سیستم های اطلاعاتی
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم1
اسلاید 2: بخش سوم کاربرد سیستم های اطلاعاتی حسابداریفصل دوازدهمچرخه ی درآمد : فروش و دریافت های نقدیتهیه شده توسط:احــــمد سلیمی2
اسلاید 3: اهداف فصل:1- فعالیت های اصلی تجاری و فرآیند پردازش داده ها در چرخه ی درآمد2- چگونگی تا ثیر پیشرفت فن آوری اطلاعات بر کارایی چرخه ی درآمد3- مهم ترین تهدید های چرخه ی درآمد و راههای مقابله با این تهدید ها4- تصمیمات کلیدی چرخه ی درآمد5- مدل داده یی چرخه ی درآمد3
اسلاید 4: تعریف:چرخه ی درآمد مجموعه ایی از فعالیت های تجاری متناوب و فرآیند پردازش اطلاعات مربوط به تهیه و ارائه کالا وخدمات مشتریان و دریافت وجوه حاصل از فروش این کالا و خدمات است. چرخه هایی که گزارش اطلاعات داخلی آنها با چرخه ی درآمد در رابطه هستند:1- چرخه ی تولید و مخارج برای شروع خرید یا تولید کالاهای اضافی برای تامین نیازهای مشتریان2-چرخه ی حقوق و دستمزد و مدیریت منابع انسانی برای محاسبه کمیسیون و پاداش فروش3-گزارشگری دفتر کل برای تهیه ی صورت های مالی و گزارش عملکرد4
اسلاید 5: فعالیت های تجاری چرخه درآمد ثبت سفارش فروشحمل کالاصدور صورتحسابدریافت وجوهصندوقداردایره حسابهای دریافتنیپاسخ به درخواست مشتریبررسی و تصویب اعتباربررسی موجودی انبارنگهداری حسابهای مشتریصدور صورتحسابدایره صدور صورتحساب فروشدایره حسابهای دریافتنی5
اسلاید 6: سه وظیفه ی اصلی سیستم اطلاعاتی حسابداری چرخه ی درآمد:1- فعالیت های تجاری اصلی چرخه ی درآمد 2- تشریح اهداف کنترلی اصلی چرخه ی درآمد و تهدید ها3-ارائه مدل سیستم اطلاعاتی حسابداری کارآمد1- فعالیت های تجاری اصلی چرخه ی درآمد :یکی از اهداف سیستم اطلاعاتی حسابداری چرخه ی درآمد پشتیبانی فعالیت های اصلی تجاری شرکت از طریق پردازش کارآمد و اثر بخش داده های معاملات و فعالیت های آن است 1-1- ثبت سفارش فروش کالا :این مرحله شامل تمام فعالیت های مربوط به مشتری یابی و پردازش سفارش های مشتریان است که توسط دایره ی سفارش فروش انجام شده و سپس به معاونت بازاریابی گزارش می شود گه سه فعالیت اصلی را در بر می گیرد:6
اسلاید 7: 1-1-1-پاسخ به درخواست اطلاعات مشتریان :درخواست مشتری ممکن است به طور مستقیم توسط دایره ی سفارش فروش یا دایره ی خدمات پس از فروش دریافت شده و به معاونت بازار یابی گزارش شود پیشرفت فن آوری اطلاعات شیوه های مفید، اثر بخش و کارآمد نیز ارائه خدمات به مشتریان را فراهم می آورد. 2-1-1-تصویب اعتبار مشتری :فروش های اعتباری(نسیه) باید قبل از انجام توسط یک مقام مجاز تصویب شوند. بررسی وضعیت اعتباری مشتریان با سابقه ی خوش حسابی در هر بار فروش ضرورتی ندارد بلکه دریافت کنندگان سفارش برای تصویب اعتبار مشتریان خوش حسابی که دارای بدهی سررسید گذشته نیستند مجوز عمومی دارند که بر مبنای تععین یک سقف اعتبار برای هر مشتری بر مبنای سوابق فروش های نسیه و توان پرداخت وی انجام می شود.7
اسلاید 8: 3-1-1-بررسی موجودی کالای انبار :موجودی انبار باید از نظر تعداد مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان مشتری را در مورد وجود کالای مورد درخواست و تاریخ حمل و تحویل به وی آگاه ساخت بررسی مداوم موجودی انبار دارای اهمیت زیادی است زیرا هر گونه اشتباه در موجودی انبار و بهنگام نبودن آن موجب تاخیر در تحویل کالا و نارضایتی مشتری می شود. در صورتی که مقدار موجودی انبار برای تحویل سفارش مشتری کافی باشد سفارش فروش انجام و به واحد های ارسال کالا، کنترل انبار و صدور صورتحساب اطلاع داده می شود اگر مقدار موجودی انبار برای تحویل سفارش مشنری کافی نباشد یک سفارش فاقد موجودی برای آن دسته از کالاهایی که باید تولید یا خریداری شوند صادر می شود.8
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.