جزوه ای مختصر برای کسانی که میخواهند در پاسخگویی به شبهات قوی باشند

khademorroqayeh

صفحه 1:
e ش پاسخگویی به شبها رو أشنا ات مربوط به ولایت فقیه و ل مختصر به منظور دفع شبهات مر آشنایی ۷

صفحه 2:
© © هه. شبهه نام كرفته جراكه شبيه حت است و شبهه افکنان هميشه در راستای ایجاد تردید و تزلزل در ساختار فکری و در نهلیت تخریب باورهای مردم قدم برداشته و حق را در آذهان مردم دچار وارونگی می کنند که نتیجه آن حذف اعمال دینی و جایگزینی فرهنگ مذنظر خویش است. از اين رو بيشتر شبهات اين دوره بيرامون و خشونت گرایی در اسلام, عفاف و حجاب. و پلورالیسم دینی دور می زند. دوگانه و دوقطیی پیش رو در آینده نزدیک که تا حدی شروع شده است دو كانه حقوق زنان و معيشت کارگران است که مارکیستها را ا عنوان نشوماررکسیستها دویاره به میدان بازگردانده است. 2 8

صفحه 3:
6 © شبهه شکلی به ارا ‎a‏ ‎see‏ ‏3 ‏2 ی را يا ايجاد 5 ‎oe‏ ‏1 3 ۱ البى ثازه. ‎Ns.‏ ‎ee:‏ کند. مد یه 8 ‎pen ۱‏ 5 0 قرار شبهه تحت © ©

صفحه 4:
© © انواع شبهه انداز مستقل و منتقل سته: شبهه برداز ا شيهه اندز وابسته به جريانات داخلى يا خارجى اعم از وابستكى فكرى و بينشى يا وابستكى تشكيلاتى و سياسي ور براى طرح يا يراكندن شبهه اجير شده لست بدون اينكه وايستكى به جريان خاصى داشته ياشد. شيهه در ذهن او ايجاد شده و براى بيدا كر اباسخ شبهه را مى براكلد وام: مودم عادى كه نحت تأثبر النات شبهه الدازهلى وابسته ما مزدور ويا محقق قرار كفته و بدون تأمل و در بسيارى أز مود ون اي كه فخبال بلع بد شبهه رامى يراق ©

صفحه 5:
کیفیت پاسخ به هر کدام از انواع شبهه اندازها: مستقل: محقق و متفکر (پاسخ منطقی با یافتن ريشه شبهه و جلب وی به جریان حق) مزدور (پاسخ منطقی همراه با رسوا کردن جریان موجر) وابسته (پاسخ منطقی همراه با نقد مستدل جریان همسو) عوام جامعه (پاسخ در سطح مخاطب با روش های اقناع اندیشه, موعظه. بیان مقبولات یا مسمات عمومی, افشاگری در خصوص جریان شبهه انداز و اهداف آن از ایجاد شبهه) نتقل: بحث و گفتگوی مستدل و دوستانه و جلب او به گرایش حق منفعل: تغيير فضا و محيط در كنار تغيير ديدكاه وى بايد صورت گیرد تا مجدد به شبهه بازنگردد.

صفحه 6:
روش پاسخ به شبهه ها: شناخت اصل شبهه شناخت شبهه انداز و سطح وی شناخت شبهه پرداز اصلی هدف. غرض, علل و عوامل شبهه افکنی شرایط زمانی و مکانی طرح شبهه شیوه ها و روش های به کار رفته در شبهه افکنی مقدمات شبهه و نتایج حاصل از آن بازتاب های شبهه در جامعه

صفحه 7:
نکته های مهم: * شناسایی محورهای اصلی شبهه (مقدمات اصلی) * پاسخ های کوتاه و جذاب با بیلنی شیریین در چارچوب شبهه بدون خروج موضوعی (در مورد افراد اهل تفكر براساس استدلال های علمی و مورد پذیرش وی و در خصوص عوام جامعه از مثال هاء داستان هاء ضرب المثل و مسمات جامعه هدف استفاده شود) نقد صحیح و متین که افشاگرلنه باشد بهترین شروع برای پذیرش پاسخ به شبهه است (یعنی شما مقدمات استدلال وی را دچار تزلزل کنید و در وی ایجاد تردید نمایید و سپس شروع به استدلال برای مطلب مورد حمل ارلثه دهیده بدون تخریب پلیه های فکری و گرایشی فرد یا شبهه نمی توانید از اصل مطلب دفاع کنیدف چراکه تعصب مخاطب به موضوع را برخواهید انگیخت که در این صورت حتی اگر مطلب را باور نداشته باشد بر حرف خود پافشاری خواهد نمود)

صفحه 8:
ادامه نکته ها: قبل از نقد شبهه به ابطال آن اقدام نکنید. چراکه شبهه در ذهن رسوخ کرده وبه تعبیری جاافتاده است و اين هماتطور که گفته شا موحب آنجاد تعصب در مخاطب مى شوة) پس از ابطال شبهه مخاطب رابه حقیقت رهنمون شوید (منلبع. اساتید و هرچیزی که بتولند او رابه مسیر حق بازكرداند در اختيارش قرار دهيد؛ البته وى را در انتخاب مختار معرفی کنید تا اگر خواست حق را برگزیند) اصلا لاش نکنید طرف مقلبل اظهار تسلیم کند و غرورش را حفظ كنيد وبا نيت خدليى تلاش كنيد تا هدایت شود. تواضع در پاسخ گویی شرط بسیار اساسی است که بعضا بدون ابطال شبهه شخص رابه فکر فرو می برد و برای پذیرش حق آماده اش مى

صفحه 9:
روش کلی پاسخ گویی: * بیان کوتاه شبهه و هدف یا اهداف اصلی آن * نقد محورهای اصلی شبه * انبات بطلان شبهة * بيان ديدكاه حق در موضوعى كه شبهه در آن خصوص مطرح شده است.

صفحه 10:
سيره امام صادق عليه السلام * احياء تثبيت و تعميق معرفت دينى * شناخت شبهه. برخورد با شبهه» تربيت افرادى براى ياسخ دهى به شبهه

صفحه 11:
ویژگی های پاسخگوی دینی امام صادق علیه السلام: ما افرادی را دوست می داریم که عاقل. با فهم. فقیه. حلیم. مداراکننده» صبور. صدوق و وفاکننده باشند. شهید مطهری: روش پاسخگویی امام صادق علیه السلام نیز بسیار با متلئت و حلم و صبورانه بود. علاوه بر کنندگان می دانستند در خدمت امام نه تحقیر می شوند و نه مهر حماقت به آن ها می خورد و نه تأیید می شوند. ابن ابى العوجا در مورد امام صادق علیه السلام: أو مردى است حليم و باوقار و عاقل و محكم و ثليت که از جای خودبه در نرود و از طريق وفق و مدارا ا بيرون تكذارد. غضب او را سیک ننماید. بشنود كلام ما را وبه همه دلیل ما گوش دهدبه نحوی که كمان كنيم بر او غلبه كرده ايم و حجت او را قطع نموده ايم و أن وقت شروع كند به کلام يس باطل كند حجت و دليل ما را وبا خطاب غيربلتدى ما را ملزم كند به حجت خود. عذر ما را قطع كند و ما را از رد جواب خود عاجز کف

39,000 تومان