کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

روش های طراحی مهندسی

kholase_raveshhaye_tarahiye_mohandesi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش های طراحی مهندسی”

روش های طراحی مهندسی

اسلاید 1: خلاصه مطالب درس روشهای طراحی مهندسیترم دوم 93-94

اسلاید 2: اصول کارآفرینی و ویژگی کارآفرینانخلاقيت و نوآوريمدیریت کسب و کارهای کوچکفرهنگ کسب وکارطرح تجاری Business Plan

اسلاید 3: تعاريف كارآفرينى‏در قرن شانزدهم ميلادى واژه فرانسوى Entreprenure كارآفرينى اولين بار براى افرادى به كار برده شد كه در ماموريت‏هاى نظامى خود را به خطر مى‏انداختند.بعدها اين واژه به كسانى اطلاق شد كه مخاطره يك فعاليت اقتصادى را مى‏پذيرفتند و آن را سازماندهى، تقبل و اداره مى‏كردند.

اسلاید 4: تعاريف كارآفرينى‏ «ژان باتيست سى»اولين كسى بود كه بر نقش حياتى كارآفرينان در جابجايى منابع اقتصادى براساس اصول بهره‏ورى تأكيد كرد. «ژان باتيست سى» كارآفرينى را مختص فردى مى‏دانست كه منابع اقتصادى را از يك حوزه‏ى داراى بهره‏ورى و سود پایين به حوزه‏ى داراى بهره‏ورى و سود بالاتر منتقل مى‏كرد.

اسلاید 5: تعاريف كارآفرينى‏«جفرى تيمونز» كارآفرين را ايجاد كننده يك چيز ارزشمند از هيچ مى‏داند.

اسلاید 6: تعاريف كارآفرينى‏«مك‏كله‏لند» :فرآیند كارآفرينى را فراتر از شغل و حرفه، بلكه يك شيوه‌ی زندگى تعبير مى‏نمايد؛ به طورى كه خلاقيت و نوآورى، عشق به كار و تلاش مستمر، پويايى، مخاطره پذيرى، آينده نگرى، ارزش آفرينى، آرمان گرايى، فرصت گرايى، نياز به پيشرفت و مثبت انديشى، زير بنا و اساس زندگى كارآفرينانه مى‏باشد؛ در اين زندگى شكست به معنای پله‏اى براى بالا رفتن و موقعيتى براى آموختن است. در دنیای کارآفرینی شکست، تصور ناقصى از واقعيت مبهمی است كه در هدف وجود دارد؛ واقعه‏اى كه هنوز فوايد آن تبديل به سود نشده است. در اين زندگى پول انگيزه‏ى اصلى و اوليه‌ی فعاليت‏هاى اقتصادى نيست، بلكه معيارى براى سنجش ميزان موفقيت فرد محسوب مى‏شود. در زندگى كارآفرينانه هدف اصلى از كار و فعاليت، ارضای حس كنجكاوى، تحقق بخشيدن به آرمان‏ها، آزادسازى انرژى‏هاى ذهنى و تبديل آنها به ايده‏هاى عملى و درنهایت خلق ارزش است و همه چيز تحت الشعاع آرمان شخص قرار مى‏گيرد.

اسلاید 7: تعاريف كارآفرينى‏«رابرت هيسريچ» فرآیند كارآفرينى را خلق چيزى نو مى‏داند كه توأم با صرف وقت و تلاش بسيار و پذيرش خطرات مالى، روحى و اجتماعى براى بدست آوردن منابع مالى، رضايت شخصى و استقلال است، كه نتيجه اين فرآیند از فعاليت‏هاى منظمى حاصل مى‏شود كه خلاقيت و نوآورى را به نيازمندى‏ها و فرصت‌هاى بازار پيوند مى‏دهد. به عبارتى فرآیند كارآفرينى تنها خلق محصول و يا خدمتى جديد نيست بلكه خلق محصول جديدى است كه متناسب با نيازهاى بازار و تقاضاى موجود باشد و بتوان آن را به جامعه ارایه نمود.

اسلاید 8: انواع كارآفرينىالف) فردى‏1ـ كارآفرينى مستقل‏ فرآیندى است كه كارآفرين از ايده اوليه تا ارایه‌ی محصول خود به جامعه، كليه‌ی فعاليت كارآفرينانه را با ايجاد يك بنگاه اقتصادى جديد، به طور مستقل طى مى‏كند. 2ـ كارآفرينى سازمانى‏ فرآیندى است كه كارآفرين تحت حمايت يك سازمان، فعاليت‏هاى كارآفرينانه خود را به ثمر مى‏رساند. ب) گروهى‏1ـ كارآفرينى شركتى‏ فرآیندى است كه يك شركت طى مى‏كند تا همه افراد آن به كارآفرينى تشويق شده و تمام فعاليت‏هاى كارآفرينانه فردى و گروهى به طور مستمر، سريع و راحت در شركت انجام پذيرد. در اين فرآیند هر يك از كاركنان در نقش كارآفرين انجام وظيفه مى‏كنند.2ـ کارآفرینی اجتماعی كارآفريني اجتماعي يك زمينه نوظهوري است كه شامل سازمان‌هاي غيرانتفاعي است كه اين سازمان‌ها افراد را در شروع كسب و كارهاي انتفاعي ياري مي‌دهند، سازمان‌هاي غيرانتفاعي كه براي ايجاد نقدينگي براي برنامه‌هايشان، ارزش اقتصادي ايجاد مي‌كنند از منابع در دسترس به گونه‌اي خلاقانه براي موضوعات اجتماعي استفاده مي‌كنند.

اسلاید 9: ويژگى‏هاى كارآفرينان‏ عمده ويژگى‏هاى شخصيتى و روانشناختى كارآفرينان:خلاقيت و نوآورى‏،نياز به توفيق، مخاطره پذيرى،مسئوليت پذيرى، استقلال‏طلبى،داراى مركز كنترل درونى‏، بصيرت،كاردانی، پرتلاشی،داراى اعتماد به نفس، دستاوردگرايىهدف‌گرايى

اسلاید 10: رويكرد رفتارى كارآفرينان‏ از موقعيت‌هاى اقتصادى استفاده مى‏كندتصميم مى‏گيردسرمايه را جذب مى‏كند و آن را افزايش مى‏دهدبراى آينده برنامه‏ريزى مى‏كندتوليدات خود را با سود مى‏فروشد

اسلاید 11: تأثیرات اقتصادى و اجتماعى كارآفرينان «تئودور شولتز» :عدم تعادل در يك اقتصاد پويا امرى اجتناب‏ناپذير است، اين عدم تعادل را نمى‏توان به موجب قانون يا سياست عمومى برطرف كرد و به طور یقین علم معانى و بيان هم نمى‏تواند آن را برطرف كند. تنها فعاليت‏هاى كارآفرينانه است كه با تخصيص مجدد منابع مى‏تواند اقتصاد را به حالت تعادل بازگرداند. «ماكس وبر» :كارآفرينى يك فرآیند اجتماعى است كه در آن كارآفرين با اشتياق و پشتكار در كار، خويشتن خويش را پيدا مى‏كند و از بند عادات و سنت‏هاى مرسوم رها مى‏شود. فرهنگ كارآفرينى در سطح تعاملى انسان‏ها با يكديگر شكل مى‏گيرد و شخصيت، ارزش‌ها، نگرش‏ها و باورهاى فرد نسبت به كارآفرينى تحت تأثیر تعامل وى با ساير افراد جامعه شكل گرفته و تكامل پيدا مى‏كند

اسلاید 12: فرآیند کارآفرینی 1ـ شناسایی و ارزیابی فرصت 2ـ تدوین طرح تجاری 3ـ تأمین منابع مورد نیاز 4ـ اداره بنگاه تأسیس شده

اسلاید 13: ويژگى‏هاى شخصيتى كارآفرين‏تعهد، قاطعيت، پايدارى، پشتكارعزم، يكپارچگى، اعتمادحل مشكل، هدف‌گرايى، بصيرت،قدرت درك، هوشمندى، فراست شغلى‏قدرت انگيزشكامل در انجام كار، توفيق‏طلبىانتظار موفقيتاعتمادبه‏نفس، متكى‏به‏خود، خودآگاه‏تشكيل تيم، توانايى انگيزشيادگيرى از اشتباهات، سرمايه‏گذارى در فرصت‌هارفتار / عملكردابتكارقبول‏مسئوليت‏شخصى‏مرکز کنترل درونیكنترل عملكردتحمل ابهام‏استفاده از پول به عنوان معياراولويت به كارهدفخلق، نوآورى‏وابتكارى جديدرشدكارىنتايجموفقيت‏شكستمحيطفرصت‌هاعدم قطعيتابهام‏

اسلاید 14: فرآیند کارآفرینی2ـ مدل «فِراى»: از نظر «فراى» سه عامل در انگيزه‌ی كارآفرين براى تأسيس يك شركت نوپا دخالت دارند. كه عبارتند از: متغيرهاى مقدم، متغيرهاى تسريع‏كننده و متغيرهاى توانبخش. ـ عوامل مقدم: اين موقعيت‌ها يا ويژگى‏ها، عواملى هستند كه باعث مى‏شوند فرد به طور خودآگاه يا ناخود آگاه امكانات كارآفرينى را مورد بررسى قرار دهد. براى مثال، بسيارى از كارآفرينان در خانواده‏هايى كارآفرين به دنيا مى‏آيند. ـ عوامل تسريع كننده: حادثه يا موقعيتى است كه به طور ويژه‏اى عمل كارآفرينى را سرعت مى‏بخشد. براى مثال اخراج از يك كار مى‏تواند يك عامل تسريع كننده باشد. ـ عوامل توانبخش: فرد كارآفرين تنها يكى از اجزاء تشكيل دهنده شركت‏هاى نوپاى كارآفرينانه است. دو جزء فرصت و منابع در تصميم‏گيرى براى تأسيس شركت‏هاى نوپا، حياتى مى‏باشند و عوامل توانبخش ناميده مى‏شوند

اسلاید 15: باورهای اشتباه راجع به کارآفرینی كارآفرينان اهل عمل هستند نه اهل انديشهكارآفرينان متولد می‌شوند، ساخته نمی‌شوندكارآفرينان همه مبتكرين هستندكارآفرينان وصله‌هاي ناجور علمي و اجتماعي مي‌باشندكارآفرينان تنها به دنبال سود هستند و تمام نياز ایشان پول است تمام نياز كارآفرينان خوش شانسي استبراي كارآفرينان بي‌اطلاعي نعمتي استكارآفرينان در جستجوي موفقيت، شكست‌هاي زيادي را تجربه مي‌كنندكارآفرينان حد نهايي خطرپذيران هستند

اسلاید 16:

اسلاید 17: خلاقيت يك توانايى فردى است كه مى‏تواند به يك اختراع يا ايده‏اى بكر توسط فرد خلاق منجر شود. نوآورى فرآیندی است كه اختراع يا ايده را به محصول يا خدمتى كه قابل عرضه در بازار است تبديل مى‏كند. كارآفرينى ويژگى فردى است كه با عزمى راسخ و با وجود موانع بسيار در رساندن يك محصول و يا ارایه‏ی خدمت جديدى به بازار فرآیند نوآورى را با موفقيت هدايت مى‏كند.

اسلاید 18: تعاریف خلاقيت‏گيلفورد در نظريه‏اش دو عامل «تفكر واگرا» و «تفكر همگرا» را از يكديگر جدا مى‏كند و كليه‏ی خلاقيت را در «تفكر واگرا» مى‏داند. «تفكر واگرا» تفكرى است كه به جهات مختلف سير مى‏كند و براى حل مسئله به خلق راه‏حل‏هاى بسيار متنوع، متفاوت و نوين مى‏پردازد. برعكس در «تفكر همگرا» فرد مى‏كوشد تا با ادغام اطلاعات به روش منطقى فقط به پاسخ صحيح برسد. كيتينگ براى ايجاد رفتارى خلاق، رشد و تحول چهار دسته از مهارت را ضرورى مى‏داند:توانايى تفكر واگرا در فرد: با خلق راه‏حل‏هاى متفاوت دامنه‏ی وسيعى از ابعاد و زواياى مختلف يك مسئله را در نظر مى‏گيرد.داشتن معلومات وسيع و تجربه مفيد در زمينه خلاقيت‏توانايى برقرارى ارتباط با ديگران به منظور تبادل تجربيات و معلومات‏توانمندى فرد براى تجزيه و تحليل انتقادى، زيرا فرد در جريان شكل‏گيرى خلاقيت و به دليل ذهن‌انگيزى به راه‏حل‏هاى متعددى مى‏رسد كه براى انتخاب راه‏حل صحيح و كنار گذاشتن راه‏حل‏هاى ديگر داشتن قدرت قضاوت و نقادى دقيق ضرورى است.

اسلاید 19: تعاریف خلاقيتبه نظر وايزبرگ خلاقيت زمانى شكل مى‏گيرد كه فرد راه‏حل تازه‏اى براى مسئله‏اى كه با آن روبه‏رو شده به كار ببرد. اين تعريف شامل دو عنصر است؛ اول راه‏حل مسئله و دوم تازه و نو بودن راه‏حل براى حل كننده‏ی مسئله

اسلاید 20: عناصر خلاقيت انگيزه (درونی و بيرونى)مهارت‏هاى مربوط به موضوع مهارت‏هاىمربوط به خلاقيت

اسلاید 21: افراد خلاق چگونه فكر مى‏كنند؟ تفکر همگرا تفکر واگرا شکل 2-2شکل 3-2

اسلاید 22: فرآيند خلاقيت آلبرشيت: خلاقيت پنج مرحله دارد. به ترتيب عبارتند از: جذب اطلاعات، الهام، آزمون، پالايش و عرضه،او مى‏گويد: شخص خلاق، اطلاعات اطراف خود را جذب مى‏كند و براى بررسى مسائل به بررسى و جست‏وجوى راه‏هاى مختلف مى‏پردازد در اين هنگام ذهن فرد خلاق با استفاده از اطلاعات خام به طور غير محسوس آغاز به كار مى‏كند و پس از تجزيه، تحليل و تركيب اطلاعات راه‏حلى براى مسئله عرضه مى‏كند.

اسلاید 23: موانع خلاقيت‏1ـ آموزش ناهمسو با كارآفرينى و خلاقيت2ـ استفاده از الگوهاى قالبى3ـ شتابزدگى در ارزيابى4ـ تأكيد بر مفروضات قبلى5ـ فشارهاى اجتماعى6ـ چاره‏جويى‏هاى كوتاه مدت7ـ عدم تمایل به تغییرهمچنین از جمله موانع فردی خلاقیت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:مشغله‏ی زیاد و درگیری بیش از حد با مسئلهداشتن اهداف متضادنداشتن استراحت کافیترس از انتقادعدم تمرکز ذهنی و وجود استرسخودپرستی و غرورعادت زدگیمنفی نگری و عدم اعتماد به نفس

اسلاید 24: پرورش استعدادها و مهارت‏هاى خلاقيت 1ـ جلوگيرى از قضاوت فورى‏2ـ درك اصل مطلب‏3ـ شك و ترديد4ـ تجسم قوى‏5ـ تخيل‏6ـ نگرش جديد

اسلاید 25: تكنيك‏هاى خلاقيت تکنیک طوفان ذهنى دو اصل اساسى 1ـ تعويق قضاوت2ـ توليد ايده‏ى بيشتر با رسيدن به بهترين ايدهقوانين و مقررات 1ـ انتقاد ممنوع است2ـ چرخش آزاد با استقبال روبرو مى‏شود. 3ـ بيش از حد لزوم ايده توليد كنيد. 4ـ تلفيق و بهبود پيشنهادات

اسلاید 26: تکنیک طوفان ذهنىتعريف مسئله: قبل از هر چيز بايد مسئله را تعريف كرد. شروع ايده يابى: سپس رئيس جلسه از اعضا مى‏خواهند ايده بدهند. تعيين محدوديت زمانى: براى خود مهلت معينى معلوم نماييد. بررسى ايده‏ها: در اين مرحله تعدادى از بهترين ايده‏هاى داده شده مورد بررسى قرار مى‏گيرد

اسلاید 27: تکنیک طوفان ذهنى اقتباس: « اين را شبيه چه مى‏توانم بسازم» تعديل:« اگر اين كمى تغيير داده شود چه مى‏شود؟» جانشينى: «به جاى اين، چه چيز ديگرى مى‏توانم وارد كنم؟ اگر اين جزء نباشد چه چيز ديگرى مى‏تواند جاى آن قرار داد؟» جمع (به حداكثر رساندن): «اگر درباره‏ی اين موضوع اغراق شود چه مى‏شود؟ غول پيكر چطور؟» ضرب: «مى‏توان اين را دو برابر كرد؟» تقسيم:« اگر اين بيش از حد كوچك. مينياتورى شود...؟» تفريق: «چطور است اين جزء را از قلم بيندازيم؟»

اسلاید 28: تكنيك « چرا؟»تكنيك چرا دقيقا مثل چراهاى مكرر كودكى است كه کودکان براى گسترش فهم خود از دنياى اطرافشان از والدين مى‏پرسند. اما با اين تفاوت كه در بزرگسالى بايد ياد گرفته‏هايمان را زير سؤال ببريم؛ اين تكنيك براى ايده‏يابى و ايده‏پردازى به کار مى‏رود. به عنوان مثال براى شناسايى و تعريف درست و كامل مسئله مى‏توان از اين تكنيك استفاده كرد و در حين پرسش و پاسخ نيز مى‏توان ايده‏هاى جديدى در رابطه با موضوع بدست آورد. بايد توجه داشت كه سؤالات تا آنجا ادامه پيدا مى‏كند كه به يك بصيرت و بينش برسيم. حتى اگر به جواب مفيدى رسيديم و يا به رويكرد جديد و اثربخشى دست يافتيم، بايد مسئله را به شكلى ديگر از نو مطرح نموده و فرآیند پرسش و پاسخ را ادامه دهيم

اسلاید 29: تكنيك پى. ام. آى (P.M.I) . نام اين تكنيك برگرفته از حروف اول سه كلمه به معنى افزودن، به معنى كاستن و به معنى جالب مى‏باشد. روش كار چنين است كه ابتدا فرد توجهش را به نكات مثبت موضوع يا پيشنهادها و سپس به نكات منفى و نهايتا به نكات جالب و تازه‏ى آن كه نه مثبت است و نه منفى، معطوف مى‏كند و در پايان نسبت به تهيه ليست نكات مثبت يا مزاياى موضوع، ليست موانع، محدوديت‏ها و نكات منفى موضوع و ليست نكات جالب و تازه‏ى موضوع اقدام مى‏كند.

اسلاید 30: تكنيك «چه مى‏شود اگر...؟» به طور كلى براى خلاقيت باید فكر، از قالب‏هاى ذهنى، شرايط موجود، پيش فرض‏ها، عادات و استانداردها آزاد شود تا بتواند موضوع را از زواياى مختلف رويت و ايده‏هاى جديدى را تداعى كند. بر همين اساس اين تكنيك كمك شايانى به آزاد‌سازى فكر براى جمع‌آورى ايده‏هاى جديد مى‏كند. در اين روش توصيه مى‏شود براى يافتن ايده‏هاى جديد از سؤالات «چه مى‏شود اگر...؟ » استفاده كنيد و آن را به قدرى تكرار و تمرين كنيد كه برايتان يك عادت شود.

اسلاید 31: تكنيك اسكمپر SCAMPER S نماينده واژه Substitution به معنى جانشين سازى است. يعنى اينكه «چه چيزى را مى‏توان جانشين X نمود؟» اين يك سؤال طلايى است كه در طول تاريخ به انسان‏هاى خلاق و مبتكر كمك شايانى نموده است. چه مواردي را مي‌توانيم به‌جاي موارد فعلي به كار بريم؟از چه فرآیند ديگري مي‌توانيم استفاده كنيم؟چه نيروي محرك ديگري بهتر كار مي‌كند؟به جاي تبليغ در تلويزيون از چه روش ديگري مي‌توانيم تبليغ كنيم؟به جاي او چه كسي را. ..؟ به جاي آن چه چيزي. ..؟

اسلاید 32: تكنيك اسكمپر SCAMPERC نماينده واژه Combine به معنى تركيب كردن است. چه ايده‌هایي را مي‌توان تركيب كرد؟اگر مخلوط شود چطور؟ يك آلياژ چطور؟تركيب هدف‌ها چطور است؟چطور است به طور دسته‌جمعي. ..؟ دسته‌اي از انواع مختلف چطور است؟چطور است واحدهاي سازمان را ادغام كنيم؟

اسلاید 33: تكنيك اسكمپر SCAMPER A نماينده واژه Adapt به معنى رفاه، سازگارى و تعديل كردن است. حال بهتر است از سؤالات زیر استفاده شود:اين را شبيه چه چيزي مي‌توانيم بسازيم؟آيا چيز مشابهي وجود دارد كه بتوان از آن اقتباس كرد؟چه ايده‌هاي ديگري پيشنهاد مي‌كنيد؟اين به چه چيز شبيه است؟

اسلاید 34: تكنيك اسكمپر SCAMPERM نماينده واژه Maginfy به معنى بزرگ سازى است. چه تغييري مي‌توانيم در اين موضوع بدهيم؟چطور است شكل، رنگش، سرعتش و. .. را تغيير دهيم؟آيا بايد بزرگ‌تر، قوي‌تر، باارزش‌تر،. .. گردد؟چه تغييري در فرآیند آن مي‌توانيم بدهيم؟اگر آن را انحنا دهيم، چه اتفاقي مي‌افتد؟چرا آن را چند برابر نكنيم؟

اسلاید 35: تكنيك اسكمپر SCAMPER P نماينده واژه Put to other uses به معنى استفاده در ساير موارد است. چه استفاده‌هايي مي‌توان از مواد زايد كرد؟چگونه مي‌توان اين موضوع را تغيير داد تا براي كاربرد جديد مناسب گردد؟در چه محصولات ديگري مي‌توان از مواد مؤسسه استفاده كرد؟كاربردهاي ديگر استعدادهاي اين فرد چيست؟با محصولات مردود شده يا ايده‌هاي شكست خورده چه مي‌توان كرد؟

اسلاید 36: تكنيك اسكمپر SCAMPER E حرف ابتداى واژه Ellimination است و معنى حذف كردن را دارد. آيا مي‌توان اين را سريع‌تر انجام داد؟ چگونه مي‌توان آن را متراكم‌تر، فشرده‌تر و جمع و جورتر كنيم؟چه مي‌شود اگر كوچكتر شود؟ چطور است اين را از آن مجزا كنيم؟چه چيزي را مي‌توان حذف كرد؟

اسلاید 37: تكنيك اسكمپر SCAMPER R نماينده واژه Reverse است و معنى آن معكوس سازى است. R در بعضی از کتابهای خلاقیت به جای کلمه Rearrange نیز به کار رفته است که می‌توان سؤالات زیررابرای آن به کار برد. چه مي‌شود اگر اين تسلسل تغيير داده شود؟به چه نحو ديگري مي‌توان در ترتيب قرار گرفتن اينها تغيير ايجاد كرد؟چه زمان ديگري براي آن كار بهتر است؟

اسلاید 38: تكنيك در هم شكستن مفروضات

اسلاید 39: مثال: 9 دايره زير را تنها با 4 خط مستقيم به هم پيوسته به يكديگر وصل كنيد.مساله، به روشي غير از راه‌حل‌هاي معمول حل مي‌شود.

اسلاید 40:

اسلاید 41: توصيه‏هايى براى خلاقيت مكان‏ها و زمان‏ها را كه به طور معمول ايده‏هاى جديدى به ذهنتان مى‏رسد، شناسايى كرده و سعى كنيد روزى يكبار در آن موقعيت قرار بگيردمرتب با خود فكر كنيد، اگر مشكل يا مسئله‏ام حل شود چه خواهد شد. به آهنگ‏هاى الهام بخش بيشتر گوش دهيد.با افراد خلاق بيشتر معاشرت كنيد.به جاهايى كه تابحال نرفته‏ايد بيشتر مسافرت كنيد.به طبيعت بيشتر برويد؛ مخصوصا جاهايى كه تا بحال نرفته‏ايد.خلاقيت نمى‏تواند تحت شرايط فشار ايجاد شود. اگر عجله، تشويش يا مشغوليت و نگرانى زيادى داريد ابتدا آنها را برطرف نماييد.اشيايى را كه روى ميز يا جلوى چشمتان قرار مى‏دهيد، متنوع باشدسعى كنيد گاهى مخالف عادت‏هاى خود رفتار كنيد.

اسلاید 42: توصيه‏هايى براى خلاقيتدكوراسيون منزل و محل كار خود را مرتب تغيير دهيد. هميشه از نمايشگاه اختراعات و اكتشافات ديدن كنيد. از افراد غريبه يا بي‌خبر از موضوع، حتى بچه‏ها در حل مسئله‏تان استفاده كنيد.براى حل مشكل مورد نظرتان يك زمان ضرب العجل معين كنيد.خودتان را جاى موضوع يا مشكل گذاشته و از دريچه‏ى ديد آن نگاه کنيد.معما زياد حل كنيد.مراقب وسوسه‏ى ارزيابى اقتصادى قبل از موعد باشيد؛ محل و زمان مشخصى را براى كارهاى خلاق خود تعيين كنيد .به مشكلات به صورت فرصت نگاه كنيد.هميشه فكر نكنيد تنها يك پاسخ صحيح وجود دارد.هميشه از طريق منطق نمى‏توان به جواب رسيد.براى خلاقيت گاهى بايد تابع قواعد نبود.

اسلاید 43: توصيه‏هايى براى خلاقيت از اين تيپ مفاهيم بپرهيزيد:اين‏ها تئورى است، اهل عمل باش. اشتباه چيز بدى است (نبايد اشتباه كرد). بازى يك عمل لغو و بيهوده است.اين به من مربوط نيست. ابله (احمق) نشو!شوخى موقوف! من خلاق نيستم.

اسلاید 44: توصيه‏هايى براى خلاقيتحداقل ساعتى يكبار در مورد كارى كه در آن لحظه به آن مشغول هستيد، از خودتان سؤال كنيد. سؤال‏هايى از قبيل:چرا من بايد اين كار را انجام دهم، اگر انجام ندهم چه مى‏شود؟ چرا من بايد هميشه اين كار را به اين شكل انجام دهم؟ چه گزينه يا انتخاب‏هاى ديگرى را مى‏توان در اين مورد تصور كرد؟چرا من فكر مى‏كنم جوابش اين است؟ چه كسى مى‏تواند ايده‏ی خوبى در اين مورد داشته باشد؟

اسلاید 45: توصيه‏هايى براى خلاقيتمتداول‌ترين جملات بازدارنده خلاقيت: نه، شدني نيست (كه با تكان دادن سر و حال و هواي قاطعانه گفته مي‌شود)اين احمقانه‌ترين چيزي است كه تا به حال شنيدمآره، ولي اگر اين كار را بكني… (پيش‌بيني يك وضعيت مصيبت‌وار)ما سالها قبل اين ايده را امتحان كرده‌ايم.تا حالا كه كارها خوب پيش رفته؛ چه نيازي به اين كار هست؟من اشكالي در روند كنوني كارها نمي‌بينم.زياد عملي به نظر نمي‌رسد.تا به حال هرگز چنين كاري نكرده‌ايم.بهتر است واقع بين باشيم.براي اين كار مهلت تعيين شده ـ وقت پرداخت به ايده تو نيست.در بودجه پيش‌بيني نشده است.شوخي مي‌كني؟بهتر است از موضوع پرت نيفتيم.اين ايده‌هاي عجيب را از كجا آورده‌اي؟

اسلاید 46: بخش دوم: نوآورى شومپيتر: افرادى در بين ساير آحاد جامعه با خطرپذيرى اقدام به نوآورى كرده و با نوآورى آنها، فرآیند تخريب خلاق در درون نظام اقتصادى كامل شده و به اين ترتيب رشد و توسعه اقتصادى در اين نظام امكان‏پذير مى‏شود. به عبارت ديگر با فرآیند تخريب خلاق، مدام سازمان‌هاى كهنه و كم تحرك و با بهره‏ورى پايين، تخريب مى‏شوند و سازمان جديد جاى آنها را مى‏گيرند، اما اين جايگزينى با يك پديده خلاق توأم مى‏باشد. يعنى سازمان‌هاى جديد با ارایه‏ی محصول و خدمات جديد سبب تخريب سازمان‌هاى قبلى مى‏شوند و اين پديده منجر به بهبود وضعيت زندگى افراد جامعه و در نهايت توسعه اقتصادى مى‏شود. پيتر دراكر: وجود نوآورى در كارآفرينى به قدرى ضرورى است كه مى‏توان ادعا نمود، كارآفرينى بدون آن وجود ندارد و خلاقيت نيز بدون نوآورى نتيجه‏اى را حاصل نمى‏نمايد. بنابراين در اين قسمت به تشريح تعاريف، انواع فرآیند و سطوح نوآورى پرداخته مى‏شود.

اسلاید 47: تعريف نوآوری نوآورى يا ابداع، كاربردى و عملى كردن افكار و انديشه‏هاى نو و بديع ناشى از خلاقيت است.نوآورى، تبديل خلاقيت (ايده نو) به عمل و يا نتيجه (سود) است.آلبرشيت: نوآورى، فرآیند اخذ ايده‏ی خلاق و تبديل آن به محصول، خدمات و روش‌هاى جديد عمليات است. فرآیند اجراى خلاقيت يا به عبارتى تحقق بخشيدن و عملياتى كردن ايده‏هاى نو و به طور كلى تبديل خلاقيت به نتيجه‏ى عينى.

اسلاید 48: تفاوت خلاقيت و نوآورى‏خلاقيت، فعاليت ذهنى و عقلايى براى به وجود آوردن ايده‏ى جديد و بديع است. حال آن كه نوآورى، تبديل خلاقيت به عمل يا نتيجه است نوآورى را عمليات و مراحل مورد نياز براى نتيجه‏گيرى يك فكر بكر و واقعيت جديد مى‏داند

اسلاید 49: ويژگى‏هاى نوآورى‏ نوآورى با عدم اطمينان (ترديد) همراه است.فرآيند نوآورى يك تناقض را برطرف مى‏كند.نوآورى مرزها را در هم مى‏نوردد.فرآيند نوآورى مبتنى بر دانش افزايى و يادگيرى است.

اسلاید 50: انواع نوآورى‏ «شومپيتر» در نوشته‏هاى خود انواع نوآورى را به صورت زير از يكديگر تفكيك مى‏كند:نوآورى در منابع و مواد خام اوليه: نوآورى در محصول: نوآورى در روش‌ها و فرآیند توليد:نوآورى در تشكيلات و سازمان ادارى و اجرايى: نوآورى در بازار (ورود به بازارهاى جديد):

اسلاید 51: موانع نوآورى‏ عدم تشويق و حمايت از پيشتازان و حاميان نوآورى؛نپذيرفتن ريسك، شكست و اشتباه‏هاى كاركنان دسترسى نداشتن به منابع امكانات و تجهيزات؛نداشتن وقت آزاد براى فكر كردن درباره‏ى ايده‏ی نو؛دست به دست گرداندن پيشنهادها و ايده‏هاى نو براى اخذ تاييد؛پاسخ ندادن سريع به ايده‏ها و پيشنهادهاى جديد عدم اطمينان از سرقت ايده‏ها؛عدم آگاهى از معيارهاى ارزيابى ايده‏هاى نو؛ناآگاهى كاركنان نسبت به توقع و انتظار مديريت از خلاقيت تك تك افراد؛انزواى مديريت ارشد؛

اسلاید 52: موانع نوآورىدسترسى نداشتن به اطلاعات موثق، شفاف، مرتبط و به‌موقع؛ساختار مكانيكى؛افق زمانى كوتاه مدت براى سودآورى؛فقدان سيستم پاداش و پيشنهادهاى اثر بخش و سريع؛تعارض، تنش و نارضايتى كاركنان؛دلگرمى زياد از حد مديريت؛اعتقاد به اينكه نوآورى به راحتى بدست مى‏آيد؛مبارزات و سياست بازى‏هاى سازمانى؛اطلاعات بيش از حد؛فقدان دورنماى مشترك نسبت به نوآورى؛

اسلاید 53: سطوح نوآوری ‏راه‏حل‏هاى معمولى و بديهى 32% نوآورى‏هاى كوچك در يك موضوع 45% نوآورى بزرگ در يك تكنولوژى 18% نوآورى خارج از محدوده تكنولوژى 4% اكتشاف 1%

اسلاید 54: ابتدايي‌ترين مفهوم مربوط به كسب و كار موفق:چارلز كترينگ:«در كسب و كار، آن كسي كه هرگز درباره‌اش فكر نمي‌كنيد و او را نمي‌شناسيد، مي‌نشيند و كل جريان را كنترل مي‌كند. آن شخص، مشتري شما است. هميشه گفته‌ام تمام سود و زياني كه در دفاتر يك توليدكننده ديده مي‌شود، حاصل تشويق‌ها و تحذيرهاي مشتريان است.»

اسلاید 55: فرهنگ كارآفرينىفرهنگ كارآفرينى، خلاقيت و نوآورى مجموعه‏ی ارزش‏ها، نگرش‏ها، هنجارها و رفتارهايى است كه هويت افراد كارآفرين را تشكيل مى‏دهد. افراد كارآفرين و خلاق سعى مى‏كنند با نوع متمايز نگاهشان به پديده‏هاى اطراف و شيوه‏ی متفاوت رفتارشان در مواجه با پديده‏هاى پيرامون خود، دست به فعالیت‌های كارآفرينانه بزنند و محصول و خدمت جديدى به جامعه ارایه نمايند.

اسلاید 56: فرهنگ كارآفرينى‏ از آنجایي كه فرهنگ به مفهوم مجموعه‏ی ارزش‏ها، نگرش‏ها، هنجارها و رفتارهايى است كه هويت يك جامعه را تشكيل مي‌دهند؛ كارآفرينان به عنوان بخشى از جامعه پيرامونى، از مجموعه‏ی ارزش‏ها، نگرش‏ها، هنجارها و رفتارهاى متمايزى برخوردارند كه مى‏توان به آن خرده‏فرهنگ كارآفرينى اطلاق نمود.

اسلاید 57: ژوزف مك گواير: نقش كارآفرينى در جوامع مختلف را باتوجه به تنوع فرهنگى متفاوت مى‏داند و به نظر وى منابع طبيعى و سرمايه‏ی نقدى، ممكن است يكسان باشد اما آنچه بايد در درك تفاوت رفتار، مورد توجه قرار داد، عواملى است همچون:عقايد اجتماعىهنجارهاپاداش رفتارهاآرمان‏هاى فردى و ملى مكاتب دينى

اسلاید 58: بنابراين مى‏توان گفت كه قسمت اعظم فرهنگ كارآفرينى در جوامع كنونى متأثر از نهادينه شدن فرهنگ علم در جامعه است. واژه‌هايى مانند: مديريت علمى، اقصاد مبتنى بر دانش، خلاقيت در صنعت، نوآورى و... در سمينارها و همايش‏ها بسيار بكار برده مى‏شود و همه اينها گواه اين ادعا است كه فرهنگ كارآفرينى در محيطى امكان‏پذير است كه هنجارهاى غالب بر آن محيط، ارزش‌ها و باورهاى فرهنگ كار و علم را تقويت نمايند.

اسلاید 59: باورها و هنجارهای قالب بر محیط کسب و کار موفق امروزه اصول اخلاقی در کسب وکار از اهمیت بالایی برخوردار است . عده‏ای بر این اعتقاد هستند که کارآفرینان تنها باید به هدف خود و در نتیجه سود بیشتر فکر کنند . آنها باید همه‏ی تلاش خود را در جهت کم کردن هزینه‌های تولید ، فروش و کسب درآمد بیشتر متمرکز کنند. آنها مسئولیتی در قبال محیط زیست ، معضلات اجتماعی و یا افراد جامعه ندارند . اما بدون داشتن بینش مثبت برای نوع بشر نه تنها هیچ معنا و هیچ هدفی باقی نمی‌ماند بلکه نمی‌توان در کسب و کار به موفقیت پایدار و دراز مدت دست یافت.

اسلاید 60: بسياري از كسب‌ و كارهاي تازه، منافع خود را مهم‏تر از مشتريان مي‌دانند. موقعيت‌هاي بسياري براي كلاه‌گذاشتن سر مشتري وجود دارد. تقلب، آنتي‌تز خدمت و ارزش است. در واقع، رفتاري متقلبانه، فرمولي قطعي براي شكست است. اگر شما به اين جرم‌ها متوسل شويد، به طور قطع زمين خواهيد خورد زیرا تقلب و طمع بسياري از شرکت‌ها را از پا انداخته است و صاحبان آنها را روانه‏ی زندان کرده است.

اسلاید 61: برنارد اچ.كروگر، مؤسس فروشگاه غذايي زنجيره‌اي مي‌گويد:«هرچه بيشتر مردم را شناختم، برايم آشكارتر شد كه نمي‌توان آنها را گول زد. روش خدمتگزاري من به مشتري به نحوي با آنچه او مي‌خريد مرتبط بود. قيمت و ظاهر كالاها هم با آن ربط داشت. اينها موجب اولين خريد مي‌شدند. ولي آنچه باعث مي‌شد مشتري دوباره از ما خريد كند، رضايتي بود كه از خود آن كالا پس از استفاده حاصل مي‌كرد. اگر اين رضايت حاصل نمي‌شد، همه چيز از جمله مشتري از دست مي‌رفت».هيچ شركتي بدون صداقت نمي‌تواند تعريف مردم را پشت سر داشته باشد. هيچ كس به گول خوردن خود افتخار نمي‌كند.

اسلاید 62:

اسلاید 63: هميشه افرادى هستند كه با علاقه‏ى زيادى از ايده‏هايشان صحبت به ميان مى‏آورند؛ از كارهايى كه تا به حال انجام داده‏اند و از كارهاى بزرگى كه مى‏خواهند به راه اندازند، مى‏گويند. بعضى از اين افراد هميشه در افكارشان سردرگم هستند. اينگونه افراد رؤياها و ايده‏هاشان را مرتب نمى‏كنند و خيلى وقت‏ها پيش مى‏آيد كه حرف قبلى خودشان را تغيير مى‏دهند؛ يا جور ديگرى آن را بيان مى‏كنند، يا اصلاً حرف ديگرى مى‏زنند. آيا مى‏شود صحبت‏هاى پراكنده را متمركزتر و دقيق‏تر در يك جا نوشت؟ يك كارآفرين مى‏گويد: «تا چيزى نوشته نشود وجود نخواهد داشت.»

اسلاید 64: طرح تجارى (Business Plan) طرح تجارى (Business Plan) عبارت است از يك طرح كه آينده و توسعه‏ی يك كسب و كار را معين مى‏كند و اغلب يك دوره‏ی چند ساله را در برمى‏گيرد.

اسلاید 65: مزایای طرح تجاری زمان، تلاش، پژوهش و انضباط لازم در تهيه يك برنامه‏ی تجاري، كارآفرين را مجبور مي‌سازد كه به پروژه اقتصادي هدفمندانه‌تر و دقيق‌تر نگاه كند. تحليل‌هاي رقابتي، مالي و اقتصادي كه در برنامه‏ی تجاري وجود دارد، كارآفرين را مجبور مي‌سازد كه به فرضيات موفقيت پروژه‏ی اقتصادي، موشكافانه‌تر نگاه كند. از آنجا كه باید در برنامه‏ی تجاري به تمام زواياي پروژه‏ی اقتصادي توجه شود، كارآفرين راهكار‌هاي عملكردي و نتايج قابل انتظار را براي ارزيابان خارج، تهيه و امتحان مي‌كند. در برنامه‏ی تجاري اهداف را مي‌سنجد و معيارهاي سنجشي براي مقايسه پيش‌بيني‌ها و نتايج واقعي را فراهم مي‌كند.

اسلاید 66: برنامه‏ی تجاري تكميل‌شده، يك ابزار ارتباطي براي منابع مالي خارجي است. همچنين ابزاري براي راهنمايي پروژه‏ی اقتصادي به سوي موفقيت است. برنامه‏ی تجاري براي تامین کنندگان منابع مالي، مزاياي زير را دارد:برنامه‏ی تجاري براي منابع مالي، پتانسيل بازار را به دقت بيان مي‌كند و براي به دست آوردن قسمتي از آن بازار راه‌هايي ارایه مي‌دهد.با استفاده از بيلان‌هاي مالي احتمالي، برنامه تجاري توضيح مي‌دهد كه آيا اين پروژه اقتصادي نياز به دريافت وام دارد يا سود ويژه‏ی خالصي دارد.برنامه، خطرات بحراني و موارد مهم را با بحث‌هاي موشكافانه مشخص مي‌كند و شانس موفقيت پروژه اقتصادي را افزايش مي‌دهد.با نگاه كلي به پروژه، برنامه‏ی تجاري ديد كامل و فشرده‌اي از اطلاعات لازم براي ارزيابي مالي و تجاري در اختيار منابع مالي قرار مي‌دهدمزایای طرح تجاری

اسلاید 67: طرح تجارى يك صفحه‏اى«طرح تجارى» نوشتن مهم‏ترين چيزى است كه براى شروع يك كسب و كار بايد تهيه كرد. به قولى «طرح تجارى» براى كارآفرين يك نقشه‏ی راه است. اما براى نوشتن يك طرح تجارى بايد از كجا شروع كرد؟ «جيم هوران» كه خود را يك كارآفرين مى‏داند، معتقد است كه كار پيچيده، منابع محدود و وقت طلاست و جايى براى اشتباهات بزرگ وجود نداردنوشتن يك طرح تجارى وقت زيادى مى‏گيرد. جيم هوران روشى نوين براى نوشتن طرح تجارى و برنامه‏ريزى كارى تدوين نمود و اين روش را «طرح تجارى يك صفحه‏اى» نام نهاد.

اسلاید 68: اجزای طرح تجاری چشم‏انداز مأموریت اهدافاستراتژى برنامه

اسلاید 69: چشم انداز چشم‏انداز بايد مفصل، پر محتوا و آرمانى باشد؛ بايد ذهن را تحريك كند، خواننده را سر ذوق بياورد،و در عين حال تصوير واضحى از كار ارایه بدهد.

اسلاید 70: سوالات تحریک کننده ذهن چی ؟چرا؟چگونه ؟کی ؟کجا ؟کی ؟

اسلاید 71: چی؟؟؟در این قسمت ذهن بر روی ماهیت و چیستی کار متمرکز می‌شود. بهتر است با استفاده از تکنیک طوفان ذهنی فردی موضوع را در وسط صفحه‌ای نوشته و هر آنچه به آن مرتبط می‌شود بر روی کاغذ نوشت. بعد هریک از موضوعات مرتبط را جداگانه در کاغذ دیگری نوشته و سعی کنید باز هم موضوعات مرتبط را پیدا کنید . تا ذهن شما ابعاد دیگری از کار را تداعی کند .

اسلاید 72:

اسلاید 73:

اسلاید 74: چرا؟ باید سعى نمود در اين قسمت از تكنيك «چرا» استفاده كرد. گاهی آنقدر کار بدیهی به نظر می رسد که هرگز این سؤال پرسیده نمی‌شود، اما بیشتر مواقع، دانستن دقیق چرایی کار به چگونگی آن کمک شایان ذکری می‌کند. چرا اين فعاليت ايجاد مى‌شود؟مشتريان چرا از اين خدمات و محصولات استفاده مى‏كنند؟چرا بانك و سرمايه‏گذار و ديگر تأمين‌كنندگان منابع بايد هزينه‏هاى اين كار را تأمين كنند؟

اسلاید 75: چگونه؟برای ذهن‌انگیزی بیشتر از تکنیک «چه می‌‌شود اگر» استفاده شود. چگونه منابع تخصیص داده می‌شود؟ چگونه هزینه‌ها تأمین می‌شود؟ چه توانمندی در تیم کارآفرین وجود دارد؟ قرار است سرمايه و هزينه‏هاى اين فعاليت از كجا تأمين شود؟

اسلاید 76: کجا؟سعی کنید به بعد مکان طرح خود فکر کنید شاید یادآوری بعد مکانی کار از لحاظ محلی، منطقه‌ای، ملی و یا بین‌المللی ایده‏ی جدیدی را در ذهن شما بوجود آورد. شركت شما محلى، منطقه‏اى، ملى يا بين‏المللى است؟

اسلاید 77: كى؟کیستی طرح مشخص می شود .باید تمام ذینفعان طرح را در ذهن مرور کرد تا بتوان منافع همه را در طرح لحاظ نمود و بین این منافع تعادل برقرار کرد. مشترى‏ها چه كسانى هستند؟ همکاران استراتژيك چه کسانی هستند؟ چه كسانى مى‏توانند نظرات تخصصى و استراتژيك بدهند و در رشد صحيح اين فعاليت كمك كنند؟ آیا نمی توان افراد یا سازمانهای دیگری را در طرح ذینفع قرار داد؟

اسلاید 78: كِى؟آیا بعد زمان، ایده‏ی جدید و یا فرصتی را در اختیار قرار نمی‌دهد؟ چه موقع قرار است اين فعاليت اقتصادى راه بيفتد؟ چه موقع به فضاى ادارى، توليد، توزيع نياز خواهد بود؟ چه موقع بايد انتخاب، آزمايش و قابل استفاده شوند؟ چه زمان فرصت مناسبی برای این کار است ؟

اسلاید 79: سعی کنید نکات مثبت و منفی و جالب طرح خود بیان نمائید. باید سه ويژگى مثبت كالا يا خدمات را نوشت. سه كار بگوييد كه اين كالا يا خدمات قرار نيست انجام بدهد؟ سه نکته جالب طرح خود را ذکر کنید. سه ويژگى يك شركت موفق را بنويسيد كه آن را تأييد مى‏كنيد و دوست داريد از آن الگو بگيريد؟ سه ويژگى شركتى را بگویيد كه نمى‌خواهيد مثل آن باشيد.سه نکته جالب رقیبان خود را بیان کنید .

اسلاید 80: مأموریتسوال کلیدی: چرا یک فعالیت اقتصادى شكل مى‏گيرد؟ شرح مأموریت‏هاى مؤثر، كوتاه هستند و جلب توجه مى‏كنند. شرح مأموریت، تعهد و وفادارى به كار را نشان مى‏دهد. باید از خود پرسيد شركت متعهد شده چه چيزى براى مشتريان و طرف‌دارانش توليد كند؟ تحت چه شرايطى از مشتريان خود عذرخواهى مى‏كند؟ و براى جلب رضايت آنها چه مى‏كند؟ شرح ماموریت چرایی کار را برای ذینفعان آن مشخص می کند .مهمترین و مشکلترین موضوع در شرح ماموریت برقراری تعادل بین منافع ذینفعان است

اسلاید 81: حد و مرز کار را مشخص کنید. سه ويژگى بهترين مشتريان فعلى يا احتمالى را بنويسيد؟ حال تصور کنید اگر همه مشتریان شما اینگونه بودند چه می شد؟ سه ويژگى كسانى را بگویيد كه ترجيح مى‏دهيد مشترى شما نباشند؟حال تصور کنید اگر همه مشتریان شما اینگونه بودند چه می شد؟

اسلاید 82: اهدافسوال کلیدی: موفقيت در اين كار چگونه تعريف می‌شود؟اشخاص هدفمند كسانى هستند كه در شرايط خاص مى‏دانند چه مى‏خواهند و براى رسيدن به مقاصد خود از اهداف و برنامه‏هاى از پيش تعيين شده كمك مى‏گيرند. اهداف را به شكل مقاصد ويژه و قابل اندازه‏گيرى مى‏نويسيم.

اسلاید 83: موفقيت در چیست؟ موفقيت از كجا ناشى مى‏شود؟ کارآفرینان می‌توانند با ذهن انگيزى سه مورد از موفقيت‏هايى را كه دوست دارند در پايان امسال و سال بعد جشن بگيرند، بنويسند. باید به تجربه‏هاى قبلى فكر كرد و دید که از آنها چه ياد گرفته‏می‌شود. موفقيت‏هاى پیشین چه بوده‏اند؟ باید جزئيات آنها را شرح داد. اشتباه‏هاى گذشته چه بوده‏اند؟ از اين اشتباه‏ها چه چيزهايى می‌توان ياد گرفت؟

اسلاید 84: امور مالى: فروش، سود، سود ناخالص، نقدينگى، بدهى بازاريابى: تبليغات، سهم بازار، وجهه‏ى عمومى، تعداد مشترى‏ها و خدمات به مشترى‏منابع انسانى: روحيه، حقوق و مزايا، محيط كار، كارآيى نيروى كارتحقيق وتوسعه: كاركرد محصولات جديد، تاريخ عرضه فرصت‏هاى بازار و دانش فنى توليد: فرآيند ظرفيت، كيفيت، موجودى كالا و مواد اوليه اهداف: ‏شخصى، يادگيرى، نياز به خلاقيت، رشد شخصى و وجهه‏ى اجتماعى خودشكوفايى ساير موارد: بانك، عرضه كننده‏ی سرمايه، اجتماع، تجهيزات . . .

اسلاید 85: استراتژى‏ها سوال کلیدی: چگونه اين فعاليت رشد یافته و اداره می‌شود؟ استراتژی‏ها عوامل رشد دهنده و کندکننده کار را شخص می‏کنداستراتژى‏ها جهت، معيار و روش‌هاى ايجاد و اداره‏ى فعاليت کارآفرینان را تنظيم مى‏كنند. مرزها و مسيرهايى كه استراتژى‏ها مشخص مى‏كنند، كمك مى‏نمايد تا تصميمات به خوبی ارزشيابى شوند. در این قسمت باید فرصتها و تهدیدها مشخص شود .

اسلاید 86: عوامل مهم در ايجاد فعاليتعواملى را كه در رشد و عملكرد کار تأثير جدى دارند، علامت بزنيد. براى اين كار از هدف استفاده كنيد. در صورت لزوم مى‏توان عوامل ديگرى را هم به فهرست اضافه كرد. داشتن بازار، كارمندها، مراجع، خدمات‏ پس‏ از فروش‏ و ....قيمت كالا، مديريت زمان، حسن شهرت، جريان نقدينگى و .... كيفيت، توانايى‏هاى ديگران، سرمايه موفقيت مكانى و .... تكنولوژى، همكارى‏هاى‏استراتژيك، تك بودن كالا، دانش فنى و ....

اسلاید 87: برنامه‏ها سوال کلیدی: براى رسيدن به مقاصدتان دقيقاً چه كار مى‏كنيد؟ به وسيله‏ی‏ برنامه‏ها مى‏توان به اهداف خود دست یافت. برنامه‏ها يا دستورالعمل‌ها بايد معنىدار باشند و اهميت و ميزان رشد فعاليت را نشان دهند. هر يك از برنامه‏ها يك پروژه هستند. ايده‏آل اين است كه برنامه‏ها به هدف و استراتژى نيز مربوط باشند. برنامه‏ها جهت‏گيرى كار را نشان مى‏دهندهريك از فعاليت‏ها را توضيح مى‏دهند. سررسيد هر فعاليت نيز در برنامه‏ها مشخص مى‏شود.

اسلاید 88: برنامه بازاریابی محصول قیمت تبلیغ توزیع هزینه

اسلاید 89: برنامه خدمات تجهیزات فضای مورد نیاز لوازم اداری تاسیساتهزینه

اسلاید 90: برنامه سازماندهی نیروی انسانی چارت سازمانیهزینه

اسلاید 91: برنامه مالی هزینه ها هزینه بازاریابی +هزینه خدمات و یا تولیدات + هزینه سازمندهیدرآمدها تعداد مشتری * قیمت هر واحد خدمات و تولیدات سود = هزینه ها – درآمدها

اسلاید 92: برنامه زمانبندی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید