حسابداری

روش‌ها و مدل‌های ارزشیابی سرمایه‌گذاری

raveshha_va_modelhaye_arzeshyabi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 60 اسلايد با توجه به اینکه در هنگام ارزشیابی شرکتها، ممکن است با دیدگاه های متفاوتی نسبت به رشد مورد انتظار مواجه شویم بر این اساس این دیدگاه ها مفروضات مربوط به رشد، ریسک و میزان تقسیم سود در دوره ها مختلف رشد متفاوت است و مدلهای تنزیل سود نقدی از ساده ترین تا پیچیده ترین حالت قابل استفاده خواهد بود. مدل رشد گوردون Gordon Growth Model ) مدل تنزیل سود نقدی دو مرحله ای مدل تنزیل سود نقدی سه مرحله ای
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2500 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش‌ها و مدل‌های ارزشیابی سرمایه‌گذاری”

روش‌ها و مدل‌های ارزشیابی سرمایه‌گذاری

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: روش ها و مدل های ارزشیابی سرمایه گذاری عنوان درس : استاد راهنما:ارائه دهندگان :بنام خدا

اسلاید 3: فهرست مطالبکاربرد مدل تنزیل سود نقدی دو مرحله ایکاربرد مدل دو مرحله ای در ارزشیابی شاخص بازار و صنعت ارزش رشدبرآورد ارزش رشدمدل H برای ارزشیابی رشدمحدودیت های مدل Hکاربرد مدل Hمدل سه مرحله ای تنزیل سود نقدیمفروضات مدلکاربرد DDM سه مرحله اینارسایی های مدل تنزیل سودهای نقدینتیجه گیریتوضیحات در رابطه با ارزشیابیمقدمهمدل عمومیانواع مدل های تنزیل سود نقدیمدل رشد گوردونمحدودیت های مدل رشد گوردونکاربرد مدل رشد گوردونمدل تنزیل سود نقدی دو مرحله ایمحدودیت های مدل تنزیل سود نقدی دو مرحله ای

اسلاید 4: در واقع ارزشیابی سهام بطور کلی در حوزه تحلیل سرمایه گذاری و بطور اخص یک مرحله از تحلیل بنیادی است .ارزشیابی سهام فرایندی است سیستماتیک که با تجزیه وتحلیل تاریخی و استراتژیک یک شرکت (صنعت)با هدف تعیین ارزش ذاتی اقدام به پردازش داده های مورد نیاز (رشد،ریسک ،جریان های نقدی )می نماید .هر دارایی اعم از مالی یا واقعی ارزشی دارد. تمام دارایی ها را می توان ارزشیابی کرد بعضی دارایی ها ساده تر و بعضی پیچیده تر است.ارزش هر دارایی تابعی از جریان های نقدی است که آن دارایی ایجاد می کند. دارایی های مالی با هدف دریافت جریانات نقدی آتی (مورد انتظار )خریداری می شود پس قیمت ها تابعی از جریانات نقدی مورد انتظار (آتی )هستند .مقدمه ای بر ارزشیابی:4

اسلاید 5: محاسبه ارزش فعلی

اسلاید 6: نتیجه تابعی از فرایندی است که خود وابسته به مفروضات و پیش بینی متغیر های گوناگونی است .فرایند ارزشیابی کمک می کند تا :1)بدانیم چه قیمتی مناسب است ؟2)کدام نام تجاری ارزشمند است ؟3)چطور حاشیه سود افزایش می یابد؟4)اثر افزایش سود چیست ؟هر چند فرایند ارزشیابی اطلاعات ارزشمندی ارائه می کند اما نتیجه ارزشیابی مهم تر است زیرا فردی که اعتقاد به کارایی بازار دارد بافرایند ساده تر ،نتیجه بهتری بدست می آورد .1نتیجه ارزشیابی مهم است نه فرایند ارزشیابی

اسلاید 7: فرآیند ارزشیابی :1)شناخت شرکت (شامل ارزیابی صنعت ، موقعیت رقابتی شرکت در صنعت و استراتژی شرکت )2) پیش بینی عملکرد آتی شرکت ( فروش ، سود ، و موقعیت مالی آتی شرکت )3) انتخاب مدل ارزشیابی 4) محاسبه ارزش شرکت

اسلاید 8: مقایسه ارزش برآوردی (ارزش ذاتی) با قیمت های بازار ،بستر اصلی تصمیم گیری در سرمایه گذاری را فراهم می سازد. 1قیمت بازار  ارزش برآورد سرمایه گذاری انجام می شودقیمت بازار  ارزش برآورد قیمت بازار  ارزش برآورد سرمایه گذاری انجام نمی شودسرمایه گذار نسبت به رد یا قبول سرمایه گذاری بی تفاوت است

اسلاید 9: ارزشیابی سهام عادی: ارزشیابی سهام ممتاز: رویکردهای ارزشیابی: جنکینز (2006Jenkins -) معتقد است برای تعیین یا برآورد ارزش شرکت سه روش کلی وجود دارد . که عبارتند از : 1) رویکرد ارزشیابی مبتنی بر دارایی ها 2) رویکرد ارزشیابی مبتنی بر ارزش مقایسه ای بازار 3)رویکرد ارزشیابی مبتنی بر درآمد 11 الف) رویکرد تنزیل جریان نقدب) رویکرد ارزشیابی نسبی1) روش تنزیل سود سهام نقدی (DDM)2) روش جریان نقد عملیاتی(OCM)3) روش جریان نقد آزاد (FCf)4) روش درآمد باقیمانده (RI)1) نسبت قیمت به سود (P/E )2) نسبت قیمت به جریان نقد (P/CF )3) نسبت قیمت به ارزش دفتری (P/BV ) 4) نسبت قیمت به فروش (P/S )

اسلاید 10: هزینه سرمایه صاحبان سهام نکته: بازده بازار= شاخص قیمت در انتهای دوره – شاخص قیمت در ابتدای دوره / شاخص قیمت در ابتدای دورهنرخ بازده بدون ریسک= نرخ بهره اسمی – نرخ تورمصرف ریسک = بازده بازار – نرخ بازده بدون ریسک

اسلاید 11: نسبت نگهداری سود: همان سود انباشته است که شرکت بین سهامداران تقسیم نکرده و به صورت انباشته در آمده است

اسلاید 12: فصل هفتم : مدل تنزیلی سود نقدی DDM

اسلاید 13: مقدمهیکی از آسانترین روش های ارزشیابی استفاده از سود نقدی به عنوان عایدی برای صاحبان سهام است . در این فصل با بیان مدل عمومی تنزیل سود نقدی به بررسی مفروضات متفاوت درباره رشد آتی پرداخته می شود. بر اساس این مدل ، ارزش هر سهم عبارت است از مجموع ارزش فعلی سودهای مورد انتظار نقدی است که در هردوره به سهامداران پرداخت می گردد .هنگامی که سرمایه گذاران اقدام به خرید سهام شرکتیمی نمایند انتظار دارند که بازده مورد انتظارشان تحققیابد. بازده سهام به دو عامل بستگی دارد سود نقدی دردوره نگهداری سهام و افزایش قیمت سهام در بازار .بنابراین می توان ارزش سهام را مجموع ارزش فعلیسودهای نقدی در طی دوره ای نامحدود در نظر گرفت.مدل عمومی

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید