علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

سیستم‌های اطلاعات مدیریت

systeme_modiriyate_ettelaat (2)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم‌های اطلاعات مدیریت”

سیستم‌های اطلاعات مدیریت

اسلاید 1: هفته سومسيستمهاي اطلاعات مديريت

اسلاید 2: يکپارچکي فرايندها و سيستمهاي سازمانيفرآيندهاي کاريسيستمهاي کاربردي سازمانيمعماري سيستمهاي کاربردي سازمانيسيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)سيستم مديريت زنجيره تامين(SCM)سيستم مديريت روابط با مشتري(CRM)سيستم مديريت دانش(KMS)فهرست مطالبهفته سوم2

اسلاید 3: فرآيندهاي کاري(Business Processes)مجموعه اي از فعاليتها است.به روش سازماندهي، هماهنگ کردن، و متمرکز ساختن کار براي توليد کالا و خدمات ارزشمند اطلاق مي شود.جريانهاي در هم تنيده اي از مواد، اطلاعات، و دانش مي باشد.به روشهاي منحصر به فردي براي هماهنگ کردن کار، اطلاعات، و دانش اطلاق مي شود.يکپارچکي فرايندها و سيستمهاي سازمانيهفته سوم3

اسلاید 4: فرآيندهاي کاري(Business Processes)نمونه هايي از فرآيندهاي حوزه هاي کارکرديساخت و توليد: مونتاژ محصول، کنترل کيفيت، صدور ليست مواد اوليهبازاريابي و فروش: شناسايي مشتريان، آگاه کردن مشتريان از محصول، فروش محصولمالي و حسابداري: پرداخت به طلبکاران، تهيه صورت حسابهاي ماليمنابع انساني: استخدام پرسنل، ارزيابي عملکرد شغلي پرسنل، برنامه ريزي تأمين نيروي انساني يکپارچکي فرايندها و سيستمهاي سازمانيهفته سوم4

اسلاید 5: فرآيندهاي کاري بين حوزه هاي کارکردي(Cross-Functional Business Processes)از وراي مرزهاي فروش، بازاريابي، ساخت و توليد، تحقيق و توسعه فراتر مي روند.گروهي از کارکنان در حوزه هاي کارکردي مختلف درگير انجام اين نوع از فرآيندها هستند. مثال: فرآيند تکميل سفارشيکپارچکي فرايندها و سيستمهاي سازمانيهفته سوم5

اسلاید 6: فرآيندهاي کاري بين حوزه هاي کارکردي(Cross-Functional Business Processes)يکپارچکي فرايندها و سيستمهاي سازمانيهفته سوم6فرآيند انجام سفارش

اسلاید 7: فرآيندهاي کاري بين حوزه هاي کارکردي(Cross-Functional Business Processes)يکپارچکي فرايندها و سيستمهاي سازمانيهفته سوم7

اسلاید 8: فرآيندهاي کاري بين حوزه هاي کارکردي(Cross-Functional Business Processes)سيستمهاي اطلاعاتي مي توانند با مكانيزه كردن بخشي از فرآيندهاي سازمان در بالا بردن راندمان و كارآيي فرآيندها نقش بسزايي داشته باشند.طراحي مجدد فرآيندهاي سازمان به برنامه ريزي و تحليل قوي نياز دارد. اگر سيستمهاي اطلاعاتي بر اساس يك مدل سازماني غلط يا فرآيندهاي نامناسب طراحي و پياده شوند ممكن است سازمان در انجام برخي از فعاليتها بسيار كارا باشد در حاليكه انجام آن كارها لزومي ندارد.در يك محيط رقابتي سازماني موفق است كه فرآيندهاي خود را به درستي تشخيص داده باشد.يكي از تصميمات استراتژيك در سازمانها اين است كه كدام فرآيندها نياز به بهبود دارد نه اينكه چگونه و در چه بخشي از فرآيند از كامپيوتر استفاده شود.يکپارچکي فرايندها و سيستمهاي سازمانيهفته سوم8

اسلاید 9: سيستمهاي کاربردي سازماني (Enterprise Applications)سيستمهايي که فعاليتها، تصميمات، و دانش را در سطح کارکردها، سطوح و واحدهاي سازماني با هم هماهنگ مي کنند.سيستمهاي کاربردي سازماني شامل:سيستمهاي برنامه ريزي منابع سازمانسيستمهاي مديريت زنجيره تأمينسيستمهاي مديريت روابط مشتريسيستمهاي مديريت دانشيکپارچکي فرايندها و سيستمهاي سازمانيهفته سوم9

اسلاید 10: معماري سيستمهاي کاربردي سازمانييکپارچکي فرايندها و سيستمهاي سازمانيهفته سوم10

اسلاید 11: در سازمانها، فرآيندهاي داخلي و جريانهاي اطلاعاتي وجود دارند كه با يكپارچه كردن آنها منافع زيادي نصيب سازمان مي شود.در سازمانهاي بزرگ سيستمهاي مختلف اطلاعاتي وجود دارند كه وظايف مختلف، سطوح سازمان و فرآيندهاي سازمان را پشتيباني مي كنند.اكثر اين سيستمها براي چند وظيفه يا چند واحد يا چند فرآيند سازماني تهيه شده و اصطلاحا يكپارچه و براي كل سازمان نيستند.لذا مديران در اكثر مواقع زمان زيادي را بايد صرف كنند تا داده هاي مختلف را از سيستمهاي مختلف جمع آوري و پردازش نمايند تا بتوانند تصوير كلي از وضعيت و عمليات سازمان نشان دهند. پرسنل فروش نمي توانند بگويند آيا اقلام مورد نظر در سفارش رسيده به انبار موجود است يا خير؟مشتريان نمي توانند سفارش خود را پيگيري نمايند.واحد توليد نمي تواند به نحو مطلوبي با ساير واحدها در طراحي محصول جديد ارتباط برقرار نمايد.سيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم11

اسلاید 12: سيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم12شکل سنتي سيستمهاي اطلاعاتي

اسلاید 13: يک سيستم اطلاعاتي واحد براي هماهنگي و يکپارچه سازي فرآيندهاي کليدي داخلي سازمانتعداد زيادي از فرآيند هاي کاري را مکانيزه مي کند.سيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم13

اسلاید 14: سيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم14سيستمهاي برنامه ريزي منابع سازمان

اسلاید 15: سيستمهاي Enterprise از چند فرآيند كليدي در سازمان، داده ها را جمع آوري كرده و به گونه اي ذخيره مي كند تا ساير فرآيندها و بخش هاي سازمان بنا به نيازشان از آنها استفاده نمايند.سيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم15

اسلاید 16: فرآيندهاي سازمان كه توسط Enterprise پشتيباني مي گردد:فرآيندهاي ساخت و توليدفرآيندهاي مالي و حسابداريفرآيندهاي فروش و بازاريابيفرآيندهاي منابع انسانيسيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم16

اسلاید 17: فرآيندهاي ساخت و توليدمديريت موجوديخريدارسالبرنامه ريزي توليدبرنامه ريزي نيازمندي هاي مواد(MRP)نگهداري و تعميرات تجهيزات و كارخانهسيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم17

اسلاید 18: فرآيندهاي مالي و حسابداريحسابهاي پرداختنيحسابهاي دريافتنيمديريت جريان نقدينگي و پيش بينيحسابداري قيمت تمام شده محصولحسابداري مراكز هزينهحسابداري حقوق و دستمزدگزارشهاي ماليبودجه بنديسيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم18

اسلاید 19: فرآيندهاي فروش و بازاريابيپردازش سفارشقيمت گذاريارسالصدور صورتحسابمديريت فروشبرنامه ريزي فروشسيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم19

اسلاید 20: فرآيندهاي منابع انسانياداره پرسنلحقوق و دستمزدبرنامه ريزي و توسعه پرسنلپاداش و كارانهگزارش پرسنليسيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم20

اسلاید 21: مزاياي سيستمهاي Enterpriseكل سازمان به يك سازمان يكپارچه تبديل مي شود.فرآيندهاي مديريت در سازمان به صورت تخصصي پشتيباني مي شود.يك زيرساخت يكپارچه فن آوري در كل سازمان ايجاد مي شود.كل فرآيندهاي سازمان با كارايي بسيار بالا و با رويكرد مشتري گرايي انجام مي شوند.چالش هاي سيستمهاي Enterpriseپياده سازي آن به علت تغييرات زياد در فرآيندها و عمليات بسيار مشكل است.نياز به سيستمهاي نرم افزاري و سخت افزاري يكپارچه داشته و در نتيجه سرمايه گذاري بالا و زمان زيادي را طلب مي نمايد.باعث تمركز در عمليات و تصميم گيري مي گردد كه شايد براي برخي از سازمانها مناسب نباشد.سيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)هفته سوم21

اسلاید 22: سيستمهاي مديريت زنجيره تأمين (Supply Chain Management Systems): سيستمهاي اطلاعاتي که جريان اطلاعات بين سازمان با تأمين کنندگان را مکانيزه مي سازد تا برنامه ريزي، تخصيص منابع، ساخت، و تحويل کالا و خدمات بهينه گردد.مديريت زنجيره تأمين (Supply Chain Management): رابطه و هماهنگي بين فرآيندهاي بين سازماني شامل خريد، ساخت، و جابجايي محصولات را ايجاد مي نمايد. زنجيره تأمين (Supply Chain): شبکه اي از سازمانها و فرآيندهاي کاري براي تأمين مواد اوّليه، تبديل مواد خام به کالاهاي واسط و تمام شده، و توزيع محصولات تمام شده به مشتريانلجستيک معکوس (Reverse Logistic): برگشت اقلام از خريدار به فروشنده در زنجيره تأمينمديريت زنجيره تامين(SCM)هفته سوم22

اسلاید 23: مديريت زنجيره تامين(SCM)هفته سوم23يک زنجيره تأمين

اسلاید 24: يك ارتباط نزديك، هماهنگ بين فعاليتهاي مختلف و درگير در خريد، ساخت و ارسال محصول است. SCM تامين كنندگان، سازنده، توزيع كننده و تداركات مشتريان را يكپارچه مي كند تا باعث كاهش زمان، كاهش تلاشهاي اضافي و كاهش هزينه هاي موجودي گردد.مديريت زنجيره تامين(SCM)هفته سوم24ساختارسالخريد

اسلاید 25: مديريت زنجيره تامين(SCM)هفته سوم25كنترل موجودياطلاعات تداركاتتوزيع و ارسالتامين كنندگانسازندگانمردممراكز توزيعخرده فروشيمراكز حمل و نقلعرضه و خدمات بهتر

اسلاید 26: شركتهايي كه به طور حرفه اي زنجيره تامين را مديريت مي كنند ارزش واقعي محصول خود را دريافت مي كنند و محصول و خدمات خود را در كمترين زمان و با حداقل هزينه ارائه مي كنند.براي مديريت زنجيره تامين يك شركت سعي مي كند تا قدمهاي اضافي، تاخيرها و هزينه هاي اضافي را حذف نمايد.سيستمهاي اطلاعاتي با كمك در هماهنگي سازمان، زمانبندي، كنترل تداركات، توليد، مديريت موجودي و ارسال محصولات و خدمات باعث افزايش كارايي مديريت زنجيره تامين مي گردد.مديريت زنجيره تامين(SCM)هفته سوم26

اسلاید 27: سيستمهاي اطلاعاتي به شرکت کنندگان در زنجيره تأمين به موارد زير کمک مي کند:تصميم گيري پيرامون اينکه چه چيزي، در چه موقعي بايد توليد، ذخيره، و جا به جا شود.انتقال سريع سفارشاتپيگيري وضعيت سفارشاتکنترل سطح موجوديکاهش هزينه هاي عمليات و انبارداري و موجوديپيگيري محموله هابرنامه ريزي توليد بر مبناي تقاضاي واقعي مشتريانانتقال سريع تغييرات مورد نياز در طراحي محصول مديريت زنجيره تامين(SCM)هفته سوم27

اسلاید 28: مشكلاتي كه مي تواند در زنجيره تامين رخ دهد و مديريت زنجيره تامين قادر به حل آن است عبارت است از: هزينه هاي حمل و نقل بالاهزينه هاي ناشي از اطلاعات نادقيقشركت اقلام زيادي را نگهداري مي نمايد زيرا به طور دقيق نمي داند كه چه موقع و به چه ميزان سفارش مي رسد. يا چه زماني از سوي تامين كنندگان مواد و قطعات مي رسد.تامين كنندگان مواد اوليه كمتري سفارش مي دهند زيرا نمي دانند كه چه ميزان تقاضا و در چه زماني مي رسد.هزينه هاي مذكور مي تواند حداقل به اندازه 25% هزينه هاي عملياتي يك شركت باشد.مديريت زنجيره تامين(SCM)هفته سوم28

اسلاید 29: تمام راههاي بين سازمان و مشتريان موجود و بالقوه را مديريت مي كند.تلفيقي از فرآيندها و تكنولوژي مي باشد كه از سيستمهاي اطلاعاتي جهت هماهنگ كردن تمام فرآيندهاي مرتبط با مشتريان در فروش، بازاريابي و ارائه محصول و خدمات استفاده مي كنند.يك سيستم CRM ايده آل سيستمي است كه فرآيندهاي end-to-end را به طور يكپارچه و هماهنگ مديريت مي كند.ابزار CRM تلاش مي كند تا اطلاعات مشتريان را در زمينه فرآيندهاي مرتبط با مشتري در سازمان يكپارچه نمايد كه اين امر با كانالهاي مختلف ارتباطي اعم از تلفن، فاكس، Email، ارتباط بي سيم، اينترنت و ... انجام مي پذيرد.برخورد با مشتريان فعلي و بالقوه را مديريت مي کند.داراي دو جنبه فناوري و کسب و کاري است.از سيستمهاي اطلاعاتي براي هماهنگ کردن فرآيندهاي مربوط به مشتري در فروش، بازاريابي، و خدمات استفاده مي شود.تعامل با مشتريان را تحت نظر دارد.داده هاي جمع آوري شده را براي بهينه کردن سودآوري، رضايت مشتري و حفظ مشتري تحليل مي کند.سيستم مديريت روابط با مشتري(CRM)هفته سوم29

اسلاید 30: يك CRM خوب از منابع مختلف اطلاعات مشتريان را جمع آوري مي كند و ابزارهاي تحليلي مناسبي براي پاسخ به سوالاتي نظير سوالات زير فراهم مي كند:ارزش يك مشتري در طول دوره زندگي چيست؟وفادارترين مشتري كيست؟سودمندترين مشتري كيست؟سودمندترين مشتريان چه محصولي خريداري مي كنند؟... سيستم مديريت روابط با مشتري(CRM)هفته سوم30

اسلاید 31: سيستم مديريت روابط با مشتري(CRM)هفته سوم31مديريت روابط مشتري

اسلاید 32: سيستمهايي که ايجاد، جمع آوري، ذخيره سازي، و توزيع دانش سازمان را پشتيباني مي کند.فرآيندهاي کاري و تصميمات مديريتي را پشتيباني مي کند.مديريت و توزيع اسناد، تصاوير گرافيکي، و ديگر دانشهاي ديجيتالي را به عهده دارند.سيستم مديريت دانش(KMS)هفته سوم32

اسلاید 33: نقش سيستمهاي مديريت دانشجمع آوري دانش (Acquire knowledge): يافتن الگو يا روابط موجود بين حجمهاي زيادي از دادهذخيره سازي دانش (Store knowledge): جمع آوري اسناد و ابزارهاي ديجيتالي حاوي دانش از منابع داخلي و خارجي در يک مکان واحدتوزيع دانش (Distribute knowledge): ابزارهاي ارتباطي مي توانند اسناد را بين کارکنان دانشي توزيع کنند.به کارگيري دانش (Apply knowledge): دانش مي تواند با استفاده از سيستمهاي پشتيبان تصميم گيري و ديگر سيستمها، با تصميم گيري مديريتي آميخته شود.سيستم مديريت دانش(KMS)هفته سوم33

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید