مدیریت و رهبری

سلامت سازمانی Organizational health

Organizational-health

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سلامت سازمانی Organizational health”

سلامت سازمانی Organizational health

اسلاید 1: سلامت سازمانیOrganizational health

اسلاید 2: عنوانسلامت سازمانینوعابزارمراحل استفادهاجرا / طراحی موضوعاخلاق و مسئولیتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مفهوم سلامت سازمانی مفهوم بی نظیری است که به ما اجازه می‌دهد تصویر بزرگی از سلامت سازمان داشته باشیم. در سازمان­های سالم ، کارمندان متعهد و وظیفه شناس و سودمند هستند و از روحیه و عملکرد بالایی برخوردارند. سازمان سالم جایی است که افراد با علاقه به محل کارشان می‌آیند و به کارکردن در این محل افتخار می‌کنند.ماتیو مالز، یک سازمان سالم را به عنوان سازمانی تعریف می کندکه نه تنها در محیط خود دوام می آورد بلکه در یک برهه زمانی طولانی نیز به طور کافی سازش کرده و توانایی های بقا و سازش خود را به طور مداوم توسعه و گسترش می دهد. از نظر لایدن و کلینگل سلامت سازمانی یک مفهوم تقریبا تازه‌ای است و شامل توانایی سازمان برای انجام وظایف خود به طور موثر که خود موجب رشد و بهبود سازمان می گردد.اصطلاح سلامت سازمانی توسط پارسونز، بلیز و سیلس ، و هوی و تارتر، و هوی و میسکل، ارائه و مورد تجدیدنظر و اصلاح قرار گرفته است که به معنی قابلیت سازمان برای پذیرش موفقیت آمیز محیطش و ایجاد همبستگی میان اعضایش و کسب اهدافش می باشد، بیشتر تحقیقات سلامت سازمانی براساس کارهای همین پیشگامان می باشد. براون در سال ۲۰۰۱ بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت از سلامت، تعریف ابداعی جالبی از سلامت سازمان ارائه نمود. او سلامت سازمان را در سه بعد جسمی، فکری و اجتماعی بیان می کند. ازنظر براون سلامت جسمی سازمان عبارت است از سالم بودن ساختار، طراحی، به کارگیری قدرت، فرآیندهای ارتباطی و تقسیم‌کار هم چنین سلامت فکری عبارت است از اینکه چگونه اهداف و سیاست های سازمان تعارضات را برطرف می‌کند، تغییرات را مدیریت می نماید، ناکارآمدی کارکنان را درمان می کند و فرآیند یادگیری در سازمان را به اجرا درمی آورد. سلامت روحی و اجتماعی نیز شامل تحرک، جنبش و نیرو داشتن سازمان است. سلامت سازمان می‌تواند به‌عنوان شایستگی تطبیقی سازمان، قدرت اجرایی و قدرت نوآوری در مقایسه با رقیبان در بازارها پنداشته شود. سلامت سازمانی درجه‌ای است که سازمان را قادر می سازد علاوه بر به حداقل رساندن ضعف‌هایش در مواجه با شرایط دشوار، بتواند فرصت‌هایش را کشف و از آن‌ها استفاده کند.از نظر اسلام سلامت سازمانی به معنای رعایت قوانین و مقررات و ارزشهای اسلامی در ادای وظایف و فعالیت های اداری, همچنین رعایت موازین ارزشی و اخلاقی اسلام در روابط بین کارکنان و مدیران و ارباب رجوع است.

اسلاید 4: سلامت سازمانی دارای ابعاد هفت گانه ای شامل موارد ذیل می باشد:یگانگی نهادی: توانایی سازمان در سازگاری با محیط به طریقی که یگانگی، انسجام و تمامیت برنامه های خود را حفظ کند،نفوذ مدیر: توانایی مدیر به تاثیرگذاری بر روسا و مافوق خود، ترغیب آن ها به توجه بیشتر به مسائل سازمان، مواجه نشدن با موانع اداری، سلسله مراتبی، وابسته نشدن به مافوق است که همه این ها کلید رهبری اثربخش محسوب می شوند،ملاحظه گری: به رفتار رهبری مدیر که باز و دوستانه است اشاره می کند، ملاحظه گری بازتاب رفتار حاکی از احترام، اعتماد متقابل ، همکاری و پشتیبانی است،ساخت دهی: رفتار مدیر در مشخص کردن مناسبات و روابط کاری با معلمان، انتظارات شغلی، استانداردهای عملکرد، روشهای انجام کار را به روشنی تعریف می کند،پشتیبانی منابع: فراهم کردن مواد و لوازم اساسی کار سازمان،روحیه: به حس جمعی دوستی، بازبودن و اعتماد متقابل بین اعضای سازمان،تاکید علمی : به حدی که سازمان آموزشی برتری علمی و فرهنگی را طالب بوده و برای نیل بدان تلاش میورزد، اشاره می کند.در حوزه منابع انسانی و مدیریتی، سلامت یک سازمان در تطابق و تلفیق سه حوزه ذیل می باشد : الف)سلامت پزشکی و جسمی کارکنان سازمان بصورت گروهی وفردی (تندرستی)ب)سلامت روحی و روانی کارکنان سازمان بصورت گروهی وفردی (روان درستی)ج)برنامه ریزی و چالش های مدیریتی سازمان می باشد

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطشفافیت سازمان Corporate Transparency ایجاد رضایت شغلی Creating Job Satisfactionحفاظت فنی و بهداشت کار در قانون کار جمهوری اسلامی ایرانمزایا زمانیکه سازمان سالم است کارکنان احساس میکنند کاری سودمند به جای می آورند و به احساس رشد و پرورش شخصی دست یابند. آنان بیشتر کاری شوق انگیز را که خشنودی درونی فراهم می آورند و دوست دارند، می پذیرند. بسیاری از کارکنان مسئولیت و فرصت پیشرفت و کامیابی شغلی را جستجو می کنند. آنان می خواهند که به سخنانشان گوش داده شود و با آنان چنان رفتار شود که گویی هر یک دارای ارزش وجود فردی هستند. آنان می خواهند که اطمینان یابند سازمان براستی برای نیازهای آنان دلسوزی می کنند.

اسلاید 6: کاربردهاسلامت سازمانی در کلیه سازمان ها و ارگان ها قابل اجرا می باشد. سلامت سازمانی یکی از گویا ترین و بدیهی ترین شاخصهای اثر بخشی سازمانی تلقی می شود.معایببرخی از نشانه های ضعف سلامت سازمانی به شرح زیر می باشد:۱ ) کاهش سودمندی و منفعت سازمان؛۲ ) افزایش غیبت کارکنان؛۳ ) فقدان کانال های ارتباطی باز؛۴ ) اتخاذ همه تصمیمات در سطوح عالی سازمان؛۵ ) فقدان تعهد کارکنان نسبت به سازمان؛۶ ) وجود سطوح پایینی از روحیه و انگیزش در کارکنان؛۷ ) نادیده انگاشتن اعتبار سازمان توسط کارکنان؛۸ ) فقدان وجود رفتارهای غیراخلاقی در سازمان؛۹ ) اهداف منظم و دسته بندی شده؛۱۰ ) فقدان دوستان مجرب و یا اطمینان برای کارکنان در سازمان؛۱۱ ) فقدان برنامه های آموزشی و توسعه ای؛۱۲ ) فقدان اعتماد بین کارکنان سازمان.

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان