علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

سازمان توسعه تجارت ایران و تجارت الکترونیک

sazmane_toseaeye_tejarate_iran_va_tejarate_electronic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

  1. هانیه سعادت

    چه طوری فایلش رو دانلود کنم؟

نظر خود را بنویسید

سازمان توسعه تجارت ایران و تجارت الکترونیک

اسلاید 1: سازمان توسعه تجارت ايران و تجارت الکترونيک

اسلاید 2: تجارت الکترونیکی چيست؟ تجارت الكترونيكي (E-Commerce ) عبارت است از خريد و فروش كالا، خدمات و اطلاعات، از طريق شبكه‌هاي كامپيوتري. كسب وكار الكترونيكي (E-Business) تمام فعاليت هاي تجاري شامل خريد و فروش، ارايه خدمات پس از فروش، ارتباطهاي تجاري بين شرکت ها و ... را در بر مي گيرد.

اسلاید 3: تجارت الکترونیکی تجارت الکترونیک مجموعه : ارتباطات مدیریت اطلاعات قابلیت های امنیتی است که به سازمانها, بنگاهها ,شرکت ها ,عامه مردم ,دولت و..... اجازه می دهد که اطلاعات خدمات و کالاهای خود را بهینه تر آسانتر و سریع تر با استفاده از شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت عرضه دارند. تجارت الکترونیک، تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتری انجام می گیرد .

اسلاید 4: کاربردهاي تجاري فناوري هاي اطلاعاتي شناسايي مشتريان جديد و معرفي فرصت هاي تجاري توسعه بازارها کاهش هزينه هاي عرضه كالا و خدمات افزايش بهره‌وري فعاليت ها تسهيل فرايندهاي تجاري افزايش سرعت در جريان پرداخت ها

اسلاید 5: کاربردهاي تجاري فناوري هاي اطلاعاتيشناسايي مشتريان جديد و معرفي فرصت هاي تجاري استفاده از پايگاه هاي اطلاع رساني عمومي و اختصاصي برقراري ارتباط پويا بين نياز مشتري و فرآيند طراحي محصولبه کار گيري موتورهاي جستجو عضويت در بازارهاي مجازي انجام تبليغات در فضاهاي مجازي

اسلاید 6: کاربردهاي تجاري فناوري هاي اطلاعاتيتوسعه بازارها افزايش قابليت سفارشي نمودن محصولات و خدمات امکان انجام مبادلات با بازارهاي دور از دسترس ايجاد و افزايش اعتماد در ميان شرکاي تجاري جذب مشتريان جديد به دليل کاهش قيمت ها خلق محصولات جديد

اسلاید 7: کاربردهاي تجاري فناوري هاي اطلاعاتيكاهش هزينه‌هاي عرضه كالا و خدمات کاهش قيمت خريد مواد اوليه کاهش زمان چرخه توليد کاهش هزينه هاي مبادلات تجاري افزايش انعطاف پذيري در زنجيره عرضه

اسلاید 8: کاربردهاي تجاري فناوري هاي اطلاعاتيافزايش بهره‌وري فعاليت ها افزايش بهره وري سيستم هاي سفارش گيري و توزيع افزايش کارايي و اثر بخشي در خدمت دهي به مشتريان يکپارچه سازي ميان مديريت و عوامل توليد افزايش امکان نوآوري در انجام فعاليت ها

اسلاید 9: کاربردهاي تجاري فناوري هاي اطلاعاتيتسهيل فرايندهاي تجاري طراحي مدارک مورد نياز با در نظر گرفتن نياز کليه بخشهاحذف و کاهش داده ها و اسناد غير ضروريهماهنگي و مطابقت با استانداردهاي بين المللي

اسلاید 10: کاربردهاي تجاري فناوري هاي اطلاعاتيافزايش سرعت در جريان پرداخت هاگسترش روابط کارگزاري بين بانکي کاهش زمان مبادلات بين بانکيتوسعه شبکه و ارتباطات ميان صرافي ها توسعه ابزارها و فناوريهاي پرداخت

اسلاید 11: مزاياي استفاده از تجارت الكترونيكي به طور كلي مزاياي استفاده از تجارت الكترونيكي را مي‌توان به پنج دسته تقسيم كرد : بستر مناسب اطلاعاتی و ارتباطياز بين رفتن نسبی واسطه‌هاافزايش قدرت خريداران و پيدايش بازارهاي جديد براي توليد كنندگانسفارشي كردن محصولات درخواستي و خدمات پشتيباني قويپيدايش مؤسسات اقتصادي نو پا و رقابت سراسري

اسلاید 12: اثر تجارت الکترونیکی بر مدیریت اطلاعات کاهش هزينه هاي سفارش گذاري و پردازش سفارش ها ميزان نياز به سفارش گذاري به صورت خودکار توسط کامپيوتر محاسبه مي شود. سفارش گذاري از طريق اينترنت انجام مي شود. سفارش هاي دريافت شده به صورت خودکار پردازش شده و دستور حمل کالا صادر مي شود.

اسلاید 13: تأثیر تجارت الکترونیکی بر مدیریت زنجیره تأمیندریافت سفارش ها از طریق شبکه وبپاسخ گویی به سفارش ها پرداخت های الکترونیکی کاهش سطح موجودی ها

اسلاید 14: شکل یکپارچگی مدیریت زنجیره تأمین و فرآیندهای مربوطه در طول زنجیر

اسلاید 15: استفاده از تجارت الکترونیکی در حوزه های مختلف مدیریت زنجیره تأمین

اسلاید 16: رتبه بندی کشور ها از نظر آمادگی الکترونيکی در سال 2008 ماخذ: مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی

اسلاید 17: تجارت الکترونيک در ايرانوزارت بازرگانی به عنوان دست اندر کار مسائل مربوط به تجارت خارجی از سال 1373 فعالیت هایی را آغاز نموده است:راه اندازی شبکه اطلاع رسانی براساس BBS ( (Bulletin Board System راه اندازی شبکه نقطه تجاری ایران (Iran Trade Point)هیات نمایندگان وزارت بازرگانی برای نخستین بار در یازدهمین اجلاس AFACT در آبان ماه 1374 مالزی حضور پیدا کرد و در یازدهمین اجلاس عمومی آن به عنوان تنها کشور غرب آسیا، به عضویت شورای تسهیل تجاری و تجارت الکترونیک آسیا- اقیانوسیه درآمد.

اسلاید 18: تجارت الکترونيک در ايران در بعد بنگاه به مصرف کننده (B2C)، در حالی که در سال 1384 در حدود 4 میلیارد تومان (تجارت الکترونیکی در بخش های مختلف آموزش، حمل و نقل، خدمات دولتی، خرید کالا و خدمات و مبادله ) خرید کامل همراه با پرداخت الکترونیکی در کشور داشته ایم، در سال 85 با 150 درصد افزایش به رقم 10 میلیارد تومان رسیده ایم. این تعداد در سال 86 ده برابر شده و براورد اولیه نشان می دهد که سال 87 نیز نسبت به سال 86 ده برابر شده باشد. به این ترتیب برآوردها نشان دهنده رشد حدود 250 برابر (25000 درصدی) در این حوزه است.

اسلاید 19: تجارت الکترونيک در ايران به عنوان یک نمونه خیلی کوچک در حوزه پرداخت خرد حدود 210 میلیون تومان رزرو بلیط اتوبوس (بدون پرداخت اینترنتی) و 70 میلیون تومان خرید بلیط در اسفند ماه سال گذشته از طریق اینترنت انجام شد که در کنار 3 میلیارد تومان خرید بلیط قطار نشان دهنده نفوذ تدریجی تجارت الکترونیکی در میان مردم است . حجم خریدهای فیزیکی که پرداخت آن به طور الکترونیکی و از طریق POS انجام می شود نیز رو به رشد بوده و حدود 2400 میلیارد تومان در سال گذشته برآورد می شود که نویدبخش زمینه مناسب توسعه و فرهنگ سازی است.

اسلاید 20: تجارت الکترونيک در ايرانکمیته ملی ادیفکت ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در شورای تسهیل تجاری و تجارت الکترونیک آسیا- اقیانوسیه در مرداد 1375 با مشارکت دیگر وزارتخانه ها و موسسات ذیربط در معاونت برنامه ریزی و اطلاع رسانی وزارت بازرگانی و چارچوب تشکیلاتی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تاسیس شد.

اسلاید 21: هر یک از وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتی با توجه به حیطه کار تخصصی خود، مسئولیت یا عضویت یکی از گروه های کاری کمیته ملی ادیفکت ایران را عهده دار می باشند. (سازمان توسعه تجارت ایران یکی از اعضای کمیته ملی ادیفکت است.)تجارت الکترونيک در ايران

اسلاید 22: مبانی و منابع قانونی تجارت الکترونيکی در ايرانلایحه قانونی تشکیل شورای عالی انفورماتیک کشور مصوب 4/4/79قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای مصوب 4/10/79 قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت معنوی مصوب 4/7/80 مقررات و ضوابط شبکه های اطلاع رسانی رایانه ای مصوب 15/8/80مصوبه شورایعالی اداری درخصوص اتوماسیون نظام اداری و اتصال به شبکه جهانی اطلاع رسانی (اینترنت) مصوب 15/4/81قانون تجارت الکترونیکی 1382آیین نامه اجرایی ماده 32 قانون تجارت الکترونیک مصوب 11/6/86 هیات وزیران در رابطه با ضوابط نظام تاسیس و شرح وظایف دفاتر خدمات صدور گواهی الکترونیکی الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای تجاری بین المللی 2005

اسلاید 23: اقدامات وزارت بازرگانی جهت توسعه زيرساخت های تجارت الکترونيکیفرهنگ سازی و آموزش تشکیل کارگروه تجارت الکترونیکی تهیه گزارش ملی تجارت الکترونیکی راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیکی، CA (Certificate Aoutority) جهت تامین امنیت و اعتماد در تعاملات تجاری در شبکه اصلاح نظام توزیع راه اندازی مرکز تجارت الکترونیک

اسلاید 24: اقدامات وزارت بازرگانی جهت توسعه زيرساخت های تجارت الکترونيکیاجرایی نمودن طرح طبقه بندی ، شماره گذاری کالا و خدمات با مشخصات استاندارد کالا صدور گواهی دیجیتال طرح پنجره واحد طبقه بندی کالا و ایران کد اندازه گیری تجارت الکترونیکی روشهای اعتماد و ساماندهی روی سایت های تجارت الکترونیکی فروش محصولات اساسی کشاورزی از طریق اینترنت

اسلاید 25: اقدامات سازمان توسعه تجارت ايران در زمينه تجارت الکترونيک تهیه بسته حمایتی برای پشتیبانی از صادرات نرم افزار

اسلاید 26: نمونشثبتارشیارانشارزشآمارشپذيرش 1پذيرش 2پورتال اطلاع رسانیدانشنمونشMade in IRANفعالیتهای انجام شده سازمان توسعه تجارت ایران

اسلاید 27: اقدامات سازمان توسعه تجارت ايرانشناسايي مشتريان جديد و معرفي فرصت هاي تجاري ايجاد پورتال – پايگاه اطلاع رساني تجارت خارجي

اسلاید 28: توسعه بازارها آمارش – اطلاعات آماري تجارت خارجياقدامات سازمان توسعه تجارت ايران

اسلاید 29: پذيرش 1 – سيستم صدور مجوزهاي نمايشگاهيپذيرش 2 – صدور مجوز اعزام هيئت هاي بازاريابياقدامات سازمان توسعه تجارت ايرانافزايش بهره‌وري فعاليت ها

اسلاید 30: ارزش - سيستم قيمت گذاري کالاهاي صادراتييارانش - سيستم مکانيزه جوايز صادراتياقدامات سازمان توسعه تجارت ايرانافزايش بهره‌وري فعاليت ها

اسلاید 31: اقدامات سازمان توسعه تجارت ايرانتسهيل فرايندهاي تجاري ثبتارش - سيستم مديريت ثبت سفارش واردات

اسلاید 32: اقدامات سازمان توسعه تجارت ايرانشناسايي مشتريان جديد و معرفي فرصت هاي تجاري Made in Iran – نرم افزار نمايشگاه مجازي

اسلاید 33: اقدامات سازمان توسعه تجارت ايرانایجاد مرکز فناورش سازوکار نرم افزاری و سخت افزاری برای توسعه کاربری های فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در بخش بازرگانی خارجی کشور

اسلاید 34: اقدامات سازمان توسعه تجارت ايرانتسهيل فرايندهاي تجاري برنامه ريزي جهت استقرار نظام پنجره واحد تجاريشرکت هاي حمل ونقلشبکه بانکيانبارهاي تجاريفرودگاههابنادرشرکت هاي حمل ونقلشرکت هاي بازرسيمجوزهاي دولتيپنجره واحدکاغذيالکترونيکيتجارمدل مفهومی پنجره واحدارائه دهندگان خدمات تجاريشبکه جهاني

اسلاید 35: پنجره واحدپنجره واحد به عنوان کاربرد عملی مفهوم تسهيل تجاری و محورحل مشکلات تجاری در صدر برنامه های سازمان های بين المللی قرار گرفته است. سازمان توسعه تجارت ايران به منظور انجام امور مربوط به تجارت، اقدام به برنامه ریزی در جهت راه اندازی نظام پنجره واحد تجاري نموده است.اين سيستم پس از استقرار نظام پنجره واحد ملّی به آن ملحق خواهد شد.لازم است تا نظام پنجره واحد در سطح ملی و با هماهنگی و مشارکت دستگاههای مرتبط صورت پذیرد.

اسلاید 36: فرایند طراحي و اجراي پنجره واحد تدوين مفهوم اوليه پنجره واحداتخاذ تصميم در زمينه آغاز امکان سنجي پنجره واحد انجام مطالعه امکان سنجي ( با بهره گيری از مشاورين بين المللی)بررسی و ملاحظات گزارش مطالعه امکان سنجیاجرا (پايلوت/فازی يا کامل)ضروری است کليه سازمان های دولتی و خصوصی ذي ربط با همکاری تنگاتنک به اجرای اين طرح مهم بپردازند.

اسلاید 37: با تشكـرمهدي غضنفريمعاون وزير بازرگاني در توسعه روابط اقتصادي و رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران30 اردیبهشت ماه 1388- استان فارس فايل اين ارائه دروب‌سايت سازمان قرار گرفته استwww.TPO.ir

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید