راه کارهای فروش در شرایط بازار دشوار
اسلاید 1: راهکارهای فروش در شرایط بازاردشوار دکتر احمد روستابهمن ماه 1389www.drroosta.com
اسلاید 2: اصول اولیه کسب وکار وفروشهیچ چیز ثابت نیستهیچکس کامل نیستموفقیت وشکست نسبی است ووابسته به چیزهای دیگر استwww.drroosta.com
اسلاید 3: اگر مشتری شما را ترک می کند به دنبال محصول بهتر نیست بلکه خواهان« محصول ِمحصول دلخواه» یا انتظارات وارزشهای مورد نظرش می باشد.در بازارهای دشوار که خریداران به راحتی نمی خرند « محصول ِمحصول »را از زبان مشتری درک کنید و بهتر از رقبا به او عرَضه کنید.www.drroosta.com
اسلاید 4: از آغاز باور کنید که:شما ارباب واسباب موفقیت وشکست هایتان هستید.بخش مهمی از موفقیت شما ناشی از نوع وکیفیت پرسش ها ی برانگیزاننده ونیز تسلط شما برراه کارها و چگونگی استفاده از آنها در شرایط گوناگون کسب وکار وزندگی است.www.drroosta.com
اسلاید 5: ده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر1- چرا مردم از ما می خرند؟ (علل وعوامل خرید مشتریان از ما)2- چرا مردم از ما نمی خرند؟( علل وعوامل عدم خرید مشتریان از ما)3- چه کنیم که مردم بیشتر از ما بخرند؟ ( راه کارها وروشهای افزایش خرید از ما ونخریدن از رقبای ما)www.drroosta.com
اسلاید 6: 4- چرا ما از فروشنده خاصی میخریم؟5-چرا ما از فروشنده خاصی نمیخریم؟6-فروشنده خاص چه باید انجام دهد تا ما از او بیشتر بخریم؟www.drroosta.comده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر
اسلاید 7: 7- مهمترین علل وعوامل موفقیت فروشندگان موفق در شرایط دشوار بازارچه هستند؟8- مهمترین علل وعوامل موفقیت ما در شرایط دشوار بازار در گذشته چه بوده اند؟9- مجموعه عوامل وعلل خرید یا عدم خرید کدامند؟www.drroosta.comده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر
اسلاید 8: 10-چگونه با استفاده از عوامل شناسائی شده خرید یا عدم خرید ،به اهداف بازاریابی و وظایف فروش خود سریعتر وبهتر دست یابیم؟www.drroosta.comده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر
اسلاید 9: www.drroosta.comتحولات بازارنیازهانیازمندانعوامل رفع نیازشرایط دادوستد
اسلاید 10: www.drroosta.comواکنش عمومیخریدارانتأخیرکاهش جایگزینیتوقف
اسلاید 11: www.drroosta.comانواع مشتریانتأثیرپذیران ترمز کننده(ارزان گرا)حسابگران جستارگر(ارزنده گرا)لذت جویان خرید(دل خرج ها)آسوده خاطرها (برازنده گرا)
اسلاید 12: گروه بندی مشتریان در شرایط بازار دشوار1- تأثیرپذیران ترمز کننده ( ارزان گرا):حذف خریدهای غیرضروریکاهش اقلام نیمه ضروری وضروریجایگزینی اقلام مورد نیاز گذشته با اقلام ارزان تر یا اقلام معاوضه ایتأخیر در خرید اقلام با دوام تا حد ممکنwww.drroosta.com
اسلاید 13: گرایش به محصولات ساده،کاربردی واولیهقیمت های ارزان یا شرایط پرداخت مناسببی توجهی به شناسه (برندها)www.drroosta.com
اسلاید 14: بسته بندی های کوچکترکانالهای توزیع ارزان فروش یا دولتیتبلیغاتی که در آنها عوامل انگیزشی ،مالی وآنی پررنگ باشدwww.drroosta.com
اسلاید 15: رفع نیازمندی با کمترین آسیب وزیانمراقب،نگران،کم خرج کن ویا دیرخرج کنخدمات اولیه ومشکل گشاخدمات ساده وموثراستراتژی بازاریابی ارزان وسادهwww.drroosta.com
اسلاید 16: 2- حسابگر جستارگر( ارزنده گرا)حذف خریدهای بی مطالعهکاهش خریدهای آنی وعادیمعاوضه یا جایگزین کردن اقلام قبلی با اقلامی ارزشمندترتأخیر در خریدهای مهمwww.drroosta.comگروه بندی مشتریان در شرایط بازار دشوار
اسلاید 17: جستجوگرو منتظر بهترین فرصت وبهترین خریدهامحصولات ارزنده ( تناسب بین کیفیت، قیمت وارزش)گرایش به شناسه (برند) های معتبر وخوشنامقیمتهای مقایسه ای،مذاکره ای وجذابکانالهای توزیع حرفه ای،مدرن، مطرح ودر دسترسwww.drroosta.com
اسلاید 18: رسانه های معتبر وواقعیفروشندگان آگاه، مشاور وراهنمابسته های خدماتی متنوع و متناسب با نیازهابسته های کالاهای به صرفه واقتصادی استراتژی بازاریابی ارزشی وارزندهwww.drroosta.com
اسلاید 19: گروه لذت جویان خرید (اهل دل وحال)ادامه خرید تا جائیکه دل می خواهد ومی طلبد وتوان مالی هستجایگزین کردن کالاها وخدمات موجود با اقلامی جذاب تر وبهترتأخیر در بعضی از اقلام استراتژیک وبلند مدتwww.drroosta.com
اسلاید 20: تنوع طلب،تازه پسندغالب بودن عواطف و علائق بر منطق خریدمحصولات تازه،گیرا،نامی ،نمایشی ،خدمات جذاب وجالبشرایط پرداخت مناسب وقیمت خوب، www.drroosta.com
اسلاید 21: فروشگاه های مناسب ،اینترنتتبلیغات نوگرا، جذاب،خلاق،آگاه کننده ،ترغیبیفروشندگان صمیمی ،تأثیرگذاراستراتژی بازاریابی متنوع وجذاب www.drroosta.com
اسلاید 22: تداوم خرید مطابق با خواسته هایشانکاهش اقلام زائد وحاشیه سازتنظیم خرید کالاها وخدمات بویژه کالاها وخدمات تجملیwww.drroosta.comگروه آسوده خاطرها (خرید برازنده)
اسلاید 23: کالاها وخدمات متمایز،ویژه ولوکستوجه به شناسه ها وبرندهای معتبر ومطرحبسته کامل یا متنوع خدماتتوجه به اقلام انتخابی ،دلخواه واضافیتوجه به سرعت، سهولت ،تنوع وتجملwww.drroosta.com
اسلاید 24: حساسیت به ارزشها،علائق وسلائق به جای قیمتکانالهای توزیع خاص ،سهل وراحتعلاقمندی به خریدکردن وآزادی انتخابتبلیغات اختصاصی، مذاکره ای ومشاوره ایفروشندگان حرفه ای و اختصاصیاستراتژی بازاریابی متمایز،متمرکز،برازندهwww.drroosta.com
اسلاید 25: www.drroosta.comراهکارهای فروش به انواع مشتریانمشتریان فعلیمشتریان رقبامشتریان بالقوهمشتریان ناراضی
اسلاید 26: فروش بیشتر به مشتریان فعلیانتخاب مشتریان فعلی کلیدی وارزشمند با در نظر گرفتن اصل 80/20آمادگی برای ارائه کالاها وخدمات درخواستی و سفارشیwww.drroosta.com
اسلاید 27: تسهیلات وشرایط پرداخت ویژهتأمین کالاها وخدمات جانبی،اضافی،مکمل، جدید وجذابتوجه به تقاضای پنهان ونیازهای پاسخ داده نشدهاحترام وخدمات ویژه VIPwww.drroosta.com
اسلاید 28: جذب وجلب خریداران کلیدی رقباشناسائی رقبای اصلی ومشتریان ناراضی رقبا بویژه مشتریان مهم ومفیدشناسائی علل وعوامل نارضایتی وناراحتی اینگونه مشتریانارائه کالاها وخدماتی با ارزش اضافی وبیشتر نسبت به رقباwww.drroosta.com
اسلاید 29: معرفی کالاها یا خدماتی خاص ودلخواه مشتریانحضور فعال در بازارها وبخش هائی که رقبا کنار رفته یا فعالیت خود را محدود کرده اندپاسخگوئی به « حیف، اگر،ایکاش» مشتریان رقباwww.drroosta.com
اسلاید 30: جذب مشتریان بالقوه وجدیدحضور فعال در صحنه تبلیغ ،ترویج وکانالهای توزیع مناسبتسهیلات ویژه برای خریداران جدید یا اولین خریدارهاشرایط خاص برای موارد وموقعیت های ویژه www.drroosta.com
اسلاید 31: استفاده از بازاریابی ویروسیاستفاده از بازاریابی توصیه ای ومعرف هاتوجه به بخش های خاص جامعه ومشتریان آینده (نوجوانان، جوانان، مجردها و...)حضور در بازارهای نوظهورفعال شدن در بازارهای نادیده گرفته شده داخلی ،صادراتی واینترنتیwww.drroosta.com
اسلاید 32: بازگرداندن مشتریان ناراضیشناسائی مشتریان ناراضی شاکی وخاموشارتباط با مشتریان ناراضی مهمپذیرش اشتباهات وآمادگی برای پوزش وجبرانwww.drroosta.com
اسلاید 33: تسهیلات وامتیازات ویژه برای مشتریان ناراضی وخدمات خاصآمیزه بازاریابی دلخواه اینگونه مشتریانرفتار دلجویانهمراقبت از مشتریان از دست رفته واز دست دادهwww.drroosta.com
اسلاید 34: www.drroosta.comالزامات تحولرفتارشناسی بازارابزارهای جدیدمهارتهای تازهراه کارهای نوین
اسلاید 35: سبد خرید او چیست؟چرا می خرد؟چه چيزی می خرد؟چگونه می خرد؟از كجا می خرد ؟چه موقع مي خرد؟چه كسی ميخرد؟تجريه و تحليل مصرف كنندهROOSTA
اسلاید 36: AFFORDABLE PRICESقیمت های قابل پرداختADAPTABLE PROMOTIONترویج انطباقی ACCEPTABLE PRODUCTمحصولات بازارپذیرADVANTAGEOUS PORTFOLIOمجموعه سودمندACCESSABLE PLACESتوزیع در دسترسROOSTAابزارهای جدید بازاریابی
اسلاید 37: مهارتهای ارتباطیمهارتهایمذاکرهمهارتهایتکنیکیمهارتهای فروشمهارتهایتازهROOSTA
اسلاید 38: موتور شش سیلندر فروشدانش شرکتدانش بازاردانش جامعهدانش محصولدانش فروشنگرش مثبت www.drroosta.com
اسلاید 39: مهارتها و نقش های فروشندگانشریک مشتریCUSTOMER PARTNERهماهنگ کننده خریداران وفروشندگان BUYER/SELLER CO-ORDINATOR تامین کننده خدمات مشتریCUSTOMER SERVICE PROVIDER
اسلاید 40: کارشناس در رفتار خریداران BUYER BEHAVIOUR EXPERTمحقق بازارMARKET RESEARCHER تحلیل گر و طراح بازا ر MARKET ANALYST AND PLANNER
اسلاید 41: پیش بینی کننده فروش SALES FORCASTER تحلیل کننده هزینه بازاریابی MARKETING COST ANALYSTمشاور ومشکل گشای مشتریCUSTOMER ADVISOR & PROBLEM SOLVER
اسلاید 42: متنوع متمایزمتمرکزموثرمتناسبراه کارهای نوین
اسلاید 43: Response to service failure Negative response No response Reluctant responseCompetition Found better serviceEthical problem Cheat Hard sell Unsafe Conflict of interestInvoluntary switching Customer moved Provider closed ServiceSwitchingbehavior
اسلاید 44: 44دردرا باید گفت حرف را باید زد رودباید شدو رفت دشت باید شد و خواند کوه باید شد و ماند با سپاس احمد روستا www.drroosta.com
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.