صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
ne
مدیران
نظریه هاي رادگيري
كاروررك داره كا سيران رن د ريون
آموزشي سازمانهاي کار با
,نظریه هاي يادگيري آشنا شوند
صفحه 9:
۳
صفحه 10:
نطبق نظریه هاي يادگيري محرك- پاسخ
بادگيري در نتیجه پاداشها و تنبیه هايي که
در پی پاسخ موجود زنده نسبت به يك
محرك ارائه مي شود:بة وقوع مي
.پیوندد
صفحه 11:
gb as مح رك - پاسخ
از جمله نظریه هاي محرك- پاسخ مي توان به نظریه هاي زیر
:اشاره کرد
(نظريه تورندايك) ۱
نظريه مجاورت (نظرربه كوترى) -؟
نظرریه شررطی کرردن عامل (نظرریه اسکیض) -۳
نظریه شرطی شدن کلاسیک (نظرریه پاولف ) -4
صفحه 12:
نظرريه هاى مح رك - ياسخ
- نظریه آززمایش Waris
طبق نظریه آزمایش و خطاء آزمودني الگوهاي پاسخي
مختلف را آزمایش مي کند و پاسخ مناسب را تکرار و
«یقیه پاسخها( نامناسب) را حذف(فراموش) مي کند
صفحه 13:
نظریه آزمایش و خطا
قانون اثر
طبق نظریه آزمایش و خطا. اگر براي موجود زنده
رابطه بين ارائه
يك محرك و ياسخ مربوط به آن رضايتبخش باشد. اين
A
ae مي شود و اگر رضایتبخش نباشد. استحکام
رابطه اي كاهش مي يابداين رابطه را قانون اثر
.كويتد
صفحه 14:
نظریه های محررک- پاسخ
oy نظربه محاورت
طبق نظریه مجاورت. در لحظه اي که يك
محرك با يك پاسخ وصل
یا مرتبط می شود از آن به بعد» آن محرك باعث
ایجاد همان پاسخ مربوط مي شود
صفحه 15:
a eee اسه 27
0 ره نظرریه شرطی: كردن عامل
00 مي كثنا 06 87 iy
re , فراش ray تکراآن 7 1
مي يايد
صفحه 16:
نظریه های محرک- پاسخ
6- نظرربه های شرطی شدن کلاسیک
اطبق نظریه شرطي SS cyt
اک AL We yd) agp gc ely
محرك موثر(محرك طبيعي) همراه و چندین
بار تکرار شود.اژ آن پس هرگاه محرك بي
ail (sb, ac) شود همان پاسخي را
بر مي انگیزد که محرك طبيعي آن راایجاد
.مي كرد
صفحه 17:
م
نظر به يادگيري (Con Eee pee bev
:طبق نظريه كشتالت
سازمان رواني فرد به طور طبيعي به سمت
'تعادل ميل دارد
eee) ل ا PSY cal
تعادل
بينش مي شود. ايجاد تعادل مجدد بر اثر
cee ل
صفحه 18:
or
ae as
ل
صفحه 19:
نقش مدیران و کارشناسان در آموزش
مدیران و کارشناسان آموزش در طراحي يك دوره
آموزش باید مراحل زیر را مورد توجه قرار
DOE
مرحله اول: تعیین هدفهاي آموزشي دوره و تعیین
مهارت هابى كه شركت كنندكان به دست مى
oe $
مرحله دوم: تعیین شیوه هاي آموزش براي وصول
به هدفهاي آموزش
صفحه 20:
نقش مدیران و کارشناسان در آموزش
مرحله سوم: انتخاب نظریه هاي يادگيري و کاربرد
آنها براي
افزایش کارايي شرکت کنندگان
مرحله چهارم: تعیین و تامین وسائل و امکانات
آموزشي و كمك
آموزشی مانند مکان» تخته. رایانه.
.وسائل تحریر
جزوه یاجزوه هاي درسي و منابع
کمك آموزشي
صفحه 21:
آموزش و بهبود منابع انساني
در آموزشهاي سازماني با بزرگسالان سروکار داریم و
pmol .۰ معمولاً هدف این نوع آموزش
rarer
براي آموزش و بهبود منابع انساني, دو نوع نگرش جاري
cual:
مدل ماشین انگارانه ٩-
مدل زنده وار انگارانه -۲
صفحه 22:
صفحه 23:
مدل ماشين انكارانة
لنسان موجوديغير فعا لفسرضمي-
شود
- موجودوة نبل ف رضمي شود Chel
فعا إيتانسانتابع. محركهايمحيطي-
مانند پاداشلست
هفآموزشو پرورشا
تلقيميشود
هفآموزشر پرورش پرکردنمفز -
NeW eins
صفحه 24:
PPR سا
کرد |
Ga TE
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
