صفحه 1:
صفحه 2:
ينها ار
5
هات : كناف ع نكا
صفحه 3:
تغییرات تکنیکی و معنایی وب در دو دهه
‘THE CHANGING INTRAWEB - FROM 1.0 to 3.0
صفحه 4:
45 Things
oul al Bloglines @ Gmail
۵ | ce
5 04 m We b2.0 a
ام 1 Frappr! Cie © flickr
Weblogs, Inc.
صفحه 5:
صفحه 6:
انتشار محور
اذ
نواع ساحت
رسانههای 0
وب =
اشتراک محور
شبکه محور
صفحه 7:
مبتنی بر نیاز کاربران به انتشار محتوای پیوسته با
| موضوعی ایجاد شدهاند. محتوای منتشر شده
انواع كوناكون جندرسانهاى را در بر مى كيرد.
هر چند که پایهی اصلی این گونه از رسانههای
اجتماعیی «متن» است:
نمونه شاخص: وبلاگها و ویکیها (دانشنامههای آزاد)
صفحه 8:
١ رسانههاى اجتماعى انتشار محور
و ۱ بلاگ
WiIPepiA برشوق
BLOG The Free Encyclopedia
|
۱
WORDPRESS
0 ۵ بیات
صفحه 9:
مبتنی بر نیاز کاربر به گفتگو و تعامل رو در رو با
دیگر کاربران طراحی میشوند. این گفتگو
مى تواند «يك به یکت» و با «یک به چند» باشد.
همچنین محتوای گفتگو میتواند شامل متن»
صوت. تصویر با فیلم باشد.
نمونه شاخص: چت رومها (یاهو چت جی تاک ... تالارهای گفتگو برنامکهای
ارتباطی تلفنهای همراه (واتس آپ وایسس ویچت. تانگو تلكرام ...)
ke >
صفحه 10:
تهج
۲ رسانههای فت عدا
صفحه 11:
Yas
۲ رسانههای اجتماعی کفتگو محور
صفحه 12:
۱
صفحه 13:
صفحه 14:
Bees ۳ اجتماعی اشتراک محور
مبتنى ابو قابليت به اشتراءك كذارى انواع
محتوای چندرسانهای در فضای مجازی ایجاد
شدهاند و Yoox با توجه به تفکیک قالبهای
رسانهای در دسترس هستند.
مثلا شبکه به اشترا کت گذاری عکس. فیلم با
0
انمونه شاخص جهانى: سرويس اشتراكك ويديو يوتيوب» سرويس اشتراكك عكس اينستاكرام
نمونه شاخص ايرائى: سرويس اشتراك ويديو آبارات؛ سرويس اشتراكك عكس لتزور
صفحه 15:
تهج
۳ رسانههای اجتماعی اشتراک محور
۱ 7-6۳ ia
۷۳ 1 1
13 ass |G
صفحه 16:
۴ رسانه های احتماعی شبکه محور
مبتنی جر نیاز کاربران به تشکیل گروهای ارتباطی
مجازی (خانواد کی. دوستی. کاری ...) ایجاد شده و
Yoox با عنوان «شبکههای اجتماعی» شناخته
میشوند. «شبکههای اجتماعی» بر پایهی ار تباطات
حقیقی و مجازی افراد شکل گرفته و در آنها
همه چیز تحت تأثیر فرد و روابط فردی او میباشد.
نمونه شاخص جهانی: فیسبو کك؛ گوگل بلاس
نمونه شاخص ایرانی: شبکه اجتماعی کلوب. فیسنماء تبیان» افسران
صفحه 17:
تهج
۴ رسانه های احتماعی شبکه محور
صفحه 18:
نردبان کاربران رسانه های اجتماعی
| ها .يد | Creators
اتف | + أبلود یدای ود
آيلود صدا و موسيقى توليدي *
* استفاده از فيد آراس اس
* راودادن به وبسايتهاى آللاين |
* افزودن برجسب به صفحات و تصاوير
مت
٠ مراجعه به سابتهاى شيكدى اجتماعي
PS hbo ١ |
٠ مشاهدیویئوهایدیگران
+ خواندن فرومهای آنلاین
٠ غواندن ارزيابى هاى ديكر كاريران:
هي جكدام از موارد فوق
صفحه 19:
نردبان کاربران رسانه های اجتماعی
رهگذران فضای مجازی
میهمانان
٠ 1 خواندن وبلاگها
Spectators )سس , گوش کردن به پادکستها
(تماشاگران) ۰ مشاهدهی ویدئوهای دیگران
. خواندن فرومهای آنلاین
٠ , : خواندن ارزیابیهای دیگر کاربران
Inactives
مهام
(غیرفعالان)
هیچ کدام از موارد فوق
صفحه 20:
نردبان کاربران رسانه های اجتماعی
ساکنان فضای مجازی
مستاجران
Collectors | |
(گردآورندگان) ۰ استفاده از فید آراس.اس
* رایدادن به وبسایتهای آنلاین
۰ افزودن برچسب به صفحات و تصاویر
Joiners 6 . مراجعه به سایتهای شبکهی اجتماعی
(بيوستكان) 1 . داشتن پروفایل در شبکههای اجتماعی
صفحه 21:
نردبان کاربران رسانه های اجتماعی
| ۰ انتشار وبلاگ
۰ انتشار صفحات شخصی وب
۰ آپلود ویدئوهای تولیدی
۰ آلود صدا و موسیقی تولیدی
+ نوشتن مقاله و انتشار آن
Creators
)@—- . رایدادن و ارزیابی سرویسها و محصولات
کامنت گذاشتن در وبلاگ دیگران
۰ مشارکت در فرومهای آنلاین
۰ مشارکت در ویکیها و وبرایش مقالات
صفحه 22:
تغییرات جمعیت کاربران رسانههای اجتماعی در آمریکا
Creators
(توليدكنتدكان).
در
نظام طبقاتى
مجازى
افزايش تعداد
تأثیربذ بران
بیش از افزایش
Critics
uae)
Collectors
(ردآورندگان)
Joiners
(بيوستكان)
تعداد
تأثي ركذاران 00
است. pened
صفحه 23:
