کسب و کار مدیریت و رهبری

سیستم مدیریتی شرکت برق منطقه ای یزد

System_modiriyat_sherkat_bargh_Yazd

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم مدیریتی شرکت برق منطقه ای یزد”

سیستم مدیریتی شرکت برق منطقه ای یزد

اسلاید 1: شركت برق منطقه اي يزد

اسلاید 2: ارتباط سيستمها با سطوح سازمانيساختار اجرايي امور سيستميوظايفمكانيزم كنترليبرنامه‌ريزي استراتژيك و تعريف برنامه‌هاي عملياتيارزيابي و تعريف پروژه‌هاي بهبودسيستم كنترل و مديريت برنامه‌هاي عملياتي و پروژه هاي بهبودفهرست

اسلاید 3: ارتباط سيستمها با سطوح سازمانيمياني، عملياتي و اجراييكلان مديريتيسيستم مديريت فرايند و كيفيتسيستم برنامه‌ريزي راهبرديمدل ارزيابي سازمان

اسلاید 4: مدير عاملشوراي معاونيندفتر بهره‌وريتيم اجرايي (نمايندگان معاونتها)ساختار اجرايي امور سيستميتيم معاونت1 تيم معاونت2.............

اسلاید 5: وظايفمدير عامل: مسئوليت كل سيستم به‌عهده مدير عامل مي‌باشد.معاونتها: مسئوليت كليه امور مربوط به مديريت فرآيندهاي مرتبط، كيفيت فعاليتها ،هدفگذاريها، نظارت بر پيشرفت و مديريت اثر بخش بودن پروژه‌هاي بهبودشوراي معاونين: نظارت عاليه بر امور سيستمي ، پروژه‌هاي بهبود و هدفگذاريها سياستگذاري در خصوص امور سيستمي شركت تامين بودجه مورد نياز فعاليتهاي مرتبط و نظارت بر هزينه‌كردن آنها

اسلاید 6: وظايفتيم اجرايي: ايجاد هماهنگي بين فعاليتهاي سيستمي واحدهاي مختلف برنامه‌ريزي جهت بهبود امور سيستمي شركت نظارت بر پروژه‌هاي بهبود ، هدفگذاريها و ... مطالعه سيستمهاي جديد و تصميم‌سازي در خصوص اجرا، عدم اجرا يا ادغام با سيستمهاي موجود ارايه گزارشات لازم به مدير عامل و شوراي معاونين اجراي تصميمات و مصوبه‌هاي مرتبط شوراي معاونيننمايندگان معاونت: انتقال تصميمات اتخاذ شده در تيم اجرايي به تيم معاونت ارايه گزارش فعاليتها و مشكلات معاونت در اجراي برنامه و مصوبات به تيم اجرايي و شوراي معاونين ارايه پيشنهاد در خصوص بهبود سيستمهاي موجود يا اجراي سيستمهاي جديد

اسلاید 7: وظايفتيمهاي معاونت: مطالعه و تحليل فرايندهاي مرتبط و تلاش در جهت بهبود عملكرد آنها تعيين اهداف و ميزان دستيابي به آنها تعريف پرو‌ژه‌هاي بهبود مرتبط و نظارت بر چگونگي پيشرفت و اثربخشي آنها دفتر بهره‌وري: ايجاد هماهنگي بين شوراي معاونين،مدير عامل و تيم اجرايي

اسلاید 8: ويژگيهاي روش پيشنهادي تصميم‌گيري در خصوص امور سيستمي، اجرا ، بازنگري و ادغام سيستمها از طريق ساختار مربوطه صورت مي‌گيرد.اجراي مناسب امور سيستمي، بدليل اينكه اين امور در ساختار ارايه شده، جزو فعاليتهاي جاري واحدهاي اجرايي محسوب مي‌گردند.كليه فعاليتهاي سيستمي همسو شده از دوباره‌كاري و انجام فعاليتهاي زايد و موازي پرهيز مي‌گردد.

اسلاید 9: ارزيابيبرنامه‌ريزي دو مورد خود ارزيابي و يك مورد ارزيابي در سالتعيين نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبودتعريف پروژه‌هاي بهبود از طريق واحد مرتبطبررسي پروژه‌هاي بهبود از طريق ساختار تعريف شدهثبت در برنامه عملياتي در صورت تصويب پروژه

اسلاید 10: شركت برق منطقه اي يزدبرنامه راهبردي 5 ساله

اسلاید 11: مقدمهآنچه مسلم است در دنياي پرشتاب امروز و در عصر تغييرات سريع تكنولوژي سازمانهايي كه با درك واقعيات زمان، براي آينده خود چشم انداز درستي را ترسيم نموده و بر آن اساس اهداف و استراتژي هاي راهبردي را تنظيم مي‌نمايند در گردونه تضمين بقا و حفظ پويايي و رشد و بهبود مستمر حرفي براي گرفتن خواهند داشت و جايگاهي با حاشيه امنيت مناسب و مطمئن براي خود ايجاد خواهند نمود.

اسلاید 12: مقدمهاز اين روشركت برق منطقه اي يزد به منظور مواجهه با تحولات، بررسي، تحليل و تعيين پاسخهاي مناسبي به سوالات مشروحه زير تدوین برنامه ریزی راهبردی را در دستور كار خود قرار داد.اهداف كلان شركت برق منطقه اي يزد چيست؟شركت چه فرصت ها و تهديدهايي در دستيابي به اهداف پيش رو دارد؟چه استراتژيهايي براي رسيدن به اهداف در دستور كار شركت است؟برنامه هاي كه براي جاري سازي استراتژيها در دست اجرا مي باشد چيست؟

اسلاید 13: مقدمهبا هدف پاسخگويي به سوالات فوق شركت برق منطقه اي يزد برنامه راهبردي سالهاي 1384 تا 1388 را از آبان ماه 1382 در دستور كار جدي خود قرار داد و با توجه به وجود پتانسيل بالقوه موجود در شركت، با تشكيل گروه هاي مختلف كاري در ساختاري خوشه اي- درختي و متشكل از كليه معاونين و مديران و كارشناسان سازمان و با بهره گيري از هدايت كلان اساتيد دانشگاه كار تهيه برنامه را در قالب گفتمانهاي مختلف و جلسات متمادي و درگيرانه و به صورت كاملاً بومي شركتي به انجام رسانيد.

اسلاید 14: فرایند برنامه ریزی راهبردیتدوینچشم انداز،ماموریت،اهداف و استراتژیهابرنامه های عملیاتیاجرا برنامه های عملیاتیکنترل و ارزیابی کنترل پیشرفت برنامه های عملیاتیارزیابی دستیابی به اهدافبازنگری

اسلاید 15: شرح تدوين برنامه راهبرديتاريخ شروع: آبان 1382تاريخ خاتمه: شهريور 1384

اسلاید 16: گام اولبا دستور مديرعامل تيم اجرايي متشكل از نمايندگان معاونت‌ها جهت بررسي اوليه و پيگيري امور اجرايي تشكيل گرديد. تيم اجرايي با بررسي‌هاي لازم، دو زيرساخت اساسي را فرا روي تهيه برنامه راهبردي قرارداد :تعيين ساختار و نظامنامه جهت تهيه برنامه راهبرديانتخاب مدل برنامه‌ريزي بهبود عملكرد به عنوان مدل تهيه برنامه راهبردي

اسلاید 17: ساختارمدير عامل(مسئول سيستم)مشاورتيم اجراييتيم تخصصيتيم تخصصيتيم تخصصي...كميته عالي برنامه ريزي راهبردي

اسلاید 18: ساختار500نفر ساعت8000نفر ساعت5500نفر ساعت

اسلاید 19: نظامنامه

اسلاید 20: مدل

اسلاید 21: به كمك اساتيد دانشگاه به كليه معاونين و مديران چگونگي تدوين برنامه راهبردي و مفاهيم برنامه‌ريزي استراتژيك آموزش داده شد و با آموزش انجام شده ترسيم چشم انداز و ماموريت سازمان با توافق كليه معاونين و مديران صورت گرفت. چشم‌انداز :برترين شركت برق منطقه‌اي در سطح ملي با ايجاد بستري مطمئن و مناسب براي سرمايه‌گذاري فعاليت و پيشرفتمأموريت :تأمين، توليد، انتقال، توزيع و فروش انرژي برق و نظارت بر آنها بگونه‌اي كه مطابق استاندارد و در جهت رضايت‌مندي ذينفعان باشد.چشم انداز و ماموريت

اسلاید 22: ذينفعان شركت :مشتريان: مشتركين بالقوه و بالفعلجامعه : مردم، شركت ها و سازمانهايي كه به نحوي به غير از فروش انرژي با آنها تعامل وجود داردكاركنان: پرسنل و كاركنان در تمامي سطوحسهامداران: شركت مادر تخصصي توانيرتأمين كنندگان: سازمان ها و شركت هاي تامين كننده؛ كالا، خدمات مشاوره، خدمات اجرايي و انرژي ذينفعان

اسلاید 23: اهداف كلان:افزايش رضايتمندي مشتريانبرآوردن انتظارات جامعهافزايش رضايتمندي كاركنانافزايش رضايتمندي سهامداران افزايش رضايتمندي تامين كنندگاناهداف كلان

اسلاید 24: شناسايي نيازهاي مشترياندر شناسايي عوامل رضايتمندي مشتريان از پروژه پايان‌نامه كارشناسي كه در اين زمينه براساس مدل QFD انجام گرفته بود استفاده گرديده و نهايتاً 4 عامل اصلي مؤثر بر رضايتمندي مشتريان مشخص گرديده است:خاموشي كيفيت توانكيفيت خدمات و پشتيبانيهزينه هاي برقافزايش رضايتمندي مشتريان

اسلاید 25: شناسايي نيازهاي جامعهشناسايي عوامل رضايتمندي جامعه بر اساس بررسي و تجزيه و تحليل سند ملي توسعه استان يزد و جلسات كارشناسي انجام و 3 عامل اصلي مؤثر بر رضايتمندي جامعه مشخص گرديده است:خدمات عمومي رعايت حقوق جامعه تعامل با سياستهاي توسعه برآوردن انتظارات جامعه

اسلاید 26: شناسايي نيازهاي كاركنانشناسايي عوامل رضايتمندي كاركنان براساس پروژه طراحي سيستم مديريت خدمات رفاهي صنعت برق انجام و نهايتاً با بحث و گفتگو در جلسات كارشناسي 3 عامل اصلي مؤثر بر رضايتمندي كاركنان تعيين گرديده است:امنيت مالي، شغلي و سلامتيانگيزه و حس تعلق به سازمانرضايت از شرايط فيزيكيافزايش رضايتمندي كاركنان

اسلاید 27: شناسايي نيازهاي سهامدارانبا توجه به اينكه تنها سهامدار شركت : شركت مادر تخصصي توانير مي‌باشد شناسايي خواسته‌ها و انتظارات سهامدار براساس مصاحبه حضوري با مديرعامل و معاونين شركت توانير و نيز بررسي آرمان صنعت برق، صورتجلسات مجمع عمومي و ... انجام گرفته و 3 عامل اصلي مؤثر در رضايتمندي سهامدار مشخص گرديده است:افزايش سودحسن اجراي پروژه‌هابهبود وجهه شركتافزايش رضايتمندي سهامداران

اسلاید 28: شناسايي نيازهاي تامين كنندگانشناسايي عوامل رضايتمندي تأمين كنندگان نيز براساس مصاحبه با تأمين كنندگان صورت پذيرفته و نهايتاً با جمع‌بندي توسط تيم اجرايي سه عامل اصلي مؤثر بر رضايتمندي تأمين كنندگان شناسايي گرديده است:پايبندي به تعهداتشايسته سالاريارتباط موثرافزايش رضايتمندي تامين كنندگان

اسلاید 29: اهداف خردافزايش رضايتمندي مشتريانكاهش خاموشيافزايش كيفيت توانافزايش كيفيت خدمات و پشتيبانيكاهش هزينه هاي برقبرآوردن انتظارات جامعهافزايش خدمات عمومي افزايش رعايت حقوق جامعه افزايش تعامل با سياستهاي توسعه افزايش رضايتمندي كاركنانافزايش امنيت مالي، شغلي و سلامتيافزايش انگيزه و حس تعلق به سازمانافزايش رضايت از شرايط فيزيكيافزايش رضايتمندي سهامداران افزايش سودبهبوداجراي پروژه هابهبود وجهه شركتافزايش رضايتمندي تامين كنندگان پايبندي به تعهداتشايسته سالاريارتباط موثر

اسلاید 30: هدف گذاري با شناسايي خواسته‌هاي ذينفعان، اهداف خرد تعيين و جهت اندازه‌گيري و هدف‌گذاري، شاخص‌هايي تعريف گرديده است مبناي اندازه‌گيري شاخص‌ها مي‌تواند عملكرد، نظرسنجي از مشتريان، نظرسنجي از پرسنل، خودارزيابي، ارزيابي و ... باشد. همچنين در هدف‌گذاري سعي بر آن است كه اهداف تعيين شده دست يافتني باشد و براساس الگو برداري از بهترين‌هاي صنعت برق و شركت‌هاي برق منطقه‌اي برتر انجام گيرد.شاخصهاي اندازه گيري اهداف

اسلاید 31: شاخصهاي اندازه گيري اهداف

اسلاید 32: تحليل محيط درونينقاط قوت و ضعف درون سازماني براي دستيابي به اهداف در چهار بعد :نيروي انسانيتكنولوژياقتصاديعملكرديمورد بررسي قرار گرفته و ليستي از نقاط قوت و ضعف براي هر يك از اهداف خرد تهيه گرديده است.تحليل محيط دروني

اسلاید 33: تحليل محيط بيرونيفرصت ها و تهديدهاي برون سازماني براي دستيابي به اهداف در چهار بعد :سياسيتكنولوژيفرهنگياجتماعيمورد بررسي قرار گرفته و ليستي از فرصت ها و تهديدها براي هر يك از اهداف خرد تهيه گرديده است.تحليل محيط بيروني

اسلاید 34: تدوين استراتژي ها پس از تعيين نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهديدها،‌ براي تدوين استراتژي‌هاي دستيابي به اهداف، از تحليل SWOT(strength, weakness, opportunity, threat)به‌روش Minimax استفاده شده است. بگونه اي كه استراتژي هايي اتخاذ گرديده كه با حداكثر استفاده از نقاط قوت وفرصتها، تاثير نقاط ضعف و تهديدها را در دستيابي به اهداف به حداقل برسد. تحليل SWOT

اسلاید 35: مثال تحليل SWOT

اسلاید 36: استراتژيها

اسلاید 37: تعيين استراتژيهاي بخشها با توجه به اينكه در تدوين برنامه راهبردي، استراتژيها براساس دستيابي بر اهداف تعيين شده‌اند، براي جاري‌سازي آنها و شفاف بودن استراتژي بخشهاي مختلف (برنامه ريزي، طرح و توسعه، توزيع، توليد و ...) تقسيم‌بندي جديدي برحسب واحدهاي شركت صورت گرفته است كه در اين تقسيم‌بندي معين گرديده است هر واحد چه استراتژيهايي را بايد دنبال نمايد. تفكيك استراتژيها

اسلاید 38: جاري سازي استراتژي ها استراتژي ها بر اساس دستيابي به اهداف بنا گرديده و سپس بر اساس بخش ها تقسيم شده است. براي جاري سازي استراتژي ها واحدها موظف به تشكيل تيم تخصصي برنامه ريزي عملياتي و اعلام برنامه ها مي باشند. حاصل كار تيم هاي تخصصي، تدوين 157برنامه عملياتي مي باشد. برنامه هاي عملياتي ساليانه مطابق با نظامنامه برنامه راهبردي بازنگري مي گردند. برنامه هاي عملياتي

اسلاید 39: برنامه هاي عملياتي برنامه هاي عملياتي تدوين شده :معاونت برنامه ريزي: 31 برنامهمعاونت طرح و توسعه: 17 برنامهمعاونت بهره برداري: 13 برنامهمعاونت نظارت بر توزيع: 53 برنامهمعاونت منابع انساني: 38 برنامهدفاتر مستقل: 5 برنامهبرنامه هاي عملياتي

اسلاید 40: مكانيزم كنترلي برنامه های عملیاتی و پروژه های بهبودپيگيري موارد از طريق برنامه عملياتي طرح موارد مرتبط در شوراي معاونينطرح موارد مرتبط در جلسه مدير عامل با معاونتها

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید