کسب و کار مدیریت و رهبری

ساختار به دنبال راهبرد – structure follows strategy

152-structure-follows-strategy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ساختار به دنبال راهبرد – structure follows strategy”

ساختار به دنبال راهبرد – structure follows strategy

اسلاید 1: ساختار به دنبال راهبردstructure follows strategyMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانساختار به دنبال راهبردنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعتغییرات و سازمان / استراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مورخ؛ آلفرد چندلر، استراتژی «ساختار تابع استراتژی» خود را بر اساس چهار مطالعه موردی بر روی شرکت‌های آمریکایی که در صنایع خود از سال 1930 پیشرو بودند، اثبات نمود. چندلر توضیح داد که چگونه شرکت‌های شیمیایی دوپونت، تولیدکننده خودرو جنرال موتورز، شرکت انرژی استاندارد اویل نیوجرسی و خرده‌فروشی سیرز شوکا با تعریف‌نمودن چهار مرحله متوالی در طول زمان توسعه یافتند: 1-کسب منابع از جمله کارمندان و مواد خام و تجمع بازاریابی و توزیع کانال‌ها؛ 2-ایجاد ساختارهای عملکردی برای افزایش بهره‌وری؛ 3-اتخاذ استراتژی رشد و تنوع: تنوع در بازارهای جدید و محصولات برای غلبه بر محدودیت‌های بازارهای داخلی؛ 4-ایجاد فرم تغییریافته تحول‌گرایانه برای مدیریت شرکت‌های بزرگ. فرم چندبخشی یک فدراسیون شرکتی از محصولات نیمه مستقل یا گروه‌های جغرافیایی است بعلاوه یک مرکز فرماندهی که بر استراتژی شرکت و ارتباطات هماهنگی‌ها نظارت می‌کند. اگرچه فرم چندبخشی سازمانی توسط هر سازمان بصورت متفاوت اجرا شده بود، چندلر نشان داد که نیاز به بازسازی برخاسته از یک تغییر راهبردی است که بوسیله فناوری‌ها و تغییرات بازار به حرکت در می‌آید. ظهور فرم چندبخشی و شرکت‌های تکامل‌یافته همراه با توسعه صنایع حمل و نقل و ارتباطی، منجر به ایجاد فرصتی برای مدیریت زمان و مکان شد. او استراتژی را به عنوان تعیین اهداف و مقاصد بلندمدت، اتخاذ دوره‌های عمل و تخصیص‌دادن منابع مورد نیاز برای اهداف بدست‌آمده توصیف نمود؛ او ساختار را به عنوان طراحی سازمانی از طریق آنچه استراتژی اجرایی می‌شود، تعریف نمود. تغییرات در یک استراتژی سازمانی منجر به مسائل اجرایی جدیدی می‌شود که به نوبه خود، نیازمند یک ساختار جدید یا اصلاح‌یافته برای اجرای موفق استراتژی جدید است. چندلر استدلال نمود که فرم‌های سازمانی جدید چیزی بیشتر از نتیجه استراتژی که او تعریف نمود، نیست. رویکرد سه‌ مرحله‌ای او یک ساختار سازمانی را برای انطباق با استراتژی تعریف‌شده طراحی می‌کند:•انتخاب یک طراحی سازمانی پایه؛•اصلاح طراحی در صورت نیاز؛ •تکمیل‌نمودن آن با سازوکارهای هماهنگی و تنظیمات ارتباطی.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتجزیه و تحلیل استراتژی Strategy Analysis طراحی پروژه‌ها و برنامه‌های بزرگ Planning Large Projects and Programsمزایاکلید چندلر به ادبیات مدیریت برای اتصال استراتژی به ساختار اضافه شد. از زمانی که تلاش برای تجدید ساختار یک نتیجه برای تغییر در استراتژی است، یک شرکت باید در ابتدا استراتژی خود را بررسی کند، سپس یک استراتژی متفاوت را دنبال کند. پذیرش فناوری جدید یا نفوذ در یک بازار جدید، بررسی یک استراتژی را می‌طلبد، که به نوبه خود برای تجدید ساختار سازمانی مناسب است. ظهور یا تحول در ساختار سازمانی جدید نه در شرایط ایزوله و نه بوسیله حادثه اتفاق نمی‌افتد. مدیریت حرفه‌ای برای افزایش شانس تلاش‌های اجرای استراتژی موفق ضروری است. مدیریت باید توجه مداومی به توسعه یک فرم اداری مکاتبه‌ای اختصاص دهد. چندلر با این کار، ارتباط تاریخ کسب و کار را نشان داد و اطمینان داد که بخشی از برنامه‌های آموزشی در بسیاری از دانشگاه‌ها خواهد شد. کار او برای تبدیل استراتژی به موضوعی مهم برای سازمان‌ها بسیار کمک نمود.

اسلاید 5: کاربردهااین مدل برای سازمان‌های صنعتی متوسط و بزرگ که نیاز به تغییر در کسب و کار خود را با توجه به تحولات محیط و نفوذ فناوری‌های جدید می‌بینند، الگویی را برای بازطراحی سازمانی بر اساس استراتژی‌های اتخاذشده ارائه می‌دهد.معایباین مدل بسیار ساده انگاشته شده است. ارتباط میان ساختار و استراتژی لزوما یک بعدی نیست. مینتزبرگ استدلال نمود که فرم سازمانی کنونی نیز می‌تواند به عنوان محدودکننده تغییر استراتژیک در نظر گرفته شود. دیدگاه‌های کنونی مانند پتیگرو، معتقدند که ساختار و استراتژی باید نسبت به یکدیگر بصورت برابر در نظر گرفته شوند. راملت به این نتیجه رسید که ساختار از سبک و مد نیز تبعیت می‌کند. تغییرات در ساختار بازار پیامدهایی برای استراتژی و ساختار یک شرکت دارد. چندلر اظهار داشت که «تناسب با بازار» بین فرم یک سازمان و ساختار بازار آن، هزینه‌های هماهنگی داخلی آن را کاهش می‌دهد و یک انطباق بهتری بین سبد محصولات شرکت و نیازهای مشتری تاکتیکی خود فراهم می‌کند. ارتباط «تناسب با بازار» باید با ارتباط «تناسب با استراتژی» بصورت ثانویه باشد بگونه‌ای که مانع تغییرات راهبردی ضروری نگردد. مدیریت تجاری و برنامه‌ پاداش‌های مرتبط با آن نشان‌دهنده جزء «تناسب با به بازار» در یک شرکت و تمایل آن به دفاع از وضع موجود فعلی است. چندلر در مطالعات موردی خود، نیاز به رهبری را برای ایجاد یک انتقال به فرم چندبخشی توصیف نمود، اما به رهبری قدرتمند به عنوان یک پیش‌نیاز برای سازماندهی مجدد شرکتی موثر توجه نکرد. این مطالعه بر اساس یک مطالعه تجربی گسترده نبود. ارتباط میان استراتژی و ساختار تنها برای یک رشد سازمانی بزرگ و استراتژی تنوع توصیف شده بود. در محیط‌های آشفته، ظهور ناهماهنگی‌های جدیدی در فرم‌ها و استراتژی‌ها اتفاق می‌افتد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان