سازمان عصبی The neurotic organization
اسلاید 1: سازمان عصبیThe neurotic organization
اسلاید 2: عنوانسازمان عصبینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: پنج نوع از اختلالات روانی توسط Kets و Miller شناسایی شده است : 1- شک و بدگمانی2- وسواس3- خیال پردازی4- افسردگی5- اسکیزوفرنیهریک از این اختلالات ریشه در ترکیبی از تجارب فردی و گروهی دارد. غالبا این اختلالات دیدگاههای محدود و یا منحصربه فردی از محیط پیرامون سازمان و یا حتی عوامل درون سازمانی ایجاد خواهد نمود. رهبران و یا افرادی که برای ایفای این قبیل نقشها در نظر گرفته شده اند، در اکثر موارد شخصا از این حالات متاثر خواهند شد : این افراد خیال دارند که رفتارهای نامتعادل و غیرکارکردیشان را تقویت نمایند. هر کدام از این پنج اختلال ، میتوانند خطر ذاتی برای سازمان به شمار آیند. این اختلالات به انحاء مختلف در ساختار، سیستمها، مکانیزمهای هماهنگ کننده، استراتژی، تصمیم گیری و توانایی اعمال تغییر در سازمان تاثیر خواهند گذاشت. Kets و Miller بمنظور آشکار ساختن دلایل اصلی اغلب مشکلات سازمانی دیدگاههای روانشناسی و روانپزشکی را با تئوریهای رفتار سازمانی و مدیریت در آمیخته اند.بنا به عقیده کتس و دوریس، یک مدیر صرفا چیزی بیش از یک فرد با یک آرمان در راس سازمان می باشد. امروزه او همچنین باید در سازمان نقش مربی، راوی اصلی داستان، بازیگر و خرس عروسکی را نیز به خوبی ایفا نماید. طی بیست سال گذشته مقوله رهبری بسیار بسیار پیچیده شده است. همچنین عمر مفید مدیران رده بالای سازمانی تا حد زیادی تقلیل یافته است. اگر در گذشته میانگین دوره کاری مدیران رده بالای سازمان 20 سال بوده، امروزه این میانگین به 5 سال کاهش یافته است و غالبا مدیران بعد از این مدت ترجیح می دهند شغل خود را تغییر دهند، البته این امر از نظر دوریس بسیار نامطلوب به شمار می آید.او چنین استدلال می نماید که اگر قرار باشد تغییراتی در سازمان به وجود آوریم حداقل به 5 سال وقت نیاز داریم، به این ترتیب اگر مدیران فقط این مدت کوتاه در سازمان حضور داشته باشند، نمیتوانند نتیجه کارها و تغییراتی را که انجام داده اند دریابند همچنین اگر آنها دائما از جانب سهامدارانتحت فشار قرار گیرند، نخواهند توانست در بلند مدت به سرمایه گذاری مطلوبی دست یابند
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطارزش های رقابتی (اثربخشی سازمان ها) Competing Values of Organizational Effectivenessمزایاایجاد سازگاری لازم در سازمان با استفاده از این ابزار و طبقه بندی هایشکاربردهامدیران شرکت به هنگام رو به رو شدن با مسائل و مشکلات، جهت پی بردن به این موضو ع که چه اقدام اشتباهی از جانب خود و یا سازمانشان سرزده، میتوانند به این طبقه بندی مراجعه نمایند، همچنین میتوانند از این طبقه بندی جهت ایجاد سازگاریهای لازم در سازمان شان نیز بهره جویند.معایب
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.