علوم انسانی و علوم اجتماعی

رشد جسمانی و شناختی اوایل دوران کودکی

تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 36 اسلايد آگاهی از فرایند رشد جسمانی و شناختی کودکان به والدین و همچنین روانشناسان کودک کمک می کند که در پرورش و رشد کودکان موفق تر باشند.

manaee92

صفحه 1:
بد حسمانی ‎oe‏ در اوایل کودک ‎i‏ گیل

صفحه 2:
« سالهای بازی » نامیده می‌شود واين واقعا درست است.زی را بازى در اين زمان شكوفا می‌شود و به رشد کودک کمک كند.

صفحه 3:
* رشد بدن ۲ وودکی تغاینهای فردی در اندازه بدن آشکار تر از توباوگی است. ۰ وان ‎on‏ تماق سانتيمتر و وزن آنها تقريبا 2.5 كيلو اقر الل ۳ یابد. با کاهش چربی نوزادی پسرها کمی عضلانی تر از دخترها می گردند. اه * رشد استخوان بندی ‎Gu‏ 6152 سالگی تقریبا 45 اپی فیز (مراکز رشد) جدید , در آنها غضروا سفت شده و به استخوان تبدیل می گردد. ‎٠‏ هماهنگی در رشد جسمانی ‏سیستمهای بدن از لحاظ الگوهای رشد متفاوتند. ‏طبق منحنی رشد : ‏رشد سریع در طول نوباوگی - رشد کندتر در اوایل و اواسط کودکی - دوباره رشد سریع در طول توجوانی

صفحه 4:
رشد مغز آندازه مغز بین سنین 2تا 6 سالگی از 70 به 90 درصد رشد خود .در بزرگسالی افزایش می یابد ۱ در قطعه پیشانی مغز که وظیفه برنامه ا اندم لا عهده دارد افزایش سر ۱۳۳۱۲۱ ۰ إدد در نیم کره چپ مغز مهارتهای زبان قرار دار د که در اوایل کودکی .با سرعت زياد افزايش ‎wh wo‏ در نیم کره راست مغز مهارتهای فضایی ( نقاشی کردن, نشخیص اشکال,آدرس دادن) .وجود دارد که به تدریج در طول کودکی و نوجوانی رشد می کند را دو نیم کره‌را جانبی شدن ( تخصت اد 0( لكردهاى شناختئى) كويند

صفحه 5:
* دست برتری ۲ ۲ اک طرف مفز (که اغلب نیمکره مفزی مسلط 4 ۱۰ شود )در انجام دادن عمل حرکتی ماهرانه را گویند. ۹ ۲ سک اعلام می کند که اغلب کودکان ژنی را ‎Bs ol a‏ ۲ ۲ پرتری دست راست و نیمکره مسلط چپ ستق ۰ ۳ ۳ ی با مشکلات پیش از تولد و تولد. از جمله زایمان طول ۱ ۱۱۳۱۲ .ا |11 و رایمان در وضعیت کغل , ارتباط دارد و میتوانند متیر صدمات مغزی گردند. 0 بل دست و دست برتر مخلوط . احتمال داردکه بیشتر از ۳ 1 دست همسالان خود . استعدادهای کلامی و ریاضی برجستة ای را پرورش دهند.

صفحه 6:
يبشرفتهاى ديكر در رشد مغز آين بيشرفتها به برقرارى ارتباط بين نقاط مختلف مغز مخجه ۹ این مغز قرار دارد.که به تعادل و کنترل 1 ار :ولد تا سالهاى بيش . ساخت شبكه اى ساختاری در ساقه ‎es eer‏ سالی میلین دار می گردد. جسم پینه ای دسته بزرگی از رشته های عصبی است که دو نیمکره مغز را متصل می کند.میلین ذار شدن اين جسم بين 3 تا 6 سالگی به اوج می رسد سپس تا نوجوانی با سرعت آهسته تری ادامه می یابد. این جسم به جنبه تفکر, ازجمله ادراک , توجه , حافظه , زبان و حل مسئله کمک ‎oo‏ کند.

صفحه 7:
* وراثت و هورمون 1 غده هييوفيز كه در بايه مغز قرار دارد دو هورمون كه موجب رشد مى شود را آزاد ‎ca‏ 1- هورمون رشد (61۱): که از تولد به بعد برای رشد تمام بافتهای بدن بجز دستگاه عصبی مرکزی و اندام تناسلی ضروری اند 2- هورمون محرک عده تیروئید(۳15] که که برای رشد مفز. است. ۰ * سلامت هیجانی کودکانی که زندگی خانوادگی استرس زا دارند , بيشتر به بیماریهای تنفسی و روده ای مبتلا می شوند.این امر میتوا هورمون رشد موجب کوتولگی روانی-اجتماعی که بین 2تا میشود.خصوصیات آن قامت بسیار کوتاه. سن استخوان بذ مشکلات سازگاری جدی می باشد.

صفحه 8:
۶ تغذیه خیلی از کودکان وقتی به اوایل کودکی می رسند,غیرقابل پیش بینی می شوند.اشتهای آنها کم شده و وشد آنها کند می گردد. ذائقه کودکان با توجه به منطقه جغرافیایی نگ و با تقد از نوع خوراک بزرگسالان شکل می گیرد.(مثال:کودکی که در مکزیک زندگی میکند از خورون غذاهای تند لذت می برد). كنترل زياد والدین, فرصت پرورش دادن کودگان را کاهش میدهدالٌشوه دادن به کودکان برای خوردن غذا باعث کاهش علاقه مندی آنها به آن غذا شده,ویترچیه آنها به تنقلات را افزایش می دهد. ۴ بیماری عفونی در بچه هایی که خوب تغذیه می شونده بیماربهای معمول کودکی تأثیری در رشد آنها ندارد. - بیماری عفونی و سوء تغذیه ‎ae‏ تامناسب ‎Gale‏ سیستم آیمتی بدن را می یود و کودکان دا به بیماری آسیب پذیر تر می ‏کشویهای درل تسه اسهال ی از الم مرگ قتتالیانه میلبونهاً کودک زا تهدید. ‏می کند ‏با دزمان ‎lee NS OT‏ جو سالک دا برتان به کودکان محلول قند,نمک و ‏آب داده می شود:تا جایگزین مایعات از دست داده بدن گردد. ‏- ایمن سازی ‏با ایمن سازی کودکان و خردسالان بیماریهای کودکان را به حد چشم گیری کاهش می دهد. برای این امر آموزش همگانی جهت بالابردن آگاهی والدین اهمیت زیادی دارد.

صفحه 9:
۳ های کودکی آسیب های غیر عمدی, علت اصلی مرگ و میر کودکان در کشورهای صنعتی هستند. تصادفات اتوموبیل,غرق شدن و سوختگی شایع ترین آسیبها در طول اوایل کودکی, هستند. - عوامل مرتبط با آسیبهای کودکی دیدگاه رایج این است که اين آسیبها شانسی بوده و قابل پیشگیری نیستند. پسرها به دلیل سطح فعالیت بیشتر تمایل بیشتری به خطر کردن دارند. ‎١ |‏ اراه تلف و خوی خاص (تحریک پذیری,.بی توجهی,خلق منعی) ۱ معرض خطر هستند. ‏- پیش گیری از آسیبهای کودکی ‏۴ [ اند ملزم دانستن کمربند ایمنی,لباس ضداتش و حصار کب ۲۱ ۱۱ استخرهای شنا). ‏۴ اون مخیط فیزیکی ( مانند پوشاندن سطوح زمینهای بازی استعاده ۱ . انليات بنجره براى آبارتمانها. ‎lle eee‏ در استقاده از وسايل ايمن براى كودكان.

صفحه 10:
‎٠‏ رشد حركتى درشت ‏هنكاميكه بدن كودكان تركه اى تر و بالاتنه آنها سبى د مرکز ثقل آنها به سمت پایین,در جهت تنه جایجا می مقدار زیاد بهتر شده و ضمینه را برای مهارتهای حرکت فراهم می کند. ‏مهارتهای حرکتی ظریف در سالهای پیش دبستانی رشد زیادی می کند.و کنترل دستها و انگلتان بهیودمی زارد ‏پیشرفت حرکتی ظریف برای والدین در دو زمینه بیشتر آشکار است: [-مرافیت کودکان از ندن-جودشان ‏2- نقاشی هایی که دیوارهای خانه,مهد کودک,و کودکستان را پر می کند. ‎

صفحه 11:
مهارتهای خودیاری کودکان خردسال به تدریج در پوشیدن لباس و غذا خوردن خودکفا می شوند. و 01 اد این وضعبت کودکان صبور بوده و بكذارند كه خود شان 5 ۱۱۱۳ انجام دهند. - نقاشی ۹ ۳ کودکان پیش دبستانی در بازتمایی ذهنی دنیا 5 ۱ ۲ ۲ 2 کاغذ آنها معنی پیدا می کند.توالی اين پیشرفت ۱۱۱۱ از: ‎J‏ ‏1- خط خطى كردن ۵ ای بازتصايى ذهنى (كه از حدود 3 سالكى به بعد به ‎7١‏ ۰ ‎al‏ ‎٩‏ ای واقعی تر (معمولا کودکان 5 تا 6 سالهنقاشى هاى ,17 ۰ ۲ می کشند) - تنوع فرهنگی در پرورش نقاشی کودکان در فرهنگ هایی که سنت های هنری غنی دارند.نقاشی های پرکاری 1 ات که داب و رسوم و فرهنگ آنها را منعکس میکنند و درف هگا ها 11د کر به هتر وجود دارد. حتی کودکان بزرکتر و تووان شک ۳۱۱ كينت

صفحه 12:
تفاوتهای فردی در مهارتهای حرکتی به عنوان مثال کودک عضلانی از کودک کوتاه و فربه سریعتر حرکت می کند. اغلب تفاوتهای جنسیتی در مهارت های حرکتی در اوایل کودکی آشکار می ۴ وان منال پسرها در کارهایی که نیاز به قدرت بیشتر دارد ۰ ۲ ای که نیار به ظرافت دارد موفق تر هستند. ۲ ات گاهی والدین کودکان را به سمت فعالیتهای جسمانی متفارت ها 13د آین آمر میتواند رشد حرکنی کودکان را بهبود بخشید پا کال دهند. اگر والدین و معلمان از عملکرد کودک خود انتقاد کنند و به آنها برای مهارنهای 1 ناص فشار بياورند, اين امر ميتواند موجب تحليل اعتماد بد ۳ كان كردد,

صفحه 13:
* نظریه پیاژه : (مرحله پیش عملیاتی) ۲ ان از مرحله حسی-حرکتی به مرحله پیش عملیاتی مب ۰ ۱ ۲ 2 سالگی ادامه دارد) واضح ترین تغییر,افزايش زیاد در فعالیت بازنمایی ذهنی ۱ نمادی است. ۶ بازنمایی ذهن | الات رین وسیله بازنمایی ذهنی ماست زیرا با جداکردن فور ار ۳۲ ۱ ۱ تری را امکان پذیر می سازد. ۱ ۱ صر اصلی تغییر شناختی کودکی نمیداننست و معتقد بو ۰۰ ۱۱۱ حسی-حرکتی به نوعی تصور درونی حاصل از تجربه منجر می گردد که کودکان بعدا 10 ها را نام می برند.

صفحه 14:
* بازی وانمود کردن ۱ وود بود که کودکان از طریق وانمود کردن , بازنمایی ذهنی که ‎Bloat‏ ‏گرفته اند را تمرین و نیرومند می کنند. - رشد وانمود کردن ‎ee ۱‏ كردن در بازى سه تغيير مهم را نشان می دهند؛ ‏ای از شرایط زندگی عملی مرتبط با آن جدا می شود کودکان نوپا تا قبل از 2 سالگی برای وانمود کردن تنها از اشیاء واقعی استفاده می کنند. ‏آنها ابتدا از اعمال بزرگسالان تقلید می کنند و هنوز اعمال آنها انعطاف پذیر نیست. ‏2 بازی کمتر خودمحور می شود ‎۱ ‏وتان می فهمند که عواملی که اعمال را وانمود می کن‎ eats eae ‏عل ار خودشان باشندءوامكود كردن در انها كمتر خودمحور م گرود‎ ‏3. بازى تركيبات ييجيده تر طرحواره ها را شامل مى شود كودكان در بازى اجتماعى - نمايشى ميتوانند جند نقش را با همسالان خود در یک طرح آفريده و هماهنك كنند. ‏بازی اجتماعی - نمایشی نوعی وانمود کردن با دیگران است که در 2/5 سالگی شروع و در طول چند سال بعدی به سرعت افزایش می یابد.

صفحه 15:
لا مزایای وانمود كردن ۴( های کودکان طولانی تر ادامه می یابد. ۹ ین آنها افزایش می یابد 00 ری از کودکان را به فعالیت می کشاند * همکاری بچه ها با یکدیگر بیشتر می گردد ‎٩‏ از توانایی های ذهتی آنان را تقویت می ‎BAS‏ ‏توانایی های ذهنی شامل : توجه,حافظه,استدلال اجتماعی,زبان و سواداً موزی,قدرت تخیل,خلاقیت,توانایی اندیشیدن در مورد تفکر خویشتن, کنترل ‎Ganges tee‏ و درک کردن دیدگاه افراد مقابل می باشد.

صفحه 16:
‎a5 5 4‏ 8 = * محدودیتهای تفکر پیش عملیاتی به عقیده پیاژه کودکان خردسال قادر به عملیات (اعمال ذهنی که از قواعد منطقی پیروی می کنند) نیستند.در عوض تفکر آنها انعطاف ناپذیر بوده و در هر لحظه به یک جنبه از موقعیت محدود است. - خود محوری 1 ار الاسی ترین نارسایی تفکر پیش عملیاتی خود محور. | ۲ خود محوری یعنی ناتوانی در تشخیص نقطه نظرات نمادی دیگران از نقطه ظرهای خود. ‏متقاعد کننده ترین دلیل پیاژه ب | شکل ۷.۷ مسئلة سه تا کوه پیاژه. هر کو رف آذ مقس هه اند کی ملب ‏«ارد. ديكرى خاتهاى كوجك دارد. و سومي. پنوشیده از برف است. كتوكان در مرعلة .بيش عملياتى يه صورت خودمحوراته پاسخ می‌دهند. آتها نم‌تواتند تصویری را انقخاب كنتد كه اين كوهها را از ديذكاه عروسک نشان دهد در عوض, آتها صبرفاً عکسی را انتعاب می‌کند که دیدگه خودشان را منعکس می‌کند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎<< ‏خود محوری مسئول تفکر جاندار پنداری کودکان پیش عملیاتی است.

صفحه 17:
- ناتوانی در نگهداری ذهنی 1 ها بء این مفهوم است که برخی از خصوصیات مادی اشا ۰ ۲" اهر بیرونی آنها تغییر کند ثابت می مانند.(مانند دو جعبه کشمی ۲ ۱ از جعبه ها چون کشمشش بر روی میز ريخته خود را به مقدار بیشتری نسبت به کشمش های درون جعبه دیگری نشان می دهد در صورتیکه هر دو مقدار یکسان می باشند). تانوانی در نگهداری ذهنی چند جنبه از تفکر کودکان را نشان می دهد: 1 تمرکزگرایی(آنها روی یک جنبه از موقعیت تمرکز می کنند و ویژگیهای مهم 0( رده مي گيرند). 9 طاهر ادراکی اشیاء به راحتی توجه کودکان را منحرف می کند. ۱ ‏ای اول و آخر یک رونداد به صورت رویدادهای نامربوظ بر‎ ata ‏كدب بويارا ناديده هى كيرند).‎ 5 مهمترين ويزكى غير منطقى تفكر بيش عملیاتی , بركشت نايذيرى آن است. برگشت ناپذیری یعنی ناتوانی در طی کردن یک سرى ازمراحل در یک مسئله و سپس تغییر جهت دادن و بازگشت به نقطه شروع.

صفحه 18:
وا زیستانی که فاقدعملیات منطقی هستند. در طبعه بنری ۲۱ مراتبی مشکل دارند. ۳ مرانبی بعنی سازماندهی اشیاء در طبقات و زیر ۲ ۲ كلها 5 25 3 = 6 ۱ << گل‌های زرد

صفحه 19:
‎٠‏ پژوهش پی گیری در مورد تفکر پیش عملیاتی ‏۲ ۱ سل گذشته پژوهشگران نظر پیازه را به چالش کشیدند | ۲ ۱۱ ۲ 5 كان بيش دبستانی نمی تواند توانایی های واقعی آنها را کال ‏کل همچنین پیاژه از موارد متعدد استدلال کودکان که بطور طبیعی, انجام می دادن غافل بوده است. ‏- تفکر خودمحورجاندارپندار و سحرآمیز ‏جودمجور ‎١‏ لكام ترصيف کردن اشیاء از کلمات «بزرگ» و «کوچک» به صورت ود | بمیکنند. بلکه توصیفات خود را با در نظر گرفتن موقعیت تا ۰ کنند. ‏جاندارپندار ‏00 اغاز تویاوگی,جاندار را از بی جان تشخیص می دهند. ‏سحرآمیز ‏اغلب کودکان 3 تا 4 ساله به نیروی مافوق طبیعی پریان ,دیوهاءو سایر مخلوقات ‏جادویی معتقدند.

صفحه 20:
5ك غير منطاة 7 کودکان پیش دبستانی در موقعیت های آشنا می توانند بر ظواهر غلبه کرده و به صورت منطقی فکر کنند. استدلال غیر منطقی فقط زمانی روی می دهد که کودکان با موضوعات نا از ال عات خیلی زیادمیا واقعیتهای متضادی که رفع آنها دشوار ۳۱۷/۱ کار داشته باشند. - طبقه بندی 211 ساله ,حصوصیات مشترک غیر قابل مشاهده ای در ۱۰۱۱ ل !20 راحين درك مى كنند. افزايش سريع وازكان و دانش عمومى كودكان بيش دبستانى به مهارت چشمگیر آنها در طبقه بندی کمک می كنند. - ظاهر در برابر واقعیت 07 ماسب کودکان خردسال آنگونه که پیاژه معتقد بود ‎BLL‏ ‎eee‏ تردن واقعیت ‎Sh cums‏ آنها | ‎PCS lols‏ دارند.

صفحه 21:
* پادگیری اکتشاف در اين کلاس معلمان مطالب غنی که به منظور کاوش کردن طراحی شده را عرضه می کنند و کودکان ترغیب می شوند از طریق تعامل خود انگیخته با محیط , خودشان کشف کنند. * حساسیت نسبت به آمادگی کودکان برای پادگیری در اين كلاس معلمان فعاليتهايى كه بر تفكر جاری کودکان استوار باشد را معرفی می كنند و آنها را قادر مى سازند كه طرحواره هايى را كه به تازكى كشف كرهده اند. تمرين کنند. * پذیرفتن تفاوتهای فردی در اين کلاس معلمان به جای اينکه فعالیتهایی را برای کل کلاس برنامه ریزی کنند : باید آنها را متتاسب با هر فرد و گروه های کوچک طراحی نمایند.

صفحه 22:
< ‏غنار‎ F- از نظر ویگوتسکی رال ب کودکان کمک می کند نا به فعالیتهای ذهنی و رفتار خود فکر کرده و روالی را انتخاب کنند. از ار او کودکان برای هدایت کردن خود با خویشتن حرف می زنند که آثرا گفتار درو نامید. رنترجه اكنون كفتار معطوف به خود کودکان بجای گفتار خود محورانه , گفتار خصوصی تایه می شود. 2 وصی با افزایش سن در خفا صورت مى كيرد و به زمزمه و حرکات 1 ۰ ۱ تبدیل می گردد.

صفحه 23:
‎٠‏ منشاء اجتماعی شناخت اوایل کودکی ‏۲ و تمیداند چگونه پیش رود.والدین او را راهنمایی کرد: ۳۲۱۰۰۰ كن رمائيكة ‏مهارت كودك افزايش يافت , به تدريج و محبت آميز كمى خود را دريغ كرده و ‏را یه كودى ‏می سپارند.بعدا کودک زبان اين کرده , آنرا بخشی از گفتگوی و شود میتماید ‏ل رای سازمان دا ‏به اين عمل , داربست 1 رش برای متناسب شدن با سطح فعلى عملكرد کودک) ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 24:

صفحه 25:
۰ ‎ay‏ یل آفزایش دائمی توانایی کودکان در جلوگیری از تکانه ها و تمرکز کردن ذهن بر هدف , توجه , به طور مستمر در دوران نوپایی بهبود یافته و اين روند در طول سالهای 1[ (رستاني ادامه مبيابد. ‎٠‏ حافظه کودکان پیش دبستانی چون از مهارتهای زبانی برخوردارند .میتوانند از حاقظه جهت انجام تکایف استفاده می کنند. ‏- باز شناسی و یاداوری ات ای کودکان پیش دبستانی میتواند تشخیص دهد که آیا یک مب ۰ ۰۲ 6 رو آند شباهت دارد یا ته. ‏۲ كان بيش دبستانی هنوز نمیتوانند از راهبردهای حافظه استفاده کنند. راهبردهای حافظه ,فعالیتهای ذهنی عمدی هستند که احتمال یادآوری ما را افزایش می دهند.

صفحه 26:
eClub! jhe پردازش اطلاعات روی راهبردهای ذهنی تمرکز می کند که کودکان برای تبدیل ‎oe‏ های وارده بر سیستم های ذهنیشان به کا ر می برند. . در اوایل کودکی پیشرفت های موجود در زمینه ی بازنمايى ذهنى و توانايى كودكان در هدايت كردن رفتارشان به روش هاى كارامدتر توجه كردن, دستكارى اطلاعات و حل كردن مسائل منجرمى شود. كودكان ييش دبستانى از دنياى ذهنى خود آگاه مى شوند و فراكيرى دانش تحصيلى را كه براى موفقيت در مدرسه ضرورى است اغاز مى

صفحه 27:
الف ) توچه . در مقایسه با کودکان دبستانی زمان کوتاهی را صرف انجام تکالیف می کنند و روی جزئیات تمرکز ندارند . اب ) حانظه : ۱ باز شناسی و یادآوری : ۳۲ سالكى بازشناسى عالی است » اما یادآوری آنها ضعیف است .در ۱۲ ۱۱ ۲ ۱ ناگی ۴ ۴ مورد را بیشتر به یاد نمی آورند . استفاده از راهبردهای حافظه در کودکان ضعیف است ۲ » حافظه مربوط به تجربیات روزمره : کودکان پیش دبستانی رویدادها را مانند بزرگسالان به صورت سناریو ها به یاد می آورند . نظر به کودک در باره ذهن ( فر اشناخت) زمانی که بازنمایی دنیا . حافظه و مستله گشایی بهبود می یابد . کودکان تأمل کردن براساس فرآیندهای فکری خودشان را عار ند ( فراشناخت ۲۱61۵09۳11010 ) : فکر کردن در بارة فكر كردن |

صفحه 28:
- حافظه مخصوص مربوط به تجربیات روزمره 9 متصوض رویدادهای آشنا کودکان پیش دبستانی ,مانند بزرگسالان ,رویدادهای آشنا و تکراری را در قالب من ای لاد می آورند : لت نی کلی از آنچه که در موقعیت خاص و زمان خاصی رب ۳۳۲ هستند. 2- حافظه مخصوص رویدادهای مربوط به دوران گذشته ۳۲ کر نامه ای (بازتمایی رویدادهای معنی دار مربوط به دورال ۱۳۶ ‎ely ۲‏ فراخواندن حکایت های زندگی نامه ای کودکان از در رو استفاده می کنند: ‏ا. روش توضیحی ‏۰ سنوانهای مختلفی را می پرسند.اطلاعاتی را به اظطهارات کر ۲۱۱ 007 رها و ارزیابی های خود را از رویدادها در اختیار ۱۳۱۳2 ‎ll‏ روش تکراری ‏1 اطلاعات كمى رادر اختيار مى كذارند وبارها سئوالهای ‎oligs‏ را ۲۱ ‎algae EU ١‏ خاطردارى؟) ‏تجربیات اجتماعی بر مهارتهای حافظه کودکان تأثیر می گذارند.

صفحه 29:
‎٠‏ نظریه ذهن کودک خردسال ‏- آگاهی از دنیای ذهنی ‏هنگامیکه واژگان کودکان 2 ساله گسترش می یابد.اولین افعال آنها کلماتی مانند فکر کردن,یادآوری کردن,و وانمود کردن را شامل می شود. ‏کودگان بین 3 تا 4 سالگی برای اشاره به افکار و عقاید خودشان از فکر کردن و دانستن,استفاده می کنند. ‏۵ می دانند که هم عقاید و هم امیال رفتار را تعیین میکندد ‏۵ که به تظریه ذهن کودکان پیش دبستاتی > کنند ‏آگاه شدن از ذس,به توانایی اندیشیدن درباره افکار نیاز دارد که زبان آن را امکان ‎By‏ ‏و سارد. بر ایتماعی نیز به آگاهی از ذهن کمک می کند. ‏- محدودیتهای آگاهی کودکان خردسال از زندگی ذهنی وقتی کودکان در مورد تفاوتهای ظریف مانند «دانستن» و «فراموش کردن» گیج می ‎gil‏ معتقزند که تمام رویدادها باید مستقیما مشاهده شوند تا شناخته شوند نها نمیفهمند که استنباط های ذهنی میتوانند منبع آگاهی باشند.

صفحه 30:
۲ رال توافی دارند که اوتیسم از عملکرد نابهنجار مفز,معمول د از ۲۲ ‎sla‏ ژنتیکی یا محیط پیش از تولد ناشی می شود. 00 راید ای نشان می دهند که کودکان مبتلا به اوتیسم نظریه دس ۰۲۲ ۲ ات آنها به سختی می توانند حالتهای ذهنی را به خود و دیگران تسیل دهند. ۹ ۰ اوتیسم در سال دوم.‌نارسایی هایی را در توانایی هار ۰ ۱ دهند که تصور می رود به درک کردن زندگی ذهنی کمک می کنند. ۲ رهشگران معتقدند که اختلال در آگاهی اجتماعی,تفکر مس ۰ 00 کی ب ظور مستقل در اوتیسم دحالت دارند.

صفحه 31:
# سواد در اوایل کودکی کودکان خردسال هنگامی که داستانهای به یاد ماندنی را میخوانند و تابلو های آشنا مانند «پیتزا» را تشخیص می دهند, واحدهای زبان نوشتاری را جستجو می کنند. # استدلال ریاضی کودکان خردسال کودکان نوپا بین 14 تا 16 ماهگی نشان می دهند که در آغاز درک ترتیبی یا روابط ترتیبی بین کمیت ها قرار دارند. اکن بن 3/5 تا 4 سالگی بر معنی اعداد تا ده تسلط ميا ۱ اصل مهم اصلی بودن پی می برند. اصلی بودن یعنی اینکه آخرین عدد در یک زنجیره قابل شمارش بیانگر تعداد کل آن مجموعه است.

صفحه 32:
تفاوتهای فردی در رشد ذهنی * محیط خانه و رشد ذهنی کودکان پیش دبستانی که از لحاظ عقلانی خوب ر 3 که در حانه مملو از اسباب بازی ها و آموزشی زندگی می کنند. * پیش دبستانی, کودکستان و مهد پیش دبستانی برتامه ای است که برای تجربیات آموزشی تدارک دیده وهدف آن کمک كردن به رشد كودكان 2 تا 5 ساله است.

صفحه 33:
- انواع پیش دبستانی و کودکستان 10 های کودک محور در اين روش یادگیری بیشتر از طریق بازی صورت می گیرد و در آن معلمان ۲ وا زا که کودکان انتخاب می ‎Bibs Ge all aS‏ 2- برنامه های تحصیلی در اين روش معلمان از طریق درسهای رسمی و با استفاده از تکرار و تمرین ‎ans ane ae‏ و معلمان یادگیری کودکان را هدایت مل ‎SES‏

صفحه 34:
* واژگان کودکان در اوایل رشد واژگان , از گرایش «یا اين يا آن» برخوردارند.آنها فرض ۳ كلجدها به طبقات كاملا مجزايى اشاره دارند كه هدرو ۱۰ * دستور زبان 00 نانی از قواعد ترتیب کلمه تبعیت می کنند و در کل ۱ ۱ ای تلازند معانی را بیان کنیم,تغییراتی به وجود مى اور ‎٠ ٠‏ 00700" ۰ یا اصافه می کنند. ‎٠‏ مکالمه ‏كودكان بايد ياد بكيرند به صورت کارآمد و مناسب با دیگران,ارتباط برقرار ‎el em‏ تاربردی زبان ؛کاربرد شناسی تامیده می شود.

صفحه 35:
۶ کمک کردن به رشد زبان در اوایل کودکی ۳ عمولا با استفاده از دو راهبرد,در مورد دستور زبان با ۰ ۱ مستقیم می دهند: 1- تغییر شکل ۲ کفنار نا درست به شکل درست 2 گسترش دادن گسترش دادن گفتار کودکان و افزایش دادن پیچیدگی آن.

صفحه 36:

39,000 تومان