سازمان یاتا
اسلاید 1: مبانی سازمان و مدیریت مدرس :ارائه دهنده :موضوع :THE INTERNATIONAL AIR TRANSPORT ASSOCIATIONسازمان جهانی حمل و نقل هوایی1
اسلاید 2: سخنان الكساندر دو جونیك در جلسه توجیهی رسانه ای یاتا در 27 اكتبر 2020کل این تحقیقات ترجمه از سایت رسمی یاتا به آدرس زیر میباشد .WWW.IATA.ORG2
اسلاید 3: IATA در هاوانا ، کوبا ، در 19 آوریل 1945 تاسیس شد. وظیفه این سازمان ایجاد همکاری بین سازمانهای هواپیمایی و ارتقا خدمات هوایی ایمن ، قابل اعتماد ، ایمن و اقتصادی - به نفع مصرف کنندگان جهان است . نعت حمل و نقل هوایی بین المللی بیش از 100 برابر سال 1945 بزرگ شده است. تعداد کمی از صنایع می توانند با پویایی این رشد مطابقت داشته باشند ، که بدون استانداردها و رویه های تدوین شده در IATA این مهم امکان پذیر نبود. در زمان تاسیس ، یاتا 57 عضو از 31 کشور داشت که بیشتر آنها در اروپا و آمریکای شمالی بودند. امروز 290 عضو از 120 کشور در هر قسمت از جهان دارد.در آوریل سال 2020 ، ما 75 سال همکاری را با شرکت های هواپیمایی عضو خود جشن گرفتیم تا هواپیمایی را به تجارت آزاد تبدیل کنیم.تاریخچه3
اسلاید 4: روزهای نخستیاتا قدیمی توانست از همان ابتدا و به تدریج رشد کند. یاتا همچنین تا سال 1939 که پان آمریکن به آن پیوست ، به یک بعد اروپایی محدود بود. پس از سال 1945 بلافاصله مجبور شد مسئولیت های جهانی را با یک سازمان منظم تر و زیرساخت های بزرگتر انجام دهد.این در اساسنامه 1945 و تعریف دقیق تر اهداف یاتا نسبت به آنچه پیش از سال 1939 وجود داشت منعکس شد.ترویج حمل و نقل هوایی ایمن ، منظم و اقتصادی به نفع مردم جهان ، تقویت تجارت هوایی و بررسی مشکلات مرتبط با آن.فراهم کردن ابزاری برای همکاری در بین شرکتهای حمل و نقل هوایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در خدمات حمل و نقل هوایی بین المللی فعالیت دارند.همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی تازه تأسیس (ایکائو - آژانس تخصصی هواپیمایی ملل متحد) و سایر سازمانهای بین المللی.مهمترین وظایف IATA در روزهای ابتدایی آن فنی بود ، زیرا ایمنی و قابلیت اطمینان در عملیات هواپیمایی اساسی است که به بالاترین استانداردها در ناوبری هوایی ، زیرساخت های فرودگاه و عملیات پرواز نیاز دارد . شرکتهای هواپیمایی یاتا در هنگام تهیه استانداردهای خود از اطلاعات حیاتی در سازمان ایکائو کمک گرفت . در سال 1949 ، روند تهیه پیش نویس تا حد زیادی کامل و در ضمائم کنوانسیون شیکاگو، پیمانی که هنوز هم بر رفتار هواپیمایی کشوری بین المللی حاکم است ، منعکس شد .استاندارد سازی اسناد و رویه ها برای عملکرد روان شبکه حمل و نقل هوایی جهان نیز به یک مبنای قانونی معتبر نیاز داشت. IATA به مشارکت در کنوانسیون های بین المللی کمک کرد که از طریق ایکائو با قانون حمل و نقل هوایی ایالات متحده که به طور جداگانه قبل از جنگ جهانی دوم توسعه یافته بود ، آشنا شوند.4
اسلاید 5: . توافقنامه معیار برمودا در سال 1946 بین ایالات متحده و انگلیس اولین قرارداد از تقریبا 4000 توافق نامه حمل و نقل هوایی دو جانبه بود که تاکنون در ICAO امضا و ثبت شده است. در روزهای نخست ، دولت ها بر حق نظارت بر قیمت های دریافت شده توسط شرکت های هواپیمایی بین المللی اصرار داشتند اما IATA از نظر عملی نمی توانستند این قیمت ها را برای خود تهیه کنند. به این منظور به همایش های راهنمایی و رانندگی سپرده شد ، با کلیه نرخ ها منوط به تصویب نهایی دولت است. هدف دو موضوع بود: اطمینان از اینكه كرایه ها و نرخ ها به رقابت كوتاهی منجر نمی شود ، در حالی كه اطمینان حاصل شود كه تا حد ممكن به نفع مصرف كنندگان تعیین می شود.الگوی منسجم کرایه ها و نرخ ها ایجاد شد ، با جلوگیری از ناهماهنگی تعرفه ها بر کشورهای همسایه و در نتیجه جلوگیری از انحراف ترافیک هوایی و پیش بینی نرخ ها ، این الگو همچنین شرکت های هواپیمایی را قادر می سازد بلیط های یکدیگر را در سفرهای چند بخشی بپذیرند و بنابراین به هم پیوند میخورند. امروز ، 50 میلیون مسافر هوایی بین المللی سالانه هزینه بلیط خود را در یک مکان ، با یک ارز پرداخت می کنند ، اما سفر خود را با استفاده از حداقل دو و گاهی پنج یا بیشتر از خطوط هوایی از کشورهای مختلف با ارزهای مختلف انجام می دهند. اولین کنفرانس جهانی ترافیک در سال 1947 در ریودوژانیرو برگزار شد و در مورد تقریباً 400 قطعنامه که تمام جنبه های سفر هوایی را شامل می شود به اتفاق آرا رسید. قوانین ساخت و ساز کرایه برای سفرهای چند بخشی ، تخصیص درآمد - رتبه بندی مناسب - قوانین ، کمک هزینه چمدان ، طراحی بلیط و بلیط هواپیما و روش های انتصاب آژانس جزئیات معمول توافق شده در این جلسه پیشگام بود.تسویه بدهی بین شرکت های هواپیمایی که عمدتا ناشی از بهم پیوستن است ، از طریق خانه تصفیه انجام می شود ، که فعالیت خود را در ژانویه 1947 آغاز کرد. در طول سال اول ، 17 شرکت هواپیمایی 26 میلیون دلار (ایالات متحده) ترخیص کردند. 5
اسلاید 6: تاریخچه - رشد و توسعه افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی منجر به افزایش فعالیت برای IATA شدکار فنی به هفت حوزه وسیع تبدیل شد. اویونیک و مخابرات شامل عملکرد حیاتی ناوبری هوایی است. IATA سیاست مهندسی و محیط زیست را در مورد سر و صدای هواپیما و سایر آلاینده ها ایجاد کردند. فرودگاه ها الزامات هواپیمایی را برای پایانه های فرودگاه تعریف می کنند. عملیات پرواز بر روی عوامل ایمنی مانند حداقل استانداردهای تفکیک هواپیما و مسیرهای هوایی کار می کرد. پزشکی بر استانداردهای بهداشتی خدمه پرواز نظارت کرده و سفر هوایی مسافران معلول را تسهیل می کند. تسهیل تلاش برای سرعت بخشیدن به جریان مردم و کالاها از طریق فرودگاه ها - به ویژه گمرک و مهاجرت. امنیت با جلوگیری از هواپیماربایی و خرابکاری و به حداقل رساندن کلاهبرداری و سرقت بلیط ، اقداماتی را برای حفاظت از مسافران و بار انجام داد.تلاش های حقوقی یاتا اثرات فن آوری جدید مرتبط با دوره رشد سریع را پیش بینی کرد. این شرکت توانست در زمینه هواپیماها و سیستم های جدید ، پردازش الکترونیکی داده ها و پیشرفت در فروش و تکنیک های بازاریابی به صنعت مشاوره دهد. از آنجا که در این دوره اقدامات هواپیماربایی و خرابکاری بیشتر شد ، یاتا به توسعه کنوانسیون توکیو ، لاهه و مونترال ، اولین اقدام متقابل قانونی بین المللی ، کمک کرد.در طی دهه 1960 اتوماسیون در عملیات هواپیمایی امری عادی شد. استاندارد سازی در استفاده از آن معمولاً معمول نبوده و IATA مشكلات خود را در كامل كردن قالب های پیام استاندارد برای تبادل داده های بین شركت آغاز كرد ، كه تا كنون ادامه دارد.6
اسلاید 7: 7
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.