علوم پایه آمار

روش تحقیق در تربیت بدنی

raveshe_tahghigh_dar_tarbiat_badani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [3 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش تحقیق در تربیت بدنی”

روش تحقیق در تربیت بدنی

اسلاید 1: روش تحقيق در تربيت بدنيروشهاي دستيابي انسان به معرفت، شناخت يا دانشKNOWLEDGEتجربه مرجعالهام يا شهودانسان داراي پيشرفته ترين نظام عصبي در بين موجودات جهان استتحقيق فرايند رسيدن به پاسخ سئوال پژوهشي است

اسلاید 2: روشهاي استدلالي در پاسخ به سئوالاتDeductive Method روش قياسياين روش توسط ارسطو ابداع وشامل يك حكم كلي (كبري) ،يك حكم جزئي (صغري) و يك نتيجه است وعيب آن در جائي است كه حكم قطعي و كلي وجود ندارد ويا حكم كلي نادرست است Inductive Method روش استقراييفرانسيس بيكن – از مشاهده جزئيات پي به امور كلي ميبريم.عيب آن عدم امكان مشاهده تك تك اجزا ميباشد.قابليت تعميم ندارد.Scientific Method روش علمي داروين- از طريق تركيب دو روش استقرايي و قياسي وپيش فرضهايي از پيشينيان فرضيه هايي را تدوين و سپس آن را مي آزمايد.اين روش چهار چوب پژوهشهاي امروزي و روش علمي است

اسلاید 3: علم چیست؟ كرلينجر (1374) عنوان مي‌كند كه دو ديدگاه ايستا و پويا در رابطه با علم وجود دارد.تعاريف علم را می توان در دو مقوله تعاریف محتوايی و فرآیندی طبقه‌بندی کرد. بر پایة تعریف محتوايی، علم عبارت از «مجموعه‌ای متراکم از دانش توحید‌یافته» و بر پایه تعریف فرآیندی، علم عبارت از «فعالیت کشف متغیرهای مهم طبیعت، مرتبط ساختن این متغیرها و تبيين این روابط (از طریق بیان قانون)» مي‌باشد.

اسلاید 4: علم چیست؟ مک‌گویگان (1990) بر پایه تعریف کلاسیک که شامل هر دو نوع تعریف است، علم را به عنوان «پیکره‌ای سازمان‌یافته و نظام‌دار درباره جهان که از طریق روش علمی به دست آمده» معرفی می‌کند. به طور کلی «علم عبارت از کاربرد روش علمی در پیداکردن جواب برای مسائل حل شدنی» می‌باشد (هومن، 1374).

اسلاید 5: مفروضه‌های بنیادین علم1- طبیعت منظّم است و این نظم قابل شناسايی است.2- همه پدیده‌های طبیعی، عمل طبیعی دارند و در پسِ هر پدیده‌ای، علّت یا علّت‌هایی وجود دارد.3- شناخت علمی امری بدیهی نیست و از آنجا که همیشه خطا وجود دارد دیدگاه علمی بر اساس شک و انتقاد استوار است.4- علم از راه تجربه کسب می‌شود یعنی اگر بنا باشد که علم در درک دنیای واقعی به ما کمک کند باید مبتنی بر تجربه و مشاهده باشد.5- معرفت علمی غیراصلی بوده و تغییر می‌کند؛ یعنی آنچه در گذشته نمی‌شناختیم اکنون می‌شناسیم و دانش کنونی ممکن است در آینده اصلاح شود (هومن، 1374).

اسلاید 6: هدف علم گال، بورگ و گال (1384) اهداف علم را توصيف، پيش‌بيني، كنترل و تبيين پديده‌ها برشمرده‌اند. دو نوع تبیین وجود دارد: الف) تبیین قیاسی (همان استدلال قياسي) متضمن تعمیم جهانی و کلی است و اگر مقدمات درست باشند نتیجه نیز درست است كه البته همه تبيین‌های علمی این‌گونه نیستند. ب) تبیین احتمالی (استقرايی) که در علوم انسانی و رفتاری کاربرد فراوانی دارد و از روی این تبیين‌ها، تعمیم‌های احتمالی استنتاج می‌شود.

اسلاید 7: مراحل پژوهش علمي شناخت وبيان مسئلهساختن فرضيه جمع آوري اطلاعاتتجزيه و تحليل داده هااستنتاج براي تاييد يا رد فرضيه

اسلاید 8: ويژگي هاي مسئله تحقيق1- مسئله تحقيق بايد محدود و مشخص باشد و متغيرهاي آن به صورت عيني قابل تعريف باشند.2- در مسئله تحقيق بايد موضوع مهمي مطرح شده باشد.3- در مسئله تحقيق بايد موضوع جديدي مطرح شود.4- مسئله مورد تحقيق بايد با دانش و زمينه تخصصي محقق وامكانات وشرايط محيطي هماهنگ باشد.

اسلاید 9: نظریه«نظریه مجموعه از مفاهیم، تعاریف و متغیرهای به هم مرتبط است که از طریق مشخص ساختن روابط بین متغیرها با هدف تبیین و پیش‌بینی پدیده‌ها، دید نظام یافته‌ای از پدیده ها ارائه کند» (كرلينجر، ‌1377).«تئوري، بيان‌كننده مجموعه‌اي از مفاهيم است كه به صورت نظام‌مند با يكديگر ارتباط متقابل دارند و مي‌توان بر اساس آن پديده‌اي را پيش‌بيني و توجيه كرد» (رابينز، ‌1376).«نظريه، بين متغيرها رابطه علّت و معلولي برقرار مي‌كند تا پديده‌ها را توضيح دهد يا پيش‌بيني كند»‌ (بست،‌ 1384 - Robins

اسلاید 10: یک نظریه وقتی از نظر علمی مورد قبول است که:حقایق و مشاهده‌های مربوط به یک مسئله كه مبين ماهيت پديده يا روابط علّت و معلولي بين پديده‌ها يا متغيرهاست را به صورت ساده و با مفروضه‌های کم بیان کند.با واقعیت‌های مشاهده‌شده و دانش پیشین سازگار باشد.ابزار لازم برای آزمون خود را فراهم سازد.انگیزة پژوهشی بیشتری در جامعه به وجود آورد.

اسلاید 11: فرضيهفرضيه يك حدس يا گمان ظني از روابطي است كه گمان ميرود در بين برخي از پديده ها يا متغيرها وجود دارد.فرضيه پاسخي بخردانه ، احتمالي و موقت به سئوال پژوهشي است كه در مراحل بعدي درستي يا نادرستي آن به آزمايش گذاشته مي شود.فرضيه حدس هايي سنجيده ومعقول و براساس تجربيات يا تحقيقات ديگران است.

اسلاید 12: ويژگي هاي فرضيه تحقيقهماهنگ با شواهد عقلي و حقايق علميقابليت آزمايش شدنساده و بدون ابهام پيش بيني كننده رابطه بين دو يا چند متغيرانواع فرضيه : جهت دار وبدون جهت

اسلاید 13: ويژگي هاي فرضيه تحقيقهدف نهايي علم رسيدن به يك نظريه است.براي اين كار:1- اطلاعات جمع آوري شده را خلاصه ميكند.2- اصول حاكم بر مجموعه اي از واقعيت ها را به روشني بيان ميكند.3- روابط بين پديده ها را براي پيش بيني تعيين ميكند4- نظريه اي را تدوين وتبيين ميكند.پس فرضيه يك گمان ظني و نظريه اثبات آن است

اسلاید 14: پژوهش علمي (تعريف)روشي براي مطالعه منظم وسيستماتيك پديده ها به منظور كشف رابطه بين آنها ودرك اصول وقواعد كلي حاكم بر اين پديده ها

اسلاید 15: ويژگي هاي پژوهش علمي1- پژوهش براي يافتن يا توضيح روابط بين متغير ها و احتمالا كشف رابطه عليت انجام ميشود.2-پيش بيني 3- استفاده از روشهاي عيني و قابل مشاهده (قابل آزمايش)4-مشاهده دقيق مستلزم استفاده از ابزار دقيق و معتبر است5- تجربه وتخصص محقق6- صبر طلبي پشتكار و جرات محقق 7-اجتناب از پيش داوري و سو گيري متعصبانه ورعايت صداقت ، امانت داري ، بي طرفي توسط محقق

اسلاید 16: Proposal طرح پيشنهادي اولين و مهمترين مرحله فرايند تحقيق تهيه طرح پيشنهادي است.اين طرح به عنوان يك راهنما ،يك نقشه اوليه ويك چهارچوب نظام دار از فعاليت تحقيقي است كه قرار است انجام شود و در آن گام به كام مراحل اجراي پژوهش پيش بيني شده است

اسلاید 17: Proposal مندرجات طرح پيشنهادي 1- بيان مسئله2- تدوين فرضيه 3- اهميت مسئله4-تعاريف ، پيش فرضها ، محدوديت ها وقلمرو تحقيق5- مرور ادبيات تحقيق6- تجزيه و تحليل روشهاي پيشنهادي وتوضيح جزييات آن7-جدول زماني براي مراحل تحقيق

اسلاید 18: variable متغير 1- از نظر اندازه گيري 2-ازنظر امكان دستكاري متغير 3- از نظر نقش متغير در فرايند پژوهشالف- كيفيب- كمي الف- فعال ب- ويژگيالف- مستقل ب- وابستهج- تعديل كنندهد- كنترله- مداخله گر

اسلاید 19: مراحل اندازه گيري متغير ها 1- تعريف متغير تحت بررسي (نظري و عملياتي)2- تهيه ابزار يا وسايل اندازه گيري (ويژگيهاي ابزار اندازه گيري) 3- پيش بيني مقياس اندازه گيري (انواع مقياسهاي اندازه گيري)

اسلاید 20: ويژگيهاي ابزار اندازه گيري1- روايي2- پايايي3- عينيت4- عملي بودن

اسلاید 21: مقياسهاي اندازه گيريالف - كميب- - كيفي1- نسبي يا صفر مآخذي2- فاصله اي3- ترتيبي يا رتبه اي4- اسمي

اسلاید 22: آمارآمار توصيفيآمار استنباطي ويژگيهاي آمار استنباطي جامعه امارينمونه شيوه نمونه گيري

اسلاید 23: نوع و روش تحقيقطرح تحقيقجامعه آماري نمونه و شيوه نمونه گيريابزار تحقيق و هنجاريابي آنمتغيرهاي تحقيق روش جمع آوري داده هاروش هاي آماري طرح پژوهش نقشه و نمايي شماتيك از روند انجام تحقيق است و در آن بايد نحوه انتخاب، نمونه ها ازمون هاي اوليه و نهايي ، وجود گروه كنترل ، متغير مستقل و نحوه اعمال آن به گروههاي مختلف اشاره شود.

اسلاید 24: نوع و روش تحقيقجامعه آماري نمونه و شيوه نمونه گيريابزار تحقيق و هنجاريابي آنمتغيرهاي تحقيق روش جمع آوري داده هاروش هاي آماري به مجموعه اي از اشياء ،افراد، مكان ها و رويدادهايي اطلاق ميشود كه در يك يا چند صفت مشترك باشند. تعريف روشن از جامعه مادر و نيز تعيين حدود و ثغورآن از موارد اساسي هر پژوهش است. اشاره به حجم جامعه محقق را در تعيين صحيح حجم نمونه ياري ميكند

اسلاید 25: نوع و روش تحقيقجامعه آماري نمونه و شيوه نمونه گيريابزار تحقيق و هنجاريابي آنمتغيرهاي تحقيق روش جمع آوري داده هاروش هاي آماري گروهي از افراد جامعه كه معرف آن جامعه بوده وكم و بيش ويژگي افراد جامعه را داراست. در انتخاب نمونه بايد : 1- شانس مساوي براي انتخاب همه افراد وجود داشته باشد2-انتخاب هر فرد مستقل از ديگري باشد.3-نمونه اريب نباشد.

اسلاید 26: نمونه هاي زير 30 عضو نمونه كوچك و بالاتر از 30 نمونه هاي بزرگ هستند چرا؟ يك نمونه مطلوب كه ميتواند معرف دقيق جامعه هدف باشد بايد از يك طرف آن قدر بزرگ باشد تا نتايج به جامعه قابل تعميم باشد و از طرف ديگر بايد آنقدر كوچك باشد تا از نظر صرف پول و هزينه و پيچيدگي هاي پردازش داده ها مقرون به صرفه باشد.انتخاب تصادفي بهترين شيوه گزينش نمونه است نمونه گيري

اسلاید 27: الف - نمونه هاي تصادفي تصادفي ساده تصادفي نظام دار تصادفي طبقه اي (بر اساس صفات ناهمگون) تصادفي خوشه ايب - نمونه هاي غير تصادفي سهميه اي (بر اساس تعيين نسبتها و بيشتر در نگرش سنجي ها) هدفمند (ملاك انتخاب قضاوت پژوهشگر است)اتفاقي (از نمونه هاي در دسترس انتخاب مي شوند و مثل پزشكان. نتايج آن به آساني قابل دفاع نيست.)شيوه هاي نمونه گيري

اسلاید 28: 1- از طريق محاسبات رياضي و با توجه به واريانس جامعه روشهاي آگاهي از واريانس جامعه:2-از طريق مراجعه به جداول تعيين حجم نمونه (جدول كرجسي و مورگان و جدول فلاويو اودينسكي) انتخاب حجم نمونه1- بررسي پيشينه تحقيق2- برآورد واريانس جامعه3- تعيين واريانس نظري جامعهتقسيم دامنه تغير نمرات بر عدد 6

اسلاید 29: نوع و روش تحقيقجامعه آماري نمونه و شيوه نمونه گيريابزار تحقيق و هنجاريابي آنمتغيرهاي تحقيق روش جمع آوري داده هاروش هاي آماري تقسيم بندي تحقيقات به لحاظ ماهيت:تاريخيتوصيفي همبستگيعلي-مقايسه ايتجربيتقسيم بندي تحقيقات به لحاظ زمان :گذشته نگر- حال نگر و آينده نگرتقسيم بندي تحقيقات به لحاظ هدف :بنيادي كاربردياقدام پژوهيتقسيم بندي تحقيقات به لحاظ طول رشد :مقطعيطولي

اسلاید 30: نوع و روش تحقيقجامعه آماري نمونه و شيوه نمونه گيريابزار تحقيق و هنجاريابي آنمتغيرهاي تحقيق روش جمع آوري داده هاروش هاي آماري روش هاي انجام پژوهش :آزمايشگاهيميدانيپيمايشي كتابخانه اي مصاحبه

اسلاید 31: نوع و روش تحقيقجامعه آماري نمونه و شيوه نمونه گيريابزار تحقيق و هنجاريابي آنمتغيرهاي تحقيق روش جمع آوري داده هاروش هاي آماري انواع تحقيقات از نظر كنترل متغيرها:الف- غير آزمايشي 1- تاريخي 2-توصيفي 3-همبستگي4- علي/ مقايسه ايب – آزمايشيمحقق محرك ،رفتار يا شرايط محيطي را دستكاري ميكند تا اثرات آنرا مشاهده كند.اين روش پيچيده ترين دقيق ترين و مؤثرترين راهبراي كشف و پروراندن نظريه هاي علمي است.كنترل متغيرهاي ناخواسته بسيار اهميت دارد.دو مفهوم بسيار مهم در اينگونه تحقيقات روايي داخلي و خارجي تحقيق است

اسلاید 32: روايي تحقيقات تجربي روايي داخلي يعني كنترل كليه عوامل اثرگذار بر تحقيق به نحوي كه فقط اثر متغير مستقل بارز و نمايان شودبيشتر پژوهشهايي كه در شرايط آزمايشگاهي انجام ميشود قادر است اثر متغير هاي ناخواسته را كنترل كند.بنابر اين تحقيقات بنيادي با اين روش انجام مي شود.روايي خارجي مربوط به تعميم پذيري نتايج است با اين توضيح روايي داخلي وخارجي در مقابل هم قرار مي گيرد چرا؟بيشتر تحقيقات كاربردي و اقدام پژوهي كه نياز به تعميم در شرايط طبيعي هستند بايد دارا روايي خارجي خوبي باشند

اسلاید 33: نوع و روش تحقيقجامعه آماري نمونه و شيوه نمونه گيريابزار تحقيق و هنجاريابي آنمتغيرهاي تحقيق روش جمع آوري داده هاروش هاي آماري تحقيق بنياديهدف تحقيق بنيادي پيشبرد علم استپايه هاي دانش بشري استتحقيق كاربرديدستيابي به اصول وقواعدي است كه در شرايط واقعي و عملي به كار بسته ميشوند و به بهبود محصول و كارايي روشهاي اجرايي كمك ميكندتحقيق اقدام پژوهيكاربرد آن فوري است و قابليت آن در سطح محل ارزيابي مي شود

اسلاید 34: بررسي وضعيت آمادگي جسماني دانش آموزان نخبه بندر عباسارتباط بين هوش هيجاني و اجراي يك مهارت دقيقهنجاريابي آزمون كوپر تاثير 8هفته تمرين با وزنه بر ضربان قلب ورزشكاران نخبهتاثير تمرينات آرام سازي قبل از انجام مسابقه در ورزشكاران حرفه ايبررسي اثرات اجتماعي ورزش كردن بر فرهنگ مردم در دوران صفويهارتباط بين قد ووزن دختران درزمان بلوغنگرش والدين ،معلمين و دانش آموزان نسبت به درس تربيت بدنيتحولات قرن اخير در ورزش ايرانمقايسه وضعيت قلبي عروقي شهروندان شيرازي با عشاير استان فارستحقيقات زير از چه نوعي هستند؟آيا ميتوانيد حدس بزنيد به چه روشي انجام مي شوند؟

اسلاید 35: طرح تحقيقطرح پژوهش نقشه و نمايي شماتيك از روند انجام تحقيق است و در آن بايد نحوه انتخاب، نمونه ها ازمون هاي اوليه و نهايي ، وجود گروه كنترل ، متغير مستقل و نحوه اعمال آن به گروههاي مختلف اشاره شود.طرح تحقيق مختص تحقيقات تجربي است و دو هدف اساسي دارد 1- پاسخ به سئوال پژوهشي 2- كنترل واريانسكنترل واريانس يعني به حداقل رساندن اثر ساير متغيرهاو واريانس خطا ، به حداكثر رساندن اثر متغير مستقل و كنترل متغيرهاي ناخواسته

اسلاید 36: 1- حذف متغير(مثل كنترل جنسيت آزمودني ها)2- وارد كردن متغير از طريق محاسبه واريانس متغير مورد نظر و خارج كردن آن از واريانس كل3- همتا كردن آزمودني ها 4- آرايش تصادفيكنترل متغيرهاي ناخواسته

اسلاید 37: واريانس خطا تغيير پذيري ناشي از نوسانات تصادفي است. اگر تعدادمشاهدات زياد باشد اين نوسانات همديگر را خنثي ميكنند.منبع واريانس خطا به تفاوتهاي فردي و خطاي سنجش ( 1-ناشي از تغييرات پاسخ آزمودني در زمانها و شرايط مختلف مثل بي دقتي و حواس پرتي ، 2- خطاي آزمون كننده، 3- نا پايايي ابزار اندازه گيري )مربوط ميشود.بنابر اين در يك طرح پژوهشي نظام دار :1- واريانس نظام دار مربوط به اثر متغير مستقل افزايش ميابد2- واريانس ناشي از متغيرهاي ناخواسته كنترل و حذف مي شوند3-واريانس خطا به حداقل ميرسد.واريانس خطا

اسلاید 38: 1- رشد وباليدگي 2- اثر آزمون اوليه در آزمون نهايي3- تاريخ يا رويدادهاي همزمان4-تاثير متغيرهاي قبلي5- ناپايايي ابزار اندازه گيري6- انتخاب افتراقي نمونه مورد مطالعه7- افت آزمود نيها8- تاثير آگاهي و تلقين در عملكردآزمودني ها9-آميختگي وايجاد خطاي هاله اي 10- ساختگي بودن موقعيت آزمايشي11- رگرسيون يا بازگشت آماري عومل مؤثر بر روايي داخلي

اسلاید 39: 1- طرح پس آزمون يك گروهي2- طرح پيش آزمون – پس آ‍زمون يك گروهي 3- طرح مقايسه گروههاي ايستا4- طرح پيش آزمون – پس آزمون شبيه سازي شده5- طرح دو گروهي بدون كنترلطرحهاي شبه تجربي

اسلاید 40: 1- طرح پس آزمون با گروه كنترل2- طرح گروه آزمايشي- گروه گواه: آزمودني هاي همتا شده 3- طرح پيش آزمون _ پس آزمون با گروه كنترل4- طرح شبيه سازي شده پيش آزمون _پس آزمون با گمارش تصادفي 5- طرح سه گروهي پيش آزمون – پس آزمون6- طرح چهار گروهي پيش آزمون – پس آزمون سالومون7- طرحهاي زمانيطرحهاي آزمايشي حقيقي

اسلاید 41: 1- رضايت آگاهانه2- عدم تجاوز به حريم خصوصي افراد3- راز داري4- حراست آزمودني در برابر فشارها، آسيب ها و خطرات جسماني و رواني 5- آگاهي از نتيجه اصول اخلاقي اجراي تحقيق در مورد انسان

اسلاید 42: 1- مشاهده2- مقياس درجه بندي رفتار 3- پرسشنامه4- مصاحبه 5- گروه سنجي 6-نگرش سنجي 7-آزمون ها و سياهه هاي رواني8- تحليل محتواروشهاي جمع آوري اطلاعات

اسلاید 43: يكي از روشهاي متداول جمع آوري داده ها مشاهده است براي بررسي كمي يا كيفي برخي از موارد مثل امكانات و تجهيزات ورزشي ، استاندارد بودن برخي از قسمتهاي تاسيسات ورزشي و ظرفيت آن از اين روش استفاده ميشود ساخت چك ليست مهمترين اقدام يك مشاهده گر است.مشاهده رفتار مستلزم ادراك دقيق و روشن از رفتار در موقعيتي خاص استتوانايي مشاهده گرنياز به يك طرح نظام دار مشاهدات بايد به اندازه كافي باشدعدم دخالت تعصبات و نگرشهاي مشاهده گر در رفتار مورد مشاهده

اسلاید 44: اصولي كه براي افزايش روايي و اعتبار مشاهده بايد رعايت شودتهيه نقشه و طرح وتعريف دقيق رفتار تحت بررسيرفتار يك نفر مورد مشاهده قرار گيردمشاهده رفتار در موقعيتها و زمانهاي مختلفكنترل احتمال بوجود آمدن شرايط غير طبيعي به دليل حضور محققمشاهده رفتار در شرايط عادي (كودكان راحت تر حالات هيجاني خود را بروز مي دهند)حذف عوامل مخل واثر گذار در رفتارثبت مشاهدات نبايد بر رفتار مشاهده شونده اثر بگذارد و در زمان تفسير رفتار تعصبات بايد كنار گذاشته شود.تلفيق اطلاعات بدست آمده از مشاهده با ساير اطلاعات

اسلاید 45: مقياس درجه بندي رفتار براي توصيف و درجه بندي رفتار و بر مشاهده استوار استمقياس درجه بندي رفتار براي اندازه گيري رفتارهايي به كار مي روند كه ابزار استاندارد شدهاي براي آن وجود ندارد براي افزايش اعتبار و روايي اين مقياس بايد:تعريف روشن و دقيق از رفتار مورد مشاهده به صورت عملياتي درجه هاي رفتار نيز بايد به روشني و دقيق تعريف شوند(هميشه، اغلب، گاهي، بندرت و هيچوقت)

اسلاید 46: انواع مقياسهاي درجه بندي رفتار مقياس درجه بندي نموداريمقياس درجه بندي توصيفيمقياس درجه بندي عددي

اسلاید 47: خطا هاي درجه بندي رفتار خطاي هاله اي (رفتار تحت تاثير يكي از ويژگيهاي فرد قرار گيرد)خطاي تقابل يا تناقضخطاي كلامي (ناشي از ابهام در برخي از واژه ها)خطاي گرايش مركزيخطاي نرمش و ارفاق خطاي سخت گيري

اسلاید 48: پرسشنامه يكي از ابزارهاي نگرش سنجي است و مزيت آن ،آساني استفاده از آن ، صرفه جوئي در وقت ، تمركز آزمودني روي هدف پرسش، عيني بودن، آساني جمع آوري ،تلخيص و آناليز اطلاعات مي باشد

اسلاید 49: تهيه فهرست كاملي از داده هاي مورد نياز توسط محقق و قبل از تدوينسئوالات بايد كاملا روشن و واضح و بدون ابهام باشد.از به كار بردن قيد مثل اغلب ، شايد و غيره خودداري شود.از به كار بردن افعال و عبارات منفي خودداري شود.سئوال چند وجهي نباشد.چينش سئوالات بر اساس يك نظم منطقيكد گذاري سئوالات براي آناليز ساده تر داده هاتنظيم و تدوين راهنماي پرسشنامهPilot كردن پرسشنامهكوتاه بودن پرسشنامهظاهر زيبا ، جذاب، منظم، خوانا داشته باشدجهت افزايش اعتبار و روائي پرسشنامه بايد اصول زير رعايت شود

اسلاید 50: مصاحبه مصاحبه يك ارتباط رو در رو بين مصاحبه كننده و مصاحبه شونده است و بر اساس هدفي معين طراحي شده است و دو نفر با يكديگر در تعامل هستند يعني از يكديگر تاثير مي پذيرندمصاحبه به لحاظ هدف و روش به مصاحبه تحقيقي و مشاورهاي تقسيم مي شود

اسلاید 51: مصاحبه تحقيقي شامل : مصاحبه اطلاعاتي كه صرفايك سري اطلاعات از طرف مصاحبه شونده ارائه مي شود و بدون هيچ تفسيري توسط مصاحبه كننده ثبت مي شود مصاحبه ارزشيابي كه نياز به تعبير و تفسير توسط مصاحبه كننده دارد.نياز به تخصص بالا و تفسير واكنشها دارد. و وقتي استفاده مي شود كه مصاحبه كننده مايل است سطح علايق ،تواناييها ، واكنشها، عقايد و بطور كلي ويژگيهاي شخصيتي مصاحبه شونده را ارزيابي كند

اسلاید 52: مزاياي مصاحبه جلب اعتماد و اطمينان آزمودني وضوح هدف تحقيق براي آزمودني براي افراد بي سواد و كودكان و افرادي كه بهره هوشي پاييني دارند روشي مناسب است مصاحبه مي تواند با ساختار يا بدون ساختار باشد

اسلاید 53: كارا يي و مهارت مصاحبه كنندهايجاد جو دوستانه بر اساس اطمينان ، آرامش و احترام متقابل.آغاز صحبت اهميت زيادي دارد.ترسيم و تدوين اهداف مصاحبه قبل از جلسه توسط مصاحبه كننده.استفاده از چك ليست يا مصاحبه با ساختار با درجه بندي مشخصي از واكنشهاي رفتاري.عدم تلقين برخي از مفاهيم به مصاحبه شوندهيادداشتهاي مصاحبه كننده طولاني نباشد.تلفيق نظرات چند مصاحبه كننده باعث افزايش دقت و اعتبار اطلاعات ميگردد.دقت در تعبير و تفسير پاسخ هاجهت افزايش اعتبار و روائي مصاحبه بايد اصول زير رعايت شود

اسلاید 54: هرمنبعي داراي پيامي است كه بازتابي از ويژگيهاي شخصيتي، علايق، نگرشها، و انعكاسي از شرايط محيطي، زماني، اقتصادي ، اجتماعي و غيره است پس با تحليل محتوا ميتوان به ويژگيهاي توليد كننده توليد كننده ويا شرايط و اوضاع و احوال اجتماعي زمان توليد پي برد.مثلا با بررسي فعاليتهاي ورزشي دز دوران سلجوقيان ميتوان به شرايط اجتماعي آن زمان و نگرش مردم نسبت به ورزش پي برد.بنابراين تحليل محتوي روش مطالعه و تجزيه و تحليل ارتباطها به شيوهاي نظام دار، عيني و كمي براي اندازه گيري متغيرهاستيكي از ابزارهاي اندازه گيري و مطالعه متغيرهاي تحقيق استفاده از منابع موجود و تحليل محتواي آن است

اسلاید 55: مراحل تحليل محتوايمشخص كردن مسئله پژوهشي انتخاب و نمونه گيري منابع تحليلتعريف و مشخص نمودن متغيرهاي تحقيقانتخاب واحدهاي تحليل (كلمه ، موضوع ،ماده)كمي كردن واحدهاي تحليل (طبقه بندي ، رتبه بندي و درجه بندي )

اسلاید 56: مراحل انجام يك پژوهش علميشناخت وبيان مسئلهساختن فرضيهجمع آوري اطلاعاتتجريه و تحليل داده هااستنتاج

اسلاید 57: فصل اول : طرح وبيان مسئلهمقدمه بيان مسئله ضرورت و اهميت تحقيقاهداف تحقيقفرضيه هاي تحقيق پيش فرض هاتعاريف و اصطلاحات فني

اسلاید 58: فصل دوم : ادبيات تحقيقالف : زمينه هاي نظري موضوعب : تحقيقات مرتبط با موضوع پژوهش

اسلاید 59: فصل سوم : روش شناسي تحقيقنوع و روش تحقيقطرح تحقيقجامعه آماري نمونه و شيوه نمونه گيريابزار تحقيق و هنجاريابي آنمتغيرهاي تحقيق روش جمع آوري داده هاروش هاي آماري

اسلاید 60: فصل چهارمتحليل داده هاالف – توصيف داده هاب - آزمون فرضيه ها يا سئوالات تحقيق

اسلاید 61: فصل پنجم بحث و نتيجه گيريخلاصه يافته ها بحث ونتيجه گيري محدوديت هاي تحقيق پيشنهادها

اسلاید 62: ساير موارد فهرست منابع فهرست پيوستها چكيده سپاسگزاري تقديم فهرست مطالب فهرست جداول فهرست نمودارها يا اشكال

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید