پزشکی و سلامت

سمینار موردی ایجاد و تأسیس بیمارستان خیریّه

seminar-rostami-hasan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
راه کارهای ایجاد و تاسیس بیمارستان خیریه و چالش های پیشرو مورد بررسی قرار می گیرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1184 بازدید, 10 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سمینار موردی ایجاد و تأسیس بیمارستان خیریّه”

سمینار موردی ایجاد و تأسیس بیمارستان خیریّه

اسلاید 1: بنام خدا   درس : سمینار موردی   استاد : جناب آقای دکتر امیر اشکان نصیری پور دانشجو : حسن رستمی   موضوع : { ایجاد و تأسیس بیمارستان خیریّه }

اسلاید 2: مقدمه : (1) از دیدگاه سطح بندی خدمات درمانی اختصاص منابع به محیط، نیازمند بررسی جامع آن محیط به لحاظ شرایط جمعیتی و دموگرافیکی آن محیط می باشد که این ناشی از توجه ویژه به رویکرد اقتصاد سلامت و منافع کلی جامعه است، لذا در این رویکرد مواردی نظیر مصرف بهینه از منابع، کمینه سازی هزینه ها و تامین کارایی، اثربخشي، عدالت و کیفیت مورد توجه قرار مي گيرد، به طور خلاصه می توان گفت مقوله سطح بندی خدمات درمانی، بازارهای تولید و مصرف کالا و خدمات سلامت را به ویژه تختهای بیمارستانی و تجهیزات سرمایه ای پزشکی را به طور جامع و با توجه به کمیابی منابع مورد مطالعه قرار می دهد، تا ضمن پیروی از یک الگوی کیفی، عدالت در دسترسی و بهره مندی از منابع و نهایتا پاسخ مناسب به نیازهای سلامت جامعه، تامین نمايد.

اسلاید 3: مقدمه : (2) به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، آنچه که در عمل نیز شاهد آن هستیم کاهش توان خرید اقشار مختلف جامعه است و چون نیاز سلامتی از نیازهای اساسی انسان است لذا فراهم سازی امکانات و تسهیلات سلامت و درمانی در یک منطقه در راستای کاهش هزینه ها و پرداخت از جیب مستقیم افراد امری بسیار ضروری است. در این راستا ارائه خدمات درمانی با کیفیت و ارزان قیمت از چالشهای پیش رو میباشد. تاسیس بیمارستان خیریه میتواند با بهره مندی از حمایت افرادی خیر و نیکوکار و در بستر حمایت وزارت بهداشت و افراد متخصص و مقامات محلی، گام ارزشمندی در راستای اهداف خدمت رسانی به مردم باشد.

اسلاید 4: مقدمه : (3) مشارکت و همدلی خیّران به گذشته های دور بازمی گردد و ما ایرانی‌ها از گذشته به نوع ‌دوستی و سخاوت شهره بوده‌ایم چرا که این موضوع در باورهای دینی، اعتقادی و فرهنگی ما جا دارد. گذشتن از داشته ‌های مادی و مشارکت جمعی در وقف‌ های درمانی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات بیماران چشم ‌انتظار درمان باشد. تاسیس و راه اندازی موسسات خیریه بیمارستانی اگر چنانچه به درستی هدایت شود می تواند موجبات رفع بسیاری از مشکلات روزمره بیمارستانی را فراهم آورد. باید با تکیه بر امکانات موجود و جذب حمایت های خیّرین ضمن رفع مشکلات حوزه سلامت، برای مردم کشور شرایط بهتري را فراهم کنیم.

اسلاید 5: مقدمه : (4) باید در هر عرصه و جایگاهی که خدمت می کنیم، نگاه ما به مجموعه خیرین نگاهی کلی باشد تا در این مسیر ضمن بهره مندی از افراد توانمند و متخصص میزان بازدهی و بهره وری را بالا ببریم و به رشد و شکوفایی نظام سلامت کمک کنیم چنانچه برای جذب منابع خیرین فکر و ایده ای منسجم نداشته باشیم اقدامات ما ابتر خواهد بود. قطعا ایجاد هر نوع بیمارستان چه خصوصی و چه دولتی و خيريه موجب دسترسی بیشتر و راحت تر بيماران به خدمات درمانی شده و در نهایت باعث ارتقا سطح سلامت جامعه و کمک به درمان و بهبود سیستم های درمانی بیماران خواهند بود .

اسلاید 6: شرح موضوع 1 : شهرستان مراغه بعلت سابقه طولانی ارائه خدمات درمانی (تاسیس اولین بیمارستان شهر در سال ۱۳۱۵) و ارجاع پذیر بودن از شهرهای اطراف (بناب، ملکان، عجب شیر، میاندوآب، هشترود و چاراویماق و ...) به مراکز درمانی این شهرستان، همواره بیمارستانها و مراکز درمانی از رونق برخوردار بوده و قطب درمانی جنوب استان های آذربایجانشرقی و آذربایجانغربی محسوب می شود، بنابراین پزشکان غیربومی هم، تمایل و علاقه مند به ماندن و شروع فعالیت درمانی در این شهر هستند.

اسلاید 7: شرح موضوع 2 : هم اكنون سه بیمارستان دولتی و چندین درمانگاه پزشکی و دندانپزشکی و صدها مطب و دفتر کار درمانی در این شهرستان فعالیت دارند. جمعیت شهرستان بیش از 250 هزار نفر بوده و وزارت بهداشت و درمان، بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در سطح بندی خدمات درمانی برای این شهرستان تخصیص داده است و هم اکنون در حدود ۵۰۰ تخت مصوب و ۳۰۰ تخت فعال وجود دارد و در آینده نزديک حدود ۱۰۰ تخت فعال افزوده خواهد شد.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان