سینما
اسلاید 1: سينماcinema
اسلاید 2: ♦عناوين مطالب:1.مقدمه2.اهميت سينما3.پيدايش سينما4.سينماي صامت5.سينماي متحرك6.برادران لومير7.نقش زنان در سينما
اسلاید 3: ♦مقدمه:سینما یکی از مهمترین ابزار معرفی هویت ملی و باورهای یک ملت است. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سینمای ایران به سرعت دستخوش خانه تکانی محتوایی شد. فیلم سازان جوان و انقلابی غبار سوژه های سطح پایین را از چهره فیلم های ایرانی- که تا آن زمان تنها در فیلم های مبتذل فارسی خلاصه می شدند- پاک کردند و در پس انقلابی که باورهای هنرمندان را تحت الشعاع قرار داده بود، دوران طلایی به نام سینمای ارزشی متولد شد. سینمای ایران در این مرحله اگرچه نوپا و در ابتدای راه به نظر می رسید، اما تعهد هنرمندان خوش درخشید و آثار ماندگار بسیاری خلق شدند.
اسلاید 4: ♦اهميت سينماسينما اگر چه جوان ، اما پر رونق ترین ، پر بار ترین و جنجالی ترین تاريخ را پشت سر گذاشته و به نحوی گریزناپذیر در کلیت تاریخ قرن بیستم جای گرفته است.اهميت سينما به اين دليل است كه: اولا با عواطف ، اخلاق ، فرهنگ و اعتقادات مردم سروکار دارد و قادر است افکار و اعتقادات خاصی را به مخاطبان خود القا کند ثانیا از آغاز پیدایش تا به امروز هر دم عرصه های تازه ای را فتح کرده و در عرض یک سده توانسته به طور مداوم حوزه های نفوذ خود را گسترش دهد.
اسلاید 5: ♦پيدايش سينما به حرکت در آوردن تصاویر در حقیقت رویای چند هزار ساله بشر بوده است. تصویر هایی که از چندین هزار سال پیش از این بر دیوارهای غار آلتامیرای اسپانیا به یادگار مانده است ، نشان دهندۀ این آرزوی بشر است.با وجود آن که می توان منشا تصاویر متحرک را در دوره نقاشي غارها و مجسمه های اسطوره ای دانست ، اما این تاريخ با مراحلی آغاز می شود که منجر به اختراع دوربين فيلم برداري و پروژكتور می شوند. این عصر در تاریخ مقدماتی سینما قلمرو فعالیت مخترعان است ، نه هنرمندان.
اسلاید 6: سینما در سی سال اول عمر خود رشد بیسابقهای را شاهد بوده است. این رسانه که کار خود را در گام نخست در چند شهر بزرگ مانند نيويورك و پاریس و لندن و برلین آغاز کرده بود با سرعتی شگفتانگیز راه خود را در سراسر جهان گشود هرکجا که استقرار یافت تماشاگران بسیار را به خود جلب کرد و گوی سبقت را از دیگر ابزارهای سرگرمی ربود . هرچند پیشتازان فرانسوی و آلمانی و آمريكايي و انگلیسی همگی در اختراع سینما دست داشتند ،اما انگلیسیها و آلمانیها در استفاده جهانی آن نقش کمتری داشتند و فرانسویان و آمریکاییها پرشورترین صادرکنندگان این اختراع جدید بودند .
اسلاید 7: ♦سينماي صامت نکتهای را باید در نظر بگیریم که سینمای صامت به این معنا فیلمی که پخش میشده صدایی نداشته ولی در کنار آن موسیقی ویا در کشورهایی مانند ژاپن گفتگوها یا تفسیر فیلم را همزمان اجرا میکردند. در دوران صامت پیوند تصویر با صدای همزمان برای مبدعین این امر ممکن نبود، در واقع روشی برای این کار تا اواخر ۱۹۲۰ پیدا نشده بود. از این جهت در ۳۰ سال اول عمر سینما ، فیلمها صامت بودند هرچند که با موسیقی زنده و حتی گاهی هم جلوه های صوتی محیطی و حتی تفسیرهایی که توسط نمایش دهنده فیلم ارائه میشد همراه بود.
اسلاید 8: ♦سينماي متحركکارتون ؛ برخلاف باور عام ،تاریخ متحرک سازی ،با فیلم ناطق والت دیزنی باعنوان استیم بوت ویلی (1928) آغاز نمیشود . پیش از این تاریخ ،سنتی پرطرفدار ،یعنی همان سینما وتعداد بسیاری فیلم که حدودا صدفیلم دیزنی نیز شامل آن میشد پا به عرصه وجود گذاشته بود.تعریف: کارتون رابه طور کلی میتوان نوعی فیلم تعریف کرد که حاصل چیدن طرحها یا اشیا به شیوهای است که پس از عکسبرداری و نمایش مسلسل و زنجیرهای آنها توهم حرکت ایجاد میکند .
اسلاید 9: ♦برادران لوميربرادران لومیر به عنوان مخترعین سینما از حیث تولید تصویر متحرک و پایهگذاری اولین نمایش عمومی در سالن نمایش سینما به شکل امروزی، اولین کسانی هستند که سينما را برای اولین بار به جهان معرفی کردند. در سال ۱۸۹۵ در گراندكافه واقع درشهرپاريس آنها دستگاه اعجاب انگیز خود را به نام «سینماتوگراف» که هم وسیلهای برای نمایش فیلم و هم دوربین فیلمبرداری بود به جهانیان عرضه کردند.از آنها چند فیلم کوتاه باقی مانده که نه تنها اولین فیلمهای سینمایی جهان بلکه اولین فيلم مستند و كمدي سینما نیز در میان آنها یافت میشود. فیلمهای ساختهٔ برادران لومیر ورودقطاربه ايستگاه غذادادن به كودك باغبان آبپاشي شده
اسلاید 10: ♦ نقش زنان در سينما در پی هشت سال دفاع مقدس نیز ژانر قدرتمندی به نام سینمای دفاع مقدس پرونده خود را در قلب سینمای ایران گشود. اما آن چه بیش از پیش در این عرصه شکل گرفت، زنان متعهد و اندیشمند که تا قبل از انقلاب جرئت ورود به عرصه سینما را نداشتند و از آلودگی ها می هراسیدند، در سینمای ارزشی دوشادوش مردان گام برداشته و به خودباوری و عرصه عمل رسیدند. ورود اثرگذار و پرمفهوم زن ایرانی به عرصه سینما به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد، چرا که پیش از انقلاب زنان بازیگر تنها بسان عروسک های خیمه شب بازی در دست افکار فاسد غربی بوده و ابزار لذت به حساب می آيد.
اسلاید 11: ♦فهرست منابع:1.www.wikipedia.com2.رد،اريك.تاريخ سينما.تهران:پاپيروس،1365.3.لارنس،جان هاوارد.سيرتحولي سينما.تهران:انتشارات آگاه،1362.4.جانتي،لوييس.شناخت سينما.تهران:مؤسسه فرهنگي هنري شيدا،1372.
اسلاید 12: THANKS FOR ATTENTION
اسلاید 13: ♥TANNAZ SHADKAM♥ATIEHANSARIي غ م ا ♥♥♥
اسلاید 14: THE END
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.