کسب و کار مدیریت و رهبری

سه وظیفه مربوط به ساختن استراتژی

3_vazife_marbot_be_sakhtane_strategy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سه وظیفه مربوط به ساختن استراتژی”

سه وظیفه مربوط به ساختن استراتژی

اسلاید 1: بخش 2سه وظيفه مربوط به ساختن استراتژي

اسلاید 2: خطوط كلي بخش تدوين چشم انداز و رسالت استراتژيك تعيين اهداف مالي استراتژيك ساخت استراتژيعوامل شكل دهندة استراتژي شركت ايجاد ارتباط ميان استراتژي و اصول اخلاقي مورد آزمايش قرار دادن استراتژي برنده رويكردهايي نسبت به اجراي وظيفه ساخت استراتژي .

اسلاید 3: تدوين چشم انداز و رسالت ( اول از همه وظيفة تعيين مسير )ايجاد چشم انداز شامل : درك شرايط فعلي شركت اظهار واعلام چشم انداز و رسالت به صورت واضح ، هيجان انگيز و رغبت برانگيز تصميم گيري در خصوص زمان تغيير خط استراتژيك و رسالت شركت .

اسلاید 4: ويژگي هاي چشم انداز و رسالت استراتژيك چشم انداز استراتژيك فعاليت هايي كه شركت قصد دارد پي گيري نمايد ، مورد شناسايي قرار دهد خط سير بلند مدت شركت را تعيين مي نمايد چشم انداز گسترده اي از آنچه كه هستيم ، آنچه كه انجام مي دهيم و مسير آتي شركت فراهم مي نمايد بيان رسالت بايد :شركت را از شركت هاي ديگر مجزا سازد .يك حس قوي از هويت سازماني و هدف تجاري را در شما برانگيزند.

اسلاید 5: ويژگي هاي چشم انداز و رسالت استراتژيك رهبري استراتژيك با مفهوم بايدها و نبايدها و چشم اندازي از مسيري كه شركت بايد طي كند ، آغاز مي شود .

اسلاید 6: مثالي در مورد چشم انداز استراتژيك خطوط هوايي دلتاهدف ما اين است كه دلتا را به عنوان اولين انتخاب در سطح جهان تبديل كنيم .

اسلاید 7: مثالي در مورد چشم انداز استراتژيك خطوط هواپيمايي دلتا مطرح كردن اين شركت هواپيمايي در سطح جهان :زيرا هدف ما اين است كه رقيبي مبتكر ، جسور . پاي بند به اخلاقيات و موفق باشيم و بهترين خدمات را براي مشتري فراهم كنيم . براي گسترش دامنة پروازها از طريق مسيرهاي جديد و اتحاديه هاي مبتكر جهاني بطور دائم در جستجوي فرصت هاي جديد هستيم .

اسلاید 8: مثالي در مورد چشم انداز استراتژيكخطوط هوايي دلتا شركت هواپيمايي از اين لحاظ صورت مي گيرد كه ما قصد داريم كسب و كار خود را حفظ كنيم زيرا آگاهي كامل داريم – منظور حمل و نقل هوايي و خدمات مربوطه باشد . همچنان به ريشه هاي خود پاي بنديم . ما به چشم انداز بلند مدت براي رشد همراه باسود در صنعت هواپيمايي اعتقاد داريم و نيز به اختصاص وقت كافي ، توجه و سرمايه گذاري براي بهبود موقعيت و مقامي كه در اين صنعت داريم ، ادامه خواهيم داد .

اسلاید 9: مثالي در مورد چشم انداز استراتژيك خطوط هوايي دلتا منظور از تنها انتخاب اين است كه ما به علائق مشتريان . كارمندان و سرمايه گذاران خود ارج مي نهيم . ما به ارائه بهترين خدمات به مسافران و شركت هاي باربري ادامه خواهيم داد و براي پرسنل خود نيز محيطي چالش طلبانه ، رضايت بخش و مثمر ثمر فراهم خواهيم ساخت كه نقش و سهم آنها را به رسميت شناخته و زحمات آنها را ارج نهد . براي سهام داران خود نيز بازده مالي باثبات و بالايي فراهم خواهيم نمود .

اسلاید 10: چرا يك چشم انداز مشترك حائز اهميت است چشم انداز استراتژيك مشترك همانند آهن ربايي است كه تمام براده هاي آهن را به خود جذب مي كند.هنگامي كه تمام كارمندان نسبت به هدف و خط سير بلند مدت شركت متعهد باشند ، امكان وجود انتخابهاي مناسب و مطلوب در خصوص تصميمات تجاري بسيار زياد است .افراد و گروهها از هدف چشم انداز استراتژيك مشترك آگاهي دارند .در اجراي استراتژي بهبودي حاصل مي شود .

اسلاید 11: تعريف و تعيين كسب و كار شركت براي اين منظور 3 عامل مدنظر قرار مي دهيم :نيازهاي مشتري : آنچه كه بايد برآورده شود گروه هاي مشتريان : كساني كه قرار است نيازهايشان برآورده شود .تكنولوژي هاي مورد استفاده و وظايفي كه بايد انجام شود . نحوه برآورده شدن نيازهاي مشتري.

اسلاید 12: تعريف و تعيين كسب و كار شركتنگاه از خارج از سازمان به نيازهاي مشتري ، تعريفي را كه از كسب و كار ارائه مي كنيم بصورت مشتري محور و بازار محور درمي آورد .نگاه از داخل به تكنولوژي ها و وظايف ، گسترة عمليات شركت را به صورت تخصصي ، كاملاً منسجم و نيمه منسجم درمي آورد

اسلاید 13: آيا بيانيه رسالت بايد محدود باشد يا گسترده ؟يك بيانيه رسالت كه به خوبي تنظيم شده باشد بايد :محدود و موجز باشد تا اينكه بتواند عرصة واقعي كار را مشخص كند بايد به عنوان حد و مرزي براي بايدها و نبايدها بكار رودبايد به عنوان چراغ راهنمايي براي مسير آتي بكار رود بيانيه هاي رسالت خيلي وسيع و گسترده . هيچگونه راهنماي عملي در امر استراتژي سازي فراهم نمي كنند چنين بيانيه هايي به مديران در امر رهبري و مديريت كمك نمي كنند شركتهاي متنوع نسبت به شركت هاي تك محصولي داراي تعاريف تجاري گسترده تري هستند .

اسلاید 14: مثال : بيانيه رسالت يك شركت متنوع شركت آلكان (Alcan)شركت آلكان مصمم است كه خود را به عنوان مبتكرترين ونوآورترين شركت متنوع آلومينيوم در سطح جهان معرفي نمايد . آلكان يك شركت جهاني و مشتري محور خواهد بود كه به برترين و كم ترين هزينه در تجارت آلومينيوم درخواستي خود متعهد مي باشد و منابع قابل توجهي را صرف مجموعه جديدي از كسب و كار ها و تجارتهاي با رشد بالا و توان بالاي سوددهي مي كند .

اسلاید 15: مثال : بيانية رسالت يك شركت متنوع شركت تايمز ميرورتايمز ميرور يك شركت رسانه اي و اطلاعاتي است كه اساساً به انتشار روزنامه ، كتاب ، مجله و ديگر نشريات و نيز تلويزيون كابلي و پخش تلويزيوني اشتغال دارد .

اسلاید 16: مثال : بيانية رسالت يك شركت متنوع شركت جان هن كاك ( John Hancock ) هدف ما در جان هن كاك نه فقط رقابت بلكه پيشرفت است . ما با ارائة مجموعة گسترده اي از خدمات و كالاها سهمي از بازار را به خود اختصاص مي دهيم . جان هن كاك به غير از بيمه به امور بانكي ، خدمات واسطه اي و سرمايه گذاري سازماني نيز مي پردازد. ما عقيده داريم كه اين مسيرهاي جديد ، اقدامات مناسبي هستند … گام هايي هستند كه باعث رشد و تعالي ما در سالهاي آخر قرن حاضر مي شوند .

اسلاید 17: بيانيه رسالت براي دپارتمانهاي وظيفه اي بيانيه هاي رسالت بخش وظيفه اي ، موارد زير را كانون توجه قرار مي دهد : نقش و سهمي كه دپارتمان وظيفه اي در رسالت شركت دارد .نقش و گسترة فعاليت دپارتمان در شركت .مسيري كه دپارتمان نيازمند حركت در آن است .

اسلاید 18: مثالها : بيانيه هاي رسالت دپارتمانهاي وظيفه اي دپارتمان منابع انساني :كمك به موفقيت سازمان از طريق پرورش مديران كارآ و تيم هاي كاري با عملكرد مثبت و بالا و حداكثر استفاده از توان بالقوة افراد دپارتمان جبران خسارت :به حداقل رساندن هزينة كلي تعهدات ، غرامت و خسارت كارگران و خسارت به اموال از طريق تكنيكهاي محدود ساختن رقابتي هزينه و برنامه هاي كنترلي و جلوگيري از زيان .

اسلاید 19: انتقال چشم انداز انتقال چشم انداز موجود مي تواند براي نيروي كار الهام بخش ، چالش برانگيز و برانگيزاننده باشد .يك حس قوي از اهداف سازماني را برانگيزاند .غرور ايجاد نمايد و موجب به خدمت گرفتن كارمندان شود .نيروي كار را منسجم گرداند و موجب ايجاد انگيزه كاري در افراد شود و باعث شود كاركنان شركت را به مثابة زندگي خود فرض كنند .بيانيه هاي رسالتي كه به خوبي تنظيم شده اند : ساده و موجز هستند – آشكار و رسا هدف شركت را بيان مي دارند – براي آيندة شركت شور و اشتياق لازم را بوجود مي آورند – باعث تلاش و مسئوليت پذيري افراد مي شوند .

اسلاید 20: نقش كارآفريني : تغيير رسالت شركت چالش كارآفريني : دانستن اين نكته كه چه موقع رويدادها نيازمند تجديد نظر هستند ، به منظور جلوگيري از اسير شدن در ركود يا از دست دادن موقعيتهاي جديد رشد تدوين كنندگان استراتژي بايد نسبت به موارد زير هوشيار باشند :تغيير خواسته ها و نيازهاي مشتري ظهور قابليتهاي تكنولوژيكي شرايط در حال تغيير تجارت بين المللعلائم موقعيتهاي در حال رشد يا رو به ضعف

اسلاید 21: ارزش مديريتي چشم انداز و رسالت استراتژيك متبلور ساختن ديدگاه مدير ارشد در خصوص خط سير بلند مدت شركت كمك به مديران براي اجتناب از تصميم گيري بدون انديشه و بدون هدف انتقال هدف سازماني ايجاد انگيزه براي كارمندان بطوريكه حداكثر سعي خود را انجام دهند روي يك مسير مشترك نگه داشتن اعمال مبتني بر هدف مديران رده پايين بيانية رسالتي كه به خوبي انتخاب شده باشد ، شركت را براي آينده آماده مي كند .

اسلاید 22: تعيين اهداف اهداف :بيانگر تعهد مديريتي براي رسيدن به اهداف خاص و قابلاندازه گيري عملكردي در يك زمان معين مي باشند و به تشريح مقدار و نوع عملكرد بر حسب زمان مي پردازد و به آنچه كه بايد انجام شود ، توجه خاصي مبذول مي دارد . تعيين هدف ، رسالت شركت را به نتايج عملكردي ملموس تبديل مي سازد .

اسلاید 23: ارزش مديريتي اهداف اهداف دو وظيفة مهم بر عهده دارند :جايگزين ساختن تصميم گيري استراتژيك به جاي بي هدفي فراهم نمودن معيارهايي براي ارزيابي عملكرد سازماني

اسلاید 24: ارزش مديريتي اهداف اصل شركتهايي كه مديران آنها اهدافي را براي هر يك از حوزه هاي كليدي تعيين مي مايند و سپس بطور جسورانه كارهايي را براي رسيدن به اهداف عملكردي خود دنبال مي كنند ، معمولاً نسبت به شركتهايي كه مديران آنها نيت و قصد خوبي دارند و سخت تلاش مي كنند و اميد به موفقيت دارند ، عملكرد بهتري دارند .

اسلاید 25: اهداف تعيين شده بايد شامل چه اهدافي باشد ( مورد نياز هر يك از حوزه هاي كليدي و مهم ) اهداف مالي :با عملكرد مالي شركت در ارتباط مي باشد عملكرد قابل قبول مالي براي بقاي شركت اهميت حياتي دارد اهداف استراتژيك :با رقابت طلبي شركت و موقعيت بازار در ارتباط مي باشد بر رقيب متمركز مي باشد عملكرد قابل قبول استراتژيك براي موفقيت رقابتي بلند مدت ضروري مي باشد .

اسلاید 26: چه نوع اهدافي را بايد تعيين نمود ( مورد نياز كوتاه مدت و بلند مدت ) اهداف كوتاه مدت بر عملكرد كوتاه مدت متمركز مي باشد اهداف بلند مدت بر عملكرد بلند مدت متمركز مي باشد

اسلاید 27: اصل مديريت استراتژيك هر شركتي نيازمند اهداف استراتژيك و مالي مي باشد

اسلاید 28: مثال: اهداف شركت مك دونالدكسب رضايت صددرصد مشتريان … هر روز … در هر رستوران … براي هر مشتري.

اسلاید 29: مثال: اهداف شركترابرميد(Rubbermaid)افزايش فروش سالانه از يك ميليارد دلار به 2 ميليارد دلار در عرض 5 سال ورود به بازار جديد هر 18 الي 24 ماه يكبار رسيدن به مرحله اي كه 30 % از فروش هر سال از كالاهايي باشد كه در 5 سال گذشته در خط توليد شركت وجود نداشته است كم هزينه ترين و بالاترين كيفيت در صنعت كالاهاي خانگي رسيدن به رشد متوسط سالانه 15 % در فروش ، درآمد و سود هر سهم

اسلاید 30: اهداف استراتژيك در مقابل اهداف مالي فشارهايي كه براي عملكرد كوتاه مدت اعمال مي شوند ، زماني رسماً اعلام مي شوند كه : شركت به لحاظ مالي در حال تلاش است اختصاص منابع براي اقدامات و ابتكارات استراتژيك از حد سودآوري خواهد كاست .اقدامات استراتژيك پيشنهادي خطرناك هستند .شركتي كه بخاطر ريسك سود مالي كوتاه مدت از موقعيتهاي موجود براي افزايش سودبلند مدت صرفنظر مي كند : از قدرت رقابتي اش كاسته مي شود توانش براي مقابله با چالش هاي رقبا تضعيف مي شود .

اسلاید 31: اصل مديريت استراتژيك دنبال كردن هدف استراتژيك ساخت يك موقعيت مستحكم تر بلند مدت رقابتي بيش از پي گيري هدف مالي افزايش سوددهي كوتاه مدت به نفع سهام داران تمامي مي شود .

اسلاید 32: مثال : اهداف مالي دستيابي به رشد درآمدي 10 درصد در سال افزايش درآمدها و عوايد به ميزان پانزده درصد بصورت سالانه افزايش سود سهام هر سهم به ميزان پانزده درصد بصورت سالانه افزايش درصد سود از فروش خالص به ميزان 2 تا 4 درصد افزايش سود سالانة سرمايه از 15 درصد به ميزان 20 درصد در سال تعيين ارزش روبه رشد ( رو به افزايش ) اوراق قرضه و اعتبار شناخته شدن به عنوان يك شركت معتبر دسترسي به پايگاه درآمدي متنوع تر درآمد ثابت در طول دوره هاي ركود اقتصادي

اسلاید 33: مثال : اهداف استراتژيك داشتن سهم بيشتر در بازار داشتن هزينه هاي كمتر به نسبت رقباي اصلي داشتن خط توليد بزرگتر يا جالب توجه تر از رقباداشتن اعتبار بيشتر نزد مشتريان داشتن خدمات بهتر مشتريان شناخته شدن به عنوان رهبر تكنولوژي يا نوآوري كالا ( محصول ) توان رقابت در بازارهاي بين المللي داشتن مرتبه صنعتي بالاتر و تضمين شده تر

اسلاید 34: مفهوم : نيت استراتژيك مفهوم اوليه شركت هنگامي كه سرسختانه يك هدف استراتژيك بلند مدت را دنبال مي كند ، قصد و نيت استراتژيك خود را به نمايش مي گذارد و اعمال استراتژيك خود را بر دستيابي به آن هدف متمركز مي سازد .

اسلاید 35: مفهوم نيت استراتژيك اهداف استراتژيك ، نشانگر نيت استراتژيك شركت براي اعلام يك موضع خاصي مي باشد افق زماني نيت استراتژيك بلند مدت است نيت استراتژيك شركت به عنوان استمداد شركت از كاركنان خود براي مبذول داشتن نهايت سعي و تلاش مورد استفاده قرار مي گيرد بيانگر تعهد عميق و ريشه دار نسبت به پيروزي و برد است .

اسلاید 36: مفهوم : هدف استراتژيك شركتي كه به نحو مؤثر و كارآ اداره شود و قاطعانه و با عزم راسخ درصدد رسيدن به اهداف استراتژيكي فراتر از منابع و حوزه دسترسي خود باشد ، بطور بالقوه نسبت به شركتي كه نيت استراتژيك آن معمولي و در دسترس مي باشد ، رقيب سرسخت تري محسوب مي شود .

اسلاید 37: اهداف بايد مبتني بر زمان باشند اهداف كوتاه مدت اهداف عملكردي به سرعت محقق مي شوند – معمولاً امسال يا سال آينده اهداف بلند مدت اهداف عملكردي بعدها تحقق مي يابند – ظرف مدت 3 تا 5 سال

اسلاید 38: اهداف كوتاه مدت و اهداف بلند مدت اهداف كوتاه مدت شرحي از نتايجي كه در كوتاه مدت بايد به آن رسيد را بيان مي كند بيانگر سرعت پيشرفت و سطح عملكردي است كه هدفمان رسيدن به آن است به عنوان پلكاني براي رسيدن به عملكرد بلند مدت بكار مي رود اهداف بلند مدت اقدامات عاجل و فوري كه بعدها موجب رسيدن به عملكرد بلند مدت مي شود و مديران را وادار مي سازد كه تأثير تصميم گيري هاي امروز را بر عملكرد آتي ارزيابي نمايند.

اسلاید 39: اصل مديريت استراتژيك هدف گذاري ها براي اينكه بتوانند به عنوان ابزار مديريتي داراي ارزش باشند ، بايد به صورت قابل اندازه گيري و قابل ارزيابي بيان شوند و موعد و ضرب الاجلي را براي رسيدن به اهداف تعيين نمايند .

اسلاید 40: تمام مديران به هدف نياز دارند فرآيند هدف گذاري از بالا به پايين است اين هدف گذاري با اهداف سازماني آغاز مي شود .سپس در گام بعدي اهداف مربوط به بخش وظيفه اي و اهداف دپارتمانها مي رسد .در خاتمه اهداف فردي مشخص مي شود .

اسلاید 41: تمام مديران به هدف نياز دارند فرآيند هدف گذاري از بالا به پايين است اين هدف گذاري با اهداف سازماني آغاز مي شود سپس در گام بعدي اهداف مربوط به خط توليد و اهداف كسب و كار تعيين مي شوند پس از آن نوبت تعيين اهداف مربوط به بخش وظيفه اي و اهداف دپارتمانها مي رسد در خاتمه اهداف فردي مشخص مي شود .

اسلاید 42: اصل مديريت استراتژيك هدف گذاري به منظور تحقق وحدت و انسجام در سراسر سازمان بايد فرآيندي از بالا به پايين باشد .

اسلاید 43: سه قاعده براي بيان اهدافاهداف به صورت قابل اندازه گيري يا قابل ارزيابي بيان مي شوند ضرب الاجل و موعدي براي تحقق آنها تعيين شود چالش برانگيز و در عين حال دست يافتني باشد

اسلاید 44: قاعدة ضروري براي بيان اهداف تعيين اهداف چالش برانگيز و دست يافتني مستلزم اين است كه مديران با درنظر گرفتن شرايط خارجي ارزيابي كنند كه كدام برنامه امكان پذير است و سازمان قادر به رسيدن به كدام سطح از عملكرد مي باشد .

اسلاید 45: چرا بايد اهداف عملكردي باشيم ؟به دو دليل زير بايد اهداف عملكردي باشيم :جايگزين ساختن تصميم گيري هدفمند و استراتژيك بجاي اعمال بي هدف ايجاد معيارهايي براي ارزيابي عملكرد واقعي استراتژيك شركت .

اسلاید 46: اصل شركتهايي كه مديران آنها براي هر يك از حوزه هاي اصلي هدفي را تعيين مي نمايند و سپس جسورانه در جهت رسيدن به اهداف عملكردي خود تلاش مي كنند نسبت به شركتهايي كه مديران آنها فقط با اميد و آرزو و نيات خوب عمل مي كنند ، عملكرد بهتري دارند .

اسلاید 47: مثالها : اهداف استراتژيك فدرال اكسپرس گسترش مستمر از طريق تحت پوشش قرار دادن و خدمت به كشورهاي جديد ، افزايش تعداد پروازها ، گسترش ناوگان هواپيمايي ، افزودن مراكز جديد ، اضافه كردن دروازه هاي توزيع در آمريكا و ادغام شبكه هاي متفاوت .آلكان به عنوان كم هزينه ترين توليد كنندة آلومينيوم به شهرت رسيدن

اسلاید 48: مثالها : اهداف استراتژيك جنرال الكتريك به عنوان رقابتي ترين شركت در سطح جهان شهرت يافتن ، بدين معني كه در هر كسب و كاري كه وارد مي شود در بدست آوردن سهم بازار شماره يك يا شماره دو باشد . شركت اطلس به عنوان يك شركت متوسط كم هزينة توليد كنندة طلا در سطح جهان شناخته شدن و توليد بيش از 000/125 اونس طلا در سال و ساخت 000/500/1 اونس طلا به عنوان ذخيره .

اسلاید 49: مثالها : اهداف استراتژيكشركت فورد به عنوان توليد كنندة كم هزينة بهترين كالاها و خدمات شناخته شدن شركت ايست من كوداك كسب مقام اول در جهان از نظر توليد تجهيزات شيميايي و الكترونيكي تصوير برداري .

اسلاید 50: مثالها : اهداف استراتژيككامپيوتر Appleارائه بهترين تكنولوژي مربوط به كامپيوترهاي شخصي . تكنولوژي مربوطه را در دسترس افراد بي شماري قرار دادن .شركت Quaker oatsبه عنوان بازارياب اصلي معتبر مصرفي به شهرت رسيدن و افزايش سوددهي شركتهاي كم سود يا بيرون كشيدن سرمايه خود از اين شركتها.

اسلاید 51: ساخت استراتژي سومين وظيفة تعيين مسير مفهوم اوليه استراتژي شركت شامل اعمال تركيبي است كه مدير اتخاذ نموده و يا قصد دارد اتخاذ كند . رسيدن به اهداف استراتژيك و مالي تعقيب و پي گيري رسالت سازمان

اسلاید 52: ساخت استراتژي استراتژي سازي دربارة نحوة نيل به اهداف عملكردي از ميدان به در كردن رقبا كسب امتياز پايدار رقابتي مانور در ميان محيط ها و شرايط تهديد آميز جذب موقعيت هاي بازار تحكيم موقعيت رقابتي بلند مدت شركت تحقق چشم انداز استراتژيك

اسلاید 53: ويژگي هاي استراتژي سازي در خصوص آنچه كه بايد انجام شود ، زمان انجام و اينكه چه كساني در انجام آن بايد دخيل باشند ، عملگرا مي باشد .

اسلاید 54: ويژگي هاي استراتژي سازيدر طول زمان و در واكنش نسبت به تحولات رقابتي نيازها و انتظارات در حال تغيير مشتريان تغييرات هزينه ها تغييرات و مقررات جديد در موانع تجاري و ديگر فرصت ها و تهديدها ، متحول مي شود .

اسلاید 55: ويژگي هاي استراتژي سازي استراتژي سازي فرايند بي پاياني است كه باعث مي شود استراتژي واقعي شركت آميزه اي از استراتژي برنامه ريزي شده و ورد نظر و واكنش هاي ضروري نسبت به تحولات جديد و شرايط پيش بيني نشده مي باشد .

اسلاید 56: شركتي كه در رشته هاي مختلف سرمايه گذاري و فعاليت دارد – شركت با فعاليت هاي نامتجانس استراتژي شركتاستراتژي هاي كسب و كار استراتژي هاي وظيفه اي استراتژي هاي عملياتي تأثير دو سويه تأثير دو سويه تأثير دو سويه مديران سطح شركت ( سازمان )مديران عمومي سطح كسب و كار رؤساي حوزه هاي اصلي وظيفه اي مديران كارخانه ، سرپرستان سطوح پايين تر

اسلاید 57: شركتي كه تنها در يك رشته سرمايه گذاري و فعاليت دارد استراتژي كسب و كار ( تجاري ) استراتژي هاي وظيفه اي استراتژي هاي عملياتي تأثير دو سويه تأثير دو سويه مديران ارشد رؤساي حوزه هاي اصلي وظيفه اي مديران كارخانه ، سرپرستان سطوح پايين تر

اسلاید 58: هرم استراتژي سازي شركتهايي كه در رشته هاي مختلف سرمايه گذاري و فعاليت دارند استراتژي شركت براي شركت بصورت كلي طراحي و تدوين شده است استراتژي هاي كسب و كار براي هر يك از بخش ها بصورت مجزا طراحي و تدوين شده است استراتژي هاي وظيفه اي وسط مديران وظيفه اي در هر يك از واحدهاي كسب و كار ( تجاري ) طراحي و تدوين مي شود استراتژي هاي عملياتي توسط مديران كارخانه ، مديران واحدهاي جغرافيايي و مديران رده پايين طراحي و تدوين مي شود .

اسلاید 59: هرم استراتژي سازي شركتهايي كه فقط در يك رشته سرمايه گذاري و فعاليت دارنداستراتژي كسب و كار توسط مديران كسب و كار ( تجاري) براي هر يك از واحدها و بخش هاي مجزاي كسب و كار طراحي و تدوين مي شود.استراتژي هاي وظيفه ايتوسط مديران وظيفه اي در هر يك از بخش ها و واحدهاي كسب و كار طراحي و تدوين مي شوداستراتژي هاي عملياتي توسط مديران كارخانه ، مديران واحدهاي جغرافيايي و مديران رده پايين طراحي و تدوين مي شود .

اسلاید 60: شناسايي استراتژي سازماني شركت كه فعاليت متنوع دارد . استراتژي سازماني يا شركتي

اسلاید 61: انتقال چشم انداز انتقال چشم انداز موجود مي تواند براي نيروي كار الهام بخش ، چالش برانگيز و برانگيزاننده باشد .يك حس قوي از اهداف سازماني را برانگيزاند .غرور ايجاد نمايد و موجب به خدمت گرفتن كارمندان شود .نيروي كار را منسجم گرداند و موجب ايجاد انگيزه كاري در افراد شود و باعث شود كاركنان شركت را به مثابة زندگي خود فرض كنند .بيانيه هاي رسالتي كه به خوبي تنظيم شده اند : ساده و موجز هستند ، آشكار و رسا هدف شركت را بيان مي دارند ، براي آيندة شركت شور و اشتياق لازم را بوجود مي آورند، باعث تلاش و مسئوليت پذيري افراد مي شوند .

اسلاید 62: نقش كارآفريني : تغيير رسالت شركت چالش كارآفريني :دانستن اين نكته كه چه موقع رويدادها نيازمند تجديد نظر هستند ، به منظور جلوگيري از اسير شدن در ركود يا از دست دادن موقعيتهاي جديد رشد تدوين كنندگان استراتژي بايد نسبت به موارد زير هوشيار باشند :تغيير خواسته ها و نيازهاي مشتري ظهور قابليتهاي تكنولوژيكي شرايط در حال تغيير تجارت بين المللعلائم موقعيتهاي در حال رشد يا رو به ضعف

اسلاید 63: ارزش مديريتي چشم انداز و رسالت استراتژيك متبلور ساختن ديدگاه مدير ارشد در خصوص خط سير بلند مدت شركت كمك به مديران براي اجتناب از تصميم گيري بدون انديشه و بدون هدف انتقال هدف سازماني ايجاد انگيزه براي كارمندان بطوريكه حداكثر سعي خود را انجام دهند روي يك مسير مشترك نگه داشتن اعمال مبتني بر هدف مديران رده پايين بيانية رسالتي كه به خوبي انتخاب شده باشد ، شركت را براي آينده آماده مي كند .

اسلاید 64: تعيين اهداف اهداف :بيانگر تعهد مديريتي براي رسيدن به اهداف خاص و قابلاندازه گيري عملكردي در يك زمان معين مي باشند و به تشريح مقدار و نوع عملكرد بر حسب زمان مي پردازد و به آنچه كه بايد انجام شود ، توجه خاصي مبذول مي دارد . تعيين هدف ، رسالت شركت را به نتايج عملكردي ملموس تبديل مي سازد .

اسلاید 65: ارزش مديريتي اهداف اهداف دو وظيفة مهم بر عهده دارند :جايگزين ساختن تصميم گيري استراتژيك به جاي بي هدفي فراهم نمودن معيارهايي براي ارزيابي عملكرد سازماني

اسلاید 66: ارزش مديريتي اهداف اصل شركتهايي كه مديران آنها اهدافي را براي هر يك از حوزه هاي كليدي تعيين مي مايند و سپس بطور جسورانه كارهايي را براي رسيدن به اهداف عملكردي خود دنبال مي كنند ، معمولاً نسبت به شركتهايي كه مديران آنها نيت و قصد خوبي دارند و سخت تلاش مي كنند و اميد به موفقيت دارند ، عملكرد بهتري دارند .

اسلاید 67: اهداف تعيين شده بايد شامل چه اهدافي باشد ( مورد نياز هر يك از حوزه هاي كليدي و مهم ) اهداف مالي :با عملكرد مالي شركت در ارتباط مي باشد عملكرد قابل قبول مالي براي بقاي شركت اهميت حياتي دارد اهداف استراتژيك :با رقابت طلبي شركت و موقعيت بازار در ارتباط مي باشد بر رقيب متمركز مي باشد عملكرد قابل قبول استراتژيك براي موفقيت رقابتي بلند مدت ضروري مي باشد .

اسلاید 68: چه نوع اهدافي را بايد تعيين نمود ( مورد نياز كوتاه مدت و بلند مدت ) اهداف كوتاه مدت بر عملكرد كوتاه مدت متمركز مي باشد اهداف بلند مدت بر عملكرد بلند مدت متمركز مي باشد

اسلاید 69: اصل مديريت استراتژيك هر شركتي نيازمند اهداف استراتژيك و مالي مي باشد

اسلاید 70: مثال: اهداف شركت مك دونالدكسب رضايت صددرصد مشتريان … هر روز … در هر رستوران … براي هر مشتري.

اسلاید 71: مثال: اهداف شركترابرميد(Rubbermaid)افزايش فروش سالانه از يك ميليارد دلار به 2 ميليارد دلار در عرض 5 سال ورود به بازار جديد هر 18 الي 24 ماه يكبار رسيدن به مرحله اي كه 30 % از فروش هر سال از كالاهايي باشد كه در 5 سال گذشته در خط توليد شركت وجود نداشته است كم هزينه ترين و بالاترين كيفيت در صنعت كالاهاي خانگي رسيدن به رشد متوسط سالانه 15 % در فروش ، درآمد و سود هر سهم

اسلاید 72: اهداف استراتژيك در مقابل اهداف مالي فشارهايي كه براي عملكرد كوتاه مدت اعمال مي شوند ، زماني رسماً اعلام مي شوند كه : شركت به لحاظ مالي در حال تلاش است اختصاص منابع براي اقدامات و ابتكارات استراتژيك از حد سودآوري خواهد كاست .اقدامات استراتژيك پيشنهادي خطرناك هستند .شركتي كه بخاطر ريسك سود مالي كوتاه مدت از موقعيتهاي موجود براي افزايش سودبلند مدت صرفنظر مي كند : از قدرت رقابتي اش كاسته مي شود توانش براي مقابله با چالش هاي رقبا تضعيف مي شود .

اسلاید 73: اصل مديريت استراتژيك دنبال كردن هدف استراتژيك ساخت يك موقعيت مستحكم تر بلند مدت رقابتي بيش از پي گيري هدف مالي افزايش سوددهي كوتاه مدت به نفع سهام داران تمامي مي شود .

اسلاید 74: مثال : اهداف مالي دستيابي به رشد درآمدي 10 درصد در سال افزايش درآمدها و عوايد به ميزان پانزده درصد بصورت سالانه افزايش سود سهام هر سهم به ميزان پانزده درصد بصورت سالانه افزايش درصد سود از فروش خالص به ميزان 2 تا 4 درصد افزايش سود سالانة سرمايه از 15 درصد به ميزان 20 درصد در سال تعيين ارزش روبه رشد ( رو به افزايش ) اوراق قرضه و اعتبار شناخته شدن به عنوان يك شركت معتبر دسترسي به پايگاه درآمدي متنوع تر درآمد ثابت در طول دوره هاي ركود اقتصادي

اسلاید 75: مثال : اهداف استراتژيك داشتن سهم بيشتر در بازار داشتن هزينه هاي كمتر به نسبت رقباي اصلي داشتن خط توليد بزرگتر يا جالب توجه تر از رقباداشتن اعتبار بيشتر نزد مشتريان داشتن خدمات بهتر مشتريان شناخته شدن به عنوان رهبر تكنولوژي يا نوآوري كالا ( محصول ) توان رقابت در بازارهاي بين المللي داشتن مرتبه صنعتي بالاتر و تضمين شده تر

اسلاید 76: مفهوم : نيت استراتژيك مفهوم اوليه شركت هنگامي كه سرسختانه يك هدف استراتژيك بلند مدت را دنبال مي كند ، قصد و نيت استراتژيك خود را به نمايش مي گذارد و اعمال استراتژيك خود را بر دستيابي به آن هدف متمركز مي سازد .

اسلاید 77: مفهوم نيت استراتژيك اهداف استراتژيك ، نشانگر نيت استراتژيك شركت براي اعلام يك موضع خاصي مي باشد افق زماني نيت استراتژيك بلند مدت است نيت استراتژيك شركت به عنوان استمداد شركت از كاركنان خود براي مبذول داشتن نهايت سعي و تلاش مورد استفاده قرار مي گيرد بيانگر تعهد عميق و ريشه دار نسبت به پيروزي و برد است .

اسلاید 78: مفهوم : هدف استراتژيك شركتي كه به نحو مؤثر و كارآ اداره شود و قاطعانه و با عزم راسخ درصدد رسيدن به اهداف استراتژيكي فراتر از منابع و حوزه دسترسي خود باشد ، بطور بالقوه نسبت به شركتي كه نيت استراتژيك آن معمولي و در دسترس مي باشد ، رقيب سرسخت تري محسوب مي شود .

اسلاید 79: اهداف بايد مبتني بر زمان باشند اهداف كوتاه مدت اهداف عملكردي به سرعت محقق مي شوند – معمولاً امسال يا سال آينده اهداف بلند مدت اهداف عملكردي بعدها تحقق مي يابند – ظرف مدت 3 تا 5 سال

اسلاید 80: اهداف كوتاه مدت و اهداف بلند مدت اهداف كوتاه مدت شرحي از نتايجي كه در كوتاه مدت بايد به آن رسيد را بيان مي كند بيانگر سرعت پيشرفت و سطح عملكردي است كه هدفمان رسيدن به آن است به عنوان پلكاني براي رسيدن به عملكرد بلند مدت بكار مي رود اهداف بلند مدت اقدامات عاجل و فوري كه بعدها موجب رسيدن به عملكرد بلند مدت مي شود و مديران را وادار مي سازد كه تأثير تصميم گيري هاي امروز را بر عملكرد آتي ارزيابي نمايند.

اسلاید 81: اصل مديريت استراتژيك هدف گذاري ها براي اينكه بتوانند به عنوان ابزار مديريتي داراي ارزش باشند ، بايد به صورت قابل اندازه گيري و قابل ارزيابي بيان شوند و موعد و ضرب الاجلي را براي رسيدن به اهداف تعيين نمايند .

اسلاید 82: تمام مديران به هدف نياز دارند فرآيند هدف گذاري از بالا به پايين است اين هدف گذاري با اهداف سازماني آغاز مي شود .سپس در گام بعدي اهداف مربوط به بخش وظيفه اي و اهداف دپارتمانها مي رسد .در خاتمه اهداف فردي مشخص مي شود .

اسلاید 83: تمام مديران به هدف نياز دارند فرآيند هدف گذاري از بالا به پايين است اين هدف گذاري با اهداف سازماني آغاز مي شود سپس در گام بعدي اهداف مربوط به خط توليد و اهداف كسب و كار تعيين مي شوند پس از آن نوبت تعيين اهداف مربوط به بخش وظيفه اي و اهداف دپارتمانها مي رسد در خاتمه اهداف فردي مشخص مي شود .

اسلاید 84: اصل مديريت استراتژيك هدف گذاري به منظور تحقق وحدت و انسجام در سراسر سازمان بايد فرآيندي از بالا به پايين باشد .

اسلاید 85: سه قاعده براي بيان اهدافاهداف به صورت قابل اندازه گيري يا قابل ارزيابي بيان مي شوند ضرب الاجل و موعدي براي تحقق آنها تعيين شود چالش برانگيز و در عين حال دست يافتني باشد

اسلاید 86: قاعدة ضروري براي بيان اهداف تعيين اهداف چالش برانگيز و دست يافتني مستلزم اين است كه مديران با درنظر گرفتن شرايط خارجي ارزيابي كنند كه كدام برنامه امكان پذير است و سازمان قادر به رسيدن به كدام سطح از عملكرد مي باشد .

اسلاید 87: چرا بايد اهداف عملكردي باشيم ؟به دو دليل زير بايد اهداف عملكردي باشيم :جايگزين ساختن تصميم گيري هدفمند و استراتژيك بجاي اعمال بي هدف ايجاد معيارهايي براي ارزيابي عملكرد واقعي استراتژيك شركت .

اسلاید 88: اصل شركتهايي كه مديران آنها براي هر يك از حوزه هاي اصلي هدفي را تعيين مي نمايند و سپس جسورانه در جهت رسيدن به اهداف عملكردي خود تلاش مي كنند نسبت به شركتهايي كه مديران آنها فقط با اميد و آرزو و نيات خوب عمل مي كنند ، عملكرد بهتري دارند .

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید