amoozeshe-mostaghim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “راهبرد آموزش مستقیم”

راهبرد آموزش مستقیم

اسلاید 1: به نام خدا آموزش مستقیم مبتنی بر سخنرانی بهبود یافته

اسلاید 2: راهبرد آموزش مستقیم دارای بالاترین میزان مربی محوری و بیشترین کاربرد در آموزش می باشد.این راهبرد شامل روش هایی نظیر سخنرانی، پرسش و پاسخ، تدریس صریح شفاهی، عملی و نمایش می باشد.راهبرد آموزش مستقیم برای بسط اطلاعات و یا آموزش گام به گام مهارت ها مناسب است.این راهبرد هم چنین برای ارائه روش های دیگر تدریس و یا فعال کردن متربیان در جریان کسب و تفسیر دانش مناسب است.آموزش مستقیم معمولا به شیوه ی قیاسی صورت می گیرد.آموزش مستقیم

اسلاید 3: برای اطمینان از تحقق اهداف آموزشی مربیان باید از راهبرد های متنوع آموزشی استفاده کنند.نمونه بارز روش آموزش مستقیم سخنرانی است.سخنرانی یکی از بخش های با ارزش تدریس مربی است، به شرط آن که استفاده از این روش مکرر صورت نگیرد و یا در مواردی که روش های دیگر باز دهی بیشتری دارند از این روش استفاده نشود.نکته سنجی، جذابیت کلام و توانایی انگیزش مربی می تواند باعث شکوفایی و تحریک فکر، تخیل ، کنجکاوی و حس کاوشگری شود.آموزش مستقیم

اسلاید 4: روش آموزش مستقیم توسط زیگفرید انگلمن و همكارش مطرح شد. اولین برنامه آموزش مستقم در اوایل نیمه دوم قرن بیستم به وسیله انجمن تحقیقات علمی معرفی شد. این برنامه، برنامه­ای کاملا سازمان یافته بود که تحقیقات بعدی اثربخشی آن را تایید کردند. پژوهش­های مختلفی گزارش نمودند که بهترین کاربرد این برنامه برای کودکان خردسال جهت آموزش مهارت­های پایه­ است و همچنین برای دانش­آموزانی که نیازمند آموزش­های ویژه هستند (انگلمن، فیلیس و الین، 1966). روش آموزشی اولیه انگلمن با تدریس مهارت­های تحصیلی پایه شروع می­شد که هدف آن یادگیری مفاهیم خاص و یادگیری مهارت خواندن در یک رویکرد منطقی بود. او سپس این رویکرد را با آزمایش مواد آموزشی و فرایندهای مورد استفاده خودش دنبال کرد.تاریخچه

اسلاید 5: انگلمن در سال 1960 به یک کودکستان واقع در دانشگاه ایلی­نویز که کودکستان بریتر انگلمن نام داشت، وارد شد (بریتر و انگلمن، 1966). او در این کودکستان برنامه­ای را اجرا کرد که روی کودکانی که مشکلات یادگیری داشتند تاثیر قابل ملاحظه­ای گذاشت (تارور، 2004). انگلمن و دستیارش سپس در پروژه پیگیری مداوم شرکت کردند. هدف پروژه پیگیری مداوم شناسایی برنامه های تدریس موثر و اثربخش برای دانش­آموزان در معرض خطر شکست بالا بود (بیانکاروسا و اسنو، 2004). از آن پس پژوهش­های بیشتری در این زمینه انجام گرفت و پشتوانه پژوهشی گسترده ­ای را در طول 25 سال گذشته برای روش آموزش مستقیم فراهم آوردند (کارناین، سیلبرت، کامنویی، و تارور، 2004).تاریخچه

اسلاید 6: آموزش مستقیم یک روش سازمان یافته و معلم محور است، که بر جزئیات فرایند آموزش متمرکز است و برای آموزش مدرسه­ای به­ویژه خواندن و ریاضی مورد استفاده قرار می­گیرد و بر تکرار و تمرین و ارائه بازخوردهای فوری تأکید دارد. در این روش ارائه­ی دروس به صورت زنجیره­وار و با گام­های کوچک می­باشد که به­خوبی توسط معلمان آموزش داده می­شود (هالاهان وکافمن، 2003). آنگونه که تارور (2004) بیان می­کند، آموزش مستقیم رویکردی است که موفقیت­های پی­در­پی ایجاد می­کند. اهمیت این موضوع از این نظر است که دانش­آموزانی که مشکلات یادگیری دارند اغلب مدرسه و تکالیف یادگیری را دوست ندارند زیرا کمترین میزان موفقیت را تجربه می­کنند. ایجاد تجربه­های موفقیت­آمیز در آنها می­تواند این تجارب منفی را تغییر دهد. زمانی که دانش­آموزان احساس موفقیت و شایستگی کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که مهارت­های مورد نیاز برای موفقیت و پیشرفت تحصیلی را کسب کنند (ساگور، 2003).تعریف

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید