رویکردهای رابطه ای
اسلاید 1: ارائه دهنده: موضوع: رویکرد رابطهای
اسلاید 2: روابط بخشی اساسی از شیوۀ زندگی ما هستند. ما از روابط در موارد بسیاری استفاده میکنیم و اهمیّت آنها برای ما فوقالعاده مختلف میباشند. روابط چه طولانی مدت یا کوتاه مدت، عمیق یا سطحی، بخشهایی سازنده در زندگی هر شخص میباشند و به زندگی معنا و مفهوم میدهند.مصرف کنندگان نیز روابطی را با برندها تجربه میکنند، و دقیقاً مانند روابط انسانی، روابط مصرف کننده- برند نیز ماهیّتی بسیار متنوّع دارد.تئوری روابط برند بر اساس مطالعات پدیدۀ ادراکی ایجاد میشود. در نتیجه، آداب و رسوم علمی و فلسفی در مورد آن پدیده به مفهوم مدیریت برند اضافه میشود. این اضافه شدن، باعث جابهجایی اساسی در روشی که برندها و مصرفکنندهها درک میشوند و مورد مطالعه قرار میگیرند. میشود.مقدمه
اسلاید 3: مدیریت ارتباط با مشتری و تئوری ارتباط با برنداصطلاح بازاریابی رابطه در ابتدا در ادبیات مربوط به بازاریابی خدمات معرّفی شد و سپس به مفهوم مهمّی در تجارت کسب و کار (B 2 B) تبدیل شد، که در آن ارتباطات کسب و کار اغلب طولانیتر از ارتباطات کسب و کار با مصرف کننده است. در ادبیّات خدمات و روابط به این صورت تعریف میشود:تعامل دو سویه بین یک مشتری و ارائه دهندۀ خدمات
اسلاید 4: منظور و هدف فورنیر ایجاد یک ساختار و چارچوب مبسوط برای استفاده از این واژه و بسط آن به ارتباط مصرف کنندگان با برند است.بنابراین تئوری ارتباط برند و مدیریت ارتباط مشتری لزوماً یکسان نیستند. مدیریت ارتباط با مشتری برای مدیریت یک رابطه مشتری بر پایۀ رابطۀ بلند مدت به جای تمرکز بر تراکنشهای واحد، ابزارهای متنوعی را ارائه مینماید ولی تئوری رابطۀ برند به کنه و ریشۀ واژۀ رابطه برمیگردد.
اسلاید 5: رویکرد رابطهای از علم پدیده شناختی نشأت میگیرد. پدیده شناسی، یک روش تحقیقاتی کیفی و سازنده است که بر واقعیّت درونی و در نتیجه بر اعتبار تجربۀ زندگی تأکید دارد. رویکرد رابطهای اولین رویکرد است که بر تحقیقات کاملاً کیفی تکیه دارد.رویکرد رابطهای دلالت بر دیالوگی بودن مدیریت برند دارد، و به روشهای مختلف رویکرد شخصیّت را شبیهسازی میکند.مفروضات رویکرد رابطهای
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.