه 58:
ابراهیم زاده آملی . نبی اله.حاکمیت دینی , پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه Fe We ery ce ips oe ean oere rear) red ربانی گلپایگانی - علی- عقاید استدلالی CORES rn Reine Se felon c inet ee Bee a Shoals elec PU eS MP Cate SESE RUE مبانی انديشه اسلامی. موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مصباح يزدى. محمد تقى؛ آموزش عقايد. تهران. سازمان تبليغات اسلامى مصباح یزدی.محمد تقی؛ نگاهی گذرا به نظربه ولابت فقیه مرتضی مطفری. انسان و ایمان, انتشارات صدرا ری سرت معرفت. محمدفادی, ولایت فقیه. قم. مژسسه فرهنگی انتشاراتی التمهید ۷۷ ا ا ‎Ei Sor‏ ۱ هادوی تهرانی, مهدی , ولایت و دیانت

صفحه 59:
12 90 شهیدان و ش مام ۱ 6 ي رو شاد

51,000 تومان