سایر سایر

رسانه ها و تأثیرات آنها بر زندگی ما

resanh-ha1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رسانه ها و تأثیرات آنها بر زندگی ما”

رسانه ها و تأثیرات آنها بر زندگی ما

اسلاید 1: رسانه ها و تأثیرات آنها بر زندگی مااستاد:دانشجو:

اسلاید 2: مقدمهتلویزین، سینما، اینترنت، ماهواره و گوشی های همراه از مهم ترین رسانه های تصویری هستند که تأثیر فراوانی بر سبک زندگی افراد داشته اند. رسانه تا حدود زیادی در شکل گیری نظام فکری افراد مؤثر است و در نهایت، این نظام فکری است که پایه های سبک زندگی را مشخص می کند. از سوی دیگر رسانه ها، به ویژه رسانه های تصویری به طور مداوم در حال آموزش مثبت و منفی سبک زندگی اند و سبک زندگی مواردی نظیر: طرز تلقی ‎ها، ارزش ‎ها و شیوه ‎های رفتار هستند. در واقع، سبک زندگی به همه ی مسائلی برمی گردد که متن زندگی انسان را شکل می دهند (بیانات مقام معظم رهبری، ایسنا ۱۳۹۱/۷/۲۳). توسعه ی وسایل ارتباطات جمعی، به ویژه گسترش شبکه های ماهواره ای، اگرچه به لحاظ اطلاع رسانی برای جامعه ی بشری مفید است، به علت دسترسی آسان و صادر کردن فرهنگ های گوناگون و محتوای بی قیدوبند و بدون حدومرز برنامه های آن، در دهه های اخیر، سبک زندگی اجتماعی را در برخی جوامع دگرگون کرده است.

اسلاید 3:

اسلاید 4: رسانه و سبک زندگی سانه ها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده اند. تلویزیون، نه صرفاً عاملی است که زندگی طبیعی انسان ها را به خطر اندازد و نه وسیله ای است مطلقاً برای پیش برد اهداف بشر. رسانه ها می توانند اطلاعات مفیدی از مکان ها، شرایط و قوانین گوناگون در اختیار کاربران قرار دهند. تشویق مردم به حرکت و شرکت در همه پرسی ها، بزرگ ترین فایده ی رسانه ای است و آگاهی از اخبار جهان از دیگر فواید رسانه هاست. می توان در رسانه با معرفی بزرگان ادب، علم، دین، هنر و ورزش به ارائه ی الگوهایی برای افراد جامعه پرداخت. رسانه ها در شرایط کنونی، بر شیوه های زندگی و سلیقه های عموم مردم جامعه اثر می گذارند و رسانه هایی چون تلویزیون و ماهواره بیش از سایر ابزارهای رسانه ای، در این تأثیر نقش دارند. این اثرگذاری نیز به دلیل استفاده ی اغلب مردم از آن هاست که در غالب برنامه های سرگرم کننده، وابستگی افراد را نیز به خود بیش تر کرده اند. رسانه های جمعی، طی چند دهه ی گذشته توانسته اند بینندگان زیادی را به سوی خود جذب کنند و در نتیجه، موضوع سبک زندگی نیز خواه ناخواه با آن ها پیوند تنگاتنگ پیدا کرده است. در واقع، رسانه ها سبک زندگی را برای ما تعریف می کنند و نقشه ی راهبردی می کشند.

اسلاید 5: تفاوت های جنسیتی در تماشای تلویزیون به دلیل این که زنان نسبت به مردان، فرصت بیش تری برای دیدن برنامه های تلویزیونی دارند و بیش تر در معرض تأثیرپذیری برنامه های تلویزیونی و به خصوص شبکه های ماهواره ای هستند و وقت قابل توجهی را به تماشای برنامه های رسانه، به خصوص تلویزیون اختصاص می دهند. بین زنان و مردان از نظر استفاده از تلویزیون، تفاوت وجود دارد. دکتر «سیدنورالدین رضوی زاده» پژوهش گر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در این باره می گوید: «زنان، در مجموع نسبت به مردان وقت بیش تری برای تماشای تلویزیون اختصاص می دهند؛ طوری که ۳۱ درصد مردان بیش از ۱۸۱ دقیقه در هفته تلویزیون تماشا می کنند؛ در حالی که تعداد بیش تری از زنان، ۴۲ درصد در هر روز این میزان تلویزیون تماشا می کنند».

4,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید